Ponykamp met sektarische trekjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Ponykamp met sektarische trekjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:07

Myukii schreef:
Nee, ik vind dat je daar gelijk in hebt. Zoiezo niet iedereen die een zedenmisdrijf pleegt is een pedofiel. En ja, je hebt van die meisjes die alles als aanranding zien, en dat hij mischien daarvoor die taakstraf heeft gekregen.

Een verhaal heeft altijd 2 kanten vind ik. Al moet ik zeggen dat ik de andere kant van het verhaal over het kamp niet eens wil horen, maar dat zedenmisdrijf hoeft niet altijd zo bedoelt te zijn. Zegmaar.

Als iemand veroordeeld is, ga ik ervan uit dat de rechter "de andere kant van het verhaal" bekeken heeft maar dat hij het toch een veroordeling waard vond.
Nee, als moeder zou ik nooit maar dan ook nooit mijn dochter toevertrouwen aan iemand die veroordeeld is wegens een zedenmisdrijf.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:14

Ik vind Evangelisch Ponykamp zelfs al vreemd klinken, haha! Maar ergens heeft die man het wel slim aangepakt. Al die jonge meiden zijn gek op paarden en om bij de paarden te komen moeten ze geloven in God.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:15

Ik vind dat er door bepaalde mensen in dit topic Erg kort door de bocht wordt gedaan. Ja nu zal ik ze wel over me heen krijgen door dit te zeggen. Sigaar

Ik heb mijn mening in dit topic al vermeld.

Btw: Ik heb me op bokt ook aangemeld omdat ik een topic zag waarin ik heb gevoel had dat er af 1 kant werd gekeken en waarvan ik de andere kant misschien aan kon rijken.
Ontvankelijk zijn / commentaar kunnen verdragen is moelijk voor mensen..
En nog iets , ik las daarnet iets over Zielenheil. aan de andere kant is het in de man te prijzen dat hij zich nog drukmaakt om het zielenheil van de mens in de maatschappij (ook al is het misschien té overdreven/sektarisch etc.) Ik wil hiermee zeker zijn gedrag niet goedpraten, maar men moet niet zeggen: Oke Daar hebben we oom guus, en deze meneer is van top tot teen sektarisch/ psygisch niet in orde. Dat zal best, maar probeer altijd positieve dingen óók te zien!
Als er mensen tot geloof kunnen komen dmv dit kamp (jaa ookal word het als sektarisch gezien, er kunnen ook nog 'goede' dingen uitvoorkomen) kan dat ook positief zijn.

Misschien is mijn post ook kort door de bocht, nu ik m nog ns na lees Schijnheilig ..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:21

Ik heb het hele topic gelezen en ik vind het wat creepy...ook die website die alleen maar over het geloof gaat. Ik ben er (gelukkig) nooit heen geweest, ik vind de verhalen van huilende kinderen wel raar voor een ponykamp. Ook wat ze met vegetariers doen is echt ziek.

Klein dingetje ik kan het filmpje niet zien...

