Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:47

Autumnn schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vraag me wel af hoe plotseling het echt is.
Je weet zelf toch ook wel dat als je niet meer in de kijker kunt rijden het wel eens op gaat houden. Zeker als een contract voorbij is.

Toch start HP nog wel in Mechelen (eind december) en Londen.
Ben ook wel benieuwd of ze echt allemaal in de wei blijven staan in Oostenrijk. Allemaal gezonde (dek)hengsten die vol in de arbeid stonden die opeens stil komen te staan. Mijn PRE zou er al niet gelukkig van worden.

Maar goed we zullen er (waarschijnlijk) nooit achterkomen. Blijft zuur voor de medewerkers hoe je het went of keert

Waar staat dat ze stil komen te staan? Ik lees enkel dat ze verhuizen naar Oostenrijk, maar kan bepaalde artikelen niet lezen, dus wellicht daar?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:59

Nou ja, stil. Ze komen op de wei te staan en vertrekken 1 januari ‘25 richting Oostenrijk.

petraaken

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:01

IN de wei staan zal wel relatief zijn. Ik vermoed dat ze nog wel wat gereden gaan worden maar misschien niet meer op wedstrijden gaan komen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:08

petraaken schreef:
IN de wei staan zal wel relatief zijn. Ik vermoed dat ze nog wel wat gereden gaan worden maar misschien niet meer op wedstrijden gaan komen.

Volgens de paardenkrant gaan ze per 1 januari naar Oostenrijk en gaan ze allemaal met pensioen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:25

Pensioen wil toch niet zeggen nooit meer gereden?
Bij wedstrijdpaarden is het vaak niet meer de volle training maar allemaal wat rustiger aan.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:52

Zonde van deze goede paarden. En dat er een einde aan tijdperk HP vind ik ook niet heel erg. Al reed hij bij de Olympische spelen wel anders dan daarvoor. Wat mij nog steeds verbaasd, of eigenlijk ook niet met de vriendjes politiek, dat Edward als reserve mee mocht naar de Olympische spelen. Sorry, maar al een paar jaar niet meer, veel, gezien op grote wedstrijden en dan hierbij wel mee?? Hoop dat de paarden toch nog wel in de wedstrijdring te zien blijven. En dan wellicht bij andere ruiters, Dinja, Marten??
En dat ze hun mond, moeten houden. Ze weten vast meer. Paar jaar geleden met de veiling van Londen liep Gerco ook met een glimlach rond tijdens de presentatie. Die wist toen ook al meer.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:11

Zij hebben ook recht op die informatie, want ze werken er. Wij hebben dan weer minder recht op al die informatie, we horen het vanzelf wel.
Maar wie had dan meegemoeten in de plaats van Edward? Iedereen had over elke ruiter wel wat te melden en uiteindelijk kiest de bondscoach. Het is voor de KNHS natuurlijk wel een prettig idee dat het kostenplaatje voor het team van Glock geen probleem is, misschien telde dat ook wel mee.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:44

Toto is niet volledig in eigendom van Glock (voor zover ik weet) en zolang we (ik) niet weten welke paarden wel volledig in eigendom zijn weten we (ik) ook niet welke er terug gaan. Die in gedeelde eigendom zullen heus niet zo maar terug gaan verwacht ik.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:32

Veronica2 schreef:
Zij hebben ook recht op die informatie, want ze werken er. Wij hebben dan weer minder recht op al die informatie, we horen het vanzelf wel.
Maar wie had dan meegemoeten in de plaats van Edward? Iedereen had over elke ruiter wel wat te melden en uiteindelijk kiest de bondscoach. Het is voor de KNHS natuurlijk wel een prettig idee dat het kostenplaatje voor het team van Glock geen probleem is, misschien telde dat ook wel mee.

Zo is het. Wbt de informatie.

