’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:20

ja hoor..zijn we ineens heilig...is al eerder aangehaald in dit topic
als je zegt dat er tegenwoordig veel lastige kinderen zijn, of als je zegt nooit gejat te hebben lieg je of ben je heilig...

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:25

mensen, jullie gaan wel heel erg offtopic Vork

dat kind heeft niks te zoeken bij dat ding... dat hij geen noodstop heeft is ook een fout van de eigenaar.
Maar goed om alles tegen de eigenaar te doen, en de fout bij hem te leggen is ook niet redenlijk.
maar naar jezelf kijken? no way!

Bij ons op de manege heb je wel loslopende kinderen, maar die slopen wel dingen (zoals onze voltige bok) maar gaan geen levensgevaarlijke dingen ondernemen, zoals in de stapmolen lopen of bij de paarden rare dingen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:26

waarom een noodstop?
Zit toch gewoon een aan/uit schakelaar op...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:40

runningkawa schreef:
ja hoor..zijn we ineens heilig...is al eerder aangehaald in dit topic
als je zegt dat er tegenwoordig veel lastige kinderen zijn, of als je zegt nooit gejat te hebben lieg je of ben je heilig...

Zo komt het wel over ja! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:42

mag jij vinden
Ik weet dat het waar is wat ik zeg..en vind het ook nog normaal ook
en lastige kids van nu niet meer normaal...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:43

Ik vind het ook normaal hoor.
Zie ook nog kinderen die dus zo worden opgevoed, gelukkig. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:45

zoal ik eerder zei, die zie ik ook
Maar helaas wel in de minderheid en dat vind ik jammer.
En dan krijg je topics als deze, iedereen de schuld, behalve vader en moeder van het kindje.
Kindje wat wel de dupe is van de onverantwoordelijke houding van de mensen die hem moeten beswchermen van domme dingen doen...

maar waarom vind jij het dan raar klinken als je zegt nooit gejat te hebben ed, als je dat zelf ook normaal vind?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:50

runningkawa schreef:
mag jij vinden
Ik weet dat het waar is wat ik zeg..en vind het ook nog normaal ook
en lastige kids van nu niet meer normaal...

Dat vind ik ook normaal bedoel ik.
Jatten vind ik ook niet normaal, heb ik ook nooit gedaan.
Mijn moeder zegt altijd dat ik een lief kind was maar ik heb ook heus wel eens dingen gedaan die niet mochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:56

maar tussen iets niet doen wat niet nag en wat niet mag...daar zit wel een verschil in

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:00

Dat is waar!
Nouja, eruit komen doen we niet echt denk ik...
Ieder zijn eigen mening en dat is maar goed ook! Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:04

Grappig is het toch dat in zulk soort topics altijd ouders opduiken die over hun eigen kinderen en de manier waarop ze die opvoeden beginnen. Geeft mij altijd het gevoel alsof ze zichzelf alvast willen indekken voor als het ook een keer fout gaat....

Ook wordt er gezegd dat het vroeger niet zoveel verschilde. En of het verschilde, natuurlijk waren er toen ook uitzonderingen alleen het verschil was dat de ouders in zo'n geval gelijk als asociaal bestempeld werden dus de meeste ouders zorgden er wel voor dat hun kinderen zich een beetje normaal gedroegen.

Verder hebben mijn ouders mij op 6-jarige leeftijd nooit zo lang alleen gelaten dat ik de kans liep in een tredmolen terecht te komen en te stikken. Op die leeftijd was ik geen tel zonder toezicht en op risicovolle plekken was er altijd 1 van mijn ouders die mijn handje vasthield en ik had geen kans om mezelf los te rukken. Als je dan bedenkt dat het in de jaren '60 toch wel iets veiliger was dan nu....

Natuurlijk gebeurden er toendertijd ook wel ongelukken, alleen vond men het toen blijkbaar logischer dat kinderen de verantwoording waren van de ouders. Tegenwoordig is het blijkbaar normaal om een schuldige te zoeken als de ouders in gebreke blijven. Hoe triest het ook is en hoe menselijk ook, de ouders zijn hier in gebreke gebleven en niet de manege.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:07

Kinderen zijn kinderen..die doen onbesuisde dingen, die zelfs aan de aandacht van de oplettendste ouder kunnen ontglippen.

