Prijs van stro dit jaar ongekend hoog

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prom

Re: Prijs van stro dit jaar ongekend hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:35

Ik spreek je er niet op aan, is ook niet lullig bedoelt. Meer in de zin van.. Menig paard is al jaloer op 4 uur! Ik zelf heb persoonlijk niet eens elke dag zolang de tijd..

Nogmaal, niet lulig of aanvallent bedoelt Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:35

prom schreef:
Ik spreek je er niet op aan, is ook niet lullig bedoelt. Meer in de zin van.. Menig paard is al jaloer op 4 uur! Ik zelf heb persoonlijk niet eens elke dag zolang de tijd..

Nogmaal, niet lulig of aanvallent bedoelt Lachen

die snap ik niet ? Tong uitsteken
je kan je paard toch gewoon buiten gooien ? Tong uitsteken
mja pensionstalling is anders, als anderen t niet voor je doen Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:38

Hier is het weiland al snel zo'n blubberzooi dat ook 4 uur 's winters niet lukt hoor. Probeer ze wel zo veel mogelijk in de paddock te hebben. Maar goed, das een andere discussie.

Ik heb van die matten in de stal liggen maar echt veel urine laat het niet door. Balen man dat het stro zo duur is... en je doet er nog niks aan ook.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:42

Nee, ik kan mijn paard niet zomaar buiten gooien. Ik sta idd op een pensionstal omdat een eigenlandje hier bijna onmogelijk is! Ook ik heb een paard (draver) die liever voor mij werkt dan buiten staat, in de bak houd hij het een half uurtje vol, en op het land 1uur. Dan gaat hij rennen en zichzelf open halen ect. Ik laat hem wel "verplicht" staan 2uurtjes met een anderpaardje ernaast, maar ik doe hem er echt GEEN lol mee. Ik heb ook liever niet dat anderen hem buiten gooien omdat het nogal een "kluns" kan zijn (haalt zichzelf snel open, trapt tegen hek ect. ) en als eriets gebeurt ben ik er liever zelf bij Lachen

On-topic, ik probeer nu zoveel mogelijk stro in zijn stal "optesparen" omdat hij toch niet veel eet, dan heeft hij straks ook nog een lekker bed ! Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:56

Jolliegirl schreef:
prom schreef:
Ik spreek je er niet op aan, is ook niet banketstaaf bedoelt. Meer in de zin van.. Menig paard is al jaloer op 4 uur! Ik zelf heb persoonlijk niet eens elke dag zolang de tijd..

Nogmaal, niet banketstaaf of aanvallent bedoelt Lachen

die snap ik niet ? Tong uitsteken
je kan je paard toch gewoon buiten gooien ? Tong uitsteken
mja pensionstalling is anders, als anderen t niet voor je doen Lachen

ik zou willen dat de mijne in de winter naar buiten kon,maar helaas kan dat niet.
we hebben een losgooibak maar die moet je met anderen delen,dus blijft er niet veel rtijd voor jouw dier over.
je mag hem niet buiten in de bak zetten en weggaan ,je moet erbij blijven!

en wat een onzin verhaal dat je daar zelf voor kiest!
wijs mij dan een stal aan waar ik heen kan waar ze in de winter buiten mogen ,een goede rijbak hebben en goed voer,dan ga ik daar gelijk heen.
en die in mijn woonplaats is en op de fiets bereikbaar.
op de stal waar ik sta kan dat dus niet!

ik sta op een wachtlijst bij een stal waar ze zomer en winter s`nachts naar binnen gaan en in de winter zolang de wei het toelaat overdag een paar buiten kunnen.
maar die stallen zijn zeldzaam.

dus dat gewoon naar buiten gooien gaat niet op voor mijn pony!

