Angstige momenten voor Bokker met paard en hond vanwege wolf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:30

Aan een boom plakken en laten zitten is wel een mooie optie.

Al kan ik mij voorstellen dat een wolf zo'n eXtreme Randdebiel ook niet lust.
Ze weten vaak wel wanneer vlees bedorven is..

Captain

Re: Angstige momenten voor Bokker met paard en hond vanwege wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:33

Eens zien hoe fel ze nog voor die wolf zijn als diezelfde wolf aan hun teentjes begint te knagen. :D Ik vind het een prima idee, ik help wel met vastbinden aan een boom.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:45

Vreemde verwensingen omdat iemand een andere mening heeft over wolven dan jijzelf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:48

Hoezo. De wolf is toch schuw en doet toch niets?
De kans dat je hem ziet is kleiner dan het winnen van de loterij.

En vastplakken doen ze zelf wat graag.

Dus wat wensen we ze toe?
Niks toch. Want een gevaarlijk wolf bestaat volgens die lui niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:50

Precies de wolf hoeft niet dood want het zijn lieverds die geen vlieg kwaad doen. <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:55

Tsja, sommige mensen hebben simpelweg een andere kijk op de relatie tussen natuur en mens, en welke functie de natuur heeft ten aanzien van de mens. That's life. Geen enkele mening is meer waard dan de andere mening.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:58

Ik ben ook geen fan van Extinction Rebellion, maar om nou mensen voor randdebielen uit te maken vind ik nogal laag bij de grond en erg kinderachtig.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:59

Maar wel als die mensen iets verstoren waardoor de situatie er niet veiliger op wordt en dat diezelfde mensen ook niet openstaan voor argumenten en feiten.
Dus ik snap best dat er hier zo gesproken wordt. En dan liever hier als papieren tijgers uiten, dan dat we in het echt de XR mensen aan de boom binden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:07

Als je bijna elke dag op een snelweg zit zodat er elke dag meer uitstoot is dan nodig door de zelf gecreëerde file ben je een Randdebiel ja.

Als je tegen gaat werken dat een wolf die meerdere keren mensen heeft gebeten en het eerdere dna bewijs niet voldoende vind, ben je een eXtreme Randdebiel.

Als er volgende keer wel in een slagader gebeten wordt, worden ze dan wel persoonlijk aansprakelijk gesteld? Nee. Dus opzouten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:32

Cayenne schreef:
Ik ben ook geen fan van Extinction Rebellion, maar om nou mensen voor randdebielen uit te maken vind ik nogal laag bij de grond en erg kinderachtig.

Ik vind dat je een punt hebt. Mijn opmerking is ook redelijk laag bij de grond en onnozel, het woord kinderachtig wil ik er niet voor gebruiken.
En toch gebruik ik die taal.
Net wat DP zegt; dit middel (demonstreren op de XR manier)is wellicht nog erger dan de kwaal.
Ik vind dat ze een goed punt hebben door keer op keer de problemen waar we voor staan te benoemen.
Ik vind dat ze het volste recht hebben om te demonstreren voor dat waar zij voor staan. Maar staan zij ook voor gevaarlijke wolven die kinderen bijten? Ik snap deze demonstratie echt niet.
Net zoals verf of soep gooien tegen een kunstwerk van eeuwen oud.
Net zoals jezelf ergens aan vast plakken.
Net zoals keer op keer een zeer gevaarlijke verkeerssituatie creëren door op zichzelf op een snelweg vast te maken.
Ze veroorzaken met bovenstaande punten het tegenovergestelde van wat ze willen: gesprekken over de boodschap met de betrokkenen. Ze creëren onveiligheid, gesprekken over hun daden, (niet over hun drijfveren) en interactie met de handhavers in plaats van met beslissingsbevoegden. Dus nee, hun boodschap komt niet over.
Dat is dom.
Als je dat keer op keer blijft doen vind ik je erg dom.
Als je dat keer op keer, aanhoudelijk en vasthoudend blijft doen vind ik je debiel.
Als je dan een wolf die gevaarlijk is niet wil laten afmaken vind ik je een randdebiel.
Voila; mijn escalatieladder.

Edit: bovendien is het een woordgrapje met de letters XR.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:18

Raineri schreef:
Vreemde verwensingen omdat iemand een andere mening heeft over wolven dan jijzelf.

