Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:06

Elisa2 schreef:
Ja zoals ik al schreef zijn hun doelen goed, alleen werkt het niet wat ze doen helaas. Hun hedendaagse aanpak werkt averechts.

Wat betreft Rutte ben ik het mee eens, ik zie ook wel wat hij gedaan heeft met zijn marktwerking overal.

En links zal ongetwijfeld goede plannen hebben, ik zie alleen niet wat goed voor het milieu is door het land nog meer vol te bouwen en nog meer mensen binnen te laten komen. Zonder de vluchteling de schuld te geven, want daar staat dit imo los van.

Wat goed is voor het milieu, om te beginnen is..minder mensen, dat is het allerbeste. Minder mensen, minder huizen, minder industrie, meer natuur en weilanden, dieren zoveel mogelijk buiten kunnen houden etc.

Dan ben je aardig links georiënteerd al ik het zo lees.

Links wil niet alles volbouwen. Op een of andere manier is dat iets dat steeds geroepen wordt omdat dat als argument wordt gezien om boeren te onteigenen of hun bedsrijfsvoering te staken. Het is een aanname, geen feit.

Het aantal vluchtelingen is hier minder dan 0,5% van de gehele bevolking. Door die mensen te weren ga je dus niet heel veel verschil maken.

Minder kinderen helpt wel. Ik woon op de Bible belt en daar sterft het van de kinderen (zomaar 3 tot 12 kinderen per gezin). Maar obesitas zorgt al voor minder vruchtbaarheid en de kwaliteit van het zaad wordt minder door een slechte levensstijl.

Ik pleit ook voor meer dieren buiten.
Dat betekent duurzame landbouw, meer verbouwen voor eigen land en minder export. Dan vissen we veel van die door managers gestuurde veefabrieken eruit. Daar werken louter seizoensarbeiders uit het Oostblok. Dus voor de werkgelegenheid doet het ook niet veel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:15

Ninx schreef:
DuoPenotti schreef:
En jij denkt dat deze inkomens met links meer te besteden hebben?

Mooi niet. Al die klimaat doelen moeten betaald worden. En dat gaat niet enkel bij bedrijven halen want dan zijn ze hier weg. Of maken de producten zo duur om te blijven bestaan. En wie betaalt de duurdere producten..
Precies

Kun je iets beter verwoorden wat je bedoelt? Dit is heel verwarrend geschreven

Sorry, helaas migraine en zou eigenlijk helemaal niet moeten bokken.

Vetaalde versie door chatgpt

En jij denkt dat mensen met deze inkomens onder links meer te besteden hebben?

Mooi niet. Al die klimaatdoelen moeten ergens van betaald worden. Dat geld kan niet alleen bij bedrijven worden gehaald, want dan vertrekken ze uit Nederland — of ze verhogen hun prijzen drastisch om te overleven.
En wie draait dan op voor die duurdere producten?
Precies.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:17

Ninx schreef:

Links wil niet alles volbouwen. Op een of andere manier is dat iets dat steeds geroepen wordt omdat dat als argument wordt gezien om boeren te onteigenen of hun bedsrijfsvoering te staken. Het is een aanname, geen feit.

Het aantal vluchtelingen is hier minder dan 0,5% van de gehele bevolking. Door die mensen te weren ga je dus niet heel veel verschil maken.

Minder kinderen helpt wel. Ik woon op de Bible belt en daar sterft het van de kinderen (zomaar 3 tot 12 kinderen per gezin). Maar obesitas zorgt al voor minder vruchtbaarheid en de kwaliteit van het zaad wordt minder door een slechte levensstijl.

Dat betekent duurzame landbouw, meer verbouwen voor eigen land en minder export. Dan vissen we veel van die door managers gestuurde veefabrieken eruit. Daar werken louter seizoensarbeiders uit het Oostblok. Dus voor de werkgelegenheid doet het ook niet veel.

Grootste probleem is dat er een aantal partijen stelselmatig liegen over wat er aan de hand is. Mona Keizer zat bij Kockelman afgelopen vrijdag nog te beweren dat van de 32 duizend vluchtelingen er 60 duizend nareizigers komen. Dat is gewoonweg niet waar, dat waren er duizend. Yesilguz heeft dat grapje ook al uitgehaald.

