Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De LID is ook erg geschrokken van een aantal reacties hier van Bokkers die kennelijk al vaker hebben meegemaakt dat een paard geschopt werd of met een vijl bewerkt zonder enige reden, en wil dan ook benadrukken dat dit mishandeling is en dat ze graag hebben dat de mensen hier daar melding van maken.
randalinpony schreef:Citaat:De LID is ook erg geschrokken van een aantal reacties hier van Bokkers die kennelijk al vaker hebben meegemaakt dat een paard geschopt werd of met een vijl bewerkt zonder enige reden, en wil dan ook benadrukken dat dit mishandeling is en dat ze graag hebben dat de mensen hier daar melding van maken.
Een terechte tik met een vijl is volgens mij nog altijd geen dierenmishandeling: zoiets zou ik al nooit melden.
Ik geloof ook geen bal van smeden die paarden terecht wijzen zonder enige reden: een bang paard maakt hun werk echt niet makkelijker.
Een paard dat netjes stilstaat omdat de smid even optreedt, wel.
Als een smid in mijn ogen onterecht handelt, kan ik dat hem zelf wel vertellen.
Oproepen om nu allemaal de smid maar aan te geven na een schop of tik met de vijl is nogal wat.
Er zijn zat mensen die totaal niet door hebben wat er omgaat als het paard beslagen wordt, en niet snappen dat de smid nog een paar paarden moet doen na hun troeteltje, zodat hij graag zijn rug heel houdt.
Girlgamer schreef:Dat ze een trap geven bij een vervelend paard hoor ik vaker. Maar gaan slaan met een hamer?? Dan ben je echt ziek!
Binckydenice schreef:Wij hebben ook zo'n hoefsmid in onze stad. Dit is een jongere gozer die totaal geen idee heeft van een paard die boos, bang of vrolijk is. Ze krijgen altijd een ram met een vijl of hij gaat staan schoppen.
Ik ben er altijd bij als mijn paardjes gedaan moeten worden....