paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:26

joya schreef:
Ik kan het best begrijpen zo`n beest lijd zo veel pijn het is niet fijn om het dan dood te schieten maar wat moet je anders het pin=jn laten lijden is nog erger natuurlijk

tenminste dit vind ik

ik wil namelijk later ook bij de politie en door gaan naar de bereden politie maar normale politie zo ik ook wel willen

maar kijk ik zou het niet durven om het dood te schieten maar het is beter voor dat beest
vroeger konden ze beesten niet anders afmaken hoor als het nodig was
en dit is een uiterlijke nood zaak geweest

Zoals ik dit lees, is het géén noodzaak geweest.
Het paard hoefde niet dood te zijn!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:38

pharagirlke schreef:
lezen is ook een vak cadish

erg voor het paard...en voor de eigenaars dat ze hun paard zo hebben zien lijden...

Dan ben ik daar niet goed in Clown

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:21

Jongejonge, ik heb me echt vet zitten ergeren hier achter de computer! Wat lezen de mensen slecht en reageren ze belachelijk! Jullie zeuren over de agent die het paard wou neerschieten door in zijn hals te schieten! Die man had het nog niet zo dom bedacht! Zoals al meerdere mensen hierboven zetten: Omdat de schedel zo dik is kom je er met een dienstwapen niet door! Aangezien er een redelijk grote ader door de hals loopt heeft de agent waarschijnlijk geprobeerd die te raken. Die man heeft dus wel degelijk gedacht voor hij iets deed! Als hij de halsader had geraakt (of de slagader naar de hersenen) was het paard gewoon doodgebloed! En dan had hij niet meer geleden.. helaas is het hem niet gelukt! voor de omstanders misschien maar goed ook, lijkt me niet echt een lekker gezicht, een paard dat leegbloed (en er zit VEEL bloed in).

Verder wil ik tegen iedereen zeggen dat men eerst moet lezen (hoe lang het ook duurt) voordat je reageert op een topic, dan nemen de kip zonder kop antwoorden af, en daardoor ook de antwoorden op de kip zonder kop antwoorden. Worden de topics gelijk de helft korter!! Haha! En dat schilt dan weer met lezen! OK dan!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:22

Quote schreef:
Zoals ik dit lees, is het géén noodzaak geweest.
Het paard hoefde niet dood te zijn!

Hij zou zowiezo afgemaakt worden want hij kon z´n achterhand niet meer gebruiken...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:33

Ja maar toch Scheve mond

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:49

o wat erg,als er inderdaad een dierenarts aanwezig is dan laat je hem toch op een andere manier afmaken,maar ja die stomme politie ook Stoom uit je oren , erg onproffesioneel!!!!!!!!!!!!!!!

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:52

effe reageren op die engelangela, je hebt ook echt geen gevoel of wel!!!!
dat doet zo'n dier toch pijn,maar ja zo ver gaan jou hersens blijkbaar niet!!!!!!!!!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 09:47

pascale schreef:
o wat erg,als er inderdaad een dierenarts aanwezig is dan laat je hem toch op een andere manier afmaken,maar ja die stomme politie ook Stoom uit je oren , erg onproffesioneel!!!!!!!!!!!!!!!

Er was geen dierenarts aanwezig. Pas na een 1 uur - 1.5 uur was die er.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 11:21

Jakkes wat verschrikkelijk! Ik heb er geen woorden voor!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:19

pascale schreef:
dat doet zo'n dier toch pijn,maar ja zo ver gaan jou hersens blijkbaar niet!!!!!!!!!

Lees jij wel? Het dier had al pijn, de politieagent had een smekende eigenaar voor z'n neus, dus hij waagde een poging. Ga een gedeelte over hysterische-paarden afmaken in de politieopleiding eisen, sorry hoor .

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:52

dit vind ik zielig het duurd ook nog 10 min voordat de dierenarts komt schiet dan goed of schiet niet ik vind dat ze niet moesten schieten maar goed dat is mijn mening MAAR DE POPLIETIE IS GESTOORD als ik me energie hierin dat soort dingen moet steken heb ik geen energie meer!!!!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:58

lovesunny schreef:
dit vind ik zielig het duurd ook nog 10 min voordat de dierenarts komt schiet dan goed of schiet niet ik vind dat ze niet moesten schieten maar goed dat is mijn mening MAAR DE POPLIETIE IS GESTOORD als ik me energie hierin dat soort dingen moet steken heb ik geen energie meer!!!!!!

Energie in lezen steken misschien? Scheve mond

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:01

ik lees hoor maar dat is mijn eigen mening

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:12

het moet ook niet raArder worden in dit land

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 18:20

lovesunny"]
ik lees hoor maar dat is mijn eigen mening
[/quote]

[quote="lovesunny"]
dit vind ik zielig het duurd ook nog 10 min voordat de dierenarts komt
[/quote]

Het duurde tig tijd voor die kwam, er werd iemand uit een auto gesleurd, er kroop een creperend paard over de weg, en de eigenaar stond smekend voor z'n neus. Ik kan me toch echt voorstellen dat je daar gek van wordt. De eigenaar heeft duidelijk toestemming gegeven en stond zelfs te smeken. Wat wil je dan?

[quote="lovesunny schreef:
schiet dan goed of schiet niet ik vind dat ze niet moesten schieten

Ooit wel eens geschoten? Weet je hoe moeilijk dat is, ik en zo'n beetje de rest van m'n familie zijn sportschutters, je moet rustig en geconcentreerd zijn, de politie is dan wel getraint om rustig te blijven maar omdat het alsnog mensen zijn kan ik me voorstellen dat je lichtelijk van slag bent...

