Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nina

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:44

Het kan niet goed gepraat worden met "ik heb wel erger gezien" of "het gebeurt wel vaker"! Mishandeling is en blijft mishandeling of het nou bij elk paard op deze hele wereld gebeurt of bij een enkele!
Ik ben het volledig eens met Aafke.

Er gaat zoveel fout in de paardenwereld alleen maar geram en getrek terwijl het ECHT wel op een paardvriendelijke manier opgelost kan worden. Er is gewoon geen geduld voor en omdat men niet nadenkt over wat de oorzaak van het probleem is (en er dus ook geen oplossing voor kan vinden Dromen) wordt het allemaal diep weggestopt, we gaan gewoon lekker door!!
Ik denk zelfs dat menig GP ruiter zijn paard niet rechtvaardig behandeld want er zijn inderdaad héél wat filmpjes te vinden op het o zo mooie internet!
En trouwens op welk niveau dan ook, er zijn nog maar weinig paarden die echt goed behandeld worden IMO!
Dan heb ik het ook over: Het inrijden op 2,5-3 jaar, fout ligt altijd bij het paard, we binden er gewoon wat hulpteugels aan vast, scherper bit er in gooien want hij is zo sterk, een uurtje per dag naar buiten, zo ver mogelijk in een krul trekken (en tsjah als je daar je WP voor krijgt) ETC. Want ook dit is IMO mishandeling! Natuurlijk is het één minder erg dan het ander, maar ik vind dat er heel wat aan dit alles gedaan mag worden!
Maar dat zal waarschijnlijk helaas nooit gebeuren...

De straf die mevr. W heeft gekregen is laag, maar het laat zien dat er IETS aan gedaan wordt en dat schud misschien een aantal mensen wakker!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:46

ja zou alleen die mevr het zelf ook snappen????
dat vraag ik me af.....als je zoveel wonden en bloed ziet dan moet er toch al een belletje gaan rikkelen van he volgens mij doe ik iets niet goed???

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:48

Ik versta niks van duits maar wat je ziet zecht genoeg! wat vreselijk zeg ook dat dat paard
met bloed aan z'n lip en dat ze die sporen er zo in zet allemaal wat je ziet is vreselijk!
Goed dat ze een straf heeft! Maar nog langer was beter geweest!
hopelijk gaat het nu beter met die paarden..!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:48

Heb niet alles gelezen maar iedereen die roept "2 jaar vind ik weinig" het is weinig alleen moeten we blij zijn want hier in nederland kan je dat doen zonder straf te krijgen. zo ook in meerdere landen.
arm arm paard, weet nog goed hoe t eruit zag, ga nu even t filmpje bekijken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:49

Castello schreef:
Het ontbreken van bloed en wonden lijkt me toch wel belangrijk als je iemand wil vergelijken met deze duitsen amazone

Ik zit net idd het filmpje te kijken wat Aafke bovenaan de pagina plaatst. Met een voskleurige Bonfire. Haha!
Ja, ik zie een paard wat achter de loodlijn loopt. Voor het einde van de fragment krijgt hij echter lucht en wordt hij beloond. Ik zie niet dat de sporen in het paard worden getrapt zoals de amazone in het filmpje doet, geen snijdende slof en geen bloed.
Ongeacht de mening over deze trainingsmethode, vind ik deze vergelijking niet op gaan. En dan doel ik dus op deze link.
http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqG ... ed&search=
Als ik iets zie dat net zo ver gaat, of nog verder gaat, als het filmpje van de Duitse, zal ik dat net zo hard veroordelen. Ik kan de link van ThePast03 niet openen, helaas. Maar nogmaals, ik vind dit betreffende filmpje echt niet gelijk staan aan de fragmenten van de Duitse amazone

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:52

En dan hebben ze het ook nog over `training methoden`... niet normaal!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:53

Dat lijkt mij inderdaad ook dat er dan een belletje gaat rinkelen, maar zo te zien niet want ze weet natuurlijk ook wel donders wat ze haar paarden aan doet!! Misschien een TE groot gevoel van macht, en natuurlijk prijzen willen binnenhalen wat nog lukt ook! Ik zou het niet weten wat er in zo´n ziek persoon om gaat... Daarom is de straf ook te kort en zou zij haar leven lang niet meer bij paarden (BTW alle dieren) in de buurt mogen komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:54

ThePast03 schreef:
Miss_R_Horse schreef:
Over Anky is een keer 1 filmpje op internet gekomen waar ze niet op een vriendelijke manier traint dat filmpje was nog steeds veel vriendelijker als het filmpje uit dit topic en bij Anky was het 1 keer!!

