Urko schreef:En weer zakt Emiel Voest bij mij in waarde... Nee de paarden die aan de top lopen hebben het goed, op sommige stallen zien ze niet eens wei meer, Emiel, open je ogen!
Intelligentie kun je stimuleren, netzoals bij mensen. Als jij nog nooit geleert hebt wat a-b-c is weet je het toch ook niet?
Ik geloof niet zodat paarden die in de top lopen het goed hebben, weidegang zullen ze in ieder geval nooit zien, stel dat er wat gebeurt, ik vind het trouwens zo wie zo een vreemde stelling van die man. In alle afdelingen heb je mensen die werkelijk van hun paard houden en mensen die niet eens van zichzelf houden, dat heeft niets met top, of sub top of recreatieruiter te maken. Paarden zijn zeker niet dom maar tja wat voor intellegentie verwacht je bij een paard, moeten ze soms een boek schrijven om intelligent te zijn. Wat een vreemd artikel zeg, en dan over die paarden die 24 per dag op stal staan, mijn paarden gaan overdags naar buiten, maar blijven maar voor het hek lopen want tja waarschijnlijk hebben ze het nog niet zo slecht op stal of wel.. wwelijk gezegd heb ik het nooit zo op die man gehad, ik ben 3 keer wezen kijken en iedereen die een beetje verstand van paarden heeft krijgt toch zon gevoel van tja wat moet ik hier van denken.
Ik heb hem weleens gebeld over een donkerbruine trauma merrie, een monster van een paard, trapte je dood de stal uit als ze de kans krijgt, maar meneer wou er niet mee aan de slag, nou mij lukte het ook niet ze staat nu bij een fokstal omdat ze wel een geweldige moeder is, maar de eigenaren van het paard waren echt wanhopig., zaten er aan te denken het paard in te laten slapen, gelukkig is het allemaal goed gekomen, maar die man nee sorry ik doe het liever op mijn eigen manier