Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:28

Ik wilde mij in eerste instantie niet bemoeien met dit.. maar toch kan ik het niet laten...

Ik vind het klinklare onzin zoals de meesten reageren over hoe zielig het is en hoe erg het is en dat de paarden hebben gevoxhten voor hun leven... een paard kan zwemmen, die paarden waren uit zichzelf zel naar de kant gezwommen als er niemand zich er zo mee bemoeid had.. wat nou veel geld in gestoken.. dat is de overheid z'n eigen schuld.. wat nou levens gevaarlijke reddings actie.. zelf zeker nog nooit met een paard wezen zwemmen...

veel mensen maken er zo'n ophef van.. denk je dat dit niet vaker gebeurd.. het zijn slacht paarden jammer.. maar helaas... zo zijn er zoveel meer dieren voor de slacht.. en geloof me die lopen niet op een groot stuk weideland waar ze kunnen eten wat ze willen... nee die staan opgehokt en worden tot dodens aan toe vol gevoerd met weet ik niet wat voor eten... dat is pas zielig...

Het komt veel vaker voor dan mensen denken.. maar tegenwoordig trekt iedereen zich er wat van aan.. zoals de partij van de dieren.. kom op zeg.. net of die hier een zetel mee winnen.. echt niet.. die partij moeten ze afschaffen.. nog even dan is het zo dat de dieren bescherming bij je op de stoep staat omdat je paarden buiten in een nat geregende bak staan... *zucht*

als de media er niet bij was geweest, waren de paarden niet vrijdag maar woensdag, diezelfde dag al naar vaste land gegaan...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:29

joyce83 schreef:
zoals ik begreep werden de paarden gefokt om te verkopen naar particulieren of handelaren en ook voor de slacht. Natuurlijk is het jammer dat een paard dat eerst geknokt heeft voor zijn leven en daarna alsnog geslacht wordt. Maar aan de andere kant stond hun dat toch te wachten.
En er kan gezegd worden als er veel paarden door mensen worden opgekocht dat er dan minder naar de slacht gaan maar dan red je het er toch niet mee. Er worden dan veel gekocht omdat mensen het zielig vinden en achteraf blijkt dat die persoon toch het geld/tijd of verstand niet had om een paard echt te kunnen onderhouden waardoor ze weer doorverkocht moeten worden. Het is zielig maar als dit niet was gebeurd dan hadden weinig mensen geweten dat er een gedeelte voor de slacht was.

idd. en je kan ze nooit allemaal redden want met de overige paarden fokt die en gaan alsnog de nakomeling over een paar jaar naar de slacht

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:33

ik vind het gewoon heel zielig voor die paarden, maar helaas zijn er tegenwoordig zo veel van die paarden.. je kan ze niet allemaal redden...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:34

Marigold schreef:
nou, als je dan temt dan weet je gelijk dat het hier om niets hysterisch is!
dan weet een mod dat ook, en kan het misschien wat duidelijker worden allemaal.
want iedereen vind het vreselijk dat de paarden naar de slacht gaan, en dat zou het ook zijn, en dan blijkt dat het helemaal niet zo is en dan lijkt het alsof men dat niet wil lezen!

Geef je info aan de media door; bereik je meer mee dan je herhaalposts in dit topic. Pling

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:34

ik denk dat het wel goed is om te herhalen. waarom zou je willen dat mensen in onwaarheden geloven? Verward misschien moet het maar als topic titel worden gemaakt?

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:35

Zou Lootsma nou per merrie hebben gekeken wat voor hengst er het beste bij zou passen? Get a life.
En paarden voor particulieren. Markplaats staat bomvol.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:36

Pellie schreef:
ik denk dat het wel goed is om te herhalen. waarom zou je willen dat mensen in onwaarheden geloven? Verward misschien moet het maar als topic titel worden gemaakt?

