Poëtin overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:54

Haha, zou kunnne maar dan heeft ze in ieder geval toch even "paard"kunnen zijn.
Is natuurlijk volledig logisch dat ze gekocht is door iemand die geen verstand heeft van paarden en die heeft haar zichzelf lekker vol laten vreten. Ze had wrs nog nooit gras gezien behalve dan in de gedroogde of gekuilde vorm!!!!
Wat zal ze een pret hebben op de eeuwige jachtvelden en zich doodlachen om alle verhalen! Oeps, doodlachen klinkt wat cru...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:59

klink nu als een paard van Brooke's

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:03

arm dier,
ben heel beniuwd naar de doodsoorzaak..
denk neit dat het helemaal eerlijk gegaan is..

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:05

Hoefbevangenheid komt ook vaak door bepaalde medicijnen, ik dacht alle soorten steroiden, die vaak bij de behandeling van peesblessures gebruikt worden.

Emeraldo

Re: Poëtin overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:08

Zou ze goed verzekerd zijn?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:09

Venetia schreef:
Hoefbevangenheid komt ook vaak door bepaalde medicijnen, ik dacht alle soorten steroiden, die vaak bij de behandeling van peesblessures gebruikt worden.

Ok, dat wist ik niet. Nou ja, het heeft ook weinig zin om met z'n allen te gissen. Gewoon afwachten maar.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:19

Ha dan stel ik nu aan u voor:
De Poëtin DVD (met nog nooit vertoonde beelden)
De Poëtin kalender 2006
en de Poëtin geurkaars

Trouwens ze heeft gewoon in de opfok gestaan in Duitsland, dus dat ze nooit echt gras heeft gezien is wel weer een beetje overdreven.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:22

Ik vind dat daar ook nogal overdreven over wordt gedaan inderdaad! Ik denk dat ze een leven heeft gehad waar heel wat andere paarden jaloers op kunnen zijn.
Ieder nadeel heb wel weer z'n voordeel, want diegene die bij de veiling dat veulen (Special Poetin ofzo was het geloof ik) hebben gekocht hebben deze week hun investering waarschijnlijk in waarde zien verdubbelen (als het niet meer is)....

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:26

Nathalie02 schreef:
Schitterende merrie was het, echt een plaatje. Zonde hoor, arme merrie....

inderdaad een paard verliezen is niet niets... zeker als ze nog zo'n topmerrie is
xxx

joostvangestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:29

manzano schreef:
Ieder nadeel heb wel weer z'n voordeel, want diegene die bij de veiling dat veulen (Special Poetin ofzo was het geloof ik) hebben gekocht hebben deze week hun investering waarschijnlijk in waarde zien verdubbelen (als het niet meer is)....

Manzano: of zien halveren als de aandoening erfelijk blijkt Zo is aanleg tot hoefbevangenheid wel degelijk erfelijk. Of ze het ook krijgen hangt dan weer af van de verzorging.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:40

joostvangestel schreef:
manzano schreef:

Manzano: of zien halveren als de aandoening erfelijk blijkt Zo is aanleg tot hoefbevangenheid wel degelijk erfelijk. Of ze het ook krijgen hangt dan weer af van de verzorging.

Kan inderdaad, maar als het door het volproppen met medicijnen ed. komt zoals hier gesuggereerd wordt, ligt dit natuurlijk weer anders.

Kortom..........speculaties allemaal, en daardoor vrij onzinnig. Gewoon afwachten, al is dat vrij moeilijk.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:04

Bij nader inzien zal de merrie idd wel ernstig hoefbevangen zijn geraakt van trauma aan pezen, verhuizingen, slechte Duitse nauwe hoeven en training zonder eerlijk herstel voor de veiling.

Een eenvoudige hoefbevangenheid is geen reden de merrie af te maken. Bij Poetin zal het hoefbeen wel door de zool zijn gegroeid.. dan is er geen lappen meer aan. En een merrie van 9 ton maak je idd niet eerder af dan dat het ECHT niet meer kan.

Beest heeft goed geleden. Arm dier.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:06

Hallo!
Er wordt gesuggereerd dat ze hoefbevangen was. Autopsie moet het exacte mankement vaststellen. Dus loop niet van die voorbarige conclusies rond te bazuinen!

