Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:29

Ik vind het ergens ook wel dom. Naja ik snap het eigenlijk wel aan 2 kanten. De laatste paar jaar (misschien nog wel korter tijdsbestek) mogen rokers eigenlijk nergens meer komen, op buiten na. Vind ik wel goed, omdat anderen dan geen onnodig last hebben. Maar toch. Als iemand in de kantine een peuk opsteekt, heb ik er meestal geen last van. En als je dan iemand vraagt of ze hem weg willen doen is dat ook geen probleem. Ideaal toch.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:31

Mik_ schreef:
Ik vind het ergens ook wel dom. Naja ik snap het eigenlijk wel aan 2 kanten. De laatste paar jaar (misschien nog wel korter tijdsbestek) mogen rokers eigenlijk nergens meer komen, op buiten na. Vind ik wel goed, omdat anderen dan geen onnodig last hebben. Maar toch. Als iemand in de kantine een peuk opsteekt, heb ik er meestal geen last van. En als je dan iemand vraagt of ze hem weg willen doen is dat ook geen probleem. Ideaal toch.

Maar niet alle rokers zijn zo sociaal.
Wat ik wel verschrikkelijk vind, is dat er bv op een tribune gerookt wordt. Beetje rekening houden is niet erg toch?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:32

Mik_ schreef:

nee, als het 1 iemand is heb ik er ook geen problemen mee. maar als de kantine bomvol zit en meer als de helft (zeg maar gerust: bijna allemaal) zit te roken, vind ik het toch iets minder prettig. heb helaas ook gevallen meegemaakt die niet even hun peuk aan de andere kant dragen, waardoor ik uitgerookt word.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:38

Nannes schreef:
dan word m'n patat zo snel koud...

uhm.... ja dus Bloos

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:43

Heerlijk, geen rokerige ruimtes meer! Geen traanogen, geen benauwdheid, niet mijn (zang)stem naar de knoppen, geen hoofdpijn en geen vergiftigd leefklimaat.
Ik vind het al ontzettend vies als mensen op straat roken en ik krijg zo'n vlaag rook naar me toe....getver!
Doe maar lekker in je eigen huis, dat roken! Kan ik ook eens gezellig nakletsen in een kroegje na een mooie film i.o.d.....

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:46

Chiqa schreef:
Emilia het is immers bewezen dat massapropaganda mensen angst opjaagd, dus kan je het ze kwalijk nemen?

Die propaganda vind ik vies tegen vallen, werden mensen maar beter geinformeerd door de overheid,dat zou een hoop werk schelen. Wat ik loop te verkondigen baseer ik op meerdere studies, vandaar dat ik nogal fanatiek reageer op uitspraken die niet op feiten zijn gebaseerd. Natuurlijk kan ik het me indenken dat iemand zich aangevallen voelt, als je aan zn verslaving komt. Persoonlijk zou ik het heel erg vinden als ik een ander met mn verslaving zou schaden,zeker kinderen, ik zou alles op alles zetten om er van af te komen. Daarnaast hoop ik dat rokers zich meer open willen stellen voor de feiten mbt de schade die aangericht wordt, want als je er over begint gaat er vrijwel gelijk een luik dicht.

nb een vissenkom lijkt mij ook effectiever Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:52

Chiqa schreef:
Emilia het is immers bewezen dat massapropaganda mensen angst opjaagd, dus kan je het ze kwalijk nemen?

En terecht ook Lachen denk dat er juist teweinig informatie is, of is het dat mensen toch niet het gevaar realiseren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:07

Happywoman schreef:
Wat ik loop te verkondigen baseer ik op meerdere studies, vandaar dat ik nogal fanatiek reageer op uitspraken die niet op feiten zijn gebaseerd.

Goed argument, alleen weer een beetje afzwakkend door je laatste opmerking, maar soit Knipoog

En hoe verklaar je dan de vele studies die het tegendeel bewijzen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:12

En daar hebben we weer zo'n topic over 1 juli. Haha!

Nou, ik vind deze regel ook weer helemaal fijn. Go jij! Go jij!
Kan ik eindelijk rustig met mijn dochtertje in een rookvrije kantine zitten, als mijn vriend weer rijles heeft en we samen naar hem willen kijken. Niet te geloven wat daar gepaft werd en dan zit je daar als niet-roker met je jonge kindje..... Misselijk

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:26

Ik heb nooit gezeur gehad. Ik heb 1 keer meegemaakt dat iemand last had van mijn rook. Toen heb ik mijn peuk uitgedaan. Verder hoor ik er nooit iemand over.