Maar...ik vind dit wel heel ver gaan. Het is voor mij hetzelfde als wanneer een kind zo maar de weg opgerend is en doodgereden door een auto....gaan we dan ook al het verkeer verbieden? dat is toch de wereld op zijn kop?
Ongelukken gebeuren...helaas... ik kan snappen dat die ouders dat zo voelen...maar dat er door de overheid geen beginnen aan is, snap ik ook wel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:10

Es79 schreef:
IndianLady schreef:
Nou is het kind niet getrapt door een paard, maar hij kwam wel ergens waar hij niet hoorde te komen. Maar daar hoor je niemand over.

Verward Daar gaat het de hele tijd juist over!

Ik had er nog wat achter staan maar mn laptop liep vast. Geen flauw idee wat ik dus geschreven heb. Iets in de trant van de ouders nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:12

allen vind ik een kind dat de weg oprent, anders dan een kind dat in de stapmolen vast zit.
De weg op rennen kan onder toeziend oog zijn..en je stond erbij en keek ernaar.

Een stapmolen aanzetten en klem komen zitten dat je stikt is geen seconde werk.

En ja op straat moet je komen...bij de stapmolen niet

idd ThePast03
Dat snap ik ook niet
Als jezelf gewoon nette kinderen hebt, die je niet aan hun lot overlaat op de manege of bij een ander, dan is het toch duidelijk dat als mensen het daar wel over hebben dat het niet over hun gaat? Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:13

ThePast03 schreef:
Grappig is het toch dat in zulk soort topics altijd ouders opduiken die over hun eigen kinderen en de manier waarop ze die opvoeden beginnen. Geeft mij altijd het gevoel alsof ze zichzelf alvast willen indekken voor als het ook een keer fout gaat....

Nee hoor, vooral de kinderloze mensen beginnen hier over hoe het vroeger was. En indekken, nee hoor, dat heb ik niet nodig!

Wat is fout?
Ik vertel alleen mijn ervaringen hoe snel iets kan gaan, is daar wat mis mee?

Denk je dat mijn ouders erom zaten te springen toen mijn broertje verdronk? Ook eigen schuld dikke bult zeker?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:17

Dat vooral de kinderloze mensen zo fanatiek zijn, is omdat vaak ouders geen fouten willen en zien en horen over hun kinderen en hun opvoeding, Wij bewust of onbewust kinderloze mensen zien onpartijdig en realistisch dat het fout gaat. Jij vergelijkt appels met peren. Als je aan kinderen begint betekent dat je verantwoording moet hebben en dragen en DAT is nou juist wat WIJ kinderloze missen in veel ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:18

aha, vandaar de berichten op die manier...
begrijpelijk dan... Ach gut

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:18

Vergelijk ik appels met peren?
Wat dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:21

Es79 schreef:
Nee hoor, vooral de kinderloze mensen beginnen hier over hoe het vroeger was. En indekken, nee hoor, dat heb ik niet nodig!

Wat is fout?
Ik vertel alleen mijn ervaringen hoe snel iets kan gaan, is daar wat mis mee?

Denk je dat mijn ouders erom zaten te springen toen mijn broertje verdronk? Ook eigen schuld dikke bult zeker?

Ik ken meer dan genoeg mensen met kinderen die precies hetzelfde vertellen over vroeger en waarvan de kinderen ook op dezelfde manier zijn opgevoed.

Wat een kromme wendig geef je nu ineens? Ten eerste weet ik niet hoe jouw broertje verdronken is, hoe oud hij was en wat er precies gebeurd is en ten tweede zal ik nooit zeggen "eigen schuld, dikke bult". Ik wil je er wel alsnog sterkte mee wensen en je de raad geven dit soort dingen niet persoonlijk op te vatten. Het gaat niet over jouw ouders en jouw broertje. Ach gut

Maar ik zie echt tegenwoordig heel veel ouders die minder op hun jonge kinderen letten dan ik op mijn honden en het verbaasd mij totaal niet dat daar ongelukken mee gebeuren.
Net zo goed als het me niet verbaasd dat dit ongeluk is gebeurd, als ouder weet je dat je dat risico loopt als je een 6-jarige zonder volwassen toezicht laat rondhobbelen op een manege.
Teveel mensen gaan er vanuit dat het allemaal wel zal loslopen of dat een andere volwassene wel een oogje in het zeil houdt.

