Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:32

Ik ben geen psycholoog maar mensen die aandacht zoeken zijn doorgaans mentaal niet de meest stabiele of onafhankelijke persoonlijkheden.
Ik vraag mij oprecht af wat dit psychisch doet met iemand wanneer ze 8 pagina’s van dergelijke berichten onder ogen krijgen.

Fly_high

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:35

Dus kritiek op te magere paarden onder het zadel inzetten mag niet, maar meteen "onstabiele persoonlijkheid" erachter zoeken is dan weer goed :? :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:36

Luckystory schreef:
Dit zijn 8 pagina’s met berichten van mensen die slecht over haar spreken. Mensen die haar niet kennen.
Hoe wil je dat noemen?

Als je echt bezorgd bent, dan spreek je haar aan ofzo. Of je neemt andere actie.
Of misschien is het wel aan mensen in haar omgeving om dat soort dingen met haar te bespreken?
Maar een topic als dit vind ik oprecht erover…

Je kunt op geen enkele manier contact met haar opnemen, dat heeft ze allemaal geblokkeerd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:37

Van Belgie naar Alkmaar en dan zit ze in prov Luxemburg????
Hoe dan!?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:39

Luckystory schreef:
Ik ben geen psycholoog maar mensen die aandacht zoeken zijn doorgaans mentaal niet de meest stabiele of onafhankelijke persoonlijkheden.
Ik vraag mij oprecht af wat dit psychisch doet met iemand wanneer ze 8 pagina’s van dergelijke berichten onder ogen krijgen.

Lekker vooroordeel heb je daar.. Stel dat ze dat leest.

Daarnaast ken ik genoeg mensen die genieten van aandacht en geen mentale problemen hebben. Integendeel zelfs.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:40

Popstra schreef:
Van Belgie naar Alkmaar en dan zit ze in prov Luxemburg????
Hoe dan!?

Erg hé. Als je die lijn ziet die ze af heeft gelegd dan was ze er al ongeveer als ze gewoon noordelijk was gegaan

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:41

Nee, ik spreek niet over deze dame.
Maar iemand schreef dat we geen reden hadden om aan te nemen dat dergelijk topic een psychologisch effect kan hebben omdat ze geen zichtbaar kwetsbaar persoon is.
Ik wil alleen maar zeggen dat we dat niet weten.

Kijk bijvoorbeeld maar naar die docu’s van die supersterren of sporters waarin ze eerlijk vertellen welk effect dit soort online meningen heeft op hen. Ongeacht of dat terecht is of niet.
Die zoeken nochtans ook de openbaarheid zelf op…

Tieneke

Captain schreef:
Het slaat inderdaad nergens op. -O-
Ze had er al bijna kunnen zijn.

[ Afbeelding ]

Zo, Popstra

Laulitz

Captain schreef:

[ Afbeelding ]

Volgens mij is ze de weg kwijt :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:45

Die heb ook geen richtings gevoel joh.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:47

Ik dacht dat ik slecht was in navigeren... Hóe dan...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:52

Dit heeft niets met navigeren te maken maar met een vooruit geplande route, onlogisch maar daar is ze in het artikel ook al best duidelijk over geweest, ze wil op deze route gebruik maken van de aangeboden overnachtingen.

Equilab geeft ook al die hoek aan, al is dit plaatje een stukje optimistischer qua logica, maar niet geografisch correct.

Afbeelding

Ik kan trouwens nergens vinden waar ze aangeeft over te gaan op de pony, iemand een link waar je die updates kan vinden?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:57

Via de polarstep link ergens eerder in dit topic kan je zien waar ze nu is.
En via de instagram link die ik plaatste ietsje terug kun je mocht je op instagram zitten wat stories zien als ze die plaatst.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:09

Laulitz schreef:
Captain schreef:

[ Afbeelding ]

Volgens mij is ze de weg kwijt :+

Das een perfecte beknopte samenvatting van in feite het hele topic :+ }> :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:10

RianneH schreef:
Dit heeft niets met navigeren te maken maar met een vooruit geplande route, onlogisch maar daar is ze in het artikel ook al best duidelijk over geweest, ze wil op deze route gebruik maken van de aangeboden overnachtingen.

