Loslopend paard in castricum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:21

Nancy_evita schreef:
maar kan er nu nog een vliegtuigje de lucht in gaan?

nee dat kon niet, het weer is te slecht zeiden ze en morgen ook

marianne18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:21

zadel is ook gauw stuk hoor ene aan het zadel kunnen ze niet zo super snel aan vastzitten. ze zoeken heust niet de smalste paadjes en dergelike op ze zoeken echt iets waar ze echt wel tussendoor kunnen.
daar hoef je echt niet bang om te wezen.

ROMANxBEAUTY

Re: Loslopend paard in castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:22

Weet iemand of er al wat meer nieuws is??

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:22

er is nog geen nieuws...

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:23

opala schreef:
newforster schreef:
Dier loopt al3 dagen buiten met hoofdstel en zadel op.Lijkt me igg ook geen pretje,en hij kan ergens vast zitten met de teugels ofso.

Een paard in paniek (bij ontdekken dat ie vast zit) trekt alle tuig kapot, dus vastzitten lijkt mij onwaarschijnlijk

Dat kan,Maar mijn pony zat vaak zat vast en als ze dan gaan trekken aan de teugels doet het weer zeer in de mond.
Dus kan ook stoppen ermee omdat zn mond dan zeer doet.

Sfiejj,Daar is hij zoekgeraakt en duinen zijn groot,hij kan net zo goed er weer in terug gegaan zijn.Het is de vraag waar hij zit,Als hij een kudde opgaat zoek doet hij dat waarschijnlij in de duinen,paarden ruiken de geur wel van anderen paarden/dieren.

Annuh,De duinen zijn groot,en hij was de duinen ingegaan,waar het onbegaanbaar was voor mensen,en paarden,als hij daar ergens vast zit en er niet uitkomt zit hij daar dus nog.
Dus het kan heel makkelijk en zolang men niet weet waar hij precies is kan hij er nog makkelijk zijn.Hij zoekt kudde op.

Marye78,Denk idd ook niet dat hij zomakkelijk zn zadel en hoofdstel afkrijgt,hoofdstel makkelijkder dan zn zadel.dat zit goed vast hoor met een singel,anders kunnen mensen er ook niet op blijven zitten denk ik zo maar.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:26

okee ik wist niet dat hij erin is gegaan op een plek waar mensen niet kunnen komen, dat maakt het verhaal inderdaad wel heel anders.. mogen diegenen die nu zoeken wel daar komen?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:26

ja, ze hebben toestemming gehad

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:28

Hij kan echt super ver wezen ik den kook niet dat hij meer in de duinen is ... het is al drie dagen terug
het lijkt mij dat er wel 1 iemand een paard heeft moeten zien... wat zielig eigenlijks... Heel veel sterkte en hoop dat je em snel terug heb laat iemand het weten als hij weer terug is...

Ik wil graag mee helpen maar woon in friesland :S:S

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:28

annuh schreef:
okee ik wist niet dat hij erin is gegaan op een plek waar mensen niet kunnen komen, dat maakt het verhaal inderdaad wel heel anders.. mogen diegenen die nu zoeken wel daar komen?

Ze hebben toestemming gehad,Maar hellaas zijn dan nog niet alle wegen beschrikbaar daar.Dus word wel moeilijk maar laten we het beste hopen.

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:29

welke richting is hij weg gevlucht>>??

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:31

Ze waren op het strand aan het rijden in de zee,toen ze struikelde paard is over de duin heengevlucht maa niet op het ruiterpad toen ze gingen kijken was het dier al weg en nergens te bekennen.

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:33

TopVictory Fijn dat je ons een beetje op de hoogte houd. Het is toch wel ongelovelijk dit.. dat hij nu nog niet gevonden is. Dat verwacht je toch niet. Het bosgebied richting Bergen is natuurlijk behoorlijk groot, dat wel. En je mag toch aannemen dat als iemand een loslopend paard tegen komt dat die dan direct de politie belt..

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:36

Morgen ga ik zelf mee zoeken, is wel fijn om iedereen op de hoogte te houden maar erg frustrerend dat ik niet terplekke kon zijn vandaag.
Morgen moeten we hem gewoon vinden!!!

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:37

Tot hoelaat blijven ze zoeken??

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:37

las ik nou trouwens ergens dat sbs 6 geen intresse heeft....
aan de nl-se tv heb je dus ook helemaal nix...
maar rtl 4 heeft toch ook zoiets?? 4 in het land???
misschien is dat een optie?

en heb ik er nou overheen gelezen of niet, maar hoe is het met de eigenaresse dan??

hoop echt dattie snel is gevonden....
zal ech voor iedereen duimen!!

