Springruiter Christian Kukuk onder vuur om rollkür

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Re: Springruiter Christian Kukuk onder vuur om rollkür

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:17

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 16:25

Saga schreef:
Wat ik lastig vind is dat er veel dierenartsen zijn die daar niet in geloven, in teugelkreupelheid of kreupel lopen zonder pijn.
https://www.bitmagazine.nl/nieuws/nieuw ... nlijk-wel-

Daar hoef je ook niet in te 'geloven'. Als je mijn scheef vastknoopt (wat hier ongeveer letterlijk gebeurt) ga ik onregelmatig bewegen.
Als je mij scheef vastknoopt aan de kant waar ik het al wat moeilijker heb (natuurlijke scheefheid hebben we allemaal) word dat onregelmatig nog wat erger.

Of het ook echt effectieve kreupelheid is, zou ik pas durven zeggen als het dier gewoon normaal mag lopen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:08

Voor mij ziet dit er niet uit als een balansprobleem waarbij tactfouten kunnen ontstaan, maar goed, ik denk niet dat deze discussie verder zin heeft, aangezien we het dier sowieso niet meer los zien lopen verder.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:12

Niet goed gelezen Babootje, excuses!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 17:55

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ben ik de enige die verbaasd is dat dit dier loopt? Die van mij had geen stap meer gezet en was in verzet gekomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:04

Sachertorte schreef:
Niet goed gelezen Babootje, excuses!

+:)+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 18:48

noviceh schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ben ik de enige die verbaasd is dat dit dier loopt? Die van mij had geen stap meer gezet en was in verzet gekomen.

Learned helplessness heet dat....

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:09

Earth schreef:
Learned helplessness heet dat....
|(

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 22:38

[/quote]

Zelfs dat kun je niet beoordelen op basis van een filmpje van 30 seconden. Het enige dat je kunt zien is dat de ruiter het paard ernstig in de weg zit, dat imo ook wel echt bij kan dragen aan hoe dat dier beweegt. In de topsport zul je niet snel kreupele dieren zien, want die worden in de regel uit de wedstrijd gehaald.
Maar goed, we kunnen vanalles aannemen, echt weten doen we het niet.[/quote]
We weten eigenlijk niks van deze combinatie behalve wat er in het filmpje te zien is. Op dit soort wedstrijden worden de deelnemende paarden gezien voordat ze toegelaten worden, daar is de trot-up voor.
Verder is dit een internetdiscussie en ik vind het altijd zo bijzonder dat een groep mensen helemaal los gaat op een individu zodra ze ook maar iets wat ze niet aanstaat en daar dan zo enorm drama over gaan maken. Toetsenbordridders die het allemaal beter weten en anoniem tekeer gaan over een internationale ruiter die iets doms doet op een gecontroleerd evenement. Hij heeft al op zijn kop gehad van de FN en de FEI en dat lijkt me genoeg.[/quote]

Gelukkig gaan er nog mensen helemaal los als ze dergelijke vormen van dierenmishandeling zien. Iets doms doen? Kom op……

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 11:09

Snap ook wel dat je op een filmpje van 30 seconde niet een oordeel kan geven maar laten we eerlijk zijn deze 30 seconden zijn er 30 teveel in mijn ogen. En dit moet gewoon niet kunnen.