superpony schreef:VogeltjeM, dan past het jou of jullie dus niet en moet je realistisch zijn.
Het is niet het enige beroep waarbij dit zo is, maar dit is al vaker uitgelegd. Dat je een autistische zoon kreeg, kan iemand anders niks aan doen.
Mijn broer was zwaar, meervoudig gehandicapt en woonde thuis, dus heb meer dan genoeg ervaring met dat soort situaties.
Je wil alleen zelf ook dat iemand komt als je iets hebt. Dat zijn ook mensen die hard werken en vaak een gezin hebben.
En sommige mensen vinden het juist het mooiste beroep en leven van de wereld. Dat wordt vergeten. Alleen de mensen die klagen wordt naar geluisterd. En er zijn hier ook maar een paar mensen uit het beroep die de nadelen benoemen. Onze (ex) dierenartsen en veeartsen zitten niet op Bokt en hoor je niet vertellen hoe mooi ze het vinden.
Ik heb geen autistische zoon, dat is Wintu.
En het is echt niet zo simpel als "het past ons niet". Dat impliceert dat het moet kunnen dat iemand 24/7 in dienst staat van zijn werk en geen eigen bestaan heeft. Alsof er mensen zijn voor wie dit wel gezond is.
En ja, ik ken ze ook, de oudere garde dierenartsen die het wel zo zijn blijven doen. Reken maar dat die eronder gebukt gingen en er ook offers voor hebben gebracht. En die hadden niet eens een fractie van het aantal telefoontjes dat een dierenarts tegenwoordig krijgt.