Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
runningkawa schreef:Sorry, maar mij klonk dat meer als verwijt met dat landen in die wei en de tront aan je balon..
En ik verdraai niets, ik lees die tekst gewoon zo.
Dat is het nadeel met tekst, jij kunt het misschien anders bedoelen dan dat een ander het leest.
Dan leg je het gewoon netjes uit zonder met verwijten te gaan gooien
Overigens is het hier de gewoonte dat moderators ook gewoon bokken.
En een topic waar ze zelf actief zijn, mogen ze ook niet modereren.
En wel een lekker dooddoender om het daar op te gooien, vind je ook niet?

knollen 
ballon schreef:[een ballon is na de landing zeker nog een uur bezig met opruimen dus er was tijd genoeg geweest.
[/quote]

Ilindra schreef:ballon schreef:[een ballon is na de landing zeker nog een uur bezig met opruimen dus er was tijd genoeg geweest.
[/quote]
A. Waar zeg ik dat de ballon is geland????
Hij is dusdanig laag overkomen varen, met veel gasgebrul, dat de heleboel aan de kletter ging in het weiland.
De ballon bleef gewoon vrolijk verder gevaren en is absoluut niet in de buurt geland om de schade te regelen
We hebben het nog in de buurt rondgevraagd of hij ergens geland is maar dat was niet zo.
Doot het ontbreken van vluchtplannen zijn ballonvaarders nog niet zo heel makkelijk te achterhalen, vooral niet in een buurt als deze waar nogal veel ballonvaarders zitten.
Vind je verdachtmakingen erg laag...........
B. Je doet wel zo mooi over alle regeltjes maar ook dit jaar heb ik al weer enkele verbalen opgemaakt tegen ballonvaarders.
2x ivm Flora&Faunawet, verstoren/vernielen van het leef-natuurgebied (lees gewoon met alle macht je ballon over het bouwland en bomenrij heen laten gaan en landen op hei zodat je geen gewasschade hoeft te betalen maar wel de hele heide naar de knoppen rijdt om je spullen op te halen).
3x voor te laat landen.
2x bemiddeld voor ongewenst landen op andermans weiland met alle schade vandien.
Ik ben dus zeer bekend met de "manieren" van de gemiddelde ballonvaarder........

runningkawa schreef:Als je dan maar niet bij ons gaat landen
want deze arrogante paardenhouder laat de herders hond "toevallig" los in het hoge hekwerkje
Lijkt me wel een leuk gezicht als die zijn tanden in een ballonetje zet en het op een scheuren zet
En de mensen weg proberen te komen maar de poort op slot zit
Nee, dat is een grapje, maar de arrogantie lijkt mij uit een andere hoek te komen
Wij mogen alles met onze ballon op andermans erf
Nou, nee dus, heb je een probleem als je bij mij land, dat weet ik zeker.

runningkawa schreef:Wat bedoel je met wat ik zeg en hoe ik waar bij kom?
die 2 kleintjes komen idd niet in de buurt
Maar ik geloof dat ik herdershond schreef, niet jackrussel
Ilindra is trouwens bekend met deze ex- politie hond
En als je goed gelezen had was die ballon idd niet geland, maar hing letterlijk 5 cm boven het dak.
Hij had achter ons willen landen (ons vorige huis), maar dat ging niet en moest toen vol geweld weer omhoog.

ballon schreef:te laat landen? je weet niet eens hoe laat een ballon aan de grond zou moeten staan.
Volgens mij wordt het probleem alleen maar groter omdat er steeds meer piloten komen en het luchtruim boven nederland niet groter. Kan me ook niet voorstellen dat zij naar genoeg klachten niet te maken zullen krijgen met beperkingen.

