Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:48

Citaat:
Een hond die door het bos rent, kan een broedende vogel van het nest jagen. Reeën, hazen, konijnen en schapen kunnen door de geur van een hond in paniek raken. Ze zetten het op een lopen en dat is soms fataal. Ze schieten de weg op of rennen zich te pletter tegen een omheining.
Daar waar uw hond los mag moet hij wel onder appèl blijven. Het is dus niet de bedoeling dat hij dwars door het bos struint, in vennen duikt, achter vogels en wild aan gaat en de gemoedsrust van andere recreanten verstoort

Ik blijf me verbazen hoe mensen de regels en de wet overtreden en dat nog verdedigbaar vinden ook. Als je niet genoeg over hebt voor je hond zadel de natuur en andere mensen er dan niet mee op.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:49

Mijn paard komt ook op de eng in wageningen te staan en daarmee ga ik ook in het bennekomse bos rijden maar toch blijft het een eng gevoel ik ben daar wel vaker zo'n hond tegen gekomen...

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:51

Een vriendin van mij haar paard is door twee rotweilers aangevallen. Ze is toen gevlucht naar onze werf en daar heb ik ze van haar paard weten af te jagen. Eentje heb ik toen opgesloten in onze schuur en de andere is later gevangen en ook bij ons in de schuur gedaan. Maar er is nooit wat mee gedaan bij de politie want mijn vriendin heeft samen met de eigenaar het uitgesproken. Persoonlijk zou ik altijd aangifte gedaan hebben. Wel is het zo dat ik die twee rotweilers nooit meer los heb zien lopen of zelfs niet van hun terrein heb af zien gaan. De eigenaar was namelijk op vakantie toen het gebeurde en er liep iemand anders mee. Terwijl die uitdrukkelijk te horen had gekregen dat ze niet los mochten en ook niet tegelijk uitgelaten mochten worden. Het zijn namelijk waakhonden.
Gelukkig vielen de wonden wel mee. Maar het zo maar eens een kind zijn geweest met een shetje of zo. Nou dan had het wel eens heel anders kunnen aflopen.

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:54

Brr...
Idd, als je je hond niet onder controle kan houden doe hem ajb een riem om.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:55

Ilse_Beertje schreef:
Brr...
Idd, als je je hond niet onder controle kan houden doe hem ajb een riem om.

Maar dat is het juist: dit zijn altijd mensen die denken en geloven dat ze hun hond onder controle hebben Verward

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:06

slimmerik schreef:
En daarom moet jij naar de plaatsen met je hond waar ze wél los mogen lopen. Niet de dingen omdraaien...

HIer zijn die officieel nergens. ECHT nergens. Maar het wordt hier dan ook gedoogd. Omdat ze best redelijk zijn en niet weten dat er geen alternatieven zijn. Gelukkig zijn ze hier een stuk redelijker dan dat jij bent!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:08

Heb de redactie van de krant het telefoonnummer van de vrouw die haar paard gevangen heeft gemaild. Dan kan het meisje haar nog bedanken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:19

Ben benieuwd of de vriendin van je tante nog wat hoort Mandyy. Laat je het nog even weten?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:20

Ja, als ik meer weet laat ik het hier weten! Ja

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:25

bij ons hier in frankrijk is het verplicht rottweilers te muilkorven,er staat een flinke boete op als je het niet doet,ik weet wel dat er nog meer zogenaamde enge honden zijn,maar een rott is vrij onvoorspelbaar
Nee,ik ben geen hondenhater,ik heb er zelf acht.......
groetjes geerke

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:30

Pfff al dat gezeik met: ''Dat kan iedere hond gebeuren'' mag wel eens afgelopen zijn Nagelbijten / Gniffelen
Als hier geen Rottweiler had gestaan, maar Poedel, Berner Sennen of Westie was er denk ik weinig over gezegd, en terecht. Want dit gebeurt niet vaak met dat soort rassen. Als er bij Nieuws en Maatschappij iets staat over een bijtincident, gaat het 9 van de 10 keer over Staffords of Rottweilers. Feit is gewoon, dat Rottweilers agressiever zijn als de meeste andere honden. Of je dat nou leuk vind als Rottweiler-eigenaar of niet. Scheve mond'

