Perrokai schreef:Jeetje, door alles te verdraaien gaan we opeens weer terug naar af ? Moeten we nu alles wat hier weer herhaald word weer overnieuw gaan beantwoorden ? Als deze opmerkingen zijn de revue allang gepasseerd.
Als een 14 jarige om een braaf paard vraagt omdat ze ietwat bangig is en deze word haar verkocht dan is dat voor deze situatie niet de juiste definitie van braaf. Destemeer omdat wel ervaren ruiters en instructeurs hem ook met moeite in bedwang hebben kunnen krijgen. Daarbij is bekend dat niet alleen haar berichtjes maar ook de posts van mensen die haar en haar paard geholpen hebben of proberen te helpen ook aangeven dat het paard dus niet zo braaf is als zij beweerd heeft.
het vervelende in paardenland is dat mensen zich al snel ervaren en/of instructeur noemen, als je bij sommige ervaren ruiters verder vraagt kom je er al gauw achter dat ze 2 paarden met ervaring naar de M1 hebben gereden, zeker zijn die mensen ervaren, maar zijn ze ook ervaren genoeg om een eerlijke conclusie te trekken dat hetgeen er gebeurd ook te wijten is aan het betreffende dier?
Als een ruiter gespannen op een paard gaat zitten, en het dier is er gevoelig voor, dan kunnen er onverwachte dingen gebeuren, echter betekend dat niet gelijk dat het dier niet braaf is, maar ontzettende gevoelig (wat je vaak ziet bij paarden met potentie).
En dat is geen uitrekking van definities... dat zijn feiten.
Perrokai schreef:Het gebrek is dus verborgen, een kreupel paard wat een pijnstiller krijgt en als niet kreupel verkocht word is ook een verborgen gebrek en feitelijk zit je dan in beide gevallen met een miskoop thuis en dus ben je opgelicht.
Een verborgen gebrek is een gebrek die voor zowel koper als verkoper nie zichtbaar is/of kon zijn.
"Wat is een verborgen gebrek?
Verborgen gebreken zijn gebreken die redelijkerwijs niet eerder konden worden geconstateerd."
Perrokai schreef:Moodswings zijn tijdelijk, dus hebben ze eerst gekeken of het een moodswing was. Gekeken of het aan het gebrek aan capaciteiten van de ruiter was, gekeken of er iets mis was met het zadel of de rug, gekeken of het misschien de verhuizing was. Conclusie op alles is nee, daar lag het niet aan.
Ken jij de verkoper en kopers en dus het paard persoonlijk?
Perrokai schreef:Alane, de uitspraken in de krant heeft de advocaat van de koper ook hier op bokt gedaan. Daar is niet maar 10% van waar lijkt mij. En de uitspraken van de verkoopster op bokt zijn ook waar lijkt mij. Ze heeft verklaard dat het paard altijd braaf is geweest en bij haar nooit heeft gesteigerd......dat is liegen.
Het probleem bij de verkoop van een paard is welke vragen hebben de verkoper gesteld, ik ben er niet bij geweest bij het eerste gesprek...
Het lijkt me toch dat het paard uitgeprobeerd is voor de definitieve aankoop...
er zijn zoveel oorzaken die en plotselinge omwenteling van het gedrag van het paard kunnen bewrkstelligen, van stalwissel tot omgevingswissel, spanning ruiter maar ook het willen uitproberen en vastestellen waar de grenzen liggen....
zit me net te bedenken dat er ergens nog een topic is op bokt, hier is de verkoper aan het woord en vraagt of ze haar paard terug moet nemen omdat de kopers er niet mee overweg kunnen en het paard in nivo terug is gegaan (en dacht ook omgang technisch)
zoals ik al eerder schreef zijn er in dit geval alleen maar verliezers, de kopers, de verkoper maar nog het meest het paard... die hier door de velen afgaande op aannames al bestempeld wordt als zijn de gevaarlijk etc etc... zonder dat velen de werkelijke achtergrond van het dier weten...