Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:21

ach ja, dit kan niet. Op zijn zacht gezegd ook niet slim om dat zo op een Concours te doen op het longeerterrein dat voor iedereen toegangkelijk is.
Maar weten jullie wat er achter gesloten deuren plaatsvindt bij veel ruiters ?
Ik denk dat dit even een hetze wordt en dan weer afzwakt, al zullen ze wel een voorbeeld moeten maken.
Zou Coby geen pony's meer mogen longeren dan ?
Begrijp me niet verkeerd, Power zou zo nooit gelongeerd mogen worden, en geen enkel ander paard/pony, maar gebeurt is gebeurt. Zo te zien trouwens bijzonder weinig verzet op zo'n strakke optoming ??!!

Arabesk

Het is gewoon níet goed te praten dat mensen op deze manier letterlijk en figuurlijk over de rug van een dier hun prijzengeld binnenslepen.

MissJ

Tavanta schreef:
Dan hoor ik toch af en toe een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd dat zich niet kan voorstellen dat iemand die zo veel ervaring heeft en zo lang op hoog niveau met de sport bezig is, willens en wetens een superpony om zeep zou helpen.
Overal lees ik dat je een paard met dwang niet op zo'n niveau kan krijgen, dat als een paard het niet leuk vind je blijft hangen op een bepaald niveau ...........

Het is maar een heel klein stemmetje hoor Haha!

Dat stemmetje hoor ik vrij hard Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:22

En kunnen jullie bewijzen dat Coby het niet bij het juiste eind heeft? Probeer niet voor te komen alsof jullie de wijsheid in pacht hebben. Dat doe ik ook niet, om de simpele reden dat ik er niet bij ben geweest. Foto's zijn momentopnamen en vertellen altijd maar een klein deel van het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:23

Tavanta schreef:
Dan hoor ik toch af en toe een heel klein stemmetje in mijn achterhoofd dat zich niet kan voorstellen dat iemand die zo veel ervaring heeft en zo lang op hoog niveau met de sport bezig is, willens en wetens een superpony om zeep zou helpen.
Overal lees ik dat je een paard met dwang niet op zo'n niveau kan krijgen, dat als een paard het niet leuk vind je blijft hangen op een bepaald niveau ...........

De Duitse amazone stond hoog in de wereldranglijst. En dat met haar manier van trainen. Het is maar een klein detail hoor.

Met dwang en mishandeling kun je dus klaarblijkelijk best ver komen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:24

Arabesk schreef:
Het is gewoon níet goed te praten dat mensen op deze manier letterlijk en figuurlijk over de rug van een dier hun prijzengeld binnenslepen.

Dan ga ik hier maar herhalen wat ik net op deze opmerking per pb gezegd heb Lachen

Dat ben ik met je eens, MITS Haha! : dit voor Coby de normale manier van trainen is. Gezien de leeftijd van Power, zijn gezondheid en de vele jaren waarin hij nu al met vele ruiters op topniveau meedraait, geloof ik dat niet Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:25

eenmalig of structureel
het maakt mij niet uit. Zoiets doe je gewoon niet met een dier.

daniella74

En ik zie vooral dollartekens in de ogen.
Prijzengeld en roem zet mensen aan tot bijzondere traninigsmethoden.

MissJ

Wuis schreef:
De Duitse amazone stond hoog in de wereldranglijst. En dat met haar manier van trainen. Het is maar een klein detail hoor.

Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij draaide Christine Wells al heel wat jaartjes niet op internationaal GP niveau mee.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:26

maar ook niet in de B

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:27

MissJ schreef:
Wuis schreef:

Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij draaide Christine Wells al heel wat jaartjes niet op internationaal GP niveau mee.

Maar ze zal ook niet in januari 2007 zijn overgestapt op deze trainingsmethode.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:27

Arabesk schreef:
maar ook niet in de B

Ik denk dat je op je lokale B wedstrijdjes meer dierenleed tegen komt dan op internationaal GP niveau. Misschien is het een idee om je daar meer mee bezig te houden Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:28

VValar schreef:
En kunnen jullie bewijzen dat Coby het niet bij het juiste eind heeft? Probeer niet voor te komen alsof jullie de wijsheid in pacht hebben. Dat doe ik ook niet, om de simpele reden dat ik er niet bij ben geweest. Foto's zijn momentopnamen en vertellen altijd maar een klein deel van het verhaal.