j3zusfr3ak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:37

Vanessa24 schreef:
rianne21 schreef:
Amondi: waar slaat dit nou weer op?
Ik ben toevallig ook 2 keer naar dit kamp geweest en schrik echt van wat er allemaal over wordt geschreven.
Ik heb een hekel aan mensen die altijd maar overdrijven en alles opdikken.
Mijn ervaring is heel wat anders. Het waren altijd leuke kampen, s `ochtends had je meestal een spel of ging je soort werkjes maken. Ook was het paardrijden altijd leuk. Met guus zelf heb ik nooit echt wat te maken gehad, en heb nooit wat gemerkt van de beschuldigingen gemerkt. Misschien is dat de laatste jaren wel gekomen. Maar ik vind als je niet christelijk bent ga je toch ook niet naar zo`n kamp toe. Ik ben zelf gelovig opgevoed, maar ik doe er niks meer mee. Ga nooit naar de kerk meer. Geloof niet echt zeg maar. Maar ik vind dat soort dingen altijd enorm wordt overdreven. Er waren altijd wel een paar regeltjes zoals bv nooit met je armen of ellebogen op tafel omdat je op paard ook niet zo zit. Ik vind niet dat je iemand moet afkraken als zij/hij hier naar toe is geweest. Iedereen heeft er een andere mening over. Degene op dit topic, wie er wel heen zijn geweest. Kennen jullie de paarden nog? De eerste keer dat ik er was reed ik altijd op shandy. Een roodschimmeltje. C-maat.
En de 2e keer ging ik ook voor ruiterbewijs en toen heb ik hem niet gelijk gehaald en mocht voor de 2e keer gratis weer komen. Ik probeer his horses echt niet goed te praten, maar jullie willen de goeie verhalen niet horen. Er zit altijd 2 kanten aan een verhaal en de media is er heel goed in om dingen te verdraaien en aan te dikken. Ze waren altijd goed voor me, je moest wel goed eten. Maar voor de paarden zijn ze ook heel goed. Was ook een paard die had soms wat last van haar rug, maar die moest gelijk op rust. Maar om even samen te vatten. Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal en mijn ervaring is zeer goed! Ik ben ook een keer naar een niet christelijk kamp geweest en heb toen heel erg heimwee gehad en deze 2 keer niks geen last gehad. Zo leuk vond ik het! Ik ben geen user die wat recht probeert te breien maar ik zag dit onderwerp en hee daar ben ik vroeger ook geweest.

En ik denk dat daar het verschil zit. De meeste mensen die vreemde en enge dingen hebben meegemaakt daar, hadden namelijk wel veel met die Guus te maken gehad.
Kan het daar wat mee te maken hebben gehad? dat als hij er niet was, dat het dan wel leuk was?

ik ben er ook 2 keer geweest, en ik heb wel veel met hem te maken gehad... hij was altijd in de buurt... en ook ik heb niks ergs gemerkt... mensen kunnen Goed overdrijven hier vind ik... Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:38

Citaat:
Als er mensen tot geloof kunnen komen dmv dit kamp (jaa ookal word het als sektarisch gezien, er kunnen ook nog 'goede' dingen uitvoorkomen) kan dat ook positief zijn.

Nou dacht ik toch dat de tijd van de missionarissen bijna achter ons lag.

Ikzelf zie geen voordeel in het cristelijk geloof, nooit gezien ook. Waarom zou het dan positief zijn als iemand tot dat geloof komt? Als je dat vindt van je eigen geloof, zal het het ook heel fijn moeten vinden als iemand zich tot de Islam bekeert, of tot Wicka, of humanisme etc.
Maar dan zie ik geen evangelist staan te juichen, het is echt: ikke ikke ikke en de rest kan stikke.

Je geeft gelukkig zelf al aan dat je kort door de bocht bent, maar als je erover na wilt denken dan zul je het kamp van ome Guus( in deze vorm) af moeten keuren.

"iedereen is welkom" maar op de website wordt de islam verkettert!

De zin is dus maar half geschreven. In zijn geheel luidt hij: Iedereen is welkom zodat wij ze kunnen bekeren tot ons geloof. En belijdenis laten doen tijdens een ponykamp..... Zelfs de meest cristelijke ouder zal het daar niet mee eens zijn, belijdenis behoor je in je eigen gemeenschap te doen! En niet op een ponykamp.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:49

gadverdamme het wordt hier steeds smeriger!!
mensen die het er wel naar hun zin hadden worden gewoon de pl**ris in gescholden.

amondi jij maakt zeer beledigende walgelijke opmerkingen..."Ikzelf zie geen voordeel in het cristelijk geloof, nooit gezien ook. Waarom zou het dan positief zijn als iemand tot dat geloof komt?"
misschien omdat iemand dan innerlijke rust vind, steun geeft aan zichzelf etc etc.