Ook een puik idee!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:36

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:43

Ik vind de Partij voor de Dieren wel heel goed. Je kunt misschien niet alle dieren redden, maar ik vind wel dat mensen eens goed na mogen denken over hoe ze met dieren omgaan. En dat is vaak te triest voor woorden. En daar mag best een groepering zich hard voor maken, hoor, heb ik alleen maar bewondering voor. En voor mensen die weer gaan zeuren over vlees; IK EET AL JAREN GEEN VLEES!!! Ik let heel bewust op alles wat met dierenleed te maken heeft en doe daar zo min mogelijk aan mee. En als ik dan die gezonde dieren zie, vind ik het niet ok dat ze maar op transport gezet worden. Net als dat ik de bio-industrie schandalig vind. Gelukkig komen steeds meer mensen daar achter.

En over dat mensen daar hun geld aan verdienen, dus ze moeten wel. Altijd maar dat rotgeld. Zoek dan een andere baan!!! Ik zou nooit NOOIT voor geld dieren zoveel pijn en leed aandoen!!!

WEG MET ALLE DIERENMISHANDELAARS EN -UITBUITERS!!!!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:44

Mensen die iets ergs meegemaakt hebben, krijgen toch soms ook clementie. Waarom dan deze groep paarden niet?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:45

Leest iedereen nou over de post van newt heen?
Dat noem ik nou nog eens een nuchtere kijk op de zaak.
Newt, jij verwoordt precies mijn gedachte. Ja

Clementie? Clown
Een dier moet wel een dier blijven.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:46

fjordido schreef:
Passival schreef:
Wat bedoel je daarmee frjordidio?

dat de mens nu eenmaal wreed en egoistisch is en iedereen die vlees eet, is daar debet aan

ik incluis

paarden hebben nou eenmaal een hoge aaibaarheidsfactor, maar wat nou als het geen kudde paarden was, maar een kudde dikbilkoeien?

en waarom is het zo schokkend voor sommige mensen om te ontdekken dat er paarden voor de slacht zijn bestemd cq worden gefokt?

hoe realistisch ben je dan in het normale leven?

mensen misbruiken dieren overal voor.

Hier ben ik het volkomen mee eens!
Ik weet zeker dat mensen voor de tv zitten te eten, naar die geredde paarden kijken en ze horen dat ze weer geslacht worden. je zal zien dat een groot deel van die mensen die zitten te kijken, lui op hun achterste zitten, dooreten aan hun biefstukkie waarvan ze niet weten wat voor leven dat beest heeft gehad. Zeggen dat het zonde voor die paarden is, verder niet meer over nadenken en hun leven gaat door... totdat een familie lid iets ernstigs overkomt, dan doen ze er wél alles aan om diegen in leven te houden!!!

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:46

mochten deze paarden niet in de problemen gekomen zijn ,waardoor ze de wereld rond waren geweest in het nieuws, dan had er geen haan gekraait om hun lot.
waarom word er niet dezelfde ophef gemaakt over slachten, als men een reportage over kippen laat zien? of koeien en varkens?

wees nu ook niet plots hypocriet. of waar dacht je dat een paardensteak bij de slager vandaan komt?
lootsma verdiend zijn brood met het fokken van paarden.
voor hem zijn paarden zijn inkomen en broodwinning. geen luxe dier dat enkel maar mooi moet staan wezen.

het enige waar de eigenaar naar mijn inzien fout heeft gehandeld, is dat hij had kunnen voorkomen dat deze dieren in de problemen gekomen zijn. maar dat maakt nog geen monster van hem omdat hij op een andere wijze naar een paard kijkt, dan een liefhebber.

hoeveel boeren kijken niet naar een koe en zeggen, mmmmm mooi beeste, lekkere billen, kan veel opbrengen. dacht je dan dat de boer bedoeld: mmmm die wil ik in mijn stal en er een foto van aan de muur hebben hangen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:49

Het feit dat de dieren voor de slacht bestemd zijn is niet leuk maar simpele realiteit. Ze hebben, in de regel, voordat het zover is een beter leven dan menig slachtvarken, kip, koe, etc.
Wat ik wel een probleem vind is het feit dat de meeste van deze dieren niet in Nederland maar in Frankrijk of Italie geslacht worden, na een dagen durend mens- en dieronterend transport waarbij de dieren soms gewond raken of sterven.
Als de PvdD iets wil doen kunnen ze beter die transporten aanpakken en de dieren die voor de slacht bestemd zijn op een humane wijze, in Nederland, laten slachten om vervolgens het vlees naar het buitenland te transporteren.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 07-11-06 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:49

Newt, wat ben jij hard zeg, ik vraag me af in hoeverre je een dierenliefhebber kunt zijn als je zo'n gevoelloze post post Haha!