Bij iedere talkshow of debat een factchecker neerzetten zou al helpen. Want de journalistiek is niet kritisch op de politiek. We hebben nu een aantal partijen die de boel ophitsen, woorden verdraaien en leugens vertellen. BBB, VVD en PVV. Alleen maar om populair te zijn. En een hele nare manier praten over het midden en links. Bijvoorbeeld door te beweren dat een links kabinet de burgers geld gaat kosten. Terwijl zowel de BBB als de PVV hun eigen programmas niet eens doorrekenen.
De linker partijen rekenen het wel door en daaruit bleek dat een links kabinet juist ervoor zorgt dat de burger het beter krijgt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:28

Ninx schreef:
Elisa2 schreef:
Ja zoals ik al schreef zijn hun doelen goed, alleen werkt het niet wat ze doen helaas. Hun hedendaagse aanpak werkt averechts.

Wat betreft Rutte ben ik het mee eens, ik zie ook wel wat hij gedaan heeft met zijn marktwerking overal.

En links zal ongetwijfeld goede plannen hebben, ik zie alleen niet wat goed voor het milieu is door het land nog meer vol te bouwen en nog meer mensen binnen te laten komen. Zonder de vluchteling de schuld te geven, want daar staat dit imo los van.

Wat goed is voor het milieu, om te beginnen is..minder mensen, dat is het allerbeste. Minder mensen, minder huizen, minder industrie, meer natuur en weilanden, dieren zoveel mogelijk buiten kunnen houden etc.

Het is helaas wat ik zie, dat volbouwen..even los van de redenen he? In mijn omgeving wordt alles volgebouwd/ dichtgebouwd..waar vroeger natuur was staan nu hele woonwijken, dorpen groeien aan elkaar vast. Ik maak mij hier zorgen om, dit staat voor mij los van de boeren.

Dus ja, minder kinderen..graag! Laten ze de kinderbijslag maar afschaffen ofzo..(ik roep maar even wat hoor)

Daarnaast door het volbouwen blijft er minder ruimte over voor hooiland bijv./ dieren in de wei en als paardenliefhebber zie ik de mogelijkheden voor paardenhouders steeds verkleinen, alles wordt duurder. Ik maak me echt wel ernstig zorgen over de toekomst.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:52

Elisa2
Hier in de buurt stoppen heel grote koeienboeren.
Kapitaal vernietiging ten top.

En wat afgebroken word gaat naar Oost Europa.
daar is geen stikstof blijkbaar.

Maar wel weer meer hooi voor paarden.
Dus daar zou ik mij geen zorgen over maken.

Maar ze mogen er geen ander bedrijf gaan runnen dus pension komt er niet meer bij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:10

Gelukkig veel steun voor Harold Zoet.

https://www.facebook.com/share/p/16WQP55v2Q/

Citaat:
Lieve mensen,

Inmiddels lijkt het wel dat er meer bloemen in ons huis staan dan bij de lokale bloemist.

Heel hartelijk dank voor alle steun die wij van veel mensen uit het hele land hebben mogen ontvangen. Vele telefoontjes, apjes, mailtjes en andere berichten. Onze dank voor de goede zorgen van de provinciale collega’s en van de politie die veel energie en tijd in deze zaak steken. Door hun inzet geven zij ons als gezin een extra veilig gevoel.

De veiligheids maatregelen bij ons zijn flink opgeschroefd. Dat geeft een goed gevoel tegelijkertijd heel triest dat dit in ons land nodig is. Democratie en vrijheid van meningsuiting zijn een heel groot goed. Ons gevoel is dat wij in Nederland veel te tolerant zijn geworden en dat buitensporige activisten nog steeds hun gang kunnen gaan.

Voor ons als gezin doet al uw steun ons bijzonder goed.

Heel veel dank!

