Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:38

Ik weet wat dat kost.
Jij weet ook wat een paard kost maandelijks.

Ik blijf toch van mening dat je een paard niet weggeeft aan mensen met onvermogen.

Maar goed, ik wens jou en het veulen en de nieuwe eigenaren er alle geluk van de wereld mee...
Het wordt hard werken en een tweede baan wellicht, maar dan heb je ook wel wat!

Sterkte.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:41

jammer dat een actie van naastenliefde nu verdoezeld lijkt te raken door -weet-ik-veel-wat.

de eerste tijd blijft het veulen toch daar staan, dus had TS het zelf gehouden, dan waren de kosten het zelfde geweest.

@TS, misschien is het wel verstandig om iets in het contract te zetten over vermogen enzo van Brigitte, tegen de tijd dat ze het veulen ophaald, dus dat ze niet perongeluk toch nog een ander paard erbij koopt, of iets in die richting,
en jij vrij zeker weet dat ze dit veulen kan onderhouden?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:45

Mireille1970 schreef:
Ik weet wat dat kost.

Ik blijf toch van mening dat je een paard niet weggeeft aan mensen met onvermogen.

Maar goed, ik wens jou en het veulen en de nieuwe eigenaren er alle geluk van de wereld mee...

Sterkte.

ik heb geen tweede baan nodig hoor Haha! maar het lijkt wel of ik een jaloerse smaak bij jou proef kan het mis hebben maar jou toon vindt ik niet echt vriendelijk, ja ik weet wat een paard per maand kost dar hoef je mij niets over te vertellen en ik kan dat ook gemakelijk betalen , en dan jou laatste zin dan heb je ook wel wat , ja dat hebben ze inderdaad ze hebben geluk en dat geluk is schijnbaar door jou niet gegunt , jammer dat jij daar zo over denkt maar als jij daar bij die uitzending had gezeten net als brigitte had ik jou het zelfde voorstel gedaan, ik leef met die mensen mee en hebben ze en reken som gemaakt en kunnen ze het veulen gewoon elke maand bekostigen, en aangezien alles op papier komt te staan hoef ik me nergens druk over te maken dan alleen deze mensen te helpen en steunen in hun geluk en gun het ze dan ook (gemeend) groetjes marialva Knipoog

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:47

Marigold schreef:
jammer dat een actie van naastenliefde nu verdoezeld lijkt te raken door -weet-ik-veel-wat.

de eerste tijd blijft het veulen toch daar staan, dus had TS het zelf gehouden, dan waren de kosten het zelfde geweest.

@TS, misschien is het wel verstandig om iets in het contract te zetten over vermogen enzo van Brigitte, tegen de tijd dat ze het veulen ophaald, dus dat ze niet perongeluk toch nog een ander paard erbij koopt, of iets in die richting,

ja dat gebeurt ook hoor want ik wil absoluut geen risco voor mij en het veulen lopen, bedankt voor de tip Knipoog
groetjes marialva

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:49

ik vind dit idd ook een super actie!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:51

marialva schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik weet wat dat kost.

Sterkte.

ik heb geen tweede baan nodig hoor Haha! maar het lijkt wel of ik een jaloerse smaak bij jou proef kan het mis hebben maar jou toon vindt ik niet echt vriendelijk, ja ik weet wat een paard per maand kost dar hoef je mij niets over te vertellen en ik kan dat ook gemakelijk betalen , en dan jou laatste zin dan heb je ook wel wat , ja dat hebben ze inderdaad ze hebben geluk en dat geluk is schijnbaar door jou niet gegunt , jammer dat jij daar zo over denkt maar als jij daar bij die uitzending had gezeten net als brigitte had ik jou het zelfde voorstel gedaan, ik leef met die mensen mee en hebben ze en reken som gemaakt en kunnen ze het veulen gewoon elke maand bekostigen, en aangezien alles op papier komt te staan hoef ik me nergens druk over te maken dan alleen deze mensen te helpen en steunen in hun geluk en gun het ze dan ook (gemeend) groetjes marialva Knipoog

Het ging niet over jou. Het ging over de toekomstige eigenaar.
En ik gun iedereen het geluk van de wereld. Echt. Maar ik zet mijn vraagtekens of iets krijgen in deze vorm wel dat geluk brengt.