Mee eens. Ik ga gewoon eens rustig de rest van het verhaal afwachten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:28

MissJ schreef:
Wuis schreef:

Hm ik meen me toch echt te herinneren dat ik in een topic zo'n lijst heb gezien! Ik kan me ook vergist hebben natuurlijk, maar volgens mij niet (alleen is het topic een beetje lang om uit te pluizen Lachen ).

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:29

daniella74 schreef:

Nee dat klopt, getuige de mensen die haar aangegeven hebben en de video-opnamen. Maar wat heeft dat met Coby te maken?

Anoniem

Beren leren ze ook mooi dansen op een gloeiende plaat.
Is het daarom goed?

al hebben ze die pony voor 10 seconde zo vast gezet.Op het moment dat je er naast staat zie je dat dit niet goed is.

Asciugamano

VValar schreef:
Arabesk schreef:
maar ook niet in de B

Ik denk dat je op je lokale B wedstrijdjes meer dierenleed tegen komt dan op internationaal GP niveau. Misschien is het een idee om je daar meer mee bezig te houden Haha!

En ik denk dat je je hierin nog wel eens lelijk kon vergissen! Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:30

Ohja? Kijk dan maar eens goed om je heen de volgende keer dat jij een regionaal wedstrijdje bezoekt bij jou in de buurt Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:31

VValar schreef:
Arabesk schreef:
maar ook niet in de B

In de B kom je nog mensen tegen die dit voor hun plezier doen, nee in de hogere klasse is zeker meer dierenleed.\
ik zie teveel wedstrijden wat t elke keer bewijst..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:32

VValar schreef:
Ohja? Kijk dan maar eens goed om je heen de volgende keer dat jij een regionaal wedstrijdje bezoekt bij jou in de buurt Knipoog

op het moment dat Coby een proces aan d'r broek krijgt, zullen B ruiters ook wel even achter hun oor krabben. Maar ik schat de gemiddelde B ruiter hoger in Knipoog

ik denk dat het een ontzettend goed voorbeeld zou zijn, als dvb er niet ongestraft vanaf komt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:32

MissJ schreef:
daniella74 schreef:

Nee dat klopt, getuige de mensen die haar aangegeven hebben en de video-opnamen. Maar wat heeft dat met Coby te maken?

Wij maakten een kleine zijsprong.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:34

xDramaQueen schreef:
Topsporters doen het ook voor hun plezier, vergeet dat niet. Als ze er geen plezier in hadden gehad, zouden ze nooit op een degelijk topniveau kunnen blijven presteren.

Tuurlijk zullen de ruiters van de lokale B/L/M(/Z) wedstrijden ontzettend veel lol hebben. Maar ik betwijfel of hun paarden diezelfde lol beleven Nagelbijten / Gniffelen Af en toe lijkt het wel alsof ik op het plaatselijke ruk-en plukfestijn ben beland.
Laatst bijgewerkt door VValar op 26-09-07 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:34

Ik mis trouwens ineens een aantal bokkers die in het vorige topic nog fel dvb verdedigden

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:35

Zoooooooooo wat weten we het allemaal weer goed .... Clown

Verschrikkelijke foto`s ..... en idd niet erg handig van Mevr v Balen .... (Ik zou bij menig bokker die hier oordeeld wel eens langs de bak willen staan als een paard pony niet luistert tijdens de training .... en willen zien hoe ze het oplossen volgensmij krijgt ieder paard dan wel eens een schop met een (te scherp)spoor worden er slofteugels fout gebruikt en de zweep niet als corigerende tik gebruikt maar erger .... dus heilige boontjes Haha! )

Maar om nou te zeggen dat die pony /haar paarden een slecht leven hebben ....

Komop mensen .... ik denk dat menig paard /pony zo willen ruilen ... Knipoog om daar een plekkie op stal te hebben ...

En schuldig ben je pas als je daadwerkelijk schuldig bent bevonden ....misschien moeten we het onderzoek afwachten ....en dan verder oordelen ??? Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:37

Arabesk schreef:
Ik mis trouwens ineens een aantal bokkers die in het vorige topic nog fel dvb verdedigden

Die houden nu wijzelijk hun mond. En dat ga ik nu ook maar doen. Veel succes met de dierenbescherming Knipoog