Familie Zoet

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:25

8nnemiek schreef:
Dus je bent felle tegenstander, maar je weet niet eens waar ze voor demonstreren?
Dat is niet voor hun eigen gewin, maar voor ons allemaal. Voor jou, voor mij, voor onze toekomst, onze economie en het voortbestaan van het leven op aarde. Daar mogen echt wel wat van mijn belastingcenten heen. Ik vind het heel wat nuttelozer als die politie naar de zoveelste rel bij een voetbalwedstrijd moet. En daarbij wordt de politie sowieso betaald, of ze nu hardrijders staan te flitsen of achter het bureau zitten of XR van de snelweg aan het halen zijn.

Dat maak je er zelf van dat ik dat niet zou weten. Wat ik al in eerdere posts aan geef echter, is dat het demonstreren meer aandacht oplevert dan het doel er achter. Dat je mensen zo enorm zit te ergeren, dat de ergernis hoogtij viert en het doel waarvoor men demonstreert naar de achtergrond verdwijnt en mensen daar niet eens meer aandacht voor hebben.

Ik ben fel tegenstander, omdat men al heel erg lang bezig is met vervelende demonstraties, die vooral derden duperen en niet erg helpend zijn voor het doel waar ze voor zitten.

Verder heb ik liever dat de politie besteed aan iets nuttigers dan weer eens XR mensen van de snelweg vissen, net als ik vind dat de voetbalclubs maar eens zelf voor hun rellende supporters moeten gaan betalen, evengoed slechte besteding van ons belastinggeld. Vooralsnog kost het klimaat me enkel geld en zie ik niet zo 123 hoe dit de economie goed moet gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 29-06-25 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:28

8nnemiek schreef:
Waarom is dat bijzonder? Ik heb geen tijd om dagelijks alle nieuwsberichten door te neuzen, ik volg vooral het belangrijkste nieuws. En zo te lezen was het absoluut niet de bedoeling dat mensen er misselijk van werden en hebben ze excuses aangeboden. Netjes toch?

Als jij denkt dat XR geen duidelijk doel heeft dan mis jij zelf iets, het doel is toch overduidelijk?

En de boeren hebben ook snelwegen compleet geblokkeerd, zelfs vernield met brandende hooibalen, puin en asbest..

https://nos.nl/artikel/2507731-boeren-d ... rijgegeven

https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/art ... -onderzoek

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/01 ... en-autoba/

Om in jouw termen te spreken, er zal wel eens een slechte actie tussen zitten, het zijn ook maar mensen he.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:33

fransje23 schreef:
Hun doel maakt oncomfortabel waardoor minder draagvlak en mensen die zich er niet in verdiepen.

Hoe bedoel je dit precies, hoe zou het doel van XR me oncomfortabel maken?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:34

Zoals ik al schreef, ik ben voor een beter klimaatbeleid. Maar mijn sympathie voor XR ben ik helemaal kwijt. Met hun acties hinderen ze vooral burgers zoals ik
Ga de machthebbers blokkeren, niet de werkende mens die er op dat moment niets aan kan doen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:36

Lynnepinny schreef:
hoogendroog schreef:
Ik heb -ik meen twee jaar geleden- een interview gelezen met de hoffotograaf van ER. De beste man reed in een oude Saab, een diesel ... Op de vraag van de journalist of dat nou zo milieuvriendelijk was, werd door hem als antwoord gegeven, dat die ene ouwe diesel niet het verschil maakte. Voorts vind ik dat de mensen van ER altijd van die mooie plastic regenjassen aanhebben als ze nat worden gespoten. Plastic, was dat niet dat spul dat hele oceanen vervuilde? En waar wordt plastic ook al weer van gemaakt?

ER? :* En doe even normaal, het zijn ook maar mensen. Verwacht je echt dat we terug de middeleeuwen in gaan, puur om een punt te maken? Op dit punt kan dat helemaal niet meer. Ook "linkse milieugekkies" doen gewoon mee met de maatschappij, al hebben ze tegelijkertijd ook een hekel aan het systeem en de grote problematiek er omheen. Het ding is: als je niet meer meedoet, heb je als individu een nog groter probleem, val je er nog meer buiten en bereik je al helemaal niks. We doen ons best, maar zitten zo ingebakken in dit rottige systeem dat we ook niet echt anders kunnen. Ik zeg "we" omdat ik ook wel eens op de A12 heb gestaan :+ al ben ik een stuk minder fanatiek dan de meesten.
Die argumenten die je geeft als "ja maar zij gebruiken ook plastic!!" worden binnen die groep echt met rollende ogen aangehoord. Dat is iets dat zoveel mensen roepen, maar het heeft ook zo geen betekenis meer. Doe dan mee en klaag over de olie-industrie, daar zit het probleem.

