Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Re: Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:45

ben geen fan ofzo (hou me wel met andere dingen bezig dan dressuur ruiters aanbidden Slapen), maar deze reactie vind ik heel keurig en terrecht. Fijn om te lezen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:51

Pipo schreef:
Volgens mij staat er toch duidelijk: Mits iemand niets ernstig overkomt.

Maar dat wilde je zeker niet lezen he Clown

Nee hoor, ik heb niets weggelaten bij die quote. Dat staat er zo sec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:52

Aimee schreef:
Pipo schreef:
Volgens mij staat er toch duidelijk: Mits iemand niets ernstig overkomt.

Maar dat wilde je zeker niet lezen he Clown

Nee hoor, ik heb niets weggelaten bij die quote. Dat staat er zo sec.

De discussie loopt al enige paginas, ik herhaal niet op iedere pagina wat ik zeg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:52

Cassidy schreef:
joyce B schreef:
Je moet er echt een paard voor hebben die daarin trainbaar is, of zo cool in zijn hoofd dat het niet uitmaakt... Volgens mij zijn die paarden zeldzaam, zeker onder sensibele topsportpaarden...

Sensibele sportpaarden of sensibel gemaakte sportpaarden? Laten we eerlijk wezen, dressuurruiters willen een paard dat zich toont, helemaal als je hem een beetje heet maakt. Dan gaat desensibiliseren voor herrie en fladderende papiertje niet samen met het moeten oppompen van een paard zodat er wat binnen komt als je een proef moet rijden.

Maar ook een sensibel paard kun je zo desensibiliseren dat hij nergens zo snel van staat te kijken. Niet op het niveau van een politiepaard, maar wel voor een lintje, dat bosje bloemen en de sjerp die hij bij een dergelijke prijsuitreiking omkrijgt, inclusief applaus van mensen (mits beschaafd).

Tuurlijk kan dat, maar een paard dat fris van de trailer komt, nog niet lekker los heeft kunnen lopen en de frisse energie van nieuwe omgeving en allemaal drukte van zich af heeft kunnen lopen om zich te concentreren op de ruiter kan elke gelegenheid als aanleiding voelen om die spanning toch even af te reageren...

Ik ben geen super ruiter, heb geen super paarden, maar de paarden hier zijn ook wel regelmatig kijkerig en schrikkerig als ik er net op zit... En dat in de bak waar ze al een jaar in lopen dag in dag uit... En aan de hand is die kar die op het pad staat ook nog steeds spannend, zodat ze er het liefst met een boog om heen lopen... Of in die nieuwe stal...
Doen jullie paarden nooit zoiets? Hebben jullie paarden geen enge hoek in die bekende bak of eng stukje op buitenrit?
Is jullie paard altijd braaf en kalm bij grote drukte? Knijp dan maar in je handen en geniet ervan, maar projecteer dat ideale karakter niet als standaard mogelijkheid op elk paard...

Er zijn zat paarden (soms al herkend aan de vader) die elke keer weer een heel toneestuk opvoeren als je met ze aan het werk moet. Nelson is niet zo'n paard volgens Anky, maar juist erg braaf en betrouwbaar onder normale omstandigheden. Deze keer waren de omstandigheden voor het paard niet normaal... Helaas ging het mis...

En ook politiepaarden schrikken wel eens en springen opzij, naar voren of komen omhoog... Hetzij meestal iets gecontroleerder en zonder die gekke bokkensprongen die we hier zagen... Maar die paarden staan waarschijnlijk ook niet zo hoog in het voer om te moeten vlammen tijdens een dressuurproef...

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:54

yarrah schreef:
Pipo schreef:
Ik zal wel weer de enige zijn die juist niet zo'n goed gevoel uit dit verhaal krijgt.

Nee, hoor je bent niet de enige Knipoog .
Ze had gewoon de eer aan zichzelf moeten houden. Gewoon zeggen: Sorry jongens, maar ook een kampioen donderd weleens van zijn paard.... Ook daarmee had ze sympathie gekregen van het publiek.
Nee,.. nu is het weer (zeur, zeur) het lag aan het publiek, inrijterrein en organistatie. Daarnaast ook weer zo typische reactie dat men haar niet ziet als ze iets gewonnen heeft....(zeur, zeur).
Ik vind dat ze daar eens mee op moet houden..... ik ga haar steeds meer zien als een oude zeurkous. Het is zeker geen schande dat je van je paard afvalt... ook niet voor een groot publiek. Maar ga daar professioneel mee om.... en ga zeker niet zeuren.