Dat is er nou eenmaal ingefokt. Prima, als je zo'n ''stoere'' hond leuk vind, maar voed hem dan ook zo op, dat hij luistert! Zo niet, doe hem aan de lijn.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:34

Hier mogen honden ook in bepaalde delen van het bos los buiten het broedseizoen om. Maar volgens mij is het nog steeds zo dat een ruiterpad voor ruiters is en NIET voor honden. Heb ik ooit in een grijs verleden geleerd tijdens mijn ruiterbewijsexamen. En elke hond kan dit doen, ook de hond waarvan iedereen zegt dat ie dat noooooooooooooit zal doen. Het blijft een roofdier met een prooidier. Ik vind het prima als mensen hun honden los laten lopen tenzij ze in het bereik van de eigenaar blijven en zoals ik al zei de eigenaar moet ervoor zorgen dat de hond als er een ruiter aankomt niet op het ruiterpad komt. En dat ligt niet aan de hond maar aan de eigenaar. Hoe vaak sta ik niet midden in het bos met een blaffende hond om me heen en geen eigenaar te bekennen. En ik heb mijn zweep in de aanslag want ik ben bang dat ik die hond een flinke dreun verkoop als ik denk dat ie gaat bijten. Regelmatig moet ik een eigenaar aanspreken op zijn gedrag en niet zo zeer dat van de hond want die mag dat tenslotte van zijn eigenaar. En leg het mij maar uit dat als het 100 bordjes in het bos staan dat de honden aangelijnd moeten vanwege het broedseizoen dat gewoon alle honden los lopen. En ze lopen echt overal. Ze lopen dus niet netjes in de buurt van het baasje op het pad nee ze raggen dwars door het bos. En ik vind dat asociaal. Ik kan hier eigenlijk geen een hond de schuld van geven en al helemaal geen bepaald ras want ik zie ze het allemaal doen. Maar die eigenaren GRRRRRRRRR. Ik probeer altijd het gevaar van een los lopende hond en een paard uit te leggen maar ze lijken het wel niet te willen begrijpen. Het helpt wel om te zeggen dat je paard losse achterbenen heeft. Op de een of andere manier maakt dat indruk en zijn die honden vrij snel bij de eigenaar. Maar ik vind het net zo asociaal als er kleine kinderen of andere honden aan komen hoor. Dan moet je ook je hond bij je houden. Jij kan wel zeggen dat jouw hond niet doet maar dat weet iemand anders niet en een andere hond kan wel jouw hond bijten. (en dat zijn vaak honden die wel aangelijnd zijn en dat is dan ook weer niet voor niks). Iedereen moet gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Maar als jij een hond bij je hebt ben je niet de kwetsbare partij.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:11

Ik ben ook eens achterna gezeten door een Bouvier toen ik lekker opt strand aan het galoperen was. De hond kwam helaas iets te dicht bij de achterbeentjes van mijn pony en kreeg meteen een knal...en ik kreeg een hele scheldkanonade van de eigenaars van de hond...

Kon het de hond dus niet kwalijk nemen, want die gaat op zijn baasje lijken hè?

Maar vind dat veel hondenbezitters sowieso hun hond niet opvoeden. Eigenlijk zouden ze hondenbelasting moeten gebruiken om iedere eigenaar verplicht naar puppycursus te sturen. En de hond mag pas los als hij een certificaat heeft behaald.

Maarja, zo'n plan zal er wel nooit komen.

Eigenaar en paard in ieder geval veel beterschap gewenst!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:17

pff wat verschrikkelijk zeg!!
sigrid net goed voor die hond, leert ie van. honden kunnen ook achterlijke beesten zijn, maar als je er 2 aan de lijn hebt, waarom loopt die ene dan los..?

wat een narigheid, hoop dat het allemaal goed komt met t paard!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:00

tantjeuh schreef:
@ Corinne: Je weet dat je geen grote tuin hebt voordat je een hond neemt. Je weet dat je geen mogelijkheid hebt om in de korte omgeving zonder lijn te wandelen voordat je een hond neemt. Je weet al die dingen, en toch neem je een hond. En ja, je kiest zelfs voor een actievere hond. Wees dan ook verantwoordelijk voor je hond, en rijdt een stukje naar een plaats waar ze wel zonder lijn mogen.. Of laat de lijn er gewoon aan. Je wist waar je aan begon.
Als iedereen denkt zoals jij nu, dan gebeuren er ongelukken zoals er gebeurt is met de Rottweiler. Regels zijn er niet zomaar.

