Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkedus schreef:Welke lampekap gaat er dan ook met een BSO lekker daar in de bossen spelen!
Als het maar wat schrammen waren, lijkt het wellicht geen wolf. Maar het kan wel natuurlijk.
DubbelFun schreef:Er waren bijt- of nagelsschrammen.
Misschien verdedigde deze wolf ook weer zijn nest... net als ze van die hond zeggen.
Eerst maar hopen dat het vastgesteld kan worden of het idd een wolf was.
tienus63 schreef:Ik denk dat de BSO altijd de gebeten hond is.
Reken maar dat de ouders wat te zeggen hebben als ze zouden zeggen we gaan niet meer naar het bos omdat er een wolvenplan zit met jongen.
Dan zou tot vandaag het gros van de ouders gezegd hebben, de experts zeggen dat het kan en wij betalen en willen ons kind persé hier op de bso hebben vanwege de uitstapjes naar buiten.
Zouden ze die uitstapjes buiten het bekende gebied doen, zouden ze met reistijd te maken hebben.
En als de kinderen op het pleintje of in lokaal vermaakt moeten worden, kregen ze, de bso, de baard er ook af.
En nu zegt het gros van de ouders, het was bekend dat een wolvenplan met jongen daar zit en er is een hondje weg.
Dus het is gevaarlijk.
Week geleden zouden ze zeggen ze weten niet eens zeker of het een wolf is geweest en hebben ze waarschijnlijk de petitie behoudt de wolf in Den Treek ook nog ondertekend.
BSO in Darp Drenthe durft de kinderen niet eens meer buiten te laten spelen of te laten slapen als de wolven weer erg actief in de omgeving zijn.
tamary schreef:Raineri schreef:
Schrikken zeg! Gelukkig met goede afloop! Klinkt wel alsof het dier zich verdedigde
vind het ook wel een beetje dom om met een Bso naar den treek te gaan terwijl het lokale nieuws er vol mee staat. Dat risico zou ik nooit nemen, en al helemaal niet met zulke kleine kinderen![]()
Zelfs ik als volwassene loop er even niet omdat ik geen goed verdedigingswerk heb gevonden nog.
Dier verdedigde zich niet, dier deed jachtpoging. Omschrijving van gebeuren van want ik zo hoor en lees : wolf komt vanuit het niets op snelheid naar een groep kinderen toe, bijt er 1, laat los en rent weg. Meest logische is dan geschrokken tijdens vastgrijpen prooi en daarom opgegeven en gevlucht. Misschien reactie kind, misschien wel vieze smaak aan kleding, wie zal het zeggen, maar verdediging njet. Dat zou je bij 1 persoon verwachten, niet bij een groep ook al zijn dat kinderen en gedragen die zich als prooi voor een wolf door hoe ze spelen.
Saaams schreef:https://www.leusderkrant.nl/lokaal/dier ... nt-met-ver
Kind gewond geraakt op Landgoed Den Treek na incident met “vermoedelijk een wolf”
SusanH schreef:Dat betekent dus dat we straks nergens meer heen kunnen. Ik iig niet. Want hier zitten overal wolven. Op de Heuvelrug, en op de Veluwe. Ik mijd nu al bepaalde gebieden ivm heel veel wolvensporen. Het gaat niet om even vermijden he, ze krijgen meerdere welpen per jaar die blijven minstens 1 jaar in de roedel. Het worden er dus steeds meer. Je kan niet zoals bij vogels zeggen als je tussen 15 maart en 15 september het gebied vermijdt dat je dan veilig bent. Het bos is voor mij de plek om mijn hoofd leeg te maken door mijn drukke baan keihard nodig voor mij. Als ik daar niet meer heen kan of mag, dat zou ik niet weten hoe ik de rust in mijn hoofd kan krijgen. Ik vind wolven prachtig om te zien. Maar niet in Nederland. Ons land is te vol en te klein en heeft geen uitgestrekte natuur zoals in Oost Europa. En ook daar zijn grote problemen met wolven en beren, omdat het er simpelweg te veel zijn nu en ze te dicht bij mensen komen.
SusanH schreef:Dat betekent dus dat we straks nergens meer heen kunnen. Ik iig niet. Want hier zitten overal wolven. Op de Heuvelrug, en op de Veluwe. Ik mijd nu al bepaalde gebieden ivm heel veel wolvensporen. Het gaat niet om even vermijden he, ze krijgen meerdere welpen per jaar die blijven minstens 1 jaar in de roedel. Het worden er dus steeds meer. Je kan niet zoals bij vogels zeggen als je tussen 15 maart en 15 september het gebied vermijdt dat je dan veilig bent. Het bos is voor mij de plek om mijn hoofd leeg te maken door mijn drukke baan keihard nodig voor mij. Als ik daar niet meer heen kan of mag, dat zou ik niet weten hoe ik de rust in mijn hoofd kan krijgen. Ik vind wolven prachtig om te zien. Maar niet in Nederland. Ons land is te vol en te klein en heeft geen uitgestrekte natuur zoals in Oost Europa. En ook daar zijn grote problemen met wolven en beren, omdat het er simpelweg te veel zijn nu en ze te dicht bij mensen komen.
