manubres schreef:Een oog kan niet zien wat er werkelijk gebeurt en dat is wetenschappelijk bewezen. dus het is niet raar dat mensen en jury het niet zien. Pas als je bewegend beeld gaat stopzetten of op slow gaat zetten dan zie je pas wat er echt gebeurt en dan zie je de dingen die ik beweer. Je oog vult in wat het hoofd denkt maar dat is niet op feiten berust. Mijn oog houdt me ook vaak voor de gek, al ben ik toch redelijk getraind inmiddels. Maar als je echt wil zien of een paard dressuurmatig in balans, juiste takt en verzameling loopt dan heb je slow motion of stilstaand beeld nodig.
Ja, en dat doe ik en daarom zie ik meer dan veel mensen en de jury. Maar blijf vooral onwetend want anders geniet je er niet meer van
Wat jouw oog doet is kijken naar een 2-dimensionaal beeld (een fimpje dat je in slow motion kan afspelen en stil kan zetten) wat je nooit kunt vergelijken met een driedimensionaal beeld vanuit de ideale positie die de jury in het hok heeft. Juist als je naar een 2-dimensionaal beeld kijkt komt er heel veel eigen invullingen vanuit de hersenen die het proberen om te zetten naar 3-dimensionaal, maar dus een gehele dimensie missen. Juist bij het kijken naar een 2-dimensionaal beeld maakt dat er veel eigen interpretatie bij komt kijken vanuit jouw hersenen, die gevoed worden door jouw gedachtes.