Ik vind de mentaliteit van dit topic dermate achteruit gegaan...bah

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:54

Mee eens Woogy.
Amondi, dit topic kan ook een christelijke aard hebben, als je het daar al niet mee eens bent, wat zoek je hier dan?
Het gaat hier om het feit sektarisch of niet, niet of jij voor het christelijk geloof bent of tegen.
Je stelt je zo op dat geen discussie mogelijk is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:56

Pardon, jullie mogen wel zeggen dat je alles hebt gevonden in het gristelijke geloof en ik mag niet het tegenovergestelde zeggen.

In goed nederlands: I rest my case!!!!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:02

Ik heb helemaal niks gevonden in het CHristelijk geloof, maar in deze discussie is het niet de vraag of het wel of geen christelijk geloof is, maar om het punt dat het als sektarisch wordt gezien.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 21:04

Dit topic gaat even op slot voor overleg.
Sommige mensen laten zich op een nogal ERG ongelukkige manier uit.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 13:16

Op verzoek gaat dit topic weer open. Lachen
Vriendelijk verzoek om rekening te houden met de opvattingen (over oa. het geloof) van een ander.
Berichten die off-topic zijn of berichten die de discussie op een nare manier beïnvloeden zullen worden verwijderd.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:25

Een paardenvriendin van mij heeft 18 jaar terug samen met een toenmalige vriendin ook een kamp bij "Oom Guus" meegemaakt.

Aangezien ze niet op Bokt post had ik het er met haar over van de week.
Zij heeft het geprobeerd te verdringen want de ervaring van 18 jaar heeft er diep ingehakt !!!
Beide meisjes toen ongeveer 14 jaar oud werden gelijk zo ongeveer gescheiden.
De ene (een erg beinvloedbaar meiske) was het lievelingetje van Guus. De andere had het helemaal 'gevreten' bij hem.

Beide meisjes waren hartsvriendinnen maar dat heeft Guus definitief kapot gemaakt.
Ook toen waren er allerlei regels qua eten, qua doen en laten en vooral op het godsdienstige vlak ge-ent. Donderpreken waren geen uitzondering.
Kontakt met de ouders mocht niet anders had mijn vriendin zich na een dag al op laten halen.

Dat er in dit topic ook mensen zijn die het wel ontzettend naar hun zin hebben gehad op de ponykampen kan om de volgende redenen zijn.

Zij waren mogelijk uitverkoren door Guus en konden niets fout doen.
Verder zal een man als Guus schat ik, best wel wisselende stemmingen hebben.
Daar bedoel ik mee. Misschien het ene kamp heel goed te pas en een kamp erna het tegenovergestelde.

In elk geval was mijn vriendin stomverbaasd dat hij zijn werk nog steeds kan voortzetten.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:39

Henny dat mensen het op het kamp wel naar hun zin hebben gehad hoeft niet persee met Guus te maken te hebben, want er was nog wel meer dan oom Guus: paardrijden, zwemmen ed. Knipoog

Ik vond de preken ook niet leuk maar de paarden wel, en na het kamp kreeg ik complimenten over mijn houding toch respect voor die mensen dat dat ze in 5 dagen lukt. Maargoed jou verhaal kan ik me wel indenken vind ik wel wat voor Guus, erg naar.

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:50

Nog even over dat zeden misdrijf, een concierge op mijn school was ook ooit eens voor de rechter gesleept door een miéisje en haar moeder omdat hij voor een techniek pw had gezegt tegen een meije 'maak je borsten maar nat' omdat het een moeilijk pw was. dus over het algemeen zegt dat niks over iemand.

nu moet je niet gaan denken dat ik die man probeer goed te praten... als ik het zo hoor is het voor iedereen heel verschillend geweest. Maaja, iedereen is anders en word anders behandeld....

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:23

*volgt*

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:01

ipv een onzin berichtje te maken, kan je beter gewoon op de link: schrijf je in bij dit topic gebruiken. dit voegt niks toe!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:50

Wie kent de Pony Selien nog, die heb ik weer terug gekocht gekocht van His horses!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:29

Rolleyes We zijn niet echt ontopic meer geloof ik?

Ik TeM even.

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:07

Ik wil na het lezen van dit topic toch nog even mijn eigen ervaring met dit ponykamp toevoegen.