Ps: bijna alles wat "we" dragen is tweedehands of ongebruikt uit containers gevist. :Y)

Ik vind het hypocriet, kan er niets anders van maken. Doet me een beetje denken weer aan de man van de faunabescherming, is anti gehouden dieren, maar heeft zelf twee honden. Ja, maar die zijn gered, dus dat is dan niet erg. En dan niet snappen hoe hypocriet dat overkomt :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:41

Ninx schreef:
Elisa2 schreef:

Hoe wil je meer dieren buiten, als links pro wolf is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:18

Wintu schreef:
Verder heb ik liever dat de politie besteed aan iets nuttigers dan weer eens XR mensen van de snelweg vissen, net als ik vind dat de voetbalclubs maar eens zelf voor hun rellende supporters moeten gaan betalen, evengoed slechte besteding van ons belastinggeld. Vooralsnog kost het klimaat me enkel geld en zie ik niet zo 123 hoe dit de economie goed moet gaan doen.

DE ECONOMIE…. wat betekent dat voor jou?
Iedereen roept dat te pas en te onpas. Het is echter weinig inhoudelijk.

Maar wanneer je doelt op economische welvaart. Dat is HET speerpunt van de voorbije decennia geweest.
Wel ten bate van een kleine groep mensen. Daar horen wij niet bij.

Natuur, zorg en educatie zijn op een laag pitje gezet.
Dus alles wat ervoor zorgt dat kinderen een gezonde toekomst kunnen hebben heeft geen prioriteit gehad.

Je hebt gewoon bar weinig aan bonussen en gigantische dividend uitkeringen wanneer je leefomgeving onleefbaar wordt.

sterregoud

Re: Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:27

@ ninx, hoe zet je je dieren meer buiten als je ook voor het toestaan van wolvenroedels bent ?
Kun je dat uitleggen ?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:32

sterregoud schreef:
@ ninx, hoe zet je je dieren meer buiten als je ook voor het toestaan van wolvenroedels bent ?
Kun je dat uitleggen ?

Goede vraag.
Maar laten we eerlijk zijn. In de intensieve dierhouderij kwamen dieren nooit buiten, toen niet en nu niet.
Zelfs melkvee komt nog maar weinig buiten. Kwalijke ontwikkeling al voor de komst van de wolf.

Ik woon met paarden in het gebied waar de meeste wolven zitten. Dus ik vind ik dit ook een lastig vraagstuk.

Maar mijn mening is dat de wolf niet uitgeroeid hoeft te worden.
Maar ze hadden vanaf het begin hun aantallen moeten decimeren en ze daarmee schuwer houden.
Het beleid is nu vooral dat er GEEN beleid is. En dat is naïef.

Dus ik persoonlijk denk hier niet heel zwart/ wit over.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:45

Het gaat ook om de dieren die wel buiten stonden maar nu door de wolf alsnog naar binnen worden gehaald.
Geen goede ontwikkeling m.i.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:52

sterregoud schreef:
Het gaat ook om de dieren die wel buiten stonden maar nu door de wolf alsnog naar binnen worden gehaald.

Het percentage dieren dat nu naar binnen wordt gehaald is nu een minieme fractie van het aantal dieren dat altijd al levenslang opgesloten zit.

Nu sluit ik überhaupt liever geen dieren op. Mijn paarden heb ik dus beschermd middels een versterkte nachtkraal. Dat is niet 100% waterdicht.
Maar het grootste deel van het etmaal op een paar vierkante meter vind ik geen fijn leven voor ze.

