In Frankrijk is idd een paard gevonden met de ziekte infectieuze anemie. Deze ziekte is niet bestrijdingsplichtig en heeft hele andere kenmerken dan APP en spreidt bijvoorbeeld veel minder snel.
Paardjes kunnen dus weer rustig slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
psst schreef:Via navraag bij LNV schijnt dat het agrarisch dagblad twee ziekten door elkaar heeft gehaald.
In Frankrijk is idd een paard gevonden met de ziekte infectieuze anemie. Deze ziekte is niet bestrijdingsplichtig en heeft hele andere kenmerken dan APP en spreidt bijvoorbeeld veel minder snel.
BelgenGek schreef:Waar baseer je dat op; op het weer van 10 jaar geleden of op het weer wat nu nu hebben ??. De omstandigheden in Nederland zijn zodanig zijn dat het vliegje dat de ziekte verspreidt, niet kan overleven.
psst schreef:Via navraag bij LNV schijnt dat het agrarisch dagblad twee ziekten door elkaar heeft gehaald.
elinax21 schreef:ik hou het iig in de gaten
Saffier schreef:Ik zal morgen eens aan de DA hier vragen hoe het zit....
Ik neem aan dat hij er meer over moet weten.....
Shet4ever schreef:Ik heb nog even verder gezocht, op deze pagina wordt gesproken over een 21 jarige merrie equine infectious anemia virus.
Er stonden daar 4 paarden, en alleen die ene merrie is dood, als ik het goed begrijp.
http://www.promedmail.org/pls/promed/f? ... 1000,37696
eski4life schreef:ook raar dat er dan in eerste instantie wordt gezegd dat het door muggen komt.....
russel schreef:Je zou bijna stiekum laten enten, als je toch van plan bent je paard niet te verkopen of op te laten eten.