Ik ben toen ik 13 was naar dit kamp geweest. Ik was te laat met inschrijven, en nadat mijn moeder gebeld had met hishorses kon ik alsnog op kamp en ik was dolblij. Spullen gepakt en hup in de auto. Daar aangekomen vond ik het meteen geweldig aangezien er mooie paardjes waren. Nadat we met de ouders in de 'kantine tent' welkom waren geheten gingen we daarna naar de paarden om kennis te maken en de ouders gingen naar huis. Ik werd vriendinnen met een meisje dat een eetstoornis had. Tijdens het eten werden ons de regels duidelijk gemaakt. Je moest rechtop aan tafel zitten en mocht geen ellebogen op de tafel, ook mocht je niet 2 keer hetzelfde op je brood. Noujah goed ik dacht "who cares ik mag paardrijden.." Toen het toetje werd opgediend kwamen er problemen namelijk mijn vriendin wilde haar toetje niet. Daar kwam groot protest tegen door Oom Guus, want die vond dat gezegend eten niet weggegooit mocht worden. Daar dit meisje een eetstoornis had durfde zij niet te zeggen waarom ze het niet wilde hebben, maar begon te huilen. Ze heeft het niet opgegeten en moest daarna in de voortent met Oom guus en tante Attie praten. Omdat ze erg overstuur was ging ik met haar mee, maar werd weggestuurd na een rot opmerking van Oom Guus.

Desondanks heb ik een leuk kamp gehad omdat ik hartsikke verliefd was geworden op een vosje genaamd Zirga (is niet meer hier Verdrietig ) Ik heb goed leren paardrijden en heb een andere kijk gekeken op het paard. We hebben erg leuke dingen ondernomen, we deden hartstikke leuke spelletjes, en ik heb heel veel geleerd. Ik heb zoals andere in dit topic tante Attie als een ontzettende lieverd beschouwd. Ik had overigens wel contact met het thuisfront of in ieder geval mijn vriend die ik 's avonds in mijn slaapzak belde omdat mobieltjes verboden waren. Hij vroeg zich vaak af waarom ik niet gewoon mocht bellen. Omdat ik vrienden had gemaakt die nog een week zouden doorgaan als Hulp leiding ben ik nog een week gebleven.

De week erna was ik hulp leiding, en die kwam een dag eerder dan de kinderen. De regels voor hulp leiding waren streng, we mochten niet met 2 hulpleidingen samen zitten, want we moesten alle aandacht voor de kinderen hebben. ( Ik had 2 jongens vrienden onder de hulpleiding ) Jongens en meisjes (hulpleiding) mochten niet met elkaar 'omgaan'. Ik heb een keer vreselijke ruzie met Oom Guus gehad omdat ik met de jongens even aan het bramen plukken was en we daardoor niet voor de kinderen aanwezig waren ( die lekker aan het paardrijden waren ). Ik moest hierna heel erg huilen en de jongens wilden mij troosten en dat deden ze dan stiekem.

Ik denk niet dat dit kamp een sekte is, maar ik ben er wel van overtuigd dat de preken die er gegeven worden heel erg Over the Top zijn voor sommige kinderen. Ik en een van de jongens die ook hulpleiding waren zijn nog steeds hele goede maatjes, en ik weet dat hij ook vond dat sommige preken totaal niet bestemd zijn voor de oortjes van 9 jarige. Ik weet ook dat hij met het helpen van het afbreken van de tenten aan het eind van het seizoen ruzie heeft gekregen en samen met een andere vriend naar huis is gegaan.

