Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:28

KiWiKo schreef:
ik hekel altijd de DB omdat ze niet ingrijpen......... en als ze ingrijpen is het vaak al veel te laat.

Men kan TE ver gaan.......... een er TE bijzondere mening op nahouden.

Ik wordt gezien als een mishandelaar, omdat mijn paard zeker wel 15 uur per dag op stal staat, met deken en ijzers als het moet....... maar de DB is nog niet bij mij geweest.

ik heb mijn paard in de winter buiten staan in de modder zonder dekens en zonder ijzers en ze zijn vorig jaar wel bij mij aan de deur geweest, toevallig hè......
Jij houdt je paard zoals het hoort in de ogen van 99% van de mensen in NL, ik ben een mishandelaar in de ogen van die 99%, dus ik krijg bezoek en jij niet.... zo simpel is het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:43

Morrie schreef:
ik heb mijn paard in de winter buiten staan in de modder zonder dekens en zonder ijzers en ze zijn vorig jaar wel bij mij aan de deur geweest, toevallig hè......
Jij houdt je paard zoals het hoort in de ogen van 99% van de mensen in NL, ik ben een mishandelaar in de ogen van die 99%, dus ik krijg bezoek en jij niet.... zo simpel is het

Jouw paard hebben ze echter niet meegenomen Knipoog. En hoewel ik zelf helemaal niet voor 24/7 buiten ben het hele jaar rond, denk ik dat het met jouw paard prima kan. Hij is gezond en goed doorvoed (kan zichzelf dus makkelijker warm houden). Van NB ben ik ook geen fan, maar jij houd de hoeven in ieder geval regelmatig bij en als Morrie goed loopt en goed 'staat' op zijn natuurlijk bekapte hoeven dan zou ik je echt nooit uitmaken voor mishandelaar.

Daarnaast schreef je ook dat je Morrie hebt laten onderzoeken om het juiste dieet samen te stellen. Dan ben je naar mijn idee toch anders bezig dan iemand die geen flauw idee heeft hoe het nou toch mogelijk is dat enkele paarden zo mager zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:44

Gewoon terecht dat ze bij je zijn geweest. Wordt een beetje suf van dat Natural horsemanship. Jij gaat toch ook niet in een berevel in een grot liggen slapen omdat wij dat vroeger gedaan hebben. Waarom zou je je paard dan wel in de winter in de bagger laten staan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:48

wat heeft dat nou weer met natural horsemanship te maken? Er zijn zoveel mensen die niks met NH hebben maar hun paarden toch zoveel mogelijk buiten hebben staan, en ja, in nederland betekent dat ook dat ze in de bagger staan.
Waarom zou je je paard 23/7 in een stal laten staan?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:51

ook ik heb wel eens bezoek gehad van de DB, jaarling in de sneeuw wel met schuilstal maar dat vertikte hij(een echte fjord slaapt in de sneeuw) Clown

alleen was de DB ook zo weer weg met de opmerking; sorry mevrouw maar ook de meldingen van mensen die er geen verstand van hebben gaan we na Koe

en gelukkig maar!!

zeker als ik de foto`s zie van deze paarden, er is er werkelijk niet 1 bij die lekker in het vlees zit.
en ja een paard hoort vlees te hebben ook als er een veulen aan de voet staat, ook als het aan het wisslen is en zeker als ze ook nog eens gemolken wordt.

van wat ik weet over de DB gaan ze niet over èèn nacht ijs, en belanden er zeker geen paarden bij de slager.

dat deze mevrouw boos is dat haar paarden zijn weggehaald snap ik best wel, maar het was in mijn ogen volkomen terecht

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:53

Mijn paarden staan niet 23/7 op stal. Ik vind het wel een heel prettig idee dat als het klereweer is en ik het dekbed tot mijn oren trek mijn paarden ook gewoon lekker droog staan met een hap hooi.

