Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce83 schreef:zoals ik begreep werden de paarden gefokt om te verkopen naar particulieren of handelaren en ook voor de slacht. Natuurlijk is het jammer dat een paard dat eerst geknokt heeft voor zijn leven en daarna alsnog geslacht wordt. Maar aan de andere kant stond hun dat toch te wachten.
En er kan gezegd worden als er veel paarden door mensen worden opgekocht dat er dan minder naar de slacht gaan maar dan red je het er toch niet mee. Er worden dan veel gekocht omdat mensen het zielig vinden en achteraf blijkt dat die persoon toch het geld/tijd of verstand niet had om een paard echt te kunnen onderhouden waardoor ze weer doorverkocht moeten worden. Het is zielig maar als dit niet was gebeurd dan hadden weinig mensen geweten dat er een gedeelte voor de slacht was.
Marigold schreef:nou, als je dan temt dan weet je gelijk dat het hier om niets hysterisch is!
dan weet een mod dat ook, en kan het misschien wat duidelijker worden allemaal.
want iedereen vind het vreselijk dat de paarden naar de slacht gaan, en dat zou het ook zijn, en dan blijkt dat het helemaal niet zo is en dan lijkt het alsof men dat niet wil lezen!
Pellie schreef:ik denk dat het wel goed is om te herhalen. waarom zou je willen dat mensen in onwaarheden geloven?misschien moet het maar als topic titel worden gemaakt?
fjordido schreef:Passival schreef:Wat bedoel je daarmee frjordidio?
dat de mens nu eenmaal wreed en egoistisch is en iedereen die vlees eet, is daar debet aan
ik incluis
paarden hebben nou eenmaal een hoge aaibaarheidsfactor, maar wat nou als het geen kudde paarden was, maar een kudde dikbilkoeien?
en waarom is het zo schokkend voor sommige mensen om te ontdekken dat er paarden voor de slacht zijn bestemd cq worden gefokt?
hoe realistisch ben je dan in het normale leven?
mensen misbruiken dieren overal voor.
newt schreef:Ik wilde mij in eerste instantie niet bemoeien met dit.. maar toch kan ik het niet laten...
Ik vind het klinklare onzin zoals de meesten reageren over hoe zielig het is en hoe erg het is en dat de paarden hebben gevoxhten voor hun leven... een paard kan zwemmen, die paarden waren uit zichzelf zel naar de kant gezwommen als er niemand zich er zo mee bemoeid had.. wat nou veel geld in gestoken.. dat is de overheid z'n eigen schuld.. wat nou levens gevaarlijke reddings actie.. zelf zeker nog nooit met een paard wezen zwemmen...
veel mensen maken er zo'n ophef van.. denk je dat dit niet vaker gebeurd.. het zijn slacht paarden jammer.. maar helaas... zo zijn er zoveel meer dieren voor de slacht.. en geloof me die lopen niet op een groot stuk weideland waar ze kunnen eten wat ze willen... nee die staan opgehokt en worden tot dodens aan toe vol gevoerd met weet ik niet wat voor eten... dat is pas zielig...
Het komt veel vaker voor dan mensen denken.. maar tegenwoordig trekt iedereen zich er wat van aan.. zoals de partij van de dieren.. kom op zeg.. net of die hier een zetel mee winnen.. echt niet.. die partij moeten ze afschaffen.. nog even dan is het zo dat de dieren bescherming bij je op de stoep staat omdat je paarden buiten in een nat geregende bak staan... *zucht*
als de media er niet bij was geweest, waren de paarden niet vrijdag maar woensdag, diezelfde dag al naar vaste land gegaan...
fjordido schreef:[quote="Passival
dat de mens nu eenmaal wreed en egoistisch is en iedereen die vlees eet, is daar debet aan
ik incluis
paarden hebben nou eenmaal een hoge aaibaarheidsfactor, maar wat nou als het geen kudde paarden was, maar een kudde dikbilkoeien?
en waarom is het zo schokkend voor sommige mensen om te ontdekken dat er paarden voor de slacht zijn bestemd cq worden gefokt?
hoe realistisch ben je dan in het normale leven?
mensen misbruiken dieren overal voor.