Uitspraak in rechtzaak Trachsler versus Coby van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Re: Uitspraak in rechtzaak Trachsler versus Coby van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:55

Alane schreef:
Het Power and Paint verhaal heeft met dit niets te maken, net zo min of ze ooit is gepakt op te hard rijden of illegale mestopslag (om maar even wat te noemen)

even in het algemeen...
Niet om het een of ander, maar zou jij jou 'bewijs' verkopen voor minder dan de helft van de aankoopprijs, als je overtuigd bent van je gelijk?
Zou jij, wetende dat je een brak iets verkocht hebt dit terug kopen voor zo'n bedrag?
Als ik een pony verkoop, die ggk is door DA en koper is er tevreden mee, koper komt verhaal halen op een verborgen gebrek die blijkbaar zo verborgen is (in grijs gebied ligt) dat een rechter niet kan concluderen dat het inderdaad een verborgen gebrek is... dan zou ik als verkoper mooi gek zijn omdat paardje terug te nemen, wie weet wat er mee gebeurd is?

Terug naar algemeen paardenland, het kan soms errug rot zijn dat een ander, in jouw ogen minder getalenteerd ruiter, meer uit ponybeest kan halen dan een je dochter/zoon.

Daarnaast is het dier nu een bekende in paardenland... die slijt je niet meer zo 1, 2 ,3 voor de sport.

misschien dat daarom v baalen de pony terug wilde kopen voordat deze in het nieuws kwam?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 02:04

Alane schreef:
Het Power and Paint verhaal heeft met dit niets te maken, net zo min of ze ooit is gepakt op te hard rijden of illegale mestopslag (om maar even wat te noemen)

even in het algemeen...
Niet om het een of ander, maar zou jij jou 'bewijs' verkopen voor minder dan de helft van de aankoopprijs, als je overtuigd bent van je gelijk?
Zou jij, wetende dat je een brak iets verkocht hebt dit terug kopen voor zo'n bedrag?
Als ik een pony verkoop, die ggk is door DA en koper is er tevreden mee, koper komt verhaal halen op een verborgen gebrek die blijkbaar zo verborgen is (in grijs gebied ligt) dat een rechter niet kan concluderen dat het inderdaad een verborgen gebrek is... dan zou ik als verkoper mooi gek zijn omdat paardje terug te nemen, wie weet wat er mee gebeurd is?

Terug naar algemeen paardenland, het kan soms errug rot zijn dat een ander, in jouw ogen minder getalenteerd ruiter, meer uit ponybeest kan halen dan een je dochter/zoon.

Daarnaast is het dier nu een bekende in paardenland... die slijt je niet meer zo 1, 2 ,3 voor de sport.

Rechtstreeks heeft het wellicht niet met het P&P verhaal te maken, maar als ik de klachten van de pony lees, bekkenscheefstand, problemen met halswervels etc. dan denk ik toch onmiddellijk aan een bepaalde manier van trainen waarbij de nek in een krul wordt getrokken, er spanning ontstaat in rug- en nekgebied (en dus het hele lijf) en naarmate langer zo gereden wordt een steeds schevere pony resulteert. Helaas kan men juist bij een dier dat "spectaculair over de benen gaat" zoals iemand de pony omschreef hier jaren mee wegkomen zonder dat het zelfs veel jury's lijkt te storen. Totaal verreden heet een dergelijk "verborgen gebrek" geloof ik.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:40

Het lijkt er toch niet zo dik bovenop te liggen vwb verborgen gebrek, immers had dan de rechter anders beslist.

Is toch op zich opmerkelijk te noemen dat er spontaan zo iets boven water komt en dat het eerder niemand opgemerkt eeft, zelfs niet bij van Balen op stal.
ik weet niet of een verreden pony gelijk een verborgen gebrek is... en die gebreken komen van de huidige eigenaar, ben benieuwd of er een sec. opinion is, en wat daar de uitslag van is...

Ik vind het verhaal te schemerig, bij beide kampen, om te durven concluderen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:06

Ze hebben in ieder geval niet stil gezeten want dochter heeft nu een prachtige schimmel hengst.. Zie HAW

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:16

Wat een flauwe opmerking zeg

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:38

Waarom een flauwe opmerking? Ik vind het een prachtig paard en hoop voor dr dat ze hiermee lekker aan de slag kan..

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:44

Waarom is dat een flauwe opmerking, Essie79?

Gelukkig toch dat deze familie de mogelijkheid heeft gehad om verder te
gaan in de sport? Blijkbaar was er voldoende doorzettingsvermogen, talent en
ambitie aanwezig. Amazone heeft zich inmiddels bewezen in de
Z2 dressuur met het haar pony Da Vinci......

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:57

Mee eens Sterre, ik bedoelde het ook zeker niet flauw.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:39

Nou, door de puntjes achter je zin kwam het zo niet over, maar meer:
"Als je geld zat hebt dan koop je gewoon weer lekker wat nieuws en dat vond ik nogal flauw.
Ik snapte ook niet waarom voor deze ene opmerking het topic weer omhoog moest.

anselma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:26

Voor iedereen die graag wilt weten hoe het nu met Kirby is.
Kirby is ongeveer 3 jaar geleden bij mij gekomen, in eerste instantie als gezelschap pony.
Later bleek dat Kirby toch graag werkt, en daarom langzaam het rijden opgepakt en dit zonder problemen. Buitenritten vind ze geweldig, springen kan ze erg goed maar alle oefeningen van de dressuur kan ze ook nog. Ze doet mee met ringrijden, spelletjes en zonder zadel rijden is geen enkele probleem. Ze heeft bij mij nog nooit een stap verkeerd gezet, beginners en onzekere ruiters stappen op en rijden zo met haar weg. Ze is kern gezond, zit lekker in haar vel.