Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Ik ben ook geen fan van Extinction Rebellion, maar om nou mensen voor randdebielen uit te maken vind ik nogal laag bij de grond en erg kinderachtig.
Raineri schreef:Vreemde verwensingen omdat iemand een andere mening heeft over wolven dan jijzelf.
DuoPenotti schreef:Welke schade?
Die lui zeggen zelf dat een wolf niets doet.
Daarom demonstreren ze.
Citaat:Maar wolven hebben rust nodig als hun jongen worden grootgebracht. Op het landgoed den Treek-Henschoten wordt Bram en zijn roedel die rust niet gegund. Met als gevolg incidenten, waarbij Bram de schuld krijgt. Maar kan een wild dier de schuld krijgen van menselijk handelen?
Fabled schreef:DuoPenotti schreef:Welke schade?
Die lui zeggen zelf dat een wolf niets doet.
Daarom demonstreren ze.
Ik ben het niet per se met hun acties eens, maar ik kon me niet helemaal voorstellen dat ze zó dom zijn. Het is niet helemaal waar wat je zegt over hun uitspraken, als ik hun website bekijk:
https://extinctionrebellion.nl/events/mars-voor-bram/Citaat:Maar wolven hebben rust nodig als hun jongen worden grootgebracht. Op het landgoed den Treek-Henschoten wordt Bram en zijn roedel die rust niet gegund. Met als gevolg incidenten, waarbij Bram de schuld krijgt. Maar kan een wild dier de schuld krijgen van menselijk handelen?
Sassy4barrel schreef:Net op de Radio bij RadioGLD bij de VVV Epe kun je je opgeven voor een "wild - wandeling/speurtocht" Avonds met een klein groepje of max 20 man in het bos wandelen. Onder begeleiding van iemand die dan over het wild verteld. Het ging natuurlijk gelijk over de wolf. Hij was de wolf al een paar keer tegen gekomen met een wandelgroep .. " vind je het dan niet spannend ?" en hij antwoordde " nee hoor ik zeg dan tegen de mensen knijp jezelf even in je arm en dan vooral genieten " De groepen zijn met volwassenen maar ook met kinderen.. Ik denk ook echt dat mensen het gevaar niet zien.
Hij snapte de wolf wel want de hond die daar in de buurt pas was aangevallen; ja de wolf ziet die hond als concurrent dus is dan normaal dat hij hem aanvalt.. dat soort onzin en romantische verhalen helpen ook niet echt
Sassy4barrel schreef:Net op de Radio bij RadioGLD bij de VVV Epe kun je je opgeven voor een "wild - wandeling/speurtocht" Avonds met een klein groepje of max 20 man in het bos wandelen. Onder begeleiding van iemand die dan over het wild verteld. Het ging natuurlijk gelijk over de wolf. Hij was de wolf al een paar keer tegen gekomen met een wandelgroep .. " vind je het dan niet spannend ?" en hij antwoordde " nee hoor ik zeg dan tegen de mensen knijp jezelf even in je arm en dan vooral genieten " De groepen zijn met volwassenen maar ook met kinderen.. Ik denk ook echt dat mensen het gevaar niet zien.
Hij snapte de wolf wel want de hond die daar in de buurt pas was aangevallen; ja de wolf ziet die hond als concurrent dus is dan normaal dat hij hem aanvalt.. dat soort onzin en romantische verhalen helpen ook niet echt
Raineri schreef:Sassy4barrel schreef:Net op de Radio bij RadioGLD bij de VVV Epe kun je je opgeven voor een "wild - wandeling/speurtocht" Avonds met een klein groepje of max 20 man in het bos wandelen. Onder begeleiding van iemand die dan over het wild verteld. Het ging natuurlijk gelijk over de wolf. Hij was de wolf al een paar keer tegen gekomen met een wandelgroep .. " vind je het dan niet spannend ?" en hij antwoordde " nee hoor ik zeg dan tegen de mensen knijp jezelf even in je arm en dan vooral genieten " De groepen zijn met volwassenen maar ook met kinderen.. Ik denk ook echt dat mensen het gevaar niet zien.
In Nederland zijn we ook een beetje natuurpussies. Ik loop ook niet meer hard in Den Treek. Ondanks dat ik eerder zei dat ik niet onder de indruk was van Bram zijn formaat, ben ik niet onder de illusie dat ik hem eruit loop. Ik trigger alleen maar z'n jachtinstrinct als ik hardloop. Gewoon niet zulke domme dingen doen.
Ik vind dit net zo idioot als dat kinderdagverblijf die de kudde kleuters naar Den Treek heeft gebracht vorig jaar. Bij dit soort situaties sta je garant voor de veiligheid van die mensen.
Mensen realiseren zich niet wat een opportunist de wolf is. Iemand zei laatst tegen me dat ze bewust de wolf zocht tijdens wandelingen met haar hond. Misschien kon ze hem wel aaien. Denk het ook meid