Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherrenJessy

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:08

nikkiej_86 schreef:
marlou16 schreef:
Echt verschrikkelijk!
Ik snap echt niet dat je als eigenaar niks doet. Hij was van te voren gewaarschuwd, door de nieuwsberichten! Maar vond het vast teveel werk om 100 paarden ergens anders heen te brengen. Het zal wel een handelaar geweest zijn...
Nou nu heeft hij zn verdiende loon, 15 paarden verloren (flink verlies dus) en zeker te weten een slechte naam. Hij kan het als handelaar wel vergeten denk ik!

Handelaar is hij al TE lang !!
als je e=het aan mij vraagt
Een die slechte naam heeft hij ook al !! heel erg lang !
Die word nu nog slechter
Maar wat ik hoop is dat hij een verbod krijgt ooit nog dieren te houden !

In het oorspronkelijke bericht EN op het nieuws, hebben ze het over een VROUWELIJKE eigenaar...

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:09

ik ben het helemaal met jullie eens..
vraag me wel even af waar die eigenaar van die paarden op dit moment is want daar had ik nog niks over gehoord.
net zo min als de reden dat ze daar nog liepen.

misschien had deze persoon wel gehoord dat het ging stormen maar had hij dit ook niet verwacht. (ik wil zeker niet goed praten wat hij gedaan heeft...)
heeft vedder niemand gezien die over de dijk of iets reed dat die paarde in nood waren.. miss had al eerder iemand alarm moeten slaan...

maar vedder ik vind dit vreselijk voor deze dieren ik hoop net als iedereen dat ze snel naar een warme stal kunnen waar ze lekker kunnen opknappen.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:09

Amnero schreef:

Dit soort opmerkingen vind ik echt slecht!
Is 1 van jullie erbij geweest? Misschien hebben die mensen hun best wel gedaan om die paarden in veiligheid te brengen, maar het was raadselachtig hoe erg het weer zou zijn, dus het was hoedan ook een grote gok!
Er is toch ook een afsluitdijk kapot gegaan omdat het water 3 meter hoger dan normaal rond deze tijd staat.
Ik vind het erg kort door de bocht en tuurlijk is het heel triest dat die paarden om het leven komen, maar door meteen met een beschuldigende vinger te gaan staan wijzen, bereik je ook niets!

had je ook zo gereageerd als jou paard/pony er tussen stond ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:10

Amnero schreef:
In het oorspronkelijke bericht EN op het nieuws, hebben ze het over een VROUWELIJKE eigenaar...

Er is al eerder uitgelegd dat het gaat om een vader met een zoon en een dochter.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:11

Ik vind het zo erg.. Echt, niet normaal!
Arme beestjes..
Waarom haalden ze die dieren niet naar binnen toen er gezegd was dat ze daar weg moesten!?
Daar snap ik echt niks van...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:11

Als je weet dat zelfs een dijk stuk kan gaan door onverwachte wind, kan je al helemaal op een overstroming wachten bij verwachte wind..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:12

Ulfeino schreef:
Loretta schreef:
De eigenaar had blijkbaar niet kunnen bedenken als je de paarden naar een hoger gelegen stuk grond brengt je dit gedeelte ook moet afsluiten zodat ze niet kunnen teruglopen. wat helpt het nou de paarden in een weiland te verplaatsen terwijl je geen maatregelen neemt om te voorkomen dat ze teruglopen.

Het zijn niet gewoon weilanden het gebied bestaat uit honderden hectaren verdeeld in een paar gebieden, een stuk snel even afzetten kan dus niet.
En de hengsten en merrie's lopen natuurlijk niet allemaal door elkaar Cool

Ik heb ook gelezen dat de eigenaar ze wel degelijk naar een hoger gelegen stuk heeft gebracht, maar dat 's avonds er andere eigenaren (misschien waren niet al deze paarden van deze mensen?) met schijnwerpers zijn geweest die hun paard er hebben weggehaald en dat daardoor de andere dieren van het hoger gelegen gebied zijn gegaan.
Als dat idd zo is zijn er dus mede schuldigen, want paarden zijn kuddedieren en volgen elkaar en ook komen ze op het licht af.

Ze moeten het maar eens goed uitzoeken allemaal.