Met dit bericht wil ik dus duidelijk maken dat er natuurlijk 2 kanten van een verhaal zijn, en ik denk dat als Oom Guus niet op deze kampen aanwezig was geweest het een super kamp zou zijn voor christelijke en niet christelijke kinderen.. Ik ben van mening dat je met je handen van kinderen moet afblijven en het slecht is kinderen te bewerken naar een beeld wat jij hebt.

baruch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:58

Met verbazing heb ik allerlei zaken gelezen die met mij persoonlijk of met His Horses te maken hebben. Het is niet mijn bedoeling om in de verdediging te gaan, al wil ik wel enkele dingen rechtzetten. Om te beginnen was ik tot 2005 in alle kampen aanwezig, dus ook in die kampen waar men mij kennelijk niet heeft opgemerkt. Wel is het zo dat ik niet iedereen altijd les heb gegeven, maar dat had niets met persoonlijke dingen te maken, maar omdat het gewoon onmogelijk ie om 6 weken achter eljkaar intensief bezig te zijn.Over mijn veroordeling kan ik zeer kort zijn: deze was onterecht, en ik heb geen taakstraf verricht. Iedereen weet hoe ik mij in de kampen gedroeg. Ruim duizend kinderen en tieners kunnen dit getuigen. Dat er stengere regels in de ruiterkampen waren dan in andere kampen, heeft gewoon te maken met een hogere discipline. In de kampen krijgen wij pure beginners en wat gevoerderden. Wij kennen niemand van te voren, maar willen wel dat iedereen weer veilig thuis komt. Iedereen weet best dat wij geen afgetopte manege paardjes hadden, dus was constante aandacht wel nodig.
Wat de geloofszaken betreft, is het duidelijk dat ons doel evangelisatie is, dus mensen bij God trachten te brengen. Sommige deelnemers zijn daar fel op tegen, maar komen toch naar ons kamp, waarschijnlijk omdat wij het goedkooopst zijn in Nederland. Allemaal prima, maar dat gaat wel spanningen geven! Terwijl wij ons doel trachten te bereiken, geven wij ondertussen alle tijd en aandacht aan de deelnemers en proberen het hoogst mogelijke te bereiken, en ook dat geeft weer spanningen. Desondanks komen er elke keer weer heel veel kinderen en tieners terug, zodat de kampen alsmaar bleven groeien. Kan je dat begrijpen wanneer je nu al die negatieviteit leest.
De media hebben ons kapot willen maken, maar toch gaan wij gewoon door. Dat is nu onze missie. Dit jaar zijn er weer 4 ruiterkampen en een combikamp. Er is nog plaats! Welkom.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:21

oud topic, ik tem even. En reclame van deze dubieuse groep lijkt MIJ persoonlijk behoorlijk ongewenst!
Evangeliseren doe je maar in de kerk( waar de ouders bij zijn!!!!!!!!!!!!!!!!)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:25

En toch vind ik je site walgelijk baruch! Met de Islam onthuld. wtf denk je dat je bereikt door een ander geloof op je ponykamp! site uit te pakken. Elk geloof heeft zo zijn voor-en nadelen. Neem jij je eigen geloof eens objectief onder de loep!!! Boos!

Zelf ben ik A-theistisch. Zou je daar ook geen spui op je site over zetten. Ik ga discussies over het geloof niet uit de weg. Zo heb ik laatst een goede discussie gevoerd met een pakistaan over de islam. Deze jongen werd zo fel dat het leek of hij me wilde bekeren. Ik heb hem goed duidelijk gemaakt dat ik hier tijden een discussie niet van gedient ben. Ook ben ik 2 jaar naar een christelijke camping geweest. Dit was een supertijd totdat tijdens een opdracht de bekering naar boven kwam. Deze begeleider had ik vriendelijk verzocht mijn keuze te accepteren en erover op te houden. Dit deed ze meteen en ik beleefde nog een paar leuke weken. Wat me ook opviel is dat tijdens bepaalde leuke bijeenkomsten over het geloof ook andere geloven besproken werden waardoor de christelijke vakantiegangers meer over verschillende geloven wisten. En niet dat andere geloven "uitgepakt" werden.

Zo, val me nu maar aan!