Maar er worden nu dus door de wolf enkele tientallen tot honderden dieren wel opgesloten, maar dat staat niet in verhouding tot de miljoenen dieren die al opgesloten zaten.
Dus ik doe liever iets aan het grotere probleem (fabrieksmatig houden en slachten van dieren) en geef daarom mijn stem aan links (ook omdat ik geen populistisch inhoudsloos verkiezingsprogramma wil dat niet haalbaar is... en ik vind andere mensen, dieren en natuur lief.....).

Dat betekent dus dat ik niet 100% op 1 lijn zit met linkse partijen mbt de wolf.
Maar ik zit op vrijwel andere vlakken totaal niet op 1 lijn met rechts.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:32

Ninx , dank voor je uitleg. Helder.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:16

DuoPenotti schreef:
Elisa2

Maar ze mogen er geen ander bedrijf gaan runnen dus pension komt er niet meer bij.

Dat is dan qua hooi in ieder geval nog iets positiefs. En dat boeren naar andere landen gaan met minder strenge regels kan ik ook begrijpen. Of dat dan uiteindelijk beter is voor het dierenwelzijn en het milieu? Dat is de vraag..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:34

Ninx schreef:
Wintu schreef:

DE ECONOMIE…. wat betekent dat voor jou?
Iedereen roept dat te pas en te onpas. Het is echter weinig inhoudelijk.

Maar wanneer je doelt op economische welvaart. Dat is HET speerpunt van de voorbije decennia geweest.
Wel ten bate van een kleine groep mensen. Daar horen wij niet bij.

Natuur, zorg en educatie zijn op een laag pitje gezet.
Dus alles wat ervoor zorgt dat kinderen een gezonde toekomst kunnen hebben heeft geen prioriteit gehad.

Je hebt gewoon bar weinig aan bonussen en gigantische dividend uitkeringen wanneer je leefomgeving onleefbaar wordt.

Tja, ik zie de economie vooral als producten en diensten, dus idd economische welvaart. Zonder economische welvaart, zijn andere zaken vooral niet meer te betalen. Wat heb je er precies aan als grote bedrijven uit Nederland vertrekken vanwege de strenge klimaatregels en elders hun bedrijf opzetten, wat heeft het klimaat daar precies aan, wat hebben de nederlanders er precies aan?

Dat er meer geld moet naar zorg en educatie, daar zijn we het wel over eens, maar hoe dan precies?

Hoe past een wolf in het verbeteren van de leefomgeving?

De meeste mensen die worden gedupeerd door vertrekkende bedrijven zijn niet de mensen die een bonus of dividenduitkeringen krijgen hoor, veelal worden de reguliere mensen die er werken werkloos. Dus hoe precies verbeterd het allemaal?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:42

Ninx schreef:
sterregoud schreef:

Het percentage dieren dat nu naar binnen wordt gehaald is nu een minieme fractie van het aantal dieren dat altijd al levenslang opgesloten zit.

Nu sluit ik überhaupt liever geen dieren op. Mijn paarden heb ik dus beschermd middels een versterkte nachtkraal. Dat is niet 100% waterdicht.
Maar het grootste deel van het etmaal op een paar vierkante meter vind ik geen fijn leven voor ze.

Maar er worden nu dus door de wolf enkele tientallen tot honderden dieren wel opgesloten, maar dat staat niet in verhouding tot de miljoenen dieren die al opgesloten zaten.
Dus ik doe liever iets aan het grotere probleem (fabrieksmatig houden en slachten van dieren) en geef daarom mijn stem aan links (ook omdat ik geen populistisch inhoudsloos verkiezingsprogramma wil dat niet haalbaar is... en ik vind andere mensen, dieren en natuur lief.....).

Dat betekent dus dat ik niet 100% op 1 lijn zit met linkse partijen mbt de wolf.
Maar ik zit op vrijwel andere vlakken totaal niet op 1 lijn met rechts.

Het gaat hier niet over de intensieve veehouderij. Ik snap ook niet waarom overal al iets ergers bijgehaald moet worden, om maar te vergoeilijken dat wanneer de rest naar binnen moet, dat dan niet zo vervelend is, want een groot percentage staat er toch al? Kom nou toch, wat een kul argument. Dus iedereen die zijn dieren nu naar binnen moet gooien ( wel wat meer is dan honderden of tientallen dieren) moet niet zo zeuren, want het staat niet in verhouding? Moet toch niet gekker worden.

