baruch schreef:Met verbazing heb ik allerlei zaken gelezen die met mij persoonlijk of met His Horses te maken hebben. Het is niet mijn bedoeling om in de verdediging te gaan, al wil ik wel enkele dingen rechtzetten. Om te beginnen was ik tot 2005 in alle kampen aanwezig, dus ook in die kampen waar men mij kennelijk niet heeft opgemerkt. Wel is het zo dat ik niet iedereen altijd les heb gegeven, maar dat had niets met persoonlijke dingen te maken, maar omdat het gewoon onmogelijk ie om 6 weken achter eljkaar intensief bezig te zijn.Over mijn veroordeling kan ik zeer kort zijn: deze was onterecht, en ik heb geen taakstraf verricht. Iedereen weet hoe ik mij in de kampen gedroeg. Ruim duizend kinderen en tieners kunnen dit getuigen. Dat er stengere regels in de ruiterkampen waren dan in andere kampen, heeft gewoon te maken met een hogere discipline. In de kampen krijgen wij pure beginners en wat gevoerderden. Wij kennen niemand van te voren, maar willen wel dat iedereen weer veilig thuis komt. Iedereen weet best dat wij geen afgetopte manege paardjes hadden, dus was constante aandacht wel nodig.
Wat de geloofszaken betreft, is het duidelijk dat ons doel evangelisatie is, dus mensen bij God trachten te brengen. Sommige deelnemers zijn daar fel op tegen, maar komen toch naar ons kamp, waarschijnlijk omdat wij het goedkooopst zijn in Nederland. Allemaal prima, maar dat gaat wel spanningen geven! Terwijl wij ons doel trachten te bereiken, geven wij ondertussen alle tijd en aandacht aan de deelnemers en proberen het hoogst mogelijke te bereiken, en ook dat geeft weer spanningen. Desondanks komen er elke keer weer heel veel kinderen en tieners terug, zodat de kampen alsmaar bleven groeien. Kan je dat begrijpen wanneer je nu al die negatieviteit leest.
De media hebben ons kapot willen maken, maar toch gaan wij gewoon door. Dat is nu onze missie. Dit jaar zijn er weer 4 ruiterkampen en een combikamp. Er is nog plaats! Welkom.
omg als je steng bent met paardrijden oke, maar met eten oO en ik vind het ook heel logisch dat ze met zulke NIET afgetopte (wat dat ook mag betekenen)paarden zonder cap en fatsoenlijke rijschoenen mogen rijden.
en als je in je site zet dat hoewel dit een christelijke orgaisatie is IEDEREEN welkom is moet je er ook voor zorgen dat de niet gelovige ook evenveel respect krijgen!
en als je doel evangelisatie (ofzo) is zet dat dan ook in het kopje ponykamp op je site oO