Ik ben het volledig eens met Aafke.
Er gaat zoveel fout in de paardenwereld alleen maar geram en getrek terwijl het ECHT wel op een paardvriendelijke manier opgelost kan worden. Er is gewoon geen geduld voor en omdat men niet nadenkt over wat de oorzaak van het probleem is (en er dus ook geen oplossing voor kan vinden

Ik denk zelfs dat menig GP ruiter zijn paard niet rechtvaardig behandeld want er zijn inderdaad héél wat filmpjes te vinden op het o zo mooie internet!
En trouwens op welk niveau dan ook, er zijn nog maar weinig paarden die echt goed behandeld worden IMO!
Dan heb ik het ook over: Het inrijden op 2,5-3 jaar, fout ligt altijd bij het paard, we binden er gewoon wat hulpteugels aan vast, scherper bit er in gooien want hij is zo sterk, een uurtje per dag naar buiten, zo ver mogelijk in een krul trekken (en tsjah als je daar je WP voor krijgt) ETC. Want ook dit is IMO mishandeling! Natuurlijk is het één minder erg dan het ander, maar ik vind dat er heel wat aan dit alles gedaan mag worden!
Maar dat zal waarschijnlijk helaas nooit gebeuren...
De straf die mevr. W heeft gekregen is laag, maar het laat zien dat er IETS aan gedaan wordt en dat schud misschien een aantal mensen wakker!