Ik stem redelijk rechts en goh, ik vind dieren en natuur ook lief. Maar dieren naar verplicht binnen moeten halen vanwege de wolf of het fabrieksmatig houden van dieren, vind ik twee verschillende zaken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:45

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:
Elisa2

Dat is dan qua hooi in ieder geval nog iets positiefs. En dat boeren naar andere landen gaan met minder strenge regels kan ik ook begrijpen. Of dat dan uiteindelijk beter is voor het dierenwelzijn en het milieu? Dat is de vraag..

Tuurlijk niet. Hetzelfde met het verbod op de nertsenhouderij. Dan kan je het in Nederland verbieden, dan start men het in het buitenland gewoon weer op, vervuilender en met amper oog voor dierenwelzijn. Dus wat hebben we er dan aan gewonnen wbt klimaat, helemaal niks en die nertsen leven in veel ellendiger omstandigheden. Enige verschil is dat we ons er dan niet meer voor hoeven te verantwoorden, maar verder heeft het voor klimaat, milieu en dierenwelzijn geen barst geholpen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:58

Ik vind die hele natuurdiscussie in Nederland zo of zo een vreemd iets. Natuurorganisaties willen graag dingen waar ze gewoon de ruimte niet voor hebben. Ik vind dat er best een deel van de landbouwgrond aan natuur gegeven mag worden. Maar dan zijn we nog steeds geen Canada of Afrika. De wolf heeft een heel groot gebied nodig voor een territorium. Dat is zo of zo al heel erg moeilijk in Nederland. Zeker als je geen beheer toelaat.

Grootste winst mbt biodiversiteit in Nederland is te behalen met kleine dingen als imsecten, weidevogels en minder stikstof. Met het project wolf jagen ze vooral veel potentiele medestanders tegen zich in het harnas. En laatst was er een onderzoek dat paardenhouderij heel goed bij kon dragen aan biodiversiteit. Dus waarom natuurorganisaties voor een conflict kiezen inplaats van samenwerking zien is mij een raadsel.

Daarbij zijn veel natuurorganisaties tegen recreatie. Maar hiermee jagen ze ook nog eens recreatieomderners tegen zich in het harnas. Terwijl die recreatiekndernemers ook belang hebben bij een mooie en goede natuur. En het maakt ook nog eens de natuur economisch aantrekkelijk.

Ik begrijp heel goed de wens om een perfect werkend ecosysteem te willen hebben. Het liefst puur natuur. Maar dat is in Nederland vrijwel onhaalbaar. Dus waarom ze niet meer richten op extensieve veehouderij en natuurinclusieve akkerbouw met plaats voor insecten is mij een raadsel. Met partijen die tegen over elkaar staan wordt uiteindelijk niemand beter.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:50

Elisa2 schreef:
Het is helaas wat ik zie, dat volbouwen..even los van de redenen he? In mijn omgeving wordt alles volgebouwd/ dichtgebouwd..waar vroeger natuur was staan nu hele woonwijken, dorpen groeien aan elkaar vast. Ik maak mij hier zorgen om, dit staat voor mij los van de boeren.

Dus ja, minder kinderen..graag! Laten ze de kinderbijslag maar afschaffen ofzo..(ik roep maar even wat hoor)

Daarnaast door het volbouwen blijft er minder ruimte over voor hooiland bijv./ dieren in de wei en als paardenliefhebber zie ik de mogelijkheden voor paardenhouders steeds verkleinen, alles wordt duurder. Ik maak me echt wel ernstig zorgen over de toekomst.

Nederland, en een groot deel van Europa, heeft te maken met vergrijzing en straks bevolkingdkrimp.
Minder mensen lukt wel maar als mensen meer alleen gaan wonen zijn er alsnog huizen nodig.

Slimmer bouwen is de oplossing, kleinere huizen. Compacter bij elkaar en huizen in leegstaande kantoorpanden etc.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:01

En daarnaast geen hele dorpen aan vakantiewoningen bijbouwen ^)