Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Venetia schreef:Hoefbevangenheid komt ook vaak door bepaalde medicijnen, ik dacht alle soorten steroiden, die vaak bij de behandeling van peesblessures gebruikt worden.
Nathalie02 schreef:Schitterende merrie was het, echt een plaatje. Zonde hoor, arme merrie....
manzano schreef:Ieder nadeel heb wel weer z'n voordeel, want diegene die bij de veiling dat veulen (Special Poetin ofzo was het geloof ik) hebben gekocht hebben deze week hun investering waarschijnlijk in waarde zien verdubbelen (als het niet meer is)....
joostvangestel schreef:manzano schreef:Ieder nadeel heb wel weer z'n voordeel, want diegene die bij de veiling dat veulen (Special Poetin ofzo was het geloof ik) hebben gekocht hebben deze week hun investering waarschijnlijk in waarde zien verdubbelen (als het niet meer is)....
Manzano: of zien halveren als de aandoening erfelijk blijktZo is aanleg tot hoefbevangenheid wel degelijk erfelijk. Of ze het ook krijgen hangt dan weer af van de verzorging.
Albertine_N schreef:Hallo!
Er wordt gesuggereerd dat ze hoefbevangen was. Autopsie moet het exacte mankement vaststellen. Dus loop niet van die voorbarige conclusies rond te bazuinen!
Dees schreef:Een eenvoudige hoefbevangenheid is geen reden de merrie af te maken. Bij Poetin zal het hoefbeen wel door de zool zijn gegroeid.. dan is er geen lappen meer aan. En een merrie van 9 ton maak je idd niet eerder af dan dat het ECHT niet meer kan.
Desiree schreef:Had Poetin maar bij mij op stal gestaan. Dan had ze een simpel leventje gehad. Overdags buiten tussen andere paarden, 's nachts op stal. Ze had wat krachtvoer gehad en flink wat ruwvoer....
En waarschijnlijk had ze ook nog geleefd.