Dit bedoel ik dus met alles goedpraten.
Ach ja, het is minder erg en er wordt goud mee behaald.

Er staan alleen al in dit topic 2 filmpjes en er zijn (helaas) veel meer filmpjes in omloop. We willen dat alleen niet zien zoals we de beelden van de Duitse amazone bekijken.
Waarom is mij een raadsel. Omdat er geen wonden te zien zijn en geen bloed? Of toch omdat het om "ons nationaal idool" gaat waar niemand ook maar een negatief woord over wil horen.

Blijkbaar houdt de liefde voor paarden op bij een gouden medaille.

Je hoeft het helemaal niet over Anky te hebben, ik kom zelfs op HAW met enige regelmaat topics tegen waar je soms werkelijk misselijk van wordt Het grappige is dat die dan vaak ook vele pagina's trekken, maar dat dan toch de insteek van vele bokkertjes is "deze TS rijdt M/Z dus die weet heel goed waar hij/zij mee bezig is", en als het dan om Anky gaat staat iedereen ineens te schreeuwen dat ze niet zou mogen winnen maar het wel doet Verward Ik vind die wannabees die nooit verder komen dan het landelijke M/Z veel erger. Dat zijn nl grootste groep instructeurs in NL en op een forum als bokt, maar ook in veel pensionstallen, zie je vaak een voorbeeldwerking uitgaan van dit soort rijderij.

Zolang ik op bokt nog topics tegenkom van mensen die een paard met een slof compleet in elkaar trekken en er dan oefeningen uit gaan persen, op concours nog mensen tegen kom die een kreupel paard gaan starten, een instructrice aan een 10 jarig jochie hoor vertellen dat ie z'n pony maar met een slof moet gaan rijden, en talloze andere voorbeelden, dan denk ik dat de aandacht zich beter eens op die doelgroep kan richten ipv met z'n allen gaan schreeuwen dat Anky haar paarden afbeult.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:56

Het staat, godzijdank, ook niet gelijk aan wat de Duitse amazone doet, maar het paard van Anky loopt achter de loodlijn, soms zelfs met de kin bijna op de borst, treed nauwelijks onder van achter, dat kan ook niet met die hoofdhouding, er is teveel been/ spoor actie, het paard is in protest ( zwaaiende staart/ springt weg), het hele plaatje straalt onrust en dwang uit. Dit is een publiek moment, dus ik wil niet weten ( en daar heb ik via insiders wel een idee van) hoe het er thuis aan toe gaat.
Ik krijg, samen met mijn man, les van een maitre van de Portugese Hogeschool; die heeft Anky van dichtbij zien rijden. Zijn reactie zei mij meer dan genoeg; he was not amused Verdrietig en very dissapointed!

Jammer genoeg, vervult Anky wel een voorbeeld functie en er zullen velen gaan denken dat het dus zo moet............
Laatst bijgewerkt door ElCid op 11-09-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:56

maargoed twee jaar geen paarden houden.....maar ze mag dus ook twee jaar niet rijden neem ik aan? en valt dat te controleren?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:59

En er zijn dus een heleboel filmpje op het internet over verschillende top-ruiters, nederlandse, die er niet om liegen, in het openbaar gedraait. Wat aangeeft dat een hele grove manier van rijden nu als volkomen normaal beschouwd wordt. Uit deze hoek komt ook mevr. W. Dus ik denk echt dat zijzelf het niet zo erg vind als mensen die het voor de eerste keer zien.