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:28

baruch schreef:
Met verbazing heb ik allerlei zaken gelezen die met mij persoonlijk of met His Horses te maken hebben. Het is niet mijn bedoeling om in de verdediging te gaan, al wil ik wel enkele dingen rechtzetten. Om te beginnen was ik tot 2005 in alle kampen aanwezig, dus ook in die kampen waar men mij kennelijk niet heeft opgemerkt. Wel is het zo dat ik niet iedereen altijd les heb gegeven, maar dat had niets met persoonlijke dingen te maken, maar omdat het gewoon onmogelijk ie om 6 weken achter eljkaar intensief bezig te zijn.Over mijn veroordeling kan ik zeer kort zijn: deze was onterecht, en ik heb geen taakstraf verricht. Iedereen weet hoe ik mij in de kampen gedroeg. Ruim duizend kinderen en tieners kunnen dit getuigen. Dat er stengere regels in de ruiterkampen waren dan in andere kampen, heeft gewoon te maken met een hogere discipline. In de kampen krijgen wij pure beginners en wat gevoerderden. Wij kennen niemand van te voren, maar willen wel dat iedereen weer veilig thuis komt. Iedereen weet best dat wij geen afgetopte manege paardjes hadden, dus was constante aandacht wel nodig.
Wat de geloofszaken betreft, is het duidelijk dat ons doel evangelisatie is, dus mensen bij God trachten te brengen. Sommige deelnemers zijn daar fel op tegen, maar komen toch naar ons kamp, waarschijnlijk omdat wij het goedkooopst zijn in Nederland. Allemaal prima, maar dat gaat wel spanningen geven! Terwijl wij ons doel trachten te bereiken, geven wij ondertussen alle tijd en aandacht aan de deelnemers en proberen het hoogst mogelijke te bereiken, en ook dat geeft weer spanningen. Desondanks komen er elke keer weer heel veel kinderen en tieners terug, zodat de kampen alsmaar bleven groeien. Kan je dat begrijpen wanneer je nu al die negatieviteit leest.
De media hebben ons kapot willen maken, maar toch gaan wij gewoon door. Dat is nu onze missie. Dit jaar zijn er weer 4 ruiterkampen en een combikamp. Er is nog plaats! Welkom.
omg als je steng bent met paardrijden oke, maar met eten oO en ik vind het ook heel logisch dat ze met zulke NIET afgetopte (wat dat ook mag betekenen)paarden zonder cap en fatsoenlijke rijschoenen mogen rijden.
en als je in je site zet dat hoewel dit een christelijke orgaisatie is IEDEREEN welkom is moet je er ook voor zorgen dat de niet gelovige ook evenveel respect krijgen!
en als je doel evangelisatie (ofzo) is zet dat dan ook in het kopje ponykamp op je site oO

baruch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:26

Stichting Baruch is geen specifieke groep. Iedere bewuste Christen kan bij ons ook als hulpleiding komen. Als iedereen welkom is, dan hebben wij ook respect voor ieders mening, maar wíj organiseren het kamp, het kost óns geld en ónze tijd en ónze inspanning. Onze medewerkers werken zonder enige vergoeding! Iedere kampperiode kost óns vele duizenden euro's, dus lijkt het mij heel normaal dat wij onze doeleinden willen bereiken. Of iemand wil aannemen wat wij in de kampen aanreiken is voor ieders eigen rekening. Overigens evangeliseer je niet in de kerk, maar juist daarbuiten. Men mag aanenemen dat in de kerk al gelovigen aanwezig zijn. Evangeliseren is missiewerk, en dat doe je onder ongelovigen. Verography, ik val nooit iemand aan, maar het is goed om onderscheid te maken tussen geloven met heel je hart, ook in het dagelijkse leven en religieus zijn. In Irak kun je zien wat de gevolgen zijn van een Jihad, en deze Jihad wordt in de Koran geboden. Jij mag dat normaal vinden, ik niet. Overigens is deze verhandeling ook als boek te koop. Koop dat eens en bestudeer het dan ook, voordat je wat losse commentaar geeft. Waar blijft jouw respect voor mijn inzichten, voor mijn werk? Verder staat het doel van onze Stichting breeduit op de site vermeld, duidelijker kan het niet. Misschien kan je met dit antwoord je voordeel doen.