Ik ben hartstikke voor aparte rookruimtes of rook hoekjes. Ik me voorstellen dat je als niet roker niet het rook van een ander in je gezicht hoeft te hebben. Straks staat de halve kroeg dus voor de deur te roken. Lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Dus aparte ruimtes lijkt me een goed plan. Ik moet zeggen dat we dat hier in het Noorden ook hebben. bepaalde plekken waar je niet mag roken. Verder heb ik nog nooit een kantine blauw van de rook meegemaakt. Maar mischien dat we in het Noorden socialer zijn?

Gelukkig kom ik weinig tot niet in de kroeg, dus voor mij veranderd te weinig.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:30

Soms lijkt paardrijden en roken 1! Ik ben er wel blij mee dat het rookvrij wordt. Ik vind het vies, maar soms ook wel een beetje aso. Lees wel soms!! Er zijn genoeg mensen die roken en absoluut niet zo zijn en er zijn genoeg mensen in de paardensport die niet roken.

Happywoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 22:27

Chiqa schreef:
Happywoman schreef:
Wat ik loop te verkondigen baseer ik op meerdere studies, vandaar dat ik nogal fanatiek reageer op uitspraken die niet op feiten zijn gebaseerd.

Goed argument, alleen weer een beetje afzwakkend door je laatste opmerking, maar soit Knipoog

En hoe verklaar je dan de vele studies die het tegendeel bewijzen?

Dat laatste was ook met een knipoog he
Eerlijk gezeg weet ik maar van 1 ziekte waarbij roken positief is voor de darmen (niet de rest). Van wetenschappelijke studies (niet gefinancieerd door producenten of andere belanghebbende) heb ik nog nooit wat onder ogen gekregen. Dus als jij me kan zeggen waar ik dat kan vinden, dan ga ik dat lezen.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:27

Dit word een drama voor de stal waar ik ook ben.
Bijna iedereen rookt er, zelfs het personeel
Zelf vind ik het ook jammer, want het is echt heerlijk nadat ik heb gereden en alles heb opgeruimd even in de kantine te zitten en een sigaretje te roken.
Dat ga ik echt wel missen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:41

Ik snap waar om ze het doen en daar ben ik het als roker wel mee eens.
Ik baal er wel enorm van moet ik zeggen.
Buiten roken vind ik erg vies dus dat zal ik niet snel doen.
Veder vraag ik me af of het in een pensionstalling ook zo is?
iedereen rookt bij ons en verder hebben we geen manege paarden etc dus ook geen andere mensen over de vloer.
Ik kom nu net terug uit scotland waar dit al veel langer is ook in horeca.
Dat vond ik wel jammer hoor in de kroeg geen peuki en ook wel een beetje overdreven want 99% van de kroeggangers rookt.
dus de meeste stonden met een pilsje buiten te roken waardoor er ook meer overlast kwam op straat.
ook veel horeca bedrijfen hebben er onder te leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:59

Happywoman schreef:
. Dus als jij me kan zeggen waar ik dat kan vinden, dan ga ik dat lezen.

Beetje zoeken en tadaaaa....

17 februari 2008
Ja, als meerokers nou echt konden rekenen...
Jullie kunnen vast allemaal goed rekenen op jullie vrije zondag, dus reken maar eens even mee.

Stel, een roker rookt mee in een kamer van 4 bij 3 bij 2,5 meter.
Stel dat de roker de helft van de rook zelf inhaleert en de helft direkt de lucht ingaat tijdens het smeulen van de sigaret tussen de trekjes door.
Stel dat de helft van de rook van de sigaret 10 minuten in de kamer blijf want de concentratie rookt hangt natuurlijk af van de ventilatie.
Stel dat de roker 12 ademhalingen per minuut doet van 0,5 liter lucht per keer.
Stel dat de meeroker bij 50 % van het roken aanwezig is.
Met al deze ''stellingen" valt dan te berekenen dat de meeroker eenduizendste van de dosis rook binnenkrijgt die de roker binnenkrijgt. En dan heb ik het nog niet eens over de zogenaamde overlast van een "buitenrokert".

Jonge jonge, wat hebben die meerokers dan toch een last van die roker. En voor alle duidelijkheid, deze wijsheid is niet van mij maar komt uit het al eerdere "aangehaalde" verhaal van de heer R. Sturman wat HIER te vinden is dus.

