Citaat:of niet meer drachtig worden
Elke grote fokker die moet leven van de fokkerij doet zijn merries weg zodra ze niet meer drachtig kunnen worden.
Meestal maakt het hun niet uit waar ze naar toe gaan
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:of niet meer drachtig worden
erleyne schreef:Misschien handig om eerst eens te bekijken om wat voor opvang het gaat, voordat je van die ongefundeerde uitspraken doet! Ik vind het er allemaal keurig uitzien en er wordt volgens mij met veel verstand van zaken gewerkt. http://www.haboshof.nl/index.html
tita schreef:Ik ken zeer luxe stallen zonder weidegang hoor dus...dit argument moet je even niet gebruiken
BGGBWM schreef:Ik ben het niet met Simone eens. Op habo's hof is het
verschrikkelijk goed geregeld, beter dan bij de helft van alle
paardeneigenaren durf ik wel te zeggen. mooie, ruime, goed
geventileerde boxen, weidegang, verzorging. Perfectie!
BGGBWM schreef:Al vind ik dierenmishandeling weer iets overtrokken.
Cowgirl schreef:Je paard aan het hek binden bij een asiel vind ik wel heel erg laag.
Overigens is een asiel een instantie die zorgt voor herplaatsing van dieren. Iets wat jij zelf dus ook kan doen.
erleyne schreef:@Sim0ne: er staat nergens een verwijzing naar de habo's hof in je bericht, dus ik zie niet hoe ik het anders moet lezen? Dat jij op die site hebt gekeken kan ik niet ruikenHet kwam erg cru over!
Sim0ne schreef:tita schreef:Ik ken zeer luxe stallen zonder weidegang hoor dus...dit argument moet je even niet gebruiken
Ik vind dat oude paarden (en alle andere paarden ook) sowieso weidegang nodig hebben. Dus het argument dat er veel luxe stallen zijn die dat niet kunnen bieden, doet niet terzake. We hebben het hier over het houden van oude paarden, die dus heel de dag niks te doen hebben... Die de hele dag in een normale box zetten is gewoon dierenmishandeling
BGGBWM schreef:Maar dat is niet voor iedereen die bedrijfsmatig paarden houdt haalrbaar, erleyne!
tita schreef:WIe zegt dat we het over oude paarden hebben...we hebben het over alle soorten paarden.
BGGBWM schreef:Maar dat is niet voor iedereen die bedrijfsmatig paarden houdt haalrbaar, erleyne!
Nadya schreef:Ik geloof ook niet dat een fokker zijn paard naar het asiel brengt. Die doet er iets heel anders mee.![]()
Maar juist die particulieren die hun paard alleen maar hebben als gebruiksvoorwerp, tja, dat zijn ze......