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:08

Vind het vreselijk voor zo'n jonge schitterende merrie...
Maar ook ik ben wel beinieuwd naar de werkenlijke doodsoorzaak..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:15

Albertine_N schreef:
Hallo!
Er wordt gesuggereerd dat ze hoefbevangen was. Autopsie moet het exacte mankement vaststellen. Dus loop niet van die voorbarige conclusies rond te bazuinen!

Inderdaad, ik denk dat we te snel conclusies trekken. Ook worden er veel conclusies getrokken of dat merrie al dan niet "mishandeld" is. Persoonlijk gezien denk ik dat we daar niet aan uitkomen, dus zal een officieel rapport dat wel eens uitwijzen. Mits dat gepubliceerd gaat worden natuurlijk, aangezien ik niet geloof dat daar een plicht toe bestaat.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:27

Ja geloof dat ik meedeed aan voorbarige conclusies trekken.
Maar - het hele verhaal zullen we nooit horen, dat is een conclusie die we nu prima mogen trekken. Ik hoef het hele verhaal trouwens ook niet. De merrie is dood. Geen enkele achtergrond zal daar iets aan kunnen veranderen. Blijft jammer.

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:47

Als als als...

Wat nou als ze nooit voor 2,5 miljoen aan die Patty was verkocht? Wat nou als ze een andere executeur had getroffen? En als ze niet gevonden was in die duitse kliniek?

Arm paard, zoveel keuzes die misschien niet juist waren, en geen enkele waar zij zeggenschap in had.

Als er een officieel bericht wordt uitgebracht met haar doodsoorzaak, komt dat dan ook op de voorpagina? Dan weet ik zeker dat ik het niet mis namelijk...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:56

Had Poetin maar bij mij op stal gestaan. Dan had ze een simpel leventje gehad. Overdags buiten tussen andere paarden, 's nachts op stal. Ze had wat krachtvoer gehad en flink wat ruwvoer....
En waarschijnlijk had ze ook nog geleefd.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:04

Misschien ook niet...

Als.... Als de wereld plat was dan konden we er vanaf vallen...

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:32

Dees schreef:
Een eenvoudige hoefbevangenheid is geen reden de merrie af te maken. Bij Poetin zal het hoefbeen wel door de zool zijn gegroeid.. dan is er geen lappen meer aan. En een merrie van 9 ton maak je idd niet eerder af dan dat het ECHT niet meer kan.

Idd, hoefbevangenheid is idd geen reden om een paard af te maken, of het hoefbeen moet zo geroteerd zijn en door de zool zijn gegaan.
Overigens werd hier ook nog gezegd dat niet goed afgekomen nageboorte hoefbevangenheid kan veroorzaken, klopt, maar volgens mij heeft deze merrie geen veulens gehad. Of iig niet zelf. Het kan misschien ook nog zo zijn geweest dat de merrie niet goed gespoeld is geweest, baarmoederontsteking heeft gekregen en toen hoefbevangen is geraakt...
Het kan allemaal, wat iedereen zegt... maar wat is de échte waarheid? Dat is de vraag...

Ik vind het ook sonde van dit dier...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:15

Ik denk ook niet dat we ooit achter de werkelijke doodsoorzaak zullen komen, daarom ga ik hier ook niet lopen zoeken naar allerlei spoken. Er is maar een woord voor dit verlies: doodzonde!!!

RIP mooie merrie!!!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:18

Ook sneu voor die nieuwe eigenaar, laten we daar ook even bij stil staan opzich...

Poetin heeft nu teminste rust...

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:24

Jammer van zo'n geweldig paard.

Nu nog even wachten wat de echte doodsoorzaak is, of zal dat ons nooit vertelt worden?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:29

Desiree schreef:
Had Poetin maar bij mij op stal gestaan. Dan had ze een simpel leventje gehad. Overdags buiten tussen andere paarden, 's nachts op stal. Ze had wat krachtvoer gehad en flink wat ruwvoer....
En waarschijnlijk had ze ook nog geleefd.

Ik had haar ook best wel willen hebben... I guess it's to late...for everything. Voor haar maakt het niet meer uit.

Trouwens, er lopen zat huisdieren op 3 benen rond, als 't hoefbeen geroteerd was, maar ze had zo'n enorme waarde als fokmerrie, waarom haar dan niet een kans op drie benen geven? Het is misschien een taboe, en wat lastig hoeven krabben, maar ze had met twee dagen net zo snel kunnen lopen als elk ander paard.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:30

Denk zomaar dat die merrie nou niet echt verstoken is geweest van zorg