Ja, als die meerokers nou eens echt konden rekenen in plaats van zeuren zou de wereld een stuk aangenamer zijn. Over aangenaam gesproken, ik laat me nu eerst even een paar uurtjes zelf uitroken in de sauna, da's pas gezond roken zeg.

bron

roken tijdens de zwangerschap geen enkel probleem

meeroken is niet schadelijk, sterker nog onderzoek blijkt dat kinderen uit "meerookgezinnen" 22% MINDER kans op longkanker hebben!

En zo kan ik nog wel een heel dag doorgaan Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:29

Chiqa, als mensen via zulke onzinnige websites hun kop in het zand willen steken, moeten ze dat zelf maar weten. Tegen zoveel eigenwijsheid en domheid kan ik niet op. Hoe dan ook, per 1 juli komen er regels, dus..... Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:34

Nadya schreef:
Chiqa, als mensen via zulke onzinnige websites hun kop in het zand willen steken, moeten ze dat zelf maar weten. Tegen zoveel eigenwijsheid en domheid kan ik niet op. Hoe dan ook, per 1 juli komen er regels, dus..... Doei!

Sja, is ook een manier van reageren, jammer nadya dat je je dr niet in wil verdiepen en je wel gek laat maken door de massapropaganda Knipoog Maar dat zegt wel weer iets het feit dat de niet rokers alleen maar willen horen wat ze willen horen Lachen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:39

@Chiqa: je semi-wetenschappelijke redenaties stinken bijna nog erger dan je sigaretten!! ROFL

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:40

Ach, ik ben 2 maanden te vroeg geboren door een moeder die rookte. Knipoog
Heb heel wat mensen dood zien gaan aan actief en passief roken. Ken ook een aantal mensen die lijden aan cara (en als je niet weet wat dat is, google maar). Daar kun je echt niet om heen, hoor. Knipoog

Bovendien heb ik zelf een zwangerschap meegemaakt, heb borstvoeding gegeven en dan wil je echt niet in de rook zitten om diverse belangrijke redenen. Als jij per se tegen alle onderzoeken in wil gaan, omdat er een clubje rokers is wat oostindisch doof wil wezen, prima. Ga je gang.

In ons huis wordt niet gerookt in elk geval en gelukkig zijn er steeds meer mensen die stoppen met roken, valt me op. Na een bepaalde leeftijd hebben velen het wel gehad met roken, lijkt wel. En als je het wilt blijven doen, prima. Maar bezorg anderen die die troep niet binnen willen krijgen, niet die ellende. Dat is het enige wat ik vraag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:42

Zo is er ook een onderzoek als je ontzettend veel zuipt heb je minder kans op bepaalde soorten kanker... (er wordt achterwege gelaten wat het met je lever doet Clown).

Dat heb ik met die pro-rokers onderzoeken ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:44

hihi idd...
Tests genoeg van onafhankelijke instituten genoeg die hebben bewezen dat het slecht is.

En wat mensen thuis doen... moeten ze zelf weten, als stoken ze er elke min ene nieuwe aan stoppen ze er 3 tergelijk in hun mond.

Maar ik ben zo enorm blij dat het openbaar niet meer mag.. echt geweldig !
Geen kater gevoel meer na het uitgaan terwijl je cola drinkt.
Geen rode ogen meer
En geen stink kleren meer die na 1 avondje uit de wasmachine al weer in moeten

ik ben er echt enorm blij mee Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:47

Ik ook, lang leve 1 JULI!!!!! Go jij! Go jij!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:59

@ Nadya: je vorige entry was erg duidelijk en super verwoord!

Het is inderdaad prettig dat mensen die niet willen roken, dadelijk ook niet meer gedwongen worden rook te inhaleren op openbare plekken.
In principe moet iedereen inderdaad zelf weten of en hoeveel zij of zij rookt.
Toch jagen zij, net als andere mensen die bewust hun gezondheid ondermijnen, de samenleving wel op kosten.... en eerlijk gezegd heb ik daar wel problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:00

mensen op kosten jagen zal gezien de accijns wel mee vallen.

Maar ik vind rook eng... doordat mijn vader aan longkanker is gestorven en vindt het dan erg als ik het niet kan ontlopen.

Maar gelukkig nog maar ff

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:05

Nog 4 kleine maandjes...Heerlijk idee !! Wat ook zo goed is aan het rookverbod: het ontmoedigt jongeren vast en zeker om te beginnen met roken. Ja