) Wanneer een plieseagente besluit om op basis van de tijd een verbaal uit te schrijven wordt het een lastig parket omdat het niet mogelijk is om aan te tonen dat ik eerder had kunnen/moeten landen. Er kan bv eenvoudigweg geen plaats geweest zijn omdat er een hoop dieren in de wei stonden of omdat er een akker onderlag of bv een stuk bos. Het kan in zulke gevallen nodig zijn om door te varen en wat later te landen. Tijdens het voorbereiden van de ballonvaart kijken we hoeveel wind er staat en welke richting er opgegeven wordt door het KNMI. We houden op die manier rekening met welke opstakels we tegen kunnen komen onderweg en verleggen zo nodig onze opstijglokatie naar een gunstigere plek. Mocht tijdens het varen blijken dat er meer of minder wind staat dan er voorspelt werd, kan het zijn dat de obstakels die we probeerden om te omzeilen toch weer een opstakel gaan vormen waardoor we bv de vaart moeten verlengen met een half uur omdat er geen mogelijkheid is om te landen. In zo'n geval kiest de ballonvaarder dus voor veiligheid en zal hij/zij altijd vrij gesproken worden van het ten laste gelegde. 
) boven de bebouwde kom moet een ballon 300 meter hoog of iig zo snel mogelijk die hoogte bereiken wanneer hij binnen de kom opstijgt. Daarbuiten 150 meter. Op de kaarten met gevoelige gebieden zoals bv de Noorvaarderplassen of stukken van de Veluwe kan een andere hoogte gelden. Deze staan dus op kaarten. Ook op de luchtvaartkaarten zijn bepaalde hoogtes aangegeven. Paleis Soestdijk bv moest op tenminste 1 km hoogte overvaren worden. De Loordrechtse plassen waar de aanvliegroutes van Schiphol beginnen mag je weer niet hoger dan 400 meter (uit mijn hoofd). Op het moment dat een ballonvaarder besluit om te gaan landen gaat hij zoeken naar een stuk land in zijn vaarrichting om daar te landen. Wat sommige mensen zich niet altijd realiseren is dat een ballon onbestuurbaar is. Hij gaat waar de wind hem heenblaast. Heel vaak is het zo dat vooral in de zomer de wind ruimt of krimpt. Dit betekend dat vlak boven de grond (soms op 20 meter) de wind ineens een andere richting krijgt waardoor de richting veranderd. Dit is geen constante. Het is dus niet zo dat de wind altijd ineens 10 graden naar links of rechts gaat maar kan de ene keer bij water bv 5 graden zijn terwijl het 500 meter verderop -5 graden is. Hierdoor kan het dus gebeuren dat het weiland waarop gemikt wordt niet gehaald wordt en de ballon weer moet stijgen. Wanneer iemand ziet dat een ballon daalt en daarna weer stijgt is het dus heel lastig om te zeggen dat hij dat expres deed en bewust te laag gevaren heeft. Wij noemen dit een mislukte landing en zoals je snapt: die moet over. Een hoop verbalen worden om die reden ongegrond verklaard omdat het niet mogelijk is om te bewijzen dat een ballonvaarder wel had kunnen landen. Er zijn eenvoudigweg teveel verschillende factoren waar een piloot afhankelijk van is voor hij definief een landing kan maken.
zo hoog mogelijk. Vooral bij stallen en weilanden met vee. En please mensen geloof MIJ dan iig wanneer ik zeg dat de meeste dat echt wel proberen en doen wanneer ze het zien. We proberen ook echt wel om niet te branden boven dieren. Ik las ergens dat een ballon vol gas gaf boven de stal of boven dieren en dat hij niet stopte ondanks dat er hard geroepen werd. Dat hij dat doet is niet om zijn ballon heel te houden omdat dat ding geld gekost heeft en de piloot de ballon belangrijker zou vinden als levende dieren in de wei die beginnen te rennen. Wanneer hij op een hoogte van 40 meter zou stoppen met branden zou een 6 persoonsballon met een verticale snelheid van ongeveer 20 knopen (20x1.8=36km/h) tegen de grond slaan. De inhoud van de ballon is dan wel lucht maar een afgelsoten geheel met een voorwaardse snelheid. Zo'n ballon met een inhoud van ruim 4500 m³ heeft inclusief passagiers mand, brander en flessen een gewicht van ruim 6000 Kg. Een klap met die snelheid zou voor alle inzittenden dodelijk zijn. Wanneer je met een auto tegen een betonnen muur rijdt met 20km/h is de auto total los, dit is vergelijkbaar met een klap op de grond met de ballon.
Citaat:Wanneer een plieseagente besluit om op basis van de tijd een verbaal uit te schrijven wordt het een lastig parket ....
Citaat:De persoon die aan het touw zat en meegesleurt werd de lucht in tot 20 meter hoogte: ik hoop oprecht dat deze persoon het overleefd heeft, hoewel ik me dat niet kan voorstellen na een val van 20 meter.