Mijn keus zou het niet geweest zijn, maar blijkbaar zagen ze er potentie in ( EG en Total ) en hadden ze de beste scores bij de laatste observaties.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:05

Vindt het nog steeds allemaal niet te geloven wat er gebeurt. Je leest steeds de berichten met nieuws er over. Hans Peter die binnenkort toch nog gaat starten in de wereldbeker en in Kronenberg. Paarden staan nog in volle training kennelijk. Dan op 1 januari naar Oostenrijk,, castreren en pensioen. Dat we die prachtige paarden niet meer te zien krijgen is een raar idee. Ik wens alle ruiters, grooms en betrokken mensen veel sterkte.Die hebben alle steun en kracht nodig om dit te kunnen verwerken.
Laatst bijgewerkt door bastiaan02 op 27-11-24 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:08

bastiaan02 schreef:
Vindt het nog steeds allemaal niet te geloven wat er gebeurt. Je leest steeds de berichten met nieuws er over. Hans Peter die binnenkort toch nog gaat starten in de wereldbeker en in Kronenberg. Paarden staan nog in volle training kennelijk. Dan op 1 januari naar Oostenrijk, pensioen, castreren en pensioen. Kan er wel om janken eigenlijk. Dat we die prachtige paarden niet meer te zien krijgen. Ik wens alle ruiters, grooms en betrokken mensen veel sterkte.

Idem.

Je zou toch denken dat als het om geldproblemen zou gaan, ze alle paarden zouden verkopen. Ik las net op Horses dat de verwachting was, dat wanneer het contract afliep in de zomer, HP zijn paarden (icm sponsoren) in ieder geval over zou kunnen nemen maar dat dat nu dus niet gaat gebeuren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:19

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:24

bastiaan02 schreef:
Vindt het nog steeds allemaal niet te geloven wat er gebeurt. Je leest steeds de berichten met nieuws er over. Hans Peter die binnenkort toch nog gaat starten in de wereldbeker en in Kronenberg. Paarden staan nog in volle training kennelijk. Dan op 1 januari naar Oostenrijk, pensioen, castreren en pensioen. Kan er wel om janken eigenlijk. Dat we die prachtige paarden niet meer te zien krijgen. Ik wens alle ruiters, grooms en betrokken mensen veel sterkte.

Volgens mij is dat castreren en zonder pardon op de weide voor pensioen alleen nog maar een gerucht.
Heb het nergens bevestigd gezien, alleen maar speculatie

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:27

Zijn behoorlijk wat speculaties aan het rondgaan. Horses is net Story geworden. Is allemaal van horen zeggen en speculeren.

Ik denk dat we allemaal oprecht niet weten wat er met de paarden gaat gebeuren in Oostenrijk, maar die zullen niet van de ene op de ander dag gecastreerd worden en in de wei worden gepleurd. GHPC AT is een gigantisch complex, vast met een boel kundige grooms + ruiters.

HP start nog een aantal wedstrijd nu het nog kan, begrijpelijk. Voor HP zullen er vast nog kansen genoeg komen. Waar 1 deur sluit, opent er een ander. EG doet het al een tijd rustig aan, wat ook begrijpelijk is. Voor hem vast ook kansen genoeg.

Voor de grooms, die hebben een mooie CV, dus vast genoeg stallen die ze aan willen nemen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:31

Als er grooms zijn die een nieuwe baan zoeken, dan kunnen ze waarschijnlijk kiezen uit de meest fantastische mogelijkheden en dat verdienen ze ook.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:53

Uit de potcast lijkt het niets met de wijze van rijden/prestaties te maken te hebben maar het simpel een financiele kwestie is, blijven genoeg vragen en persoonlijke ellende voor het team.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:11

Ik vind het best wat: 6 miljoen per jaar ging er naar het GHC in Nederland....En wat deden ze daar voor terug?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:28

Niet geluisterd.
Maar voor 6 miljoen lijkt me toch ook wel dat je een tegen prestatie verwacht.
Dat doet je baas immers ook voor je loon.
In dit geval lijkt mij dat dan toch paarden opleiden en uitbrengen. En eventueel weer verkopen om je loon terug te verdienen.

Of zie ik dat zo verkeerd?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:30

manubres schreef:
Ik vind het best wat: 6 miljoen per jaar ging er naar het GHC in Nederland....En wat deden ze daar voor terug?