Neem de proef op de som en maak maar een heuveltje in het weiland. Zo snel als je modder krijgt staan ze met zn allen op het heuveltje. Een paard houdt niet van modder.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:57

tja...en een paard houdt er ook niet van om in de stal te staan. neem de proef op de som en zet een stal midden in een weiland, deurtje open en dan zal ie toch echt de wei in gaan en de stal snel degraderen tot een schuilplaats tegen de zon en een plekje waar ie een lekker bakje krachtvoer krijgt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:58

mijn paard houdt meer van modder dan van op stal staan, dat kan ik je verzekeren, gezien het tempo waarin ie z'n stal verbouwd om weer buiten te komen..... hij heeft overigens keus: droog staan of modder en hij kiest voor modder.

maar dat is offtopic.

Ik denk dat ik wel uitgepraat ben hier.

Dit hele topic heeft geen bal met NH te maken, alleen omdat Arabesk en ik hier posten wordt het er direct mee in verband gebracht, lijkt me beter om me maar terug te trekken dus.
Als er iemand nog serieuze vragen heeft over dit topic aan mij, zie ik die graag tegemoet in de emailbox van de pelgrimspark-site

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:59

Morrie schreef:

Helaas is dit maar al te waar Ja

Ik hoop alleen niet dat het wéér een discussie wordt tussen NH en niet-NH Vriendjes zijn?
[edit] Laat maar, Morrie Knipoog

Ik vind het een moeilijk verhaal Scheve mond
Ik kom er niet uit wat ik moet denken. Sommige mensen bellen tegenwoordig bij elk wissewasje de DA (en dan doel ik niet op het oog) en ben je een mishandelaar als je het even wil aankijken.
Dan vraag ik me af, of deze mensen ook kind aan huis zijn bij hun eigen huisarts.
Komt zo even in me op, omdat ik liever nooit naar de dokter ga en alles liever 'even aankijk' en mijn vriend en zijn familie een abo hebben op de dokter.

Hierdoor heb ik ook bij mijn eigen paard weleens een inschattingsfout gemaakt ja.
(en bij mezelf ook)
Er zijn mensen die daar vast een mening over hebben.
Moet ik dan ook de DB op mijn dak krijgen en mijn dieren laten wegvoeren Nagelbijten / Gniffelen ?

alex66 schreef:
zeker als ik de foto`s zie van deze paarden, er is er werkelijk niet 1 bij die lekker in het vlees zit.

Tja dit is een moeilijk punt. Wij in Nederland mesten onze huisdieren gewoon vet. Katten, honden, paarden, allemaal moddervet.
Stond een tijd geleden nog een heel artikel in zo'n paardenblad, Bit geloof ik.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:59

Ik heb nu een paar uur dit topic zitten lezen en kan alleen vanuit hetgeen ik gelezen heb iets zeggen. Ik ben nooit bij haar geweest en weet dus ook niet hoe de toestand daar werkelijk is.

Mevrouw Oud zal alles doen met de beste bedoelingen en dat is op zich te prijzen. Maar men kan ook teveel hooi op zijn vork nemen en dat doet ze volgens mij.
Als ik lees dat ze een melkerij en een huifkarbedrijf runt en daarnaast ook nog verwaarloosde paarden opvangt (dacht ik gelezen te hebben) dan lijkt mij dat wat teveel van het goede. Door de veelheid kan men het zicht op zaken kwijtraken, alle goede bedoelingen ten spijt. En zelf dokteren met zieke dieren totdat het echt niet meer gaat en er dan pas een DA bijhalen kan ook niet (paard met oog).

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:23

alex66 schreef:

Tja dit is een moeilijk punt. Wij in Nederland mesten onze huisdieren gewoon vet. Katten, honden, paarden, allemaal moddervet.
Stond een tijd geleden nog een heel artikel in zo'n paardenblad, Bit geloof ik.
[/quote]

dat is waar veel dieren ook paarden zijn te dik, maar als ik zie dat ik mijn jas kan ophangen aan een heupbot omdat het er zo uitsteekt, is er toch iets heel erg mis gegaan.

ik loop al heel wat jaartjes mee en weet waar ik naar moet kijken.
let maar een op de gewrichten van de paarden op de foto`s die zijn behoorlijk grof en dat hoort ook bij het ras.
net als dat koudbloeden vlees hooren te hebben en te houden ook met weinig voer
dat paarden die schraal kunnen worden gehouden er zo uit zien pleit imo ook niet voor de eigenaresse

