Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipo schreef:Volgens mij staat er toch duidelijk: Mits iemand niets ernstig overkomt.
Maar dat wilde je zeker niet lezen he
Aimee schreef:Pipo schreef:Volgens mij staat er toch duidelijk: Mits iemand niets ernstig overkomt.
Maar dat wilde je zeker niet lezen he
Nee hoor, ik heb niets weggelaten bij die quote. Dat staat er zo sec.
Cassidy schreef:joyce B schreef:Je moet er echt een paard voor hebben die daarin trainbaar is, of zo cool in zijn hoofd dat het niet uitmaakt... Volgens mij zijn die paarden zeldzaam, zeker onder sensibele topsportpaarden...
Sensibele sportpaarden of sensibel gemaakte sportpaarden? Laten we eerlijk wezen, dressuurruiters willen een paard dat zich toont, helemaal als je hem een beetje heet maakt. Dan gaat desensibiliseren voor herrie en fladderende papiertje niet samen met het moeten oppompen van een paard zodat er wat binnen komt als je een proef moet rijden.
Maar ook een sensibel paard kun je zo desensibiliseren dat hij nergens zo snel van staat te kijken. Niet op het niveau van een politiepaard, maar wel voor een lintje, dat bosje bloemen en de sjerp die hij bij een dergelijke prijsuitreiking omkrijgt, inclusief applaus van mensen (mits beschaafd).
yarrah schreef:Pipo schreef:Ik zal wel weer de enige zijn die juist niet zo'n goed gevoel uit dit verhaal krijgt.
Nee, hoor je bent niet de enige.
Ze had gewoon de eer aan zichzelf moeten houden. Gewoon zeggen: Sorry jongens, maar ook een kampioen donderd weleens van zijn paard.... Ook daarmee had ze sympathie gekregen van het publiek.
Nee,.. nu is het weer (zeur, zeur) het lag aan het publiek, inrijterrein en organistatie. Daarnaast ook weer zo typische reactie dat men haar niet ziet als ze iets gewonnen heeft....(zeur, zeur).
Ik vind dat ze daar eens mee op moet houden..... ik ga haar steeds meer zien als een oude zeurkous. Het is zeker geen schande dat je van je paard afvalt... ook niet voor een groot publiek. Maar ga daar professioneel mee om.... en ga zeker niet zeuren.
Pipo schreef:De discussie loopt al enige paginas, ik herhaal niet op iedere pagina wat ik zeg.
Janine1990 schreef:Citaat:Even in alle rust domweg gelukkig te zijn.
Ik denk dat ze hiermee eerder iets als "even helemaal weg" bedoelde.
Citaat:Honderden mails met beterschapwensen komen er binnen na Anky’s val afgelopen zondag tijdens de clinic in Groningen. Met Anky gaat het inmiddels naar omstandigheden redelijk. Rijden doet ze nog niet, Sjef traint de paarden vandaag en misschien ook de komende dagen.
Anky: ‘mijn been gaat best wel goed maar mijn ribben en de spieren in dat gebied doen het meeste pijn. De fysiotherapeut heeft het extra druk door mij de laatste tijd!’
Aanstaande donderdag vertrekt Anky naar de Helsinki Horse Show in Finland. Daar geeft ze een clinic in de vorm van een openbare les. Die gaat zeker door. Of ze ook IPS Krack C start, is nog niet 100 % zeker.
Pipo schreef:Jesus het wordt nu echt opgeblazen, zelfs zielig vinden dat ze niet domweg rustig kan paardrijden.
Hallo, wie heeft gekozen voor dat leven? Daar hoef je echt geen medelijden mee te krijgen en dat is misschien ook wel waarom ik wat aversie hebben mbt het bericht. Die slachtofferrol......![]()
Kom op zeg, ik ben er ook zovaak afgestuiterd en dan deed er ook het een en ander pijn, maar dan moet je achteraf toch ook lachen?
joyce B schreef:Tuurlijk kan dat, maar een paard dat fris van de trailer komt, nog niet lekker los heeft kunnen lopen en de frisse energie van nieuwe omgeving en allemaal drukte van zich af heeft kunnen lopen om zich te concentreren op de ruiter kan elke gelegenheid als aanleiding voelen om die spanning toch even af te reageren...
joyce B schreef:Doen jullie paarden nooit zoiets? Hebben jullie paarden geen enge hoek in die bekende bak of eng stukje op buitenrit?
Is jullie paard altijd braaf en kalm bij grote drukte? Knijp dan maar in je handen en geniet ervan, maar projecteer dat ideale karakter niet als standaard mogelijkheid op elk paard...
joyce B schreef:En ook politiepaarden schrikken wel eens en springen opzij, naar voren of komen omhoog... Hetzij meestal iets gecontroleerder en zonder die gekke bokkensprongen die we hier zagen... Maar die paarden staan waarschijnlijk ook niet zo hoog in het voer om te moeten vlammen tijdens een dressuurproef...
kollee schreef:weet iemand waar je die filmpjes op kan zoeken???![]()
ik wil het ook wel is zien!!