Kan haar reactie n.a.v. de omstandigheden wel begrijpen hoor. Lachen
Als ze er nou gewoon naast had gelegen, niemand had er een probleem van gemaakt en ze was dán gaan zeiken geef ik je gelijk, maar nu ligt 't toch wat anders.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:59

Ik vraag me af wie er hier zeiken: Jullie of zij?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:01

Pipo schreef:
De discussie loopt al enige paginas, ik herhaal niet op iedere pagina wat ik zeg.

Ik had ook al gezegd dat een ongeval achteraf ernstiger kan lijken, waardoor ik het gewoon nooit grappig vind. Moet ik dat dan wel herhalen?

Jij zou best kunnen weten dat ik m'n ergste vijand nog niets negatiefs toe wens en dus ook niet bij voorbaat ga lachen als er een ongeval plaats vindt.
Lachen om Anky die er zo afstuitert, is in mijn ogen hetzelfde als lachen om een bedrijfsongeval wat jou kan overkomen. Maar dat laatste mag natuurlijk niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:04

Janine1990 schreef:
Citaat:
Even in alle rust domweg gelukkig te zijn.

Ik denk dat ze hiermee eerder iets als "even helemaal weg" bedoelde.

Misschien 'even van al dat media-gez**k af zijn'? Of zouden ze ook in dat bos staan om foto's te maken van het eikeltjes rapen?

Ik vind het een heel professionele reactie van Anky. Geheel terecht. Paarden zijn beesten en gewoontedieren, je moet ze kunnen voorbereiden. In dit geval kon dat niet. De organisatie van een evenement dat zich 'paard en passie' Nors opkijken noemt moet toch snappen dat een losrijbak belangrijk is - lijkt mij tenminste hoor. Koe

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 16:05

Citaat:
Honderden mails met beterschapwensen komen er binnen na Anky’s val afgelopen zondag tijdens de clinic in Groningen. Met Anky gaat het inmiddels naar omstandigheden redelijk. Rijden doet ze nog niet, Sjef traint de paarden vandaag en misschien ook de komende dagen.

Anky: ‘mijn been gaat best wel goed maar mijn ribben en de spieren in dat gebied doen het meeste pijn. De fysiotherapeut heeft het extra druk door mij de laatste tijd!’

Aanstaande donderdag vertrekt Anky naar de Helsinki Horse Show in Finland. Daar geeft ze een clinic in de vorm van een openbare les. Die gaat zeker door. Of ze ook IPS Krack C start, is nog niet 100 % zeker.

www.anky.nl

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:07

Ben benieuwd wel paard ze voor de clinic zadelt.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:08

Pipo schreef:
Jesus het wordt nu echt opgeblazen, zelfs zielig vinden dat ze niet domweg rustig kan paardrijden.

Hallo, wie heeft gekozen voor dat leven? Daar hoef je echt geen medelijden mee te krijgen en dat is misschien ook wel waarom ik wat aversie hebben mbt het bericht. Die slachtofferrol......Nagelbijten / Gniffelen

Kom op zeg, ik ben er ook zovaak afgestuiterd en dan deed er ook het een en ander pijn, maar dan moet je achteraf toch ook lachen?

Hmmmm.... volgens mij gaan mensen daar ook anders mee om als ze inmiddels 2 kinderen hebben.
Kan me voorstellen dat je dan voorzichtiger wordt en probeert te voorkomen dat je je flink bezeert.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:12

OOk ik begrijp Anky.
En vind het knap van der om zo een reactie weer te geven, terwijl half nederland haar uitlacht omdat ze van een paard valt..
(komop zeg, dat overkomt de beste ruiter wel eens)

Succes Anky, Top reactie!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:13

vind dat ze erg netjes gereageerd heeft,
vind het helemaal geen falen, elke ruiter kan vallen, alleen sja als je bekend bent dan word erom gelachen door heel nederland. bij ons alleen door omstanders. dat is het hele verschil...

alleen de eerste zin stoort me enorm,
die schuin gedrukte.

ik meen dat een gemiddeld rodeopaard wel even wat heviger bokt...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Ik kan dat filmpje toch echt nergenst vinden hoor! Verward
Nu zegt iedereen dat het zo spectaculair is, dan wil ik het zien ook!