Het is iedereen gegund. Het gaat mij erom dat iemand die geen geld heeft je wel een dikke auto kan geven maar als diegene de benzine niet kan betalen roest de auto weg in de garage.

Dat bedoelde ik.

Nogmaals, mag minder vriendelijk klinken dan ik het bedoel, maar dat is het niet. Het is in de trant van "is dit wel zo verstandig"...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:53

marialva schreef:
Marigold schreef:

ja dat gebeurt ook hoor want ik wil absoluut geen risco voor mij en het veulen lopen, bedankt voor de tip Knipoog
groetjes marialva

Het gaat om het risico van de nieuwe eigenaar. Kan die de last, verantwoording, kosten dragen? Kan die een veulen verstandig opvoeden en kan die ook de pijn aan als die afstand moet nemen omdat het niet bleek te kunnen...

Om jou maak ik mij geen zorgen. Dat zit wel goed genoeg toch...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:55

nou meis de tijd zal het leren en dan zien we het wel mochten ze er problemen door krijgen dan komt het veulen weer terug naar huis, dus die kans biedt ik de familie ook en natuur dat er niet met het veulen gezeult gaat worden Knipoog groetjes marialva

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:59

Ik heb eens wat meer gelezen inmiddels, ik dnek dat sommige mensen wat aan de jaloerse kant zijn? het is toch fantastisch wat ze doet? en ze zegt dat het veulen terug komt wanneer het fout gaat!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:01

*zucht* ik lees nergens het woord jaloezie, waarom heeft een andere - net zo eerlijke en goede - mening altijd een "naam" nodig.

R_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:10

iets wat van harte gebeurt kan nooit fout zijn, wel hoe anderen ermee omgaan, chapeau voor gulle gift

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:11

Mooi gezegd!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:13

Ik vind het een lief gebaar en ben absoluut niet jaloers want ik heb het geld niet om een veulen te onderhouden en zou het daarom niet eens willen. Knipoog

Maar ik raad TS wel aan om het contract op te stellen bij een notaris anders heeft zo'n contract geen enkele waarde voor de Wet en kan ontvanger met het veulen doen wat ze wil.
Zoek dat aub heel goed uit want het is al vaker voor gekomen dat een rechter beslist heeft dat weggeven of verkopen betekend dat je niets meer over het dier te zeggen hebt en zo'n contract aan de kant is geschoven.

Verder denk ik dat die vrouw met de tweeling veel harder hulp nodig heeft als ik de verhalen zo lees, hopenlijk krijgt ze die ook van iemand.

Ik ruik een vreemd luchtje aan deze zaak, sorry kan er niets aan doen.
Paard ongezien kopen, daarmee in de schulden komen en dan bijna nogmaals de fout maken om nog dieper in de schuld te komen door een paard of afbetaling te kopen.
Klinkt niet als iemand die hulp nodig heeft, maar dan op een andere manier.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:24

Heel mooi gebaar Marialva!
Fijn dat ze van het idee van het tweede paard zijn afgestapt.. Hopelijk gaat het nu allemaal goed en gaat je veulen een heel mooi leven tegemoet Lachen

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:26

Vind het een hele goede actie! Super dat er zulke mensen bestaan

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:26

Kunnen we niet een fonds beginnen voor die vrouw met die 2-ling? Als we allemaalwat geven kunnen ze zo uit de schuldsanering want 80 euro per week is echt heel weinig.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:30

janderegelaa schreef:
Kunnen we niet een fonds beginnen voor die vrouw met die 2-ling? Als we allemaalwat geven kunnen ze zo uit de schuldsanering want 80 euro per week is echt heel weinig.

ik vindt laten we het dan voor allemaal gaan doen en laten we iets van een actie op touw zetten en daar alle pers bij halen ik zat te denken aan elk bokker gaat en rondje in de bak rijden met zijn of haar paarden en voor elk rondje wordt er een euro betaald en gaan al die euro's naar al die vrouwen die zwaar gedupeerd zijn en als er een manege is waar wij als bokkers met zn alle kunnen verzamelen en de rondje skunnen rijden zou dat helemaal geweldig zijn maar het meot wel centraal liggen en bereikbaar voor elke bokker Knipoog

groetjes marialva

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:31

janderegelaa schreef:

He he, ik dacht het gaat nooit gebeuren.

Dat is wat anders dan 2000 euro kwijt door je eigen fout.

Met 2 kinderen blijven zitten, de hele familie, inclusief je moeder, financieel uitgekleed, voortdurend angst hebben en met je kinderen vluchten, beslag op alles ook je merrie met veulen gelegd, en dat is wat meer dan 2000 euro. En dan niet theatraal gaan zitten janken, maar zeggen dat je niet kwalijknemend bent.

Meisje maakte diepe indruk op me

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:33

marialva schreef:
ik vindt laten we het dan voor allemaal gaan doen en laten we iets van een actie op touw zetten en daar alle pers bij halen ik zat te denken aan elk bokker gaat en rondje in de bak rijden met zijn of haar paarden en voor elk rondje wordt er een euro betaald en gaan al die euro's naar al die vrouwen die zwaar gedupeerd zijn en als er een manege is waar wij als bokkers met zn alle kunnen verzamelen en de rondje skunnen rijden zou dat helemaal geweldig zijn maar het meot wel centraal liggen en bereikbaar voor elke bokker Knipoog

groetjes marialva

Als je iets echt voor iemand doet, die je dat niet om jezelf in de pers te brengen.
Een inzameling op bokt brengt snel heel veel geld op daarvoor hoeven bokkers niet op de TV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:34

Ik zou daar best aan mee willen werken, heb 2 super makke paarden die ik daar voor in kan zetten! Alleen geen trailer Tong uitsteken

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:35

nou dan bij deze open ik de actie slachtoffers van serge van der wulp

doe mee en steun de ex vrouwen van serge van der wulp de lokatie wordt nog bekend gemaakt maar voor elke volte wat een paard loopt moet er een euro betaald worden ik ga de pers inlichten en ga een lokatie regelen , waar wij als bokkers dit allemaal kunnen waarmaken Knipoog

groetjes marialva

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:36

Is het niet een stuk eenvoudiger om mensen gewoon geld over te laten maken?
Waar is al die kermis er omheen voor nodig?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:38

marialva schreef:
nou dan bij deze open ik de actie slachtoffers van serge van der wulp

doe mee en steun de ex vrouwen van serge van der wulp de lokatie wordt nog bekend gemaakt maar voor elke volte wat een paard loopt moet er een euro betaald worden ik ga de pers inlichten en ga een lokatie regelen , waar wij als bokkers dit allemaal kunnen waarmaken Knipoog

groetjes marialva

Ik zou even met een mod overleggen

Ik vind echt dat er via een mod een banknummer geopend kan worden, maar niet nodig dat bokkers zichzelf etaleren. Als ik die brigitte een veulen zou geven, zou ik dat ook niet in de krant of op bokt gezet hebben.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:38

sarabande schreef:
marialva schreef:

groetjes marialva

Als je iets echt voor iemand doet, die je dat niet om jezelf in de pers te brengen.
Een inzameling op bokt brengt snel heel veel geld op daarvoor hoeven bokkers niet op de TV
tuurlijk moet de pers erbij zijn er zijn veel mesen die zich ditleed aantrekken en dat moet bekend worden zodat mensen mee kunnen doneren er zijn en hoop mensen die niet op bokt komen en moet dit bekend worden via de pers en hebben we meer kans van slagen en donaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:39

ik vind het wel een goed idee hoor om zoiets te doen, dan zamel je misschien nog veel meer geld in! Als het niet te ver van rhenen is kan ik wel wat regelen dat ik mijn paardjes inzet! Als het wel ver is word het wat moeilijker. ( rhenen is midden nederland ).
De pers is ook wel een goed idee, ( niet voor ons zelf maar om juist mensen op de hoogte te stellen dat er zo'n organisatie is en dat trekt denk ik wel meer bezoekerrs )