Is niet echt verwensen. Deze mensen zijn van mening dat de wolf geen kwaad doet; niet gevaarlijk is.
Zij gaan demonstreren zodat deze wolf niet word afgeschoten , maar een andere oplossing om de kinderen veilig te houden bieden ze niet. Dus het volgende kind die dan gepakt word door de wolf (die niet is afgeschoten) is dan de dupe.. waarschijnlijk niet met een paar beetwonden maar vele malen erger.
Dan lijkt het me ook wel zo eerlijk dat de personen die vinden dat de wolf geen kwaad doet dit zelf uittesten ; zich als proefpersoon beschikbaar stellen ... of moeten we dan maar op onschuldige kinderen blijven testen tot het fout gaat?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:29

Je mag je eigen redenatie erop nahouden. Persoonlijk wens ik niemand schade toe ongeacht de situatie of hun overtuigingen. Wat jij een ander toewenst moet je ook maar zelf weten, we zijn volwassenen. Het is gewoon een opmerking, mag iedereen mee doen wat ze willen.

Tenzij het een grapje was, aan humor hoeft wat mij betreft geen grenzen te liggen. Danwel vind ik niet dat ik de grenzen kan bepalen van een ander. Maar zeg het dan gewoon.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:35

Welke schade?
Die lui zeggen zelf dat een wolf niets doet.
Daarom demonstreren ze.

Dus wij wensen hen enkel een gezellig nachtje in het bos waar je anders na zonsondergang niet meer mag zijn.

En heel serieus is het niet.. Want je weet toch dat het niet kan..

Maar ja als de wolf bijt heb ik liever dat hij iemand van XR, faunabescherming, animal rights, PvdD pakt, dan een kind. Dat wel.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:01

Eens met DuoPenotti

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:18

DuoPenotti schreef:
Welke schade?
Daarom demonstreren ze.

Ik ben het niet per se met hun acties eens, maar ik kon me niet helemaal voorstellen dat ze zó dom zijn. Het is niet helemaal waar wat je zegt over hun uitspraken, als ik hun website bekijk:
https://extinctionrebellion.nl/events/mars-voor-bram/
Citaat:
Maar wolven hebben rust nodig als hun jongen worden grootgebracht. Op het landgoed den Treek-Henschoten wordt Bram en zijn roedel die rust niet gegund. Met als gevolg incidenten, waarbij Bram de schuld krijgt. Maar kan een wild dier de schuld krijgen van menselijk handelen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:26

En wat nou als het net even 1 km verderop in een straat in Austerlitz was gebeurd. Was het incident dan ineens anders?

En dat is precies de Ironie.
Het is hier in Nederland gewoon TE klein om elkaar niet tegen te komen.

Daarbij word er maar stellig aangenomen door hun dat Bram (belachelijk dat het beest een naam heeft, "natuur") zijn Welpjes aan het beschermen was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:27

rien10 schreef:
XR staat toch voor “extreme randdebielen”?

_O- _O- _O-

Ja! :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:31

Hoezo klopt het niet wat ik zeg?
Ze zouden gelijk hebben als er gebeten is van de paden af.
Maar dit kind nu, dat was op een drukke plek.
De wolf verdedigde zich ook niet.
Nee hij ging zelf naar die drukke plek toe om een prooi te pakken.

Ik had ze gelijk gegeven als ouders en kinderen bewust naar de wolven en de welpen waren gaan zoeken.
Dan waren verstoord.

Maar Bram en het roedel vinden het wel prima. Anders waren ze vorig jaar wel vertrokken.

Zoals de zogenaamde experts in 2012(?) ook voorspelde. De wolf zou hier niet vestigen. Veel te druk.

Fabled schreef:
DuoPenotti schreef:
Welke schade?
Daarom demonstreren ze.

Ik ben het niet per se met hun acties eens, maar ik kon me niet helemaal voorstellen dat ze zó dom zijn. Het is niet helemaal waar wat je zegt over hun uitspraken, als ik hun website bekijk:
https://extinctionrebellion.nl/events/mars-voor-bram/
Citaat:
Maar wolven hebben rust nodig als hun jongen worden grootgebracht. Op het landgoed den Treek-Henschoten wordt Bram en zijn roedel die rust niet gegund. Met als gevolg incidenten, waarbij Bram de schuld krijgt. Maar kan een wild dier de schuld krijgen van menselijk handelen?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:59

Dat is een artikel van 7 augustus, waren ze er toen niet met een stuk of tien mensen? Stelde niks voor. Ik heb het idee dat die mensen in dit geval (wel vaker) een beetje de realiteitszin kwijt zijn..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 21:19

DuoPenotti schreef:
Maar ja als de wolf bijt heb ik liever dat hij iemand van XR, faunabescherming, animal rights, PvdD pakt, dan een kind. Dat wel.

_/-\o_

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:32

Net op de Radio bij RadioGLD bij de VVV Epe kun je je opgeven voor een "wild - wandeling/speurtocht" Avonds met een klein groepje of max 20 man in het bos wandelen. Onder begeleiding van iemand die dan over het wild verteld. Het ging natuurlijk gelijk over de wolf. Hij was de wolf al een paar keer tegen gekomen met een wandelgroep .. " vind je het dan niet spannend ?" en hij antwoordde " nee hoor ik zeg dan tegen de mensen knijp jezelf even in je arm en dan vooral genieten " De groepen zijn met volwassenen maar ook met kinderen.. Ik denk ook echt dat mensen het gevaar niet zien.