Raineri schreef:Maar er is ook nog weinig ondernomen om de wolven te beheren. Ze zijn er, en al schiet je ze allemaal af. We kunnen geen grenscontroles doen en controleren of ze een verblijfsvergunning hebben. We moeten toch iets bedenken dus waardoor we naast elkaar kunnen leven. Dat kan zijn: schieten, afschrikken en mijden. Even uit de lucht gegrepen. We leven nu in een uiterste. Geen wolf is niet realistisch, en yolo laat ze maar fokken en verspreiden is ook niet realistisch. Het moment dat de wolf wandelaars achtervolgde en een hondje greep had er geacteerd moeten worden. We moeten gewoon leren hiermee om te gaan. En de natuur wordt gezien als iets wat ons een dienst levert en niet meer en niet minder. Maar ik vind persoonlijk, dat het ook bestaansrecht an sich heeft, en dat niet ontleent uit de waarde die het ons levert.
Olle schreef:Lullig gezegd ben ik nu wel blij dat ik in de randstad woon en ze (nog) niet gesignaleerd zijn hier. Maar als kind vond ik het met mijn ouders ook geweldig om naar de Veluwe te gaan. Dat zie ik nu toch minder zitten om met mijn kind te gaan doen nu.
DubbelFun schreef:SusanH schreef:Bij de Harskamp zitten echt heel veel wolven. En die hebben geen moeite met dat lage hekje wa5 daar staat.
Klopt, maar ik ken veel mensen die daar hun hond loslaten en nog niemand gesproken die daar een wolf gezien heeft. Er komen daar ook zoveel honden dat de geur misschien iets te overweldigend is.
Maar kan ook te maken hebben met het militaire terrein wat er vlak achter ligt.
Loretta schreef:SusanH schreef:Dat betekent dus dat we straks nergens meer heen kunnen. Ik iig niet. Want hier zitten overal wolven. Op de Heuvelrug, en op de Veluwe. Ik mijd nu al bepaalde gebieden ivm heel veel wolvensporen. Het gaat niet om even vermijden he, ze krijgen meerdere welpen per jaar die blijven minstens 1 jaar in de roedel. Het worden er dus steeds meer. Je kan niet zoals bij vogels zeggen als je tussen 15 maart en 15 september het gebied vermijdt dat je dan veilig bent. Het bos is voor mij de plek om mijn hoofd leeg te maken door mijn drukke baan keihard nodig voor mij. Als ik daar niet meer heen kan of mag, dat zou ik niet weten hoe ik de rust in mijn hoofd kan krijgen. Ik vind wolven prachtig om te zien. Maar niet in Nederland. Ons land is te vol en te klein en heeft geen uitgestrekte natuur zoals in Oost Europa. En ook daar zijn grote problemen met wolven en beren, omdat het er simpelweg te veel zijn nu en ze te dicht bij mensen komen.
Verwacht ook maar niet dat als je die natuurgebieden af sluit dat het daar mee klaar is.
Het is een heel erg dichtbevolkt gebied en die natuurgebieden zijn maar postzegeltjes
Het andere wild komt dan meer richting de bebouwing gevolgd door de wolf.
Dan kunnen de kinderen ook niet meer buiten spelen in de vinexwijken.
Dan heb ik het nog totaal niet over de gevolgen van alle recreatieondernemers.
Het is gewoon van de zotte dat er totaal niet wordt ingegrepen. Zelfs een softe maatregel paintballen ligt heel moeilijk in Nederland.
Koper schreef:Dit is niet de Veluwe he. Dit is bij Amersfoort. Op een kwartier rijden van Utrecht.
Koper schreef:voor de dieren die gevaar lopen (ik ben elke dag blij dat mijn paardjes niet meer in Den Treek staan) en nu dus mensen. Het is een kwestie van tijd voor er een serieus ongeluk gebeurt, iemand ernstig gewond raakt of erger.
anjali schreef:Ik vind dit nogal wat. Schrammen? Dat zal wel een eufemisme zijn. En daarbij, als de huid doorboord is en er dus contact van speeksel van het aanvallende wilde dier met bloed van het slachtoffer was, dan moet je zowiezo behalve een tetanusvaccinatie ook een vaccinatie tegen hondsdolheid hebben, wat een hele zware spuit is. Het kind is ook naar een arts gebracht begrijp ik uit de berichten. Die mensen willen kennelijk geen contact met de media, waarom niet? Vanwege de polarisatie tussen pro- en anti-wolfers? Ik zou loeikwaad zijn als het mijn kind zou zijn wat aangevallen was!