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:34

Wij hebben een goed weiland, en zeker genoeg voor 4 paarden. Ze gaan doordeweeks met dit weer ( regenachtig ) Van rond 12 uur tot 4 uur buiten, met lekkere dagen van 12 tot 6. In de winter komen ze gewoon buiten, meestal ook gewoon 4 uurtjes. En we houden altijd gras over. Maar is het te nat en te blubberig komen ze 2 uurtjes buiten. De bak is altijd fijn te rijden behalve als het dagen vriest dan is die hard.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:56

snoeske schreef:
Ik heb een grote baal stro gekocht, na de nieuwe oogst dus. Een grote van 2 bij 1 meter ofzo. Ja zei de boer waar we het altijd kopen de prijs is gestegen! We betaalde eerst 40 euro en nu hebben we 45 betaald Haha!

Dan betaal je wel een vette prijs.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:23

Ik werk zelf op een fourage bedrijf en handelen dus ook in hooi, stro en krullen. De telefoon loopt gewoon storm omdat er te weinig stro is. Het klopt inderdaad dat de prijzen flink gestegen zijn. De boeren en particulieren proberen allerlei alternatieven te zoeken zoals zaagsel, vlas en houtkrullen, maar doordat er maar een bepaald aantal vlas wordt geoogst en steeds minder hout is wordt de prijs daarvan ook duurder. Op dit moment importeren wij zelfs stro vanuit Spanje.

Nu maar hopen dat het volgend jaar een beter jaar wordt voor de oogst.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:26

Zeg, iedereen die 6,= voor een baaltje betaald: voor dat geld rijdt je met een aanhanger naar ons en laadt je hem vol met het beste stro dat er is.Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:30

Het heeft ook te maken met het feit dat stro in bijv. Frankrijk maar gezien wordt als bijproduct van graan. Veel boeren willen daarom ook maar kort stro / tarwestengels zodat er al minder van een bunder af komt en vaak laten ze t nog gewoon versnipperen ook, dus niet inpakken.

6 euro? das veel te veel!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:35

Stro is toch eigenlijk ook 'maar' een afvalprodukt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:40

mirgino : je kiest toch echt zelf voor die stalling Lachen en ja dan heb je idd de regels bijv. dat ze niet buiten mogen blijven.
kan je weinig aan doen.

nja ik ben blij dat ik het zo super heb getroffen, ookal zijn 't mn eigen paarden niet Lachen

Het gaat ONS er meer om dat we rondkomen met het stro voor de schapen, en zeker als ze straks weer moeten aflammeren. Lachen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:41

vlas is naar mijn weten bij ons waar we het halen nog gewoon 5 euro ,
en stro ja zei het eerder me zus na ja zwager heeft het zo voor me liggen maar werkt gewoon niet bij spark

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:41

Ja, dat klopt.
De prijs van granen was dit jaar al verdubbelt, dus de boeren hebben al meer gekregen.
Wij zijn ook boer en ja, wij hebben ook meer gekregen.Bloos

Vandaar door de korte stengels dat veel boeren de rest hebben gehakseld en dus als meststof ligt te verrotten, om het zo kort mogelijk te omschrijven.Bloos

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:59

Jolliegirl schreef:
mirgino : je kiest toch echt zelf voor die stalling Lachen en ja dan heb je idd de regels bijv. dat ze niet buiten mogen blijven.
kan je weinig aan doen.

nja ik ben blij dat ik het zo super heb getroffen, ookal zijn 't mn eigen paarden niet Lachen

Het gaat ONS er meer om dat we rondkomen met het stro voor de schapen, en zeker als ze straks weer moeten aflammeren. Lachen

op deze stal was er plek,en is al beter dan de stallen waar ik gestaan heb Knipoog
hier in de buurt kan je nergens je paard in de wintermaanden op het land zetten.
er valt dus weinig te kiezen Clown

dan zou ik moeten kiezen tussen geen paard of deze stal Nors opkijken nou ja mijn paardje wil ik niet opgeven,dus dan KIES ik voor deze stal.

maar ,ik zou haar het liefst op een stal met winter weidegang hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:24

Of je zet het dier een dorp verderop neer , richting Rockanje is er zat mogelijk hoor. Hellevoet weet ik niet maar daar is ook zat polder dus ik neem aan dat daar ook wel mogelijkheden zijn als je met wat minder luxe toe kunt , want dat heb je dan wel vaak.