Bovendien is de maatschappij wat dat betreft ook totaal verandert. Bij ons op de manege liep een stalknecht rond en alleen al rennen in het gangpad kon het einde van je manegelessen betekenen, dus dat haalde je echt niet in je hoofd.
Laat staan dat er zulke jonge kinderen zonder volwassen toezicht rondliep, dat verzon je gewoon niet en ik kan het nu ook gewoon niet begrijpen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:23

runningkawa schreef:
aha, vandaar de berichten op die manier...
begrijpelijk dan... Ach gut

Niet alleen maar daarom hoor...

Mede doordat ik zelf kinderen heb en erg oplettend (probeer) te zijn maar dat je niet altijd alles in de hand hebt wat je kinderen doen.

Mijn moeder en ik zijn juist best wel hyper en zien overal gevaar in maar ik heb ook wel eens momenten, durf ik eerlijk toe te geven, dat ik denk, zo, dat gaat snel.

Mijn man vindt me ook altijd overbezorgd en na al die jaren als ik de deur uitstap en bijvoorbeeld naar stal ga, zeg ik, let je goed op de kinderen. Bloos

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:24

Es79 schreef:
Vergelijk ik appels met peren?
Wat dan?

Dat je broertje verdronken is wil nog niet zeggen dat dat is omdat je ouders ofzo hem niet in de gaten gehouden hebben, Wij of ik hebben het over de ouders die gewoon te laks, of te dom zijn hun kind in de gaten te houden of willen houden. Ik ben vroeger ook terwijl ik aan de hand van mijn moeder stond zo ineens de straat opgerent. BOEM tegen een auto, iedereen in paniek, ik had gelukkig niet veel, maar had me los weten te trekken uit mijn moeders hand omdat ik aan de overkant een kat zag. Tja zulke dingen gebeuren. Maar zelf ergens heengaan voor je lol en je kinderen maar noodgedwongen mee op sleeptouw nemen en ze vervolgens aan hun lot (of dat van anderen) overlaten, daarna klagen dat het iedereen schuld is behalve die van jezelf. dat is gewoon heel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:27

Maar wat ik al herhaadelijk zeg
voor de auto lopen is sec werk, stikken in een stapmolen niet...daarom had het gewoon voorkomen kunnen worden.
Er waren op dat moment geen volwassenen in de buurt, daarom had het voorkomen kunnen worden.
En erg dat het gebeurd is, ja heel erg

Maar schuif dan aub niet je eigen fout als ouder het af op bijv de manege eigenaar.
Ben dan zo moedig je eigen fout in te zien en waarschuw dan bijv mensen dat een manege geen speeltuin is. Wijs ze op de gevaren van een manege.
En je op die manier wilt voorkomen dat andere hetzelfde gebeurd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:29

ThePast03, ik geef geen kromme wending maar geef aan hoe of wat.
Dat mensen van buitenaf ook heel hard kunnen zijn naar andere mensen toe.

Mijn broertje heb ik (helaas) nooit gekend.
Ben wel met dit verhaal opgegroeid uiteraard.

Mijn moeder heeft het water ook nooit de schuld gegeven.
Het is zo, het is niet anders.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:31

Dat is ook nog een echte oude versie.. en sowieso horen die ouders hun kinderen in de gaten te houden, leer ze dan meteen dat ze daar niet mogen spelen en hou je kind in de gaten want veel ouders latern hun kinderen lekker rondbanjeren en gaan zelf in de kantine zitten koffieleuten... gebeuren zoveel dingen hé, kinderen die in stands achter pony's langsrennen zic verstoppen daar, van hoge strobalen vallen etc.

Het is natuurlijk heel vervelend dat het gebeurt is! Maar je kan niet alle schuld aan die stapmolen en de manege geven, je hebt zelf ook verantwoordelijkheid voor je kinderen! Je weet dat het ding er staat dus hou daar rekening mee dan.
Laatst bijgewerkt door SONY op 06-07-07 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:33

Es79 schreef:
ThePast03, ik geef geen kromme wending maar geef aan hoe of wat.
Dat mensen van buitenaf ook heel hard kunnen zijn naar andere mensen toe.

Mijn broertje heb ik (helaas) nooit gekend.
Ben wel met dit verhaal opgegroeid uiteraard.

Mijn moeder heeft het water ook nooit de schuld gegeven.
Het is zo, het is niet anders
.

Maar dat is dus wel heel anders als wat er hier gebeurd Lachen