Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pollewoppy schreef:Even offtopicAaronYve schreef:dan moeten ze een stalhulp aanschaffen die wel de tijd neemt om de paarden dit te leren!
Een stalhulp 'aanschaffen'Bijvoorbeeld op marktplaats: te koop: Stalhulp.
ik zou het liever in dienst nemen noemen![]()
bterlaan schreef:Vreselijk gevaarlijk, onbreekbare halsters! Als he tpaard blijft hangern heeft het geen kans. Ik heb daar verschillende heel akelige ongelukken mee gezien, en er ook van gehoord. Bv. een jong paard, dat een hele nacht had vastgehangen en daarna zijn leven lang een scheve hals had en dus eigenlijk onbruikbaar was geworden. Nee, dan moet ik het halster maar wat vaker vervangen, maar geef mij maar een halster dat kapotgaat of opengaat als het paard vast komt te zitten. Asjeblieft geen onbreekbaar halster!
Citaat:Maar dan komen we weer op het punt dat door vele al aangekaart is:
Wat doet een jong paard 's nachts met een halster om?????
poes schreef:De studenten zeggen zelf dat dit halster niet dient om je paard mee in de stal of op de wei te zetten.
Wat ze wel willen: als je paard vaststaat en ze trekken: breekt niet het halster, niet het touw, maar wel de breekbout tussen halster en touw (hoewel ik me afvraag hoeveel touwen 500 kg kunnen verdragen).
Cayenne schreef:http://www.gelderlander.nl/sporten/paar ... 449893.ece
gelderlander.nl
Studentes van het agrarisch onderwijscentrum AOC in Enschede hebben dé oplossing bedacht voor het voortdurend knappen van paardenhalsters: een onbreekbare halster met veiligheidsclip.
"Bij een beetje stal gaan er soms wel drie op een dag kapot", zeggen Kelly Leurink en Ingrid Wevers. "Eén zo'n ding kost de hele wereld niet, maar als je het over een heel jaar bekijkt, kan het behoorlijk in de papieren lopen."
De acht studenten zochten aan het begin van hun examenjaar naar een product om de wereld te veroveren. Medestudente Clarissa van der Poel kwam met een kapot halster aan. De zoveelste voor de amazone uit Lonneker. "Daar waren we dus snel uit", lacht Maaike Temmink uit Neede. "Een onbreekbaar halster. Dat moest het worden."
Lees hier het hele bericht.
Citaat:Jullie zijn ook allemaal met paarden bezig en dan weten jullie ook dat je in de stal geen halster op hoord te hebben Een paard kan zich ook met een normaal halster ophangen. Ons halster is voornamelijk gemaakt voor op de wasplaats, vrachtwagen of voor stapmolens waar de paarden aangebonden in staan. Zo is het juist veel veiliger.
Ik werk zelf ook met (dek) hengsten en ik vind het ideaal dat ik wat kan grijpen als het paard zich los trekt. Een nieuwe breekbout zet je er zo weer ik maar vang maar eens een hengst zonder halster als ze allemaal in de ''blije'' bui zijn... Niet zo makkelijk.
poes schreef:Haha phara, weer typisch dat net jij er eentje hebt die zo'n dingen doet :pHoe kan ze nu haar hoofdstel mollen? Heb je haar ermee in de wei gezet zodat ze klaar was voor het rijden of zo?
En eigenlijk: ja, de zwakke schakel blijft eigenlijk het touw, die breken veel sneller dan halsters. Mss is het wel net die breekbout die de musketon van het touw vervangt?
poes schreef:Is dat de prijs?
Lynn_Nikita schreef:Lees hier het hele bericht.