Nou ja om niet in herhaling te vallen.. het omgekeerde is ook waar. Kom niet aan iemands wedstrijden

En de argumenten die ik lees die voor wedstrijden pleiten zijn eigenlijk nog steeds voornamelijk voor de mens, niet perse voor het paard.
Overigens snap ik wel dat mensen die tegen wedstrijden zijn, geen wedstrijden rijden.. lijkt mij een soort van logisch wel toch?
Ook zonder wedstrijden kan je van een paard genieten .. naar mijn idee zijn wedstrijden voornamelijk toch voor de mens, zodat die zich kan meten met andere mensen en daar wat van kan vinden

Maar dat is ook meer mijn ervaring met wedstrijden, wedstrijd klieken, onjuiste jureringen, idolizing en alles wat erbij komt. Dus dat is niet perse representatief

Qua western heb ik al jaren commentaar op wedstrijden, bitten, stijlen, trainingen etc en wordt er al jaren recht gekletst wat ik vind dat krom is. Mij maakt t verder eigenlijk niet uit, bedenk ik me nu… ieder moet doen wat ie leuk vind maar ik kan me voorstellen dat omdat paardensport als enige dierensport (toch?) op tv is, dat het onder vuur ligt. En het verandert maar heel traag ..
Oh, interessant dat totilas genoemