Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:40

Hoe het jongetje dit ook gebracht heeft, het is belachelijk om je paard/pony op iemand af te laten stormen. Het paard is op zijn voet gaan staan, maar het had veel erger kunnen zijn.
Deze 'ruiter' mag van mij een flinke boete krijgen.. wat een idioot zeg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:42

Doorrijden na een ongeluk vind ik overigens nog erger....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:43

Luckystory schreef:
Hoe weet jij dat hij alleen maar wat geroepen heeft?
Moest er toen een 12-jarig agressief jochie aan mijn paard gehangen hebben ipv van een volwassen man dan had ik er echt net zo goed overheen gereden.

Aangezien niemand ooggetuige is geweest zullen we dan allemaal maar stoppen met reageren in dit topic?
We kunnen wel van alles gaan verzinnen waardoor de amazone in dit verhaal vrij uit gaat maar dat is natuurlijk ook niet reeël.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:47

Welshcobfan schreef:
Je kan niet over iemand heenrijden als die al aan je paard hangt. (flauw Nagelbijten / Gniffelen).

Nou, mij is het toch gelukt Verward

Welshcobfan schreef:
Maar zolang die amazone zich niet gemeld heeft vind ik het verdacht... (als je niets te verbergen hebt... meld je dan gewoon). Bovendien had ik sowieso die jongen geholpen als hij niet meer kon staan op de voet. Je weet toch dat hij pijn heeft? Bel dan zelf zijn vader/politie/dokter. Dan laat je je tenminste van je goede kant zien.

Waarom, misschien weet ze nog niet eens dat ze gezocht wordt.
Was die ouwe, in mijn geval toen, naar de politie gegaan. Had er misschien ook een kop in de krant gestaan: "ruiter rijdt expres in op weerloos oudje" en dan zou ook iedereen er schande over spreken? Maar wat dat 'weerloos oudje' eerst heeft uitgevreten, weet je dan natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:59

Waarom zou dat niet kunnen welshcop?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:00

Niet normaal meer tegenwoordig!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:02

ThePast03 schreef:
draumpje schreef:
ik ben ook wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal
er word nu gesteld dat er alleen iets gezegd is over het poepen
maar dat wil nog niet zeggen dat dat het enige is wat er gezegd en/of gedaan is

als het puur om verbale acties vanuit de jongen ging, is dit idd een belachelijke actie van de amazone
maar wie weet is er meer voorgevallen in de lichaelijk trant maar word dat er hier niet bijverteld omdat er aar van 1 kant info is geplaatst

Al zou er nog meer gebeurd zijn dan praat dat nog niet goed dat ze op een kinderspeelplaats rondhangt met een paard en dat paard ook nog eens op mensen af laat gaan.

Willen we de ruitersport een goede naam geven dan moet je dit soort dingen niet gaan proberen goed te praten.
Dit kan en mag nooit, in geen enkele omstandigheid!

daarom zeg ik , ik ben heel benieuwd wat er nu eingelijk ech gtebeurd is
de info die nu bekend is is dat de amazone het paard of pony op de jongen afstuurde...
dit is 1 versie...ik ben gewoon benieuwd naar de andere versies...
het kan best dat het gebeurt is zoals het hier staat , maar moet ik een conclusie gaan trekken op de woorden van 1 kant?
dacht het niet
\ik ben het met je eens dat iemand omver rijden , expres een hele idiote acti is ...
maar heeft ze dit daadwerkelijk gedaan , of zijn de kinders er zelf schuldig aan door zich op te dringen aan?
dat weet ik niet want ik ken maar 1 versie...
daarom zeg ik , kom maar op met de rest van de verhalen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:04

Ze is iig niet in het nauw gedreven net als Luckystory. Ze waren met z'n tweeën want er was ook nog een meisje op de fiets bij.

Dus dat praat nooit het geweld goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:06

En was het jongetje dan alleen?
Op een veld dat bekend staat dat er veel kinderen komen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:08

niet in het nauw gedreven, en dat weet jij omdat ?
was je erbij?

het kan heel goed dat er een meisje op de fiets bij was, mar dit zegt nog steeds niets over het werkelijke verloop
de kinders waren aan het spelen, voetballen, whatever...
paard poept, puber roept wat, amazone geeft bek terug, puber komt dichterbij met vriendjes
dat is ook een mogelijk verzie waarbij het mogelijk niet de amazone is die bewust het dier op de jongen afstuurde

is het zo gegaan? geen flauw idee.... daarom hou ik vol met dat ik benieuwd ben naar hoe het daadwerkelijk is ggaan ... ipv dit sensatie lijkende verhaaltje

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:10

Jeetje! Doodeng voor dat gozertje zeg! Dat er een paard op je afkomt!

Maar ik ben toch wel heel benieuwd wie het is. Aangezien ik toch wel 50% van paardrijdend zaandam ken.

groetjes Knipoog

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:12

Vind het wel een beetje kinderachtig van die gene Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:13

draumpje schreef:
is het zo gegaan? geen flauw idee.... daarom hou ik vol met dat ik benieuwd ben naar hoe het daadwerkelijk is ggaan ... ipv dit sensatie lijkende verhaaltje

De verhalen die verzonnen worden over hoe het ook gegaan zou kunnen zijn zijn ook sensatieverhalen en hebben al helemaal niets met de werkelijkheid te maken.
Als we moeten gaan reageren op verhalen die hier ter plekke verzonnen worden om een en ander goed te praten wordt het natuurlijk een heel ander topic en heeft het niets meer met het begin bericht te maken.