Ik heb trouwens het geluk dat ik in een klein boerengat woon, waar er weinig/geen regels zijn in de bossen en paden die hier lopen. Maar ik kom dan ook zelden tot nooit andere honden/mensen tegen.

Pardon? Ik heb mijn hond onder appel staan, helemaal gezien haar leeftijd mag ik wel zeggen dat ze perfect luistert. Ze is aangekocht als waakhond, wat ze ook doet.
Dat gezaghebbenden bepalen wat wel of niet mag... Op welk veldje van 8x4 ze mag spelen. Hou toch op, dat is niet in het belang van een dier, maar je betaalt er wel flinke belasting voor (waar niet voor). Straks mag je geeneens je eigen kont meer afvegen zonder toestemming, doe je dat dan ook niet (want als je het nieuws gekeken hebt vanavond: ze regeren nu ook al achter de deur).

Punt en helaas is het zo dat niet alle mensen hun daden in kunnen schatten, of liever gezegd de gevolgen. Zo ook niet van hun beesten.

Maar het zal wel een eindeloze discussie blijven.
Ik weet waarom en op wat voor een condities ik mijn hond genomen heb.
Ik ben verantwoordelijk voor haar en zorg dus dat ze aan haar beweging komt, als ik een jonge hond naast de fiets neem is het ook weer niet goed: dan krijgt ze daar en daar last van...
En wanneer ik een bijtgrage hond zou hebben, had ie gemuilkorfd geworden, dat vind ik een betere optie dan nooit meer los mogen.

Een beest is de dupe van de onkunde van mensen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 06:45

Kane is ook een keer aangevallen door een hond. Ook een rotweiller. Kane in paniek en gericht slaan naar de hond, tsja ik kon dat niet tegen houden op het moment. Baas van hond over de zeik dat mijn paard onhandelbaar was en blablaba. gelukkig getougen gehad die net zoals mij verklaard hebben dat de hong uit het niets aanviel, los liep op een plek waar dat niet mocht en dat mijn paard uit angst handelde . Ik kom deze meneer nooit meer tegen tijdens een buitenrit , maar mijn paard is wel verpest , zodra er een hond los loopt die te dicht in de buurt komt begint mijn paard al . Ik waarschuw ook altijd de honden bezitters dat mijn paard gericht naar honden slaat. Dan roepen of halen ze hun hond wel opeens snel weg. Ook bij ons lopen de honden los op plekken waar het niet mag, zelfs op het ruiterpad. Klachten hierover hebben we genoeg ingediend maar er wordt verder niets mee gedaan, laat staan extra gecontroleerd....

Wat er gebeurt is met dit meisje en paard is gelukkig nog redelijk goed afgelopen , maar had netzoals vele andere nooit mogen gebeuren! Ik wens ze veel stertke en beterschap

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:30

Martine_R schreef:
Pfff al dat gezeik met: ''Dat kan iedere hond gebeuren'' mag wel eens afgelopen zijn Nagelbijten / Gniffelen
Als hier geen Rottweiler had gestaan, maar Poedel, Berner Sennen of Westie was er denk ik weinig over gezegd, en terecht. Want dit gebeurt niet vaak met dat soort rassen. Als er bij Nieuws en Maatschappij iets staat over een bijtincident, gaat het 9 van de 10 keer over Staffords of Rottweilers. Feit is gewoon, dat Rottweilers agressiever zijn als de meeste andere honden. Of je dat nou leuk vind als Rottweiler-eigenaar of niet. Scheve mond'

Dat is er nou eenmaal ingefokt. Prima, als je zo'n ''stoere'' hond leuk vind, maar voed hem dan ook zo op, dat hij luistert! Zo niet, doe hem aan de lijn.

