Sorry hoor, maar moet echt even reageren op de onzin die enkele van jullie hier lopen uit te kramen. Ten eerste lijkt het er op dat de motor gewoon een kenteken heeft en dus een off road motor is. Kijk maar naar de 2de foto waar je achter de uitlaat een plaat kan zien die mijns inziens toch wel op een kenteken lijkt. Deze word overigens op off road motoren meestal gevouwen, zodat die niet uitsteekt aan de zijkant.
http://www.bndestem.nl/regio/breda/2897908/Motorcrosser-gewond-na-botsing-met-paard.eceEn ook lijkt de motor een koplamp te hebben, iets wat crossmotoren niet hebben. Dus zou graag willen weten waar de info vandaan komt dat dit een crosser zonder kenteken betreft. Of de weg een openbare weg is weet ik niet omdat ik daar niet uit de buurt kom, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Rij zelf ook off road, en probeer altijd zoveel mogelijk afstand van paard en ruiter te houden, en zet waarnodig de motor uit. Helaas is er voor ons niet al te veel ruimte om onze hobby uit te voeren op plekken waar we niemand tot last zijn, en een crossbaan is niet echt een optie voor ons. Net zoals de bak niets is voor jullie als je geen dressuur rijd.
Naast off road rijden surf ik ook regelmatig, maar ook hier moet ik telkens rekening houden met paarden die over strand lopen. Regelmatig word ik boos aangekeken door ruiters omdat hun paard in paniek schiet na het zien van mijn board en op hol slaat of begint te steigeren. Dan probeer ik daar ook zoveel mogelijk rekening mee te houden door geen onverwachte bewegingen te maken. Liefst zie ik ook helemaal geen paarden op het strand die daar de boel lopen te vervuilen waar ik van de zomer weer lekker op kan liggen. Maar ja, iedereen zijn hobby.
En over grote monden gepraat, laatst was ik met mijn zoontje van 3 naar een speeltuintje waar een of ander lampje gewoon even een pony aan een brok touw had vast gezet in het stukje gras ernaast. Dus mijn zoontje denkt hee leuk paardje aaien en rent er naartoe. Ik er gelijk achteraan omdat ik wel het gevaar ervan in zag. Dit altijd zo lieve pony-tje begon dus mooi te trappen. Maar ja, dan zijn er altijd weer van die bijdehande lui die je doodleuk een grote mond geven dat ik mijn zoontje dan maar niet daar moet laten lopen, want er loopt toch een pony.
Het is dus gewoon een kwestie van elkaar een beetje de ruimte gunnen, en rekening houden met elkaar, want er zijn ook mensen die hinder ondervinden van paarden. Dus niet gelijk je oordeel vellen als er weer een zwaar suggestief bericht word geplaatst in de krant, maar probeer je eens in de ander zijn laarzen te verplaatsen.