Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaantsje schreef:maikeltje schreef:
Dierengedrag heb je niet en nooit in de hand. Maar wel de veiligheid van machines. En als je een groot gedeelte van je brood met kinderlessen verdient, dan moet je daar rekening mee houden> Zo simpel is het.
Pension of africhtingsstal vind ik een ander vehaal.
Jij schuift in mijn ogen iedere keer de schuld naar de manegehouder.
Toen onze dochter op jonge leeftijd les kreeg was ik daar altijd bij aanwezig. Het is mijn kind en mijn verantwoording dat ze geen dingen deed die gevaarlijk konden zijn.
Kinderen hebben niets te zoeken bij zo'n molen en als ouder kun je weten dat daar gevaarlijke situaties uit kunnen ontstaan.
De veiligheid van machines kun je nooit garanderen, er kan altijd iets mis gaan.
pmarena schreef:Die stapmolen hoeft van mij eigenlijk niet tot in elk puntje beveiligd te zijn , als je hem maar 1 druk op de knop uit kunt zetten dan zit je toch goed. Er horen gewoonweg geen kinderen mee te spelen. Die kinderen horen beveiligd te zijn : ouders heet dat.
Citaat:. Komop zeg, ik wil jullie weleens zien wanneer jullie kind een jaar of zes, zeven is. Je denkt dan ook wel van "ach, dat gaat wel goed".
runningkawa schreef:In een kluis met 6 sloten...pincode en toegangspas, zodat je een paard ook niet meer op een normale manier erin kunt zetten...
KingMarco schreef:Helemaal mee eens kadet, maar moet daarom de manegehouder dan ook de hoogste straf krijgen ?
kadet schreef:maar ik citeer uit het begin artikel: 'Justitie verwijt de eigenaar van de manege', ik denk niet dat de ouders dit in handen hebben hoor...parket en justie, verzekeringen, die wijzen en spreken uit, de ouders zelf, weet ik zeker, nemen de schuld op zich.
runningkawa schreef:In een kluis met 6 sloten...pincode en toegangspas, zodat je een paard ook niet meer op een normale manier erin kunt zetten...dat is wat men tegenwoordig wil...als de kindjes maar rond kunnen struinen zonder toezicht.. das teveel werk om op je eigen nakomelingen te letten...
(en nee dat geld echt niet voor alle ouders, maar wel voor veel)
luxx schreef:nóg een keer speciaal voor jou de url van het artikel;
www.ad.nl
daarin komt het niet op mij over alsof de ouders de schuld op zich nemen, zij geven de stapmolen de schuld.
maar zoals ik al eerder zei is dat ook niet zo vreemd, deze mensen hebben een kind verloren, daar kún je redelijkerwijs geen redelijkheid meer van verwachten, al was je het zelf.
kadet schreef:Ik verwijt hier niets of niemand, gewoon, omdat ik hier niet genoeg van af weet om echte conclusies te trekken, en ook het recht niet heb....ik vind gewoon dat jullie hier wel héél harde verwijten maken.
Als moeder zijnde van 2 kinderen, kan ik maar 1 ding zeggen, dat ik zeker fouten maak, en nooit met opzet...maar sommig betalen daar een heel dure prijs voor, en andere kunnen nog zeggen van oef, hadden we daar even geluk, dat kon slecht afgelopen zijn...
In het artikel, (maar wat moet je soms allemaal geloven van wat geschreven wordt??) kun je idd opmaken dat ze de tredmolen als moordwapen zien van hun kind. Voor mezelf sprekend, zou ik de schuld zeker om mij nemen...alhoewel...ik niet kan voorspellen hoe ik zou reageren als mijn kind zoiets overkomt...
.