Somebody85 schreef:Nee, dat het niet zeker is dat het een wolf was. Ook niet met de twee losse foto’s erbij. Wachten op bewijs van DNA. De plaatser is super anti-wolf dus een neutrale kijk heeft hij niet. Dat wordt nog eens extra duidelijk door de emotionele foto met kinderen in te zetten. Wie laat zijn kinderen hier rustig naar kijken?
Pro-wolf en anti-wolf willen geen oplossing. Het is WEL wolven, geen wolven.
Als jouw dieren en kinderen buiten niet meer veilig zijn, dan wordt je inderdaad anti-wolf, of beter gezegd anti-wolf beleid, want de meeste mensen hebben niets tegen wolven, zolang hij hun vee en kinderen en huisdieren niet bedreigd.
Dat iemand zijn kind de dode pony laat zien vind ik niet gek. Hoe moet een kind anders verwerken wat er gebeurd is? Of zou jij ze lekker voor de domme houden en voor liegen? Dat lijkt me ook niet echt opvoedkundig verantwoord. En dat dit emotioneel en triest is dat klopt. Maar hé, we moeten tenslotte leren samenleven met wolven, dan kun je er maar beter aan wennen dat dit bij het leven hoort.
En een oplossing om veilig samen te leven met de wolven is er niet. Je kunt alleen accepteren dat er aan samenleven met wolven een flink prijskaartje hangt.
En de kans dat de betreffende pony niet door een wolf gedood is, is heel klein. Als ik een bericht in de krant lees: man gevonden met 6 messteken, politie gaat uit van een misdrijf, dan heb ik om één of andere reden ook geen moeite om dat te geloven, ook zonder verder DNA bewijs....