Die paarden waren ongetwijfeld ooit zelf aan land gekomen ja. Als het water was gezakt, of als men gestopt was met voeren, of als het water wel verder was gestegen of wat dan ook maar is dat dan een reden om die dieren onnodig langer te laten lijden, ook al zijn ze voor de slacht bestemd? God weer hoeveel paarden er nog meer zouden zijn gestorven als er geen actie was ondernmomen, vind jij dat als dierenliefhebber acceptabel?

En wees blij dat de PvdD er gekomen is en als je je er zo aan stoort, dan stem je er toch niet op? Het werd hoog tijd dat er eens iemand kwam die opkomt voor de dieren. In Amerika ga je een jaar de bak in als je je kat verwaarloosd, hier kun je er mee weg komen als je een nest jonge puppies dumpt in een vuilcontainer, in wat voor wereld leven wij. ik ben echt geen Penny met een gekleurde visie op de wereld die alles maar zielig vind maar dit vind ik raar.

Ik zou, nogmaals, best wat geld uit willen geven aan een paard uit deze kudde. En als er mensen zijn die dat niet willen, dan draaien die zich toch lekker om en gaan weer over tot de orde van de dag. Al worden er maar 10 van de 100 'gered' zijn jullie als (zogenaamde) paardenliefhebbers dan niet blij?

En ja andere dieren worden ook geslacht en ook daar (en op o.a. veemarkten) mag wel wat meer controle) maar het een sluit het andere toch niet uit?

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:54

Ik vind de Partij voor de Dieren ook goed.
Verkiezingsstunt of niet. Dat deze partij er is, is blijkbaar het gevolg van het feit dat al die andere partijen dit onderdeel van de samenleving flink hebben laten verslonzen.
Gisteravond nog een uitzending van hun gezien.
Beelden hoe duizenden kippen in een immens grote hal door een machine "werden opgezogen" in kratten om vervolgens enkele reis slachthuis te gaan. Ik weet het niet hoor...

polynathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:56

ik vind het heel erg dat de paarden naar de slacht moeten!!!
er zitten zoveel mooi paarden tussen hele mooi bonte en friesen!!!
ik zou er graag een paar willen hebben!!!!
deze paarden kunnne nog zo mooi leventje krijgen bij particulieren of manege's

volbloed6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:57

Verkoop ze dan voor de slachtwaarde.Zijn zat particulieren die een goed recreatiepaard zoeken tegen die prijs. Boer gelukkig, maatschappij gelukkig.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:58

Ik vind dat ze niet hard is hoor. Tis gewoon de realiteit, die sommige niet willen of kunnen zien. En daarvoor kun je best dierenliefhebber zijn.

Ik ga zeker niet op PvdD stemmen, want dat zou betekenen dat ik een partij zou steunen die 't moeilijk gaat maken voor boeren. En dat wil ik nou nét niet.. Op gebied van diermishandeling zijn ze dan wel weer goed, maar wat heb je voor de rest aan die partij?

En die paarden. Tja. Het blijft zielig, maar ja, zo is het. Maar wat zou er mee zijn gebeurd wanneer ze niet in de media waren gekomen?

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:59

newt schreef:
Ik wilde mij in eerste instantie niet bemoeien met dit.. maar toch kan ik het niet laten...

