Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
WildWings schreef:Sorry, maar als je dit kreupelen niet zou voelen is er toch iets mis met je manier van rijden.. dan rijd je zonder enig gevoel voor je paard of voor de beweging van je paard, dunkt mij. Verder zie ik haar volgens mij nog 2x haar paard een tik geven (1x vlak voor de hindernis, 1x erna), of althans, ik denk dat ze dat doet (haar rechterhand gaat ineens opzij en naar achter, ik zou zeggen dat dat haar zweepje is? Heb geen verstand van eventing, dus weet niet of daar met zweepje gereden wordt hoor). Dat vind ik al helemaal not-done, want het paard loopt stokkreupel. Na de hindernis laat ze hem gewoon doorgalopperen ook, en ze lijkt inderdaad zelf niet eens te kijken naar haar paard na het afstijgen.. Het komt op mij over alsof ze verder niet zoveel om het dier geeft in dit filmpje, maar dat kan ik fout hebben uiteraard.
Mireille1970 schreef:Daarbij corrigeert hij van het verstap-moment tot de finishlijn wel 15x zijn balans en gooit continu zijn gewicht naar 1 kant door continu te verranderen van galop en overkruist te willen galopperen. Duidelijk merkbaar en voelbaar.
Met echter nog 1 hindernis en een paard dat op karakter lijkt door te gaan denk ik dat het denkmoment van de mens te kort is. Er gaat door je heen "oh hij verstapt zich", "he let eens op", "kom op andere galop", "let op je tempo", "is er iets mis", "moet ik stoppen", "daar is de hindernis, tellen 3,2,1 ja", "waarom galoppeer je nou zo raar" STOP... Tja en dan is het te laat. En dat allemaal in enkele tientallen seconder ofzo...
Kijk naar jezelf, je bent in de bak, hij verstapt zich (al is het in stap), je spoort hem aan om zijn benen op te tillen en niet te sloffen, en dat 2x voor je je realiseert dat er iets stuk zou kunnen zijn, immers hij verstapte zich alleen, en dat doen ze wel vaker.
Jolliegirl schreef:Stel je dit eens voor :Mireille1970 schreef:Daarbij corrigeert hij van het verstap-moment tot de finishlijn wel 15x zijn balans en gooit continu zijn gewicht naar 1 kant door continu te verranderen van galop en overkruist te willen galopperen. Duidelijk merkbaar en voelbaar.
Met echter nog 1 hindernis en een paard dat op karakter lijkt door te gaan denk ik dat het denkmoment van de mens te kort is. Er gaat door je heen "oh hij verstapt zich", "he let eens op", "kom op andere galop", "let op je tempo", "is er iets mis", "moet ik stoppen", "daar is de hindernis, tellen 3,2,1 ja", "waarom galoppeer je nou zo raar" STOP... Tja en dan is het te laat. En dat allemaal in enkele tientallen seconder ofzo...
Kijk naar jezelf, je bent in de bak, hij verstapt zich (al is het in stap), je spoort hem aan om zijn benen op te tillen en niet te sloffen, en dat 2x voor je je realiseert dat er iets stuk zou kunnen zijn, immers hij verstapte zich alleen, en dat doen ze wel vaker.
Ze wacht op hulp na die hindernis, de manier van afstappen zegt mij genoeg!
ik denk dat deze ruiter hartstikke veel om dit dier geeft, en dat ze er zeker kapot van is.
Mireille1970 schreef:Daarbij corrigeert hij van het verstap-moment tot de finishlijn wel 15x zijn balans en gooit continu zijn gewicht naar 1 kant door continu te verranderen van galop en overkruist te willen galopperen. Duidelijk merkbaar en voelbaar.