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:29

Mijn bezwaar is dat de dieren afgevoerd zijn ZONDER dat er een waarschuwing aan vooraf is gegaan! Een gesprek met de eigenaresse zou meer op zijn plaats geweest zijn dan het lukraak afvoeren van paarden die ze te pakken konden krijgen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:30

Dat snap ik wel maar soms kom je op een punt zoals bijv. bij dat oog waarbij men van mening is dat direct ingrijpen gewenst is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:31

Dan voer je dát paard af en niet nog willekeurig 11 anderen daarbij Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:32

Arabesk schreef:
Mijn bezwaar is dat de dieren afgevoerd zijn ZONDER dat er een waarschuwing aan vooraf is gegaan! Een gesprek met de eigenaresse zou meer op zijn plaats geweest zijn dan het lukraak afvoeren van paarden die ze te pakken konden krijgen.

ik snap je niet, eerst zeg je dat ze langsgeweest zijn en dan weer niet. zit ik verkeerd want kan effie niet volgen hoor. Ma arabesk eerlijk zijn je hebt ze twee maanden niet meer gezien. En gisteren heeft een bokker ze met eigen ogen gezien... dat de toestand niet echt schitterend was.
mischien was het toch wel nodig. ok het is hard voor haar kan ik me inleven.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:32

Arabesk schreef:

die andere stonden ook niet in goude gezondheid he, laten we eerlijk zijn Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:33

Arabesk schreef:

Natuurlijk zagen die andere er tip top uit Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:33

Dat snap ik ook niet. Je schreef eerder dat de DB vaker langs gekomen is? Daarnaast lijkt het me toch dat als je dit ziet en dit jouw paarden zijn (niet tegen jou gericht maar in het algemeen Knipoog ), dat je geeneens een waarschuwing hebt en dat je zelf ook wel ziet dat er iets niet helemaal goed gaat. Dan ga je toch wel nadenken als je paarden er zo bij lopen Verward
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-08-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:34

Ze zijn eens langgeweest vanwege de ophokplicht van de nandoes, toen hebben ze ook de paardenstallen kunnen bekijken. Er was niets aan de hand.

Deze mevrouw heeft geen eerdere waarschuwingen van de DB gehad.

Er zijn paarden willekeurig afgevoerd. Paarden die ze eigenlijk wilden meenemen kregen ze niet te pakken, dus namen ze maar anderen mee.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:35

Cayenne schreef:
Dat snap ik ook niet. Je schreef eerder dat de DB vaker langs gekomen is? Daarnaast lijkt het me toch dat als je dit ziet en dit jouw paarden zijn (niet tegen jou gericht maar in het algemeen Knipoog ), dat je geeneens een waarschuwing hebt en dat je zelf ook wel ziet dat er iets niet helemaal goed gaat. Dan ga je toch wel nadenken als je paarden er zo bij lopen Verward

Ga eens kijken daar, je woont in het dorp naast mij. Binnenkort ga ik heen, dan mag je mee, kan je het zelf zien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:36

Mag ik vragen in welk dorp jij woont? (gewoon nieuwsgierigheid hoor Haha!) Hensbroek toevallig? Ik wil best mee hoor Lachen

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:37

waarschijnlijk gaat er nu wel wat veranderen op het bedrijf nadat de DB langs is geweest.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:37

Er ligt maar één boomloze polder naast Obdam... Clown

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:39

afgezien van of het terecht was of niet....volgens mij zijn er veel schrijnender gevallen waarbij de DB niet in actie wil komen?? Dat is me dus ook niet duidelijk, waarom hier dan wel op zo'n manier?? Dus zonder waarschuwing, en dan gewoon maar een aantal paarden eruit vissen??? De DB zal toch interne regels hebben? Of zal dat dan verschillen per locatie?? Wie o wie???

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:40

Arabesk schreef:
Er ligt maar één boomloze polder naast Obdam... Clown

Ik woon hier nog niet zolang dus ik zou het echt niet weten Haha!

maar goed, sorry voor het offtopic gaan Bloos