Daar heb je natuurlijk gelijk aan.
Maar je weet als eigenaar van die paarden dat dat gebied vaak onderloopt dus je had de hele zomer tijd gehad om voorzorgsmaatregelen te nemen.
Dat het goed uitgezocht moet worden ben ik het zeker mee eens dit soort dingen moeten natuurlijk in de toekomst natuurlijk voorkomen worden.
Mischien toch maar eens tijd een hoog gedeelte afsluitbaar te maken.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:14

pipeloi schreef:
Amnero schreef:

Dit soort opmerkingen vind ik echt slecht!
Is 1 van jullie erbij geweest? Misschien hebben die mensen hun best wel gedaan om die paarden in veiligheid te brengen, maar het was raadselachtig hoe erg het weer zou zijn, dus het was hoedan ook een grote gok!
Er is toch ook een afsluitdijk kapot gegaan omdat het water 3 meter hoger dan normaal rond deze tijd staat.
Ik vind het erg kort door de bocht en tuurlijk is het heel triest dat die paarden om het leven komen, maar door meteen met een beschuldigende vinger te gaan staan wijzen, bereik je ook niets!

had je ook zo gereageerd als jou paard/pony er tussen stond ?

ik draag eigen verantwoordelijkheid voor mijn eigen pony
dus als Hamada daar zou staan en ik zou te horen krijgen dat er een kans is op storm en dat er een kans is dat het weiland waar Hamada instaat onderwater loopt, zou ik hem PERSOONLIJK eruit komen halen!

nightlover

Ann schreef:
De reddingsactie gaat heus wel door ondanks het "gemekker" over wie de rekening gepresenteerd krijgt.

Tuurlijk gaat de reddingsactie door !!
Maar ze staan bij wijze van spreken aan de kant te discuseren dat de eigenaar het moet betalen enz...De paarden zijn nog niet eens gered !!
En geld vragen tjaa : Zijn de hulpverleners niet blij als de paarden droog aan wal staan.
Ik zou het nog vrijwillig doen...

Als diegene ooit nog 1 paard in zijn/haar weiland heb staan haal ik het er persoonlijk vandaan

Ann

Amnero schreef:
...Ik vind het erg kort door de bocht en tuurlijk is het heel triest dat die paarden om het leven komen, maar door meteen met een beschuldigende vinger te gaan staan wijzen, bereik je ook niets!

Jawel, het zorgt er voor dat mensen die op deze wijze met hun dieren omgaan, daar terecht voor gestraft worden. Ik hoop dat het lukt om de reddingskosten op hen te verhalen. Want daar raak je hen het meeste, in hun portemonnee...

CherrenJessy

rensju schreef:
Als je weet dat zelfs een dijk stuk kan gaan door onverwachte wind, kan je al helemaal op een overstroming wachten bij verwachte wind..

Die dijk is in dezelfde nacht kapot gegaan, dus dat konden ze niet weten.

dopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:15

150 paarden houden moet sws verboden worden, mits het om proffesionele fokkers of id gaat. Waarschijnlijk wordt er niet of nauwelijks naar deze dieren gekeken. Vraag is of deze dieren uberhaubt wel de verzorging kregen die een paard minimaal moet krijgen.
Boos! Als het zo is dat ze thuis ook nog een honderdtal hebben lopen dan zou de dierenbescherming eens moeten gaan kijken. Van mij mogen ze de paarden van de eigenaar afnemen.
Als je er toch niet naar om wil kijken moet je ze ook niet houden, dat geldt elk dier!

Als de eigenaar zich realiseerde dat hij ze niet op tijd weg kreeg had hij via de hulpdiensten al hulp kunnen krijgen. Er waren vast wel veehouders uit de buurt of id komen helpen. Want 150 paarden krijg je niet in je eentje weg in een dag, al staan ze op t droge.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:16

Ann schreef:
Amnero schreef:
...Ik vind het erg kort door de bocht en tuurlijk is het heel triest dat die paarden om het leven komen, maar door meteen met een beschuldigende vinger te gaan staan wijzen, bereik je ook niets!

Jawel, het zorgt er voor dat mensen die op deze wijze met hun dieren omgaan, daar terecht voor gestraft worden. Ik hoop dat het lukt om de reddingskosten op hen te verhalen. Want daar raak je hen het meeste, in hun portemonnee...

Dus als jij op wat voor reden dan ook een ongeluk krijgt met je paard, terwijl je er ALTIJD goed voor hebt gezorgd, maar er nu iets mis is gegaan, mogen wij allemaal met een beschuldigende vinger gaan wijzen. Dat jij NOOIT goed voor je paard hebt gezorgd en dat het je eigen schuld is. En dat je nu moet boeten voor wat er gebeurd is??