Equilab geeft ook al die hoek aan, al is dit plaatje een stukje optimistischer qua logica, maar niet geografisch correct.

[ Afbeelding ]

Ik kan trouwens nergens vinden waar ze aangeeft over te gaan op de pony, iemand een link waar je die updates kan vinden?

63 mijl is al héél wat beter dan 630 kilometer :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:11

Die lijn is ook anders.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:24

Luckystory schreef:
Maar iemand schreef dat we geen reden hadden om aan te nemen dat dergelijk topic een psychologisch effect kan hebben omdat ze geen zichtbaar kwetsbaar persoon is.

Kijk bijvoorbeeld maar naar die docu’s van die supersterren of sporters waarin ze eerlijk vertellen welk effect dit soort online meningen heeft op hen. Ongeacht of dat terecht is of niet.

Ik kan me wel vinden in je post.

Dit soort berichten kunnen allemaal keihard binnen komen. Zeker wanneer je in jouw beleving alleen maar iets 'goeds' wil doen.

Aan de andere kant vind ik het ook heel moeilijk om aan te zien dat deze paarden echt in slechte conditie zijn en dit werk moeten doen. Iemand zou de dame en haar paarden in bescherming tegen zichzelf moeten nemen.
Maar ook ik heb wel gelezen dat ze hier niet echt voor open staat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:31

Als je je met veel poeha profileert als een hoge boom moet je ook tegen de wind kunnen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:31

Net het topic doorgelezen en ik schrik hier ook wel van. Prima om geld in te zamelen, maar gebruik er geen dieren voor. Ik dacht aan het begin al of het weer een soort verhaal als van die Chinees zou worden, en inderdaad, op dag 3 is er al een paard gewond geraakt. :(
En in plaats van dat ze dan denkt dat het misschien toch geen goed idee is wordt er een ander paard ingezet.
Ik had er meer waardering voor gehad als ze het met de fiets had gedaan.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:32

Volgens mij was ze de weg kwijt…
Bastogne ligt niet echt op de lijn ieper Alkmaar. Hiermee maakt ze het wel extra zwaar voor dr paarden. Durbuy, houffalize is allemaal hardstikke geaccidenteerd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:40

Maar serieus ze heeft het paard en de pony gister bij iemand in de achtertuin gezet en dat moest door het huis heen. En de pony lijkt erg klein en smal. Misschien net een kleine d. Kan je daar dan als volwassen nog op gaan zitten en zeker voor zo'n zware trektocht.

Het klinkt bijna alsof ze alleen de afstand wilt rijden van ieper naar alkmaar en niet ook eindige in alkmaar want ze lijkt te zeggen dat het niet persee uitmaakt of ze zoveel kilometers maakt. Maar het schijnt te waaien daar dus het geluid was bar slecht.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:42

Luckystory schreef:

Ik ben het met je eens, ik vind het ook te ver gaan. Ieder gaat nog een stapje verder, en nog een stapje...Er is geen grens meer. Dit heeft niets te maken met voor paarden opkomen, de paarden lezen dit niet... Na 2 bladzijden is ook wel duidelijk dat mensen dit afkeuren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:44

De paarden lezen het idd niet.
En hoe meer mensen dit afkeuren hoe beter.
Alsof dat bij 2 pagina's gaat blijven.... Zoveel mensen zoveel meningen.

Er valt geen contact op te nemen met deze dame.de stichting is inmiddels wel benaderd en ben heel benieuwd naar de reactie van hun.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:53

Luckystory schreef:

Prima als ze dit leest. Hopelijk doet ze er dan wat mee. Het wordt heel netjes gehouden allemaal.

Wat al eerder gezegd wordt, het trekken van de zelfmoordkaart gaat echt veel te ver hier.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:55

Overigens zou ik het ook dwaas vinden met paarden die wel in goede conditie zijn, acht dagen achter elkaar zo'n stuk rijden zonder een dag rust.