En niet iedereen leert op school hoe je een paard moet slachten.

Een beetje medeleven mag ook wel, ik kan me voorstellen dat die politieagent er nog vaak aan moet denken... Scheve mond

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:22

MENSEN LEES TOCH EENS FATSOENLIJK!
DENK TOCH EENS NA UIT HET PERSPECTIEF VAN DE AGENT EN DIE MAN!!

* Het paard kruipt halfdood over de weg
* De eigenaar SMEEKT de agent om het beest af te schieten
* De agent wil dit in eerste instantie niet maar de eigenaar smeekt die agent dus die agent waagt een poging

Wat willen jullie dan??? Dat het beest crepeert op de weg, en als de dierenarts er is het beest toch al dood is?? Dat het dood is en ook nog eens een hele tijd pijn heeft moeten hebben??
Of dat de dierenarts moest constateren dat het beest niet meer de redden was en onnodig lang pijn had geleden??

Of hadden jullie liever dat die agent het er toch op gewaagd had en het beest uit zn lijden verlost was?

ALS JULLIE VOOR DAT LAATSTE KIEZEN (net als ik dus) HOUD DAN OP MET DIE DOMME REACTIES VAN "OOH WAT EEN DOMME AGENTEN WAAR GAAT HET HEEN MET DIT LAND"
Jaah??

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:18

That's the spirit!! Cool
Ik heb ook al geprobeerd ze het wijs te maken.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:57

pascale schreef:

Nee, schat. het doet het dier geen pijn meer. Hij wordt slap en sterft! Weet je wat het dier pijn doet: rond kruipen over een stenen weg, waarbij zijn huid van zijn vel wordt gestroopt bij iedere beweging die hij maakt. Als de huid op is, raakt hij het periost (=vlies om zijn botten, ZEER gevoelig) maar toch moet hij blijven kruipen, want van jouw mag die agent niet proberen om zijn ader door te halen en het dier eindelijk te laten sterven.
Oh, en met mijn gevoel zit het best goed hoor!

voor de anderen:
-sorry voor mijn reactie, wordt een beetje pissig van dit soort mensen die weer een kip zonder kop antwoord geven.!-

Citaat:
MENSEN LEES TOCH EENS FATSOENLIJK!
DENK TOCH EENS NA UIT HET PERSPECTIEF VAN DE AGENT EN DIE MAN!!

* Het paard kruipt halfdood over de weg
* De eigenaar SMEEKT de agent om het beest af te schieten
* De agent wil dit in eerste instantie niet maar de eigenaar smeekt die agent dus die agent waagt een poging

Wat willen jullie dan??? Dat het beest crepeert op de weg, en als de dierenarts er is het beest toch al dood is?? Dat het dood is en ook nog eens een hele tijd pijn heeft moeten hebben??
Of dat de dierenarts moest constateren dat het beest niet meer de redden was en onnodig lang pijn had geleden??

Of hadden jullie liever dat die agent het er toch op gewaagd had en het beest uit zn lijden verlost was?

ALS JULLIE VOOR DAT LAATSTE KIEZEN (net als ik dus) HOUD DAN OP MET DIE DOMME REACTIES VAN "OOH WAT EEN DOMME AGENTEN WAAR GAAT HET HEEN MET DIT LAND"
Jaah??
--> Helemaal mee eens!

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:13

hallo,
ik ben het met het laatste eens...ik ben er opzich tegen,maar ingezien van het dier,kan je niet voor jezelf kiezen...

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:17

hey,

ik ben nog maar pas hier maar die man weet toch wat hij doet (denk'k) Verward

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 08:06

So, wat een idioten die politie!!!!
Echt gestoord man dat doe je toch nie!!!

ringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:48

Volgens mij heeft het totaal geen nut om op mensen te reageren die te onnozel zijn het hele stuk te lezen. Of ze zijn gewoon te stom om het te snappen. Ik hoop voor deze onnozele mensen dat ze nooit in een situatie terecht zullen komen waarvoor ze moeten kiezen voor het welzijn van het dier. Ja, ik heb het hele stuk gelezen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het gebeuren ontzettend betreur. Voor alle mensen die erbij betrokken zijn. Men name de politie heeft het niet verdiend om zo afgezeikt te worden op dit forum. Ze hebben het gedaan wat op dat moment het beste leek. Dat het vervolgens niet goed uitpakt is dramatisch, voor iedereen.
Dus lees svp het hele stuk voordat je met ontzettend onnozele dingen komt. Want door je onnadenkendheid doe je mensen pijn, en kom je bovendien zelf niet echt slim over

123456789000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:05

jongens die agent heeft een beest proberen uit zn lijden proberen te verlossen helaas lukte het niet maar dat ligt niet aan dei jullie zo noemen kut politie nee GOEDE POLITIE die man is dapper geweest dat ie het beest uit zn lijden heeft proberen te verlossen mensen hou op over die politie en lees is een keer fatsoenlijk voor je wat zeget

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:09

geheel mee eens, denk je dat je daar lol aan beleefd ofzo als je een dier moet schieten dat vervolgens absurd in paniek raakt, dan lijkt mij dat je het nog ene keer probeert om het dier om te brengen.
iedereen zegt wel fijn dat het zielig is voor het dier en dat in een wereld als deze een paard niet zo aan z'n einde hoeft te komen, maar als er tijdeljk geen andere oplossing is, dan moet dat maar