Dat slaat nergens op! Onderbouw dat soort uitspraken eens!
De media blaast alles gelijk op als het om een Rottweiler of om een Stafford gaat! (onderstaand stukje vond ik op een site van een dierenarts)

We kennen allemaal de verhalen uit de krant over bijtincidenten met honden. Vooral als het gaat om de wat meer beruchte rassen (vechthonden) worden deze verhalen meestal breed uitgemeten in de media.

Als het om een, zoals jij zegt: Een Poedel, Bernen Sennen of Westie gaat dan schenkt de media daar geen aandacht aan. Reken maar dat er ook veel bijtincidenten zijn met andere rassen, alleen als het om een Rottweiler of Stafford gaat gooit de media nog even wat op het vuur omdat die dieren al een naam hebben. Ik wil niet heel vervelend doen maar nummer 2 op de lijst van bijtincidenten is wel de Golden en labrador Retriever. Ik geloof dat deze honden een erg hoog aaibaarheidsgehalte hebben!

Zelf heb ik ook een Rottweiler. Mijn hond is tot 3 keer toe door een West Highland Terrier aangevallen terwijl die van mij niets deed en gewoon vast aan de lijn liep en die hond stak de straat over om die van mij aan te vallen! Ik had mijn hond ook in de verdediging kunnen laten gaan maar heb die hond een gooi gegeven en de eigenaar "vriendelijk" verzocht haar hond voortaan vast te houden (dit 3 maal) En volgens mij valt zo'n West Highland terrier toch onder de categorie "schoothonden"!!! Sorry maar het geval Rottweiler en Staffords zijn agressiever zijn dan andere honden vind ik erg overdreven. Als ze een gedragstest gaan doorvoeren vanuit de overheid moeten ze alle honden zo'n test laten doen en niet alleen de "gevaarlijke" honden zoals ze worden genoemd! Iedere hond kan bijten en niet alleen Rottweilers en Staffords! Dit soort honden heeft de naam gekregen door de media!
Laatst bijgewerkt door Cello op 20-09-07 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:31

Mijn mening is dat mensen met honden (ik zelf ook) de hond gewoon vast moeten doen als er paarden aan komen. En als je een keer hebt meegemaakt dat een hond als je die uitlaat achter koeien aan gaat ofzo doe je hond dan in het vervolg vast.
Als eigenaar moet je met wandelen ook letten op de omgeving en vaak zie je al wel of er ergens iemand paardrijd, roep dan je hond en lijn hem aan.
De eigenaren van het verhaal kunnen wel zeggen stil blijven staan, maar dat kan je niet verwachten van het paard.
Ook is het 9 van de 10 keer zo dat mensen met een hond de hond niet onder controle hebben dus curssesen volgen is van belang! Met de hond oefenen is van belang!
Al helemaal als je in een omgeving woond waar veel mensen paardrijden.
Corine heeft een goed punt van muilkorfen bij honden die het inzich hebben te bijten.
Als een hond eenmaal een keer heeft gegrepen zal die vaker grijpen als er niet goed mee om gaat.
De hond doet wat hij doet, je moet het bij de baas zoeken en niet bij de hond wat voor ras het ook is.
Mijn hond(kruising hollandse/mechelseherder) heeft een politietraining gehad maar bleek te lief. Ze kende geen paarden voordat ze bij mij kwam. Nu ben ik met haar aan het oefenen en echt het luisteren naar commando's is van belang!!
De eigenaar had de hond een commando van kom voor of hier moeten geven en als de hond echt goed luisterde kwam die echt wel en was dit niet gebeurd.
Soms lees je dat een hond een kind heeft gebeten (en dan hoor met name bv de rassen rottweiler,doberman, mastino naar voren komen) Hierbij wil ik zeggen dat gewoon elke hond kan bijten. Elke hond kan je agressief maken kleine hondjes grote honden elk ras elk mengelmoes.
Het ligt niet aan de hond maar aan de baas die de opvoeding geeft. En mensen die een hond nemen die niet bij hun past!
Ik denk dat dit soort dingen vaak gebeurt bij mensen die een verkeerde keuze van hond hebben gemaakt en die dan niet de baas kunnen vanwege een hoge dominantie.
Niet iedereen kan daarmee overweg...
Als ik paardrij en ik zie mensen met honden of ik zie geen hond mar wel dat ze een riem mee hebben ga ik stappen en als bv de hond om mijn paard gaat lopen/rennen en blaffen probeer ik stil te staan of stap rustig door en wacht tot de eigenaar hem vast heeft,en lukt het de eigenaar niet dan stap ik af en pak de hond als ik zie dat dat kan. En als iemand de hond toch laat los lopen dat als hij een trap krijgt het niet mijn fout is mijn hij of zij het dan bij zijn eigen moet zoeken. Gelukkig heb ik nooit problemen met "honden"mensen uit de buurt, ze hebben er begrip voor en snappen het. Ik heb meer problemen met lompe boeren die langs scheuren maar dat is een ander verhaal...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:16