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:41

opala schreef:
newforster schreef:
Dier loopt al3 dagen buiten met hoofdstel en zadel op.Lijkt me igg ook geen pretje,en hij kan ergens vast zitten met de teugels ofso.

Een paard in paniek (bij ontdekken dat ie vast zit) trekt alle tuig kapot, dus vastzitten lijkt mij onwaarschijnlijk

Mijn paard heeft een aantal keer in paniek zijn hele hoofdstel aan flarden getrokken en ook 1x zijn longeersingel, zadel gelukkig nog niet weet niet of dat zo makkelijk kan :

Ik ga ervan uit dat hij zijn hoofdstel in iedere geval niet meer om heeft en hoop dat eerlijk gezegd ook.

Iedere keer kijk ik in dit topic en hoop ik op goed nieuws... maar helaas.. nog even geduld... ik duim voor jullie!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:41

newforster schreef:
[
Sorry hoor nils, ik bedoelde het goed... Misschien kunnen ze een duikersploeg of iets inzetten. Als is de zee wel heel groot.. Sorry.. 't was echt goed bedoeld. En tuurlijk word je er als eigenaresse niet vrolijk van, maar als het is gebeurd, is het gebeurd. Als het niet is gebeurd, is het niet gebeurd. Zo is dat nou eenmaal. En ik vind mijn reactie helemaal niet onzinnig...
[/quote]

Een paard dat de zee in rent? Ja, misschien een zeepaard?

Een paard dat in paniek is rent een end weg tot hij ver genoeg van het gevaar is, gaat grazen en op zoek naar zijn stal/ de kudde. Op zijn weg terug kan hij zich verstapt hebben of zijn been open gehaald hebben en dus nu is het zoeken naar die route die hij heeft afgelegd. Dan zou je hopen dat ze een heli gebruiken met infrarood camera om levende wezens te traceren. Lijkt me dat een geoefend oog onderscheid kan maken tussen een paard en een hert. Maar dat zal wel weer te duur zijn.

Het kan duur zijn maar de politie kan het dier niet nog een nacht laten gaan.
Dus nog een dag kan gewoon niet.Hoop dat de politie dat ook inziet..
[/quote]

Hebben ze daar al wat over gezegd? Is de KLPD ook ingelicht? Ik vind ook idd dat ze nu met nachtkijkers vanuit de lucht hadden mogen zoeken in de buurt van de stal is het toch niet zo een groot gebied.

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:45

Ze wilde volgens mij geen helicopteres inzetten,de politie dan hoor.

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:47

Sfiejj schreef:
Sorry hoor nils, ik bedoelde het goed... Misschien kunnen ze een duikersploeg of iets inzetten. Als is de zee wel heel groot.. Sorry.. 't was echt goed bedoeld. En tuurlijk word je er als eigenaresse niet vrolijk van, maar als het is gebeurd, is het gebeurd. Als het niet is gebeurd, is het niet gebeurd. Zo is dat nou eenmaal. En ik vind mijn reactie helemaal niet onzinnig...

het was niet persoonlijk bedoeld hoor, k bedoelde het in het algemeen!

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:48

Laten we nou geen misverstanden hier in deze 2 topic houden,schieten we niks meer mee op.
Gaat nu even om sicco..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:48

Ik hoopte dat er al wat goed nieuws was, maar helaas!
Hoop echt dat ze hem nog vinden!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:52

Ja, het gaat inderdaad nu om het paard!!!

Maar hopen dat hij snel heelhuids weer teruggevonden word!!

Ik zou er niet aan moeten denken he als mij dat zou overkomen!!!!!

maar ja, ik hoop snel wat te horen (met heel bokt volgens mij )

En natuurlijk wel GOED nieuws!!!!

hoop echt dat ie er snel is!!

gr Kimberley

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:57

Ik wil even zeggen over dat vastraken dat teugels vrij makkleijk breken, maar er is helaas ook nog veel prikkeldraad in het duingebied.
Verder lees ik via via dat hij oorspronkleijk uit Groet komt? Klopt dat? Dan is het logish dat hij daar heen gaat.
Het is al eerder gezegd, paarden vinden vrij goed hun stal terug en laat ik even wat geruststellends vertellen:Ik ben met een blind paard op de Veluwe op vakantie geweest en verdwaalde, maar zij vond de stal terug waar ze pas een nacht overnacht had...en via de kortste weg, we waren er zo.

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:06

heb net alles ff zitte lezen jeetje zeg wat erg
hoe gaat t trouwens met de eigenaars of de ruiter die er op zat..
hoop dat hij snel gevonden wordt hor

wens iedereen heel veel sterkte met zoeken...

groetjes natalie..

CharOn_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:08

is er nog geen nieuws over hoe het is gegaan vandaag