Tot 3 jaar geleden best veel qua sport prestaties, of je de manier van rijden nou wel of niet mooi/vriendelijk/correct vond. Puur naar scores en plaatsing gekeken dat is dus 7 van de 10 jaar. Daarbij brachten de tophengsten ook veel op qua dekkingen. Ook in die laatste jaren nog. Ook alleen omdat ze gezien werden. Dus ik denk dat er over de jaren verspreid best wat terug geleverd werd in de samenwerking en dat het niet alleen maar van Glock uit een richtingsverkeer was.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:41

Wat ik uit de podcast begreep ging Glock de sponsoring aan om zelf positiever in het nieuws te komen. Glock lag namelijk destijds flink onder vuur na een dramascheiding en het uit zijn bedrijf zetten van vrouw en kinderen en een maand later trouwen met de nieuwe mevrouw Glock, die nu het bedrijf leidt. Volgens Rick nam Glock in die tijd een adviseur in de arm en die heeft hem waarschijnlijk geadviseerd om Edward en co te gaan sponseren. Edward was toen de beste ruiter van de wereld en hij was toen net Totilas kwijt geraakt, waardoor de 'hele' paardenwereld in rouw was. Glock wilde Totilas terug kopen, wat een sprookje was dat geweest :D Maar Familie Rath wilde Totilas niet verkopen en daarom kocht Glock andere potentiele toppers voor Edward, waar hij overigens nooit meer kon tippen aan het succes dat hij met Totilas had.
Laatst bijgewerkt door manubres op 27-11-24 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:44

Eerlijk gezegd neem ik de podcasts/horses altijd wel met een korreltje zout. Ze hebben wel vaker iets gepubliceerd wat niet bleek te kloppen.
Maar als het zo is, dan is het begrijpelijk... want inderdaad deed het de laatste jaren mbt de publieke opinie (of je die nu wel of niet deelt) meer kwaad dan goed.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:48

c_alsemgeest schreef:
Eerlijk gezegd neem ik de podcasts/horses altijd wel met een korreltje zout. Ze hebben wel vaker iets gepubliceerd wat niet bleek te kloppen.
Maar als het zo is, dan is het begrijpelijk... want inderdaad deed het de laatste jaren mbt de publieke opinie (of je die nu wel of niet deelt) meer kwaad dan goed.

De reden dat ze er nu mee stoppen, heeft waarschijnlijk ook te maken met de grote verliezen die Glock leidt. De meerwaarde van sponsoring is er waarschijnlijk niet meer en dan snap ik dat je die 6 miljoen anders wil besteden. Maar het is wel sneu dat het op deze manier moet lopen. Het getuigd mijns inziens niet van een prettige en respectvolle afronding.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:50

manubres schreef:
Wat ik uit de podcast begreep ging Glock de sponsoring aan om zelf positiever in het nieuws te komen. Glock lag namelijk destijds flink onder vuur na een dramascheiding en het uit zijn bedrijf zetten van vrouw en kinderen en een maand later trouwen met de nieuwe mevrouw Glock, die nu het bedrijf leidt. Volgens Rick nam Glock in die tijd een adviseur in de arm en die heeft hem waarschijnlijk geadviseerd om Edward en co te gaan sponseren. Edward was toen de beste ruiter van de wereld en hij was toen net Totilas kwijt geraakt, waardoor de 'hele' paardenwereld in rouw was. Glock wilde Totilas terug kopen, wat een sprookje was dat geweest :D Maar Familie Rath wilde Totilas niet verkopen en daarom kocht Glock andere potentiele toppers voor Edward, waar hij overigens nooit meer kon tippen aan het succes dat hij met Totilas had.

Ja dit is wat ik ook eerder schreef, toen de sponsoring begon won Edward alles nog. Inmiddels is de rijderij achteruit gegaan en wordt komt hun manier van trainen steeds vaker negatief in de publiciteit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:55

manubres schreef:

Ik heb de podcast niet beluisterd, maar zijn dat niet behalve de salarissen van ruiters, trainers, grooms, stalpersoneel, stagiaires enz., kosten bedrijfsvoering, zoals gas en electra, onderhoud complex, voer, de reizen naar internationale concoursen, enz.

Het is niet alleen het salaris van EG en HP neem ik aan?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:05

Het gaat om de jaarrekening, dus daar zitten alle kosten in.

Overigens is het wel apart, dat er met Gerco heel anders is omgegaan.