Ik zou dat niet teveel moeite vinden als m'n paard dan langer naar buiten kan.

Maar je hebt vast je redenen om voor deze stal te kiezen dus dan ben je er toch tevreden mee ? Anders zoek je wel wat anders.

Is ieders eigen keuze hoor welke stal je het fijnst vindt. Zolang je er maar bewust over nadenkt dat je paard ook bepaalde wensen heeft en je je best doet om het zo goed mogelijk te regelen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:46

pmarena schreef:
Of je zet het dier een dorp verderop neer , richting Rockanje is er zat mogelijk hoor. Hellevoet weet ik niet maar daar is ook zat polder dus ik neem aan dat daar ook wel mogelijkheden zijn als je met wat minder luxe toe kunt , want dat heb je dan wel vaak.

Ik zou dat niet teveel moeite vinden als m'n paard dan langer naar buiten kan.

Maar je hebt vast je redenen om voor deze stal te kiezen dus dan ben je er toch tevreden mee ? Anders zoek je wel wat anders.

Is ieders eigen keuze hoor welke stal je het fijnst vindt. Zolang je er maar bewust over nadenkt dat je paard ook bepaalde wensen heeft en je je best doet om het zo goed mogelijk te regelen.

sorry ,maar jij weet denk ik niet waar ik sta,en wat voor luxe we hier hebben Nors opkijken
en als jij een adres hebt waar plaats is en waar ze buiten kan in de winter,zou ik dat graag van je krijgen Ja
want ik heb er dus geen vrede mee!
en ik ben al lang op zoek naar een andere stal,ik vind die antwoorden ongepast want jij weet niet wat ik wil en wat ik doe en wat ik denk.

en lezen is ook vast moeilijk, want ik schrijf juist dat ik een plek zou willen voor haar waar ze buiten kan,dus dat ik aan het rondkijken ben of vind jij dan dat ik tevreden ben hoe ik nu sta?

als dat zo is ,dan schrijf ik vast niet duidelijk Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:53

jij staat toch op goeree mirgino?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:59

nickyu schreef:
jij staat toch op goeree mirgino?

nee in Hellevoetsluis

vroeger wel, maar dat is lang geleden Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:08

dan is de optie van pmarena , dorp verder op, zo gek miss nog niet .. zag laatst dat er het een en ander verdwenen is daar in de buurt maar ook dat er het een en ander bijgekomen is
hoe heet dan ding ook alweer , net achter de duinrand in rockanje , bestaat die nog ?

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:27

Even een algemene off topic vraag Bloos

Buiten die ideale rubber matten, voor welke stalbedekking zou jij kiezen??? En stel je paardje heeft nergens last van.
Ben ik best benieuwd naar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:28

Vlas
Maar dat is puur omdat ik dat super handig vind mesten en je er weinig mesthoop van krijgt.
Verder kan ik dat schoner houden, of het neemt imo meer vocht op.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:29

rapsodi ..maar dat is haast nergens meer te krijgen
(blijft schoner droger ziet er frisser uit NOG minder werk als vlas minder glad (het schone nieuwe hebben we het dan over)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:30

Maar hoezo nog minder werk?
Kan dat nog Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:38

ja dat kan Haha!
met rapsodi meste ik de stal slechts 1 x per jaar leeg Bloos

onderlaag moet blijven liggen , slechts de ballen er uit en als ze op 1 plek urineren
schoven we aan de andere kanten schone even opzij om daar het overvloedige natte (de bult)
te verstoppen schoon er weer over en zo kregen we een rechte onderlaag
had 1/2 kruitje voor een paard per dag Bloos

het trekt vocht goed naar onderen waardoor de bovenkant droog blijft
had er in verhouding minder van nodig (bij continu op stal 1 baal per week anders een halve)

het i per baal duurder
en helaas hier niet meer te krijgen Boos!