Als bewezen wordt dat het beginbericht verzonnen is lijkt het me vroeg zat om daar over te gaan oordelen.
Als we niets mogen zeggen als we beide partijen niet gehoord hebben (wat mij betreft toch echt veel liever meerdere onafhankelijke ooggetuigen) kunnen we beter niet meer reageren op dit topic todat alle partijen en ooggetuigen zijn gehoord.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:17

runningkawa schreef:
Waarom zou dat niet kunnen welshcop?

Cool
Omdat als je hangt, niet meer met je voeten op de grond staat en er dus ook niet op je voeten gestaan kan worden.

Ik zou mij netjes melden als ik betrokken was bij een ongeluk. Ik snap niet waarom je door kan rijden als je ziet dat dat jochie pijn heeft... Maakt niet uit of zij expres of per ongeluk over zijn voet is heen gereden, feit blijft: dame is niet gestopt. Dat is schandalig! Je kan toch op zn minst de dokter/moeder whatever bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:18

Ik denk dat je hangt wel ander moet interpreteren Tong uitsteken
Of iemand moet 1 meter groot zijn Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:19

hihi wie zegt dat het geen minimensje was? Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:25

(ongeluk kan gebeuren, doorrijden na ongeluk is bewust...)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:25

Jeetje, daar woon ik bijna naast!
Ik ken zoveel meisjes tussen de 12-18 jaar met een bruin paard, dus helaas... kan niet helpen Knipoog
Vind het overigs belachelijk hoe de amazone gereageerd heeft!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:28

Ik ben echt zo benieuwd wie de amazone in kwstie is Bloos

Overigens, in welk gedeelte van zaandam is dit nou gebeurt? Westerwatering lees ik dat nou goed? En wat moet je daar nou met een paard? Meest logische paardenplekken in zaandam lijken mij toch: het twiske, bij de engewormer in de buurt of rondje om de molen in westzaan/koog a/d zaan??? Maar niet door de stad/speeltuintjes heen rijden. Maarja zal wel aan mij liggen hoor ik deed dat nooit

spaansewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:43

De verdachte is onder de 18? Kinderen horen op de openbare weg niet op bromfietsen, motoren of paarden te zitten. Zeker onder de 16 niet zonder ouderlijk toezicht. Veel te gevaarlijk. Kinderen krijgen niet voor niks geen stemrecht en vallen niet voor niks onder het jeugdstrafrecht. Ze kunnen de verantwoordelijkheid gewoon nog niet aan. Dat maakt dit bericht eens te meer duidelijk. Dus zo spoedig mogelijk een paardenbewijs, een striktere regelgeving en een leeftijdsgrens in te voeren. Concreet zsm in ieder geval een paardencertificaat vanaf 16 jaar net zoals bij bromfietsers.

Verder ken uw wet. Hiet geldt het principe van het subsidiariteitsbeginsel. Je hoort confrontaties uit de weg te gaan als je op een paard zit. Zelfs al probeert iemand je om te brengen dan mag je nog niet over iemand heen rijden als je ook de andere kant kan oprijden. Daarnaast is het niet toegestaan voor een ieder die betrokken is bij een verkeersongeval (en ik denk dat er wel een case is om bij een botsing tussen paard en voetganger op openbaar terrein te spreken van een verkeersongeval als er spraken was van een ongeluk) de plaats van het ongeval te verlaten. Was het opzettelijk dan is ze strafbaar, was het een ongeluk dan is ze ook strafbaar.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:50

Ken uw wet? Jemig, vertel dat maar eens aan de blowende, ordinair scheldende alsof het de normaalste zaak van de wereld is en ik heb de schurft aan alles- jeugd van tegenwoordig.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:50

spaansewijn schreef:
De verdachte is onder de 18? Kinderen horen op de openbare weg niet op bromfietsen, motoren of paarden te zitten. Zeker onder de 16 niet zonder ouderlijk toezicht.

Ben ik niet met je eens.
Er zijn ook +14 jarigen die ervaren genoeg zijn om met hun paard/pony de weg op te gaan. Ik ken ook volwassenen die imo niet op de openbare weg horen.
Imo moet er iets ingevoerd worden zodat je enkel alleen de weg op kan als je in het bezit bent van je A of B brevet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:51

Kan jullie alleen maar aanraden om spaansewijn niet al te serieus te nemen Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:52

spaansewijn schreef:
De verdachte is onder de 18? Kinderen horen op de openbare weg niet op bromfietsen, motoren of paarden te zitten. Zeker onder de 16 niet zonder ouderlijk toezicht. Veel te gevaarlijk. Kinderen krijgen niet voor niks geen stemrecht en vallen niet voor niks onder het jeugdstrafrecht. Ze kunnen de verantwoordelijkheid gewoon nog niet aan. Dat maakt dit bericht eens te meer duidelijk. Dus zo spoedig mogelijk een paardenbewijs, een striktere regelgeving en een leeftijdsgrens in te voeren. Concreet zsm in ieder geval een paardencertificaat vanaf 16 jaar net zoals bij bromfietsers.

Is dit een grapje Verward

Zullen we meteen het fietsen verbieden aan 'kinderen' onder de 18? En het reizen met het OV (God weet wat ze daar allemaal niet kunnen veroorzaken). En het steppen- en eigenlijk iedere vorm van deelname aan het verkeer, op 'gewoon' lopen uitgezonderd? Ja

Wat een rare beredenatie is dit, zonder enige goede onderbouwing.
Bovendien erg kleinerend om iedereen onder de 18 'kind' te noemen. Er zit ook nog wat tussen kind en volwassene.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:52

Ohhh, de buurman/vrouw van Huertecilla, Slimmerik? Haha! Sigaar