Trouwens, ik kon op de foto in de krant nergenst een cap bespeuren.
Vond ik toch niet erg proffesioneel, op een fris paard zonder cap een bak met publiek erbij inrijden.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 16-10-07 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

PaulineDP

Knappe reactie van Anky.
Ze heeft trouwens voor 200% gelijk dat ze eisen gaat stellen in haar contract. Moest ze al lang geleden gedaan hebben. En dat heeft echt niets met kapsones te maken. Als je wereldtop in huis wil halen, moet je er als organisator ook maar voor zorgen dat je die wereldtop 'waard bent'.
en ja... iets is pas nieuws als het uitzonderlijk is. Daar valt weinig aan te doen. Vingers aflikken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:15

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-07 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link aanklikbaar gemaakt zodat hij werkt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:16

OK dan!
Lijkt me een nette, duidelijke reactie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:18

joyce B schreef:
Tuurlijk kan dat, maar een paard dat fris van de trailer komt, nog niet lekker los heeft kunnen lopen en de frisse energie van nieuwe omgeving en allemaal drukte van zich af heeft kunnen lopen om zich te concentreren op de ruiter kan elke gelegenheid als aanleiding voelen om die spanning toch even af te reageren...

Daar hadden we het niet over. We hadden het over de prijsuitreikingen en de situaties die daar ontstaan, door paarden die niet tegen lintjes, bosjes bloemen en sjerpen kunnen. Een fris paard van de trailer mag fris zijn, hoor je me niets over zeggen.

joyce B schreef:
Doen jullie paarden nooit zoiets? Hebben jullie paarden geen enge hoek in die bekende bak of eng stukje op buitenrit?
Is jullie paard altijd braaf en kalm bij grote drukte? Knijp dan maar in je handen en geniet ervan, maar projecteer dat ideale karakter niet als standaard mogelijkheid op elk paard...

Een character is niet aan te passen maar reacties op bepaalde dingen is wel degelijk naar boven of naar onderen bij te stellen. Desensibiliseren heet dat, of sensibiliseren - net wat je wilt.

joyce B schreef:
En ook politiepaarden schrikken wel eens en springen opzij, naar voren of komen omhoog... Hetzij meestal iets gecontroleerder en zonder die gekke bokkensprongen die we hier zagen... Maar die paarden staan waarschijnlijk ook niet zo hoog in het voer om te moeten vlammen tijdens een dressuurproef...

En daar ligt geloof ik het hele probleem. Hoog in het voer, en heet maken of heet houden...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-10-07 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:18

Sneu voor Anky dat ze van haar paard viel, kan de beste overkomen (en het IS de beste dus overkomen)Gelukkig is het goed afgelopen. Top dat ze cap droeg trouwens.

Al die beste stuurlui die precies weten hoe het anders had gemoeten, die het zelf natuurlijk nooooooit was overkomen, laat staan dat ze ooit van een paard vallen. Die al die bokken natuurlijk hadden uitgezeten, en waren ze er per ongeluk toch afgepleurd dan waren ze met een grote glimlach en zwaaiend naar het publiek weer opgestapt....Ik word er moe van Slapen

Anky reageert op een nette manier om haar kant van het verhaal te belichten, en dan is ze weer een zeikerd. Had ze niks gezegd dan was ze waarschijnlijk een lafaard geweest? Ze heeft gewoon pech gehad. Ik hoop dat haar lichamelijke en geestelijke deukjes weer snel uitgedeukt zijn en dat ze ons nog vele keren laat meegenieten van haar kunsten Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:20

heel erg bedankt janine, alleen aldus de site bestaat de pagina niet :'( Zou die ook al verwijdert zijN?
Dat vind ik wel flauw, op youtube staan 10 000 filmpje van mensen die van hun paard vallen, maar van anky word het verwijdert. Maar een mooie wedstrijd word niet verwijderd. Ook flauw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:22

kollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:24

weet iemand waar je die filmpjes op kan zoeken??? Haha!
ik wil het ook wel is zien!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:24

Ik denk trouwens dat degene die het filmpje op youtube heeft geplaatst het zelf heeft verwijderd.. Aangezien Sjef en Anky het zelf nog hebben gezien.
Denk dat de plaatser veel commentaar heeft gekregen op wat ze zei.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:25

kollee schreef:
weet iemand waar je die filmpjes op kan zoeken??? Haha!
ik wil het ook wel is zien!!

De reactie boven jou, daar staat het filmpje in. Lachen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:26

ze is nu te horen op 3FM