Hij snapte de wolf wel want de hond die daar in de buurt pas was aangevallen; ja de wolf ziet die hond als concurrent dus is dan normaal dat hij hem aanvalt.. dat soort onzin en romantische verhalen helpen ook niet echt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:35

Sassy4barrel schreef:
Net op de Radio bij RadioGLD bij de VVV Epe kun je je opgeven voor een "wild - wandeling/speurtocht" Avonds met een klein groepje of max 20 man in het bos wandelen. Onder begeleiding van iemand die dan over het wild verteld. Het ging natuurlijk gelijk over de wolf. Hij was de wolf al een paar keer tegen gekomen met een wandelgroep .. " vind je het dan niet spannend ?" en hij antwoordde " nee hoor ik zeg dan tegen de mensen knijp jezelf even in je arm en dan vooral genieten " De groepen zijn met volwassenen maar ook met kinderen.. Ik denk ook echt dat mensen het gevaar niet zien.

Hij snapte de wolf wel want de hond die daar in de buurt pas was aangevallen; ja de wolf ziet die hond als concurrent dus is dan normaal dat hij hem aanvalt.. dat soort onzin en romantische verhalen helpen ook niet echt

Dit soort mensen zouden ze aan moeten klagen voor het in gevaar brengen van mensen door hun leugens

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:48

Sassy4barrel schreef:

In Nederland zijn we ook een beetje natuurpussies. Ik loop ook niet meer hard in Den Treek. Ondanks dat ik eerder zei dat ik niet onder de indruk was van Bram zijn formaat, ben ik niet onder de illusie dat ik hem eruit loop. Ik trigger alleen maar z'n jachtinstrinct als ik hardloop. Gewoon niet zulke domme dingen doen.

Ik vind dit net zo idioot als dat kinderdagverblijf die de kudde kleuters naar Den Treek heeft gebracht vorig jaar. Bij dit soort situaties sta je garant voor de veiligheid van die mensen.

Mensen realiseren zich niet wat een opportunist de wolf is. Iemand zei laatst tegen me dat ze bewust de wolf zocht tijdens wandelingen met haar hond. Misschien kon ze hem wel aaien. Denk het ook meid :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:57

Raineri schreef:
Sassy4barrel schreef:

In Nederland zijn we ook een beetje natuurpussies. Ik loop ook niet meer hard in Den Treek. Ondanks dat ik eerder zei dat ik niet onder de indruk was van Bram zijn formaat, ben ik niet onder de illusie dat ik hem eruit loop. Ik trigger alleen maar z'n jachtinstrinct als ik hardloop. Gewoon niet zulke domme dingen doen.

Ik vind dit net zo idioot als dat kinderdagverblijf die de kudde kleuters naar Den Treek heeft gebracht vorig jaar. Bij dit soort situaties sta je garant voor de veiligheid van die mensen.

Mensen realiseren zich niet wat een opportunist de wolf is. Iemand zei laatst tegen me dat ze bewust de wolf zocht tijdens wandelingen met haar hond. Misschien kon ze hem wel aaien. Denk het ook meid :')

Wat is de oplossing dan, niet meer naar de natuur?

Ik luisterde de podcast van geleidewolf en daar zei iemand het mooi, de natuur in Nederland is nooit bedoeld geweest als ongerepte natuur, maar een plaatst waar de mens in Nederland kan recreeren, nu moet er opeens ongerepte natuur van worden gemaakt. Waarom? Daar is hier geen ruimte voor. Het is de ideologie van een groepje waar een groot deel van de maatschappij voor moet bloeden en diens dieren ook.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:08

Je zou voorzorgsmaatregelen kunnen nemen en in ieder geval het potentiele gevaar serieuzer kunnen nemen.

Mijn persoonlijke visie is dat natuur niet enkel waarde heeft omdat het dient als recreatieplaats voor ons. Maar dat het ook andere belangrijke functies inneemt. Ik vind overigens de mogelijkheid tot recreëren ook een belangrijke functie, maar niet de enige. Daarom vind ik het prima dat ik er niet meer hardloop. Mijn behoeften zijn niet overstijgend naar mijn idee. Wandelen doe ik nog wel. De wolf rukt op sinds het vallen van de muur. Grenscontrole is een illusie. Dus laten we er verstandig mee omgaan. En dat kan met oa beheer, informeren hoe met een ontmoeting om te gaan, etc. Maar blind het bos ingaan en denken dat je het dier kunt aaien is een uiterste. Wat ik aan wil geven is dat we een bepaald beeld hebben van de natuur, en een bepaalde aaibaarheid verwachten omdat we het niet gewend zijn. Het wat serieuzer nemen lijkt me een prima eerste stap.