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:17

Kom op zeg, deze familie draagt een geschiedenis van dierenleed met zich mee, doe nu niet alsof ze altijd goed voor hun dieren hebben gezorgd en dit een noodlottig ongeval is.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:18

@ Amnero: deze mensen hebben dus NOOIT goed voor hun dieren gezorgt !!
Dus laat ze JUISt boeten voor wat ze NU hebben gedaan !

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:18

Ann schreef:
Kom op zeg, deze familie draagt een geschiedenis van dierenleed met zich mee, doe nu niet alsof ze altijd goed voor hun dieren hebben gezorgd en dit een noodlottig ongeval is.

Ik ken de hele familie niet.
nog nooit iets van gehoord.
En in Nederland ben je geloof ik nog steeds onschuldig tot schuld is bewezen

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:19

En ik ken de familie wel
Nou hun zijn zeker NIET onschuldig
En als je even wat meer dingen had gelezen in dit topic had je die opmerking ook niet gemaakt !
Ik woon nog geen 3 km van die lui weg
En weet wel redelijk hoe ze te werk gaan !! Dus SCHULDIG ! zijn ze zeker !
Laatst bijgewerkt door Nienke86 op 02-11-06 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:20

Amnero schreef:
[. En dat je nu moet boeten voor wat er gebeurd is??

Knaagt het geweten ? Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:20

@Amnero,
Misschien moet je het eerdere topic hierover even doorlezen, er is duidelijk aangegeven door mensen die hen IRL kennen hoe ze met hun dieren omgaan.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:22

nikkiej_86 schreef:
Nou hun zijn zeker NIEt onschuldig
En als je even wat meer dingen ahd gelezen in dit topic had je die opmerking ook niet gemaakt !
Ik woon nog geen 3 km van die lui weg
En weet wel redelijk hoe ze te werk gaan !! Dus SCHULDIG ! zijn ze zeker !

Ik heb het een en ander mee gelezen.
Maar ik ken die familie niet en ga dus niet zeggen of ze wel of niet goed voor hun paarden zorgen, ik ben er niet bij en heb het ook niet gezien!

Maar als het algemeen bekend is dat ze slecht zijn voor hun paarden, heeft de dierenbescherming zich er dan nooit mee bemoeit dat die mensen geen paarden meer mogen hebben?

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:23

ceasario schreef:
Amnero schreef:
[. En dat je nu moet boeten voor wat er gebeurd is??

Knaagt het geweten ? Haha!

Haha nee hoor,
ik vind het alleen iets te simpel om te gaan wijzen, terwijl een ongelukje in een klein hoekje zit

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:23

[/quote]
Maar je weet als eigenaar van die paarden dat dat gebied vaak onderloopt dus je had de hele zomer tijd gehad om voorzorgsmaatregelen te nemen.
Dat het goed uitgezocht moet worden ben ik het zeker mee eens dit soort dingen moeten natuurlijk in de toekomst natuurlijk voorkomen worden.
[/quote]
ik woon toevallig ook langs een dijk.. ik weet dat hier ook nog veel koeien lopen.. en in een ander gedeelte ook paarden.. sommige mensen zien miss niet in dat water zo snel kan stijgen.. en niemand had aan kunnen zien komen dat er een dam/dijk(of wat was het) door ging breken.
het gebied bij ons loopt ook vaak onder, ook hier lopen zolas ik al zei dieren.
mijn buren hadden vroeger hun dieren daar ook lopen. ze zieden al zo snel verwacht je niet dat water stijgt en de dieren in gevaar komen. Sigaar

ik ga dadelijk is even lekker buiten rijden en kijken hoe hoog bij ons het water staat en of de dieren er nog lopen.. ik verwacht van wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:24

Amnero, als je alle pagina's hebt doorgelezen, dan heb je ook vast wel dat filmpje gezien dat bij dezelfde dijk is gemaakt (weliswaar een ander stuk van de dijk) begin oktober, let wel BEGIN oktober. Toen stonden ze al tot hun knieen in de bagger, en in het kniehoge water.

Eerst goed alles doorlezen aub. Dit had echt wel voorkomen kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-11-06 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:24

@Amnero,
Lees dat topic nu maar door, daar vind je de antwoorden op al je vragen. Cool
Er zijn mensen die wel alles hebben gevolgd en hun mening daarop baseren.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:25

@amnero:
dat is dus het achterlijke de politie en de dierenbescherming zijn er vaak genoeg geweest hebben zelfs paarden af moeten maken door de omstandigheden daar!!
En nog word er niks gedaan !!
Dus heb ik nu de hoop ( omdat hij al zon slechte naam heeft)al zen dieren worden af genomen !