Nogmaals, ik laat mijn hond dus ook niet los op vreemde terreinen (als dat niet toegestaan is). Alleen op rustige momenten op bekend terrein. Zo mag ze 's ochtends, als er allemaal schoolgaande kinderen en ouders zijn, domweg niet los.

En bij ruiterpaden blijf ik als voetganger zowieso zoveel mogelijk uit de buurt.
Het is me namelijk vaak genoeg overkomen dat ik in volle galop een pad over stuiter en er in eens mensen op het ruiterpad lopen. Die snappen dan helemaal niet dat ze fout zitten...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:56

Ik vind het niet kunnen dat mensen hun honden niet-aangelijnd uitlaten op plaatsen waar dit niet mag!! Waarom?? Alleen omdat ze anders hun energie niet kwijt kunnen?
Een hond kan zijn energie ook aangelijnd kwijt maar misschien moet je dan gewoon iets langer met je hond wandelen?! Er zijn ook genoeg spelletjes/ oefeningen die je kunt doen met je hond waardoor hij zijn energie kwijt kan!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:03

tantjeuh schreef:
Nanne schreef:
En ik ben van mening dat een hond niet vals is, maar zo gemaakt word. Als jij je hond goed opvoed en duidelijk bent voor je hond en reeel, zal een hond nooit zomaar uithalen. Dat is gewoon zo.

Nooit zomaar. Wel in jouw ogen 'zomaar'. Onze hond heeft een 'dominante' periode doorgemaakt, maar toen moest je hem ook gewoon niet te lang in zijn ogen kijken of meneer was aan het grommen.. Of een kind hem rond zijn nek laten vliegen... Of een vreemde hem van bovenaf over zijn kop laten aaien. Allemaal dingen die heel onschuldig lijken. Maar voor hem genoeg waren om uit te halen. En geloof mij, hij is goed opgevoed hoor.

@tantjeuh Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, onze hond is op het moment ook vreselijk dominant. Gelukkig is het maar een fase.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:11

Ten eerste sterkte

dit zijn dus dingen die gewoon niet kunnen
ik had een tijdje geleden les met een van mijn paarden en er kwam onverwachts een rotweiler binnen stormen
en achter mijn paard aan blaffen en grommen en tanden ontboot
ik rustig mijn instruktice wert boos want die hond luisterde ook niet eindelijk de eigenaar op de fiets U moet je hond vast houden bij een manege en als die nmiet luistert helemaal
eigenaar mijn hondt doet niets ik zo maar dit paard zeker wel
en dan is jou hond zeg maar wel kapot
dit paard sloopt hem gewoon
maar is tevens ook gewendt te rijden met mijn hond en die van mijn moeder
paarden weten wat ze moeten doen rennen en schoppen en als de eigenaar niet luister helaas pech voor hun in mijn ogen
wat een mensen ook

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:51

Cello schreef:
Martine_R schreef:

Dat slaat nergens op! Onderbouw dat soort uitspraken eens!
De media blaast alles gelijk op als het om een Rottweiler of om een Stafford gaat! (onderstaand stukje vond ik op een site van een dierenarts)

We kennen allemaal de verhalen uit de krant over bijtincidenten met honden. Vooral als het gaat om de wat meer beruchte rassen (vechthonden) worden deze verhalen meestal breed uitgemeten in de media.