Ik vind het klinklare onzin zoals de meesten reageren over hoe zielig het is en hoe erg het is en dat de paarden hebben gevoxhten voor hun leven... een paard kan zwemmen, die paarden waren uit zichzelf zel naar de kant gezwommen als er niemand zich er zo mee bemoeid had.. wat nou veel geld in gestoken.. dat is de overheid z'n eigen schuld.. wat nou levens gevaarlijke reddings actie.. zelf zeker nog nooit met een paard wezen zwemmen...

veel mensen maken er zo'n ophef van.. denk je dat dit niet vaker gebeurd.. het zijn slacht paarden jammer.. maar helaas... zo zijn er zoveel meer dieren voor de slacht.. en geloof me die lopen niet op een groot stuk weideland waar ze kunnen eten wat ze willen... nee die staan opgehokt en worden tot dodens aan toe vol gevoerd met weet ik niet wat voor eten... dat is pas zielig...

Het komt veel vaker voor dan mensen denken.. maar tegenwoordig trekt iedereen zich er wat van aan.. zoals de partij van de dieren.. kom op zeg.. net of die hier een zetel mee winnen.. echt niet.. die partij moeten ze afschaffen.. nog even dan is het zo dat de dieren bescherming bij je op de stoep staat omdat je paarden buiten in een nat geregende bak staan... *zucht*

als de media er niet bij was geweest, waren de paarden niet vrijdag maar woensdag, diezelfde dag al naar vaste land gegaan...

Als ze zelf naar de overkant konden zwemmen waarom hebben ze dat dan niet gedaan????

En.. ik weet niet hoor.. maar ehhh.. hoe nuchter je het ook bekijkt mag daarom niemand voor deze dieren of andere dieren in de bres springen? Het is toch niet normaal hoe de mensheid met DIEREN EN ELKAAR omgaat?

Ik lees uit jouw verhaal: prima dat die dieren daar bijna zijn verdronken, je had je er niet mee mogen bemoeien, het had zich allemaal vanzelf wel opgelost?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:00

volbloed, veel paarden zijn nog niet eens zadelmak, hoe kun je ze dan in hemelsnaam als recreatiepaard verkopen, wellicht zullen de tinkers supermakkelijk in te rijden zijn, maar dan nog, ook de recreant koopt liever een paard dat al bewezen mak is..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:01

fjordido schreef:
[quote="Passival
dat de mens nu eenmaal wreed en egoistisch is en iedereen die vlees eet, is daar debet aan

ik incluis

paarden hebben nou eenmaal een hoge aaibaarheidsfactor, maar wat nou als het geen kudde paarden was, maar een kudde dikbilkoeien?

en waarom is het zo schokkend voor sommige mensen om te ontdekken dat er paarden voor de slacht zijn bestemd cq worden gefokt?

Ik weet zeker dat mensen voor de tv zitten te eten, naar die geredde paarden kijken en ze horen dat ze weer geslacht worden. je zal zien dat een groot deel van die mensen die zitten te kijken, lui op hun achterste zitten, dooreten aan hun biefstukkie waarvan ze niet weten wat voor leven dat beest heeft gehad. Zeggen dat het zonde voor die paarden is, verder niet meer over nadenken en hun leven gaat door... totdat een familie lid iets ernstigs overkomt, dan doen ze er wél alles aan om diegen in leven te houden!!!
[/quote]

Met jullie 2 ben ik het volledig eens!!! Dit is hoe het gewoon gaat in real life!!

Ik zelf eet ook vlees, maar vind het toch zielig voor al die dieren die zo gedood worden en geen mooi leven hebben/kunnen hebben!
Ik zal ook zeker gelijk stoppen met vlees eten als er geen dieren meer geslacht worden, maar dat kan je niet alleen, dan moet de hele wereld stoppen dan pas zou hier een einde aan komen!!!

Maar het blijft gewoon te triest voor woorden....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:03

dank u Knipoog
het ergste is nog, het gebeurt bijna altijd....

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:05

ik incluis

[/quote]

[/quote]

Helemaal mee eens.en verder niets aan toe te voegen!!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:08

En dat noemt zich dierenliefhebbers........ Boos!