En ik ben dus echt misselijk geworden toen ik de Rollkur/hyperflexion-filmpjes tegenkwam op You-tube.
En dan kom je natuurlijk wel weer veel te sterk over op een forum, maar aan de andere kant is het wèl een beschrijving van de waarheid: zó voel ik me als ik zoiets zie.
En ja: ik vind dat ik, en vele andere ''amateurruiters'' veel beter rijden dan deze Grand-Prix ruiters. Maar ik ben ook niet verpest door het wedstrijd klimaat.

Ik wil niet direkt iedereen kwalijk nemen dat ze (in mijn ogen) zo beroerd rijden, het is een tendens die zich al jaren voortzet, en als wedstrijd rijden je doel is, waar niets mis mee is, dan wordt je bijna gedwongen deze taktieken te bezigen.

Maar ik vind het wel walchelijk. en als je andere posts leest, dat er nòg ergere dingen gebeuren, dan wordt ik er koud van.

Wat is er mis met dat filmpje? het paard loopt met de kin op de borst, de achterhand sleept mijlenver achter het middelpunt, het paard loopt zwaar op de voorhand, de benen lopen in verschillende ritmes, af en toe moet hij zijn benen erbij trekken om nog te blijven staan.

En het is heus niet alleen Anky; iedereen rijd nu zo. En ook W. komt uit dit kamp. En ook hier op bokt laten mensen trots hun lieveling zien, zwaar uit balans met de kin op de borts. En ik wil echt niemand aanvallen, ik vind dit alles de schuld van de internationale dressuurfederaties, die hebben dit opgeroepen, die houden dit in leven. Die hebben daarom geen zin om mensen als mevr, W het handwerk te leggen. Dan moeten ze zichzelf ongelijk geven.

Nog een filpmje, dit paard kan zijn achterbenen niet eens meer mee krijgen!
http://www.youtube.com/watch?v=76hE5hp7syY&mode=user&search=
Laatst bijgewerkt door Tarqsgirl op 11-09-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:00

tita schreef:
Citaat:
Ik heb op een duits forum begrepen dat haar eigen dochter dat filmpje gemaakt heeft

jeetje dat is dan ook een misselijke dochter

fijn dat de dochter niet in de voetstappen van mama treed Afgod Afgod

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:01

Zep schreef:
Zolang ik op bokt nog topics tegenkom van mensen die een paard met een slof compleet in elkaar trekken en er dan oefeningen uit gaan persen, op concours nog mensen tegen kom die een kreupel paard gaan starten, een instructrice aan een 10 jarig jochie hoor vertellen dat ie z'n pony maar met een slof moet gaan rijden, en talloze andere voorbeelden, dan denk ik dat de aandacht zich beter eens op die doelgroep kan richten ipv met z'n allen gaan schreeuwen dat Anky haar paarden afbeult.

Je zult het allemaal moeten afkeuren, dus ook de manier waarop vooral Sjef in het filmpje van nova traint. En voor de mensen die het niet kunnen zien: die moeten even realplayer downlowden. Knipoog

Je kunt niet zeggen dat is minder erg, omdat er in de basis ook verschrikkelijk veel misgaat.
Triest genoeg wordt Anky (en daarmee Sjef, die toch haar paarden traint) juist als voorbeeld gebruikt door veel mensen in de basis, niet gehinderd door enige kennis.

Het is allemaal erg en zou allemaal veroordeeld moeten worden en niet goedgepraat moeten worden omdat er een gouden medaille behaald wordt.
Het gaat om de paarden, niet om de klasses waarin gereden wordt of de nationale trots.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:02

Uit welke bron mag dat komen?? over dat het filmpje van dr dochter is en gemaakt door haar!
zo komen roddels ook de wereld in he Lachen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:03

de rillingen lopen over mn rug niet alleen van dat overmatig been gebruik maar vooral van het vast zetten van het paard met een slof etc.
ik zie dit zo vaak mensen die maar met een strakke slof rijden!!1

vreselijk dr moeten gewoon veel meer controles etc uit gevoerd worden bij handelstallen en dressuur stallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:04

ThePast03 schreef:
Je zult het allemaal moeten afkeuren, dus ook de manier waarop vooral Sjef in het filmpje van nova traint. En voor de mensen die het niet kunnen zien: die moeten even realplayer downlowden. Knipoog

Je kunt niet zeggen dat is minder erg, omdat er in de basis ook verschrikkelijk veel misgaat.
Triest genoeg wordt Anky (en daarmee Sjef, die toch haar paarden traint) juist als voorbeeld gebruikt door veel mensen in de basis, niet gehinderd door enige kennis.