Als het om een, zoals jij zegt: Een Poedel, Bernen Sennen of Westie gaat dan schenkt de media daar geen aandacht aan. Reken maar dat er ook veel bijtincidenten zijn met andere rassen, alleen als het om een Rottweiler of Stafford gaat gooit de media nog even wat op het vuur omdat die dieren al een naam hebben. Ik wil niet heel vervelend doen maar nummer 2 op de lijst van bijtincidenten is wel de Golden en labrador Retriever. Ik geloof dat deze honden een erg hoog aaibaarheidsgehalte hebben!

Zelf heb ik ook een Rottweiler. Mijn hond is tot 3 keer toe door een West Highland Terrier aangevallen terwijl die van mij niets deed en gewoon vast aan de lijn liep en die hond stak de straat over om die van mij aan te vallen! Ik had mijn hond ook in de verdediging kunnen laten gaan maar heb die hond een gooi gegeven en de eigenaar "vriendelijk" verzocht haar hond voortaan vast te houden (dit 3 maal) En volgens mij valt zo'n West Highland terrier toch onder de categorie "schoothonden"!!! Sorry maar het geval Rottweiler en Staffords zijn agressiever zijn dan andere honden vind ik erg overdreven. Als ze een gedragstest gaan doorvoeren vanuit de overheid moeten ze alle honden zo'n test laten doen en niet alleen de "gevaarlijke" honden zoals ze worden genoemd! Iedere hond kan bijten en niet alleen Rottweilers en Staffords! Dit soort honden heeft de naam gekregen door de media!

Het verbaast mij helemaal niets dat de Golden Retriever op nummer 2 staat, dit ras is veel te ver doorgefokt. Maar welk ras staat er op nummer 1 dan? Juist, de Rottweiler! Bovendien, er zijn ook verre meer Golden Retrievers en Labrador Retrievers (jawel, ze hebben ook de 2 rassen nog samengevoegd!) dan Rottweilers in Nederland!

Dus blijkt eigenlijk, dat de doorgefokte Golden Retriever, waarvan er weet-ik-het-hoeveel in Nederland zijn, waarbij ze ook nog eens de Labrador Retriever bij hebben gedaan, nog steeds minder bijtincidenten heeft als de Rottweiler.

Bij een Rottweiler heb je 7,3 maal meer kans om gebeten te worden in vergelijking met andere rashonden. En bij de Golden- en de Labrador Retriever 1,4 maal.

Moet ik nog meer onderbouwen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:07

Martine_R; dat bijtincidenten vaker voorkomen bij Rottweilers, waar zou dat aan liggen? Jij zegt dat ze doorgefokt zijn maar zou het niet eerder komen doordat de meeste honden bij de 'verkeerde' mensen terecht komen?

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:07

Als een rottweiler een keer bijt dan wordt dat gelijk in de kranten en in het nieuws geplaatst en als het een ander ras is dan hoor je daar niets over. Heb het zo vaak genoeg op het nieuws gehoord. Als er weer eens een bijtincident is. Als het om een rottweiler gaat dan hoor je gelijk welk ras het is, maar als het een ander ras is dan noemen ze dat niet eens.

Ik blijf erbij dat de eigenaren schuldig blijven. Rottweilers zijn nou eenmaal wat dominanter dan een ander ras, maar rottweilers zijn niet de enige die zo zijn. Je hebt ook boxers, jack russels, pekinezen etc. etc. die dominant zijn en waar de baas niet boven staat. Maar daar hoor je niets over als die een keer bijten. En ja als een rottweiler een keer bijt dan is de schade misschien groter, aangezien die sterker zijn. Maar om gelijk zoveel ophef te maken over de rottweiler (ow wat zijn dat gevaarlijke honden, tijdbommen etc etc) vind ik echt belachelijk en jij als kennel en pensionmedewerkster moet dat toch weten! Knipoog