Het is allemaal erg en zou allemaal veroordeeld moeten worden en niet goedgepraat moeten worden omdat er een gouden medaille behaald wordt.
Het gaat om de paarden, niet om de klasses waarin gereden wordt of de nationale trots.

Dat nova filmpje ken ik, maar dat filmpje kun je niet over 1 kam scheren met bijv het filmpje van Idool dat MissJ hierboven aanhaalt. Ik zeg ook niet dat het minder erg is, maar ik vind de bokt tendens in regel hypocriet Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:06

Oe, die wonden zien er niet lekker uit. Nagelbijten / Gniffelen Wat reed deze mevrouw? Dat die paarden nog voor haar werkten.. maar wss hadden ze geen keus.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:07

Zep schreef:
Dat nova filmpje ken ik, maar dat filmpje kun je niet over 1 kam scheren met bijv het filmpje van Idool dat MissJ hierboven aanhaalt. Ik zeg ook niet dat het minder erg is, maar ik vind de bokt tendens in regel hypocriet Knipoog

En het juist dat hypocriete wat ik totaal niet begrijp, dus wat dat betreft zijn we het helemaal eens. Knipoog

Bij het enge geval wordt alles goedgepraat (zoals in dit geval toen met Sjef en in de diverse topics hier) en in het andere geval wordt iemand afgeslacht.
Het is maar wie het lijdend voorwerp is en dat is bij veel bokkers meestal niet het paard. Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:07

ThePast03 schreef:

Even offtopic hoor: ik had een versie van realplayer, die pakte het filmpje niet. Ik heb van alles gedownload, inclusief een hoop spam Lips are sealed , maar nog steeds geen effect.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:08

OemmiejO schreef:
Oe, die wonden zien er niet lekker uit. Nagelbijten / Gniffelen Wat reed deze mevrouw? Dat die paarden nog voor haar werkten.. maar wss hadden ze geen keus.

Vaak zijn het juist de eigenlijk goedzakken die hiermee akkoord gaan, de dupe worden van hun eigen braafheid.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:12

En ook, die mensen, ook mevr. W, leven in een wereld waar iedereen ze bewondert voor wat ze doen, en ze winnen wedstrijden, en ze krijgen geld, en mensen doen hun paard bij hen in training omdat ze ze zo goed vinden. Je omgeving heeft altijd invloed, en hun omgeving is waarschijnlijk alleen maar positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:15

Nou, ik had nog nooooit van mevrouw W gehoord voordat ze in dit filmpje verscheen dus zo beroemd was ze ook weer niet Haha!

Er zijn heel veel mensen die met de paarden hun geld verdienen hoor, daar hoef je helemaal niet speciaal goed voor te kunnen rijden.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:16

Erg fijn dat er een uitspraak is gekomen die in het voordeel van de paarden uitpakt. Je kan het te kort vinden, 2 jaar, maar het is in ieder geval 2 jaar waarin ze goed kan gaan nadenken over wat ze haar paarden heeft aangedaan omwille van de "sport". Prima. Zo langzaam maar zeker worden dit soort zaken niet meer geaccepteerd én aangepakt en dat vind ik heel positief.

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:17

Best wel hard voor haar, Is haar eigenschuld Haha! .. Dat is mijn mening dan Bloos!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:18

Zep: in Duitsland is ze vrij bekend, in ieder geval héél hoog in de dressuurwereld, maar nog niet Olympisch zeg maar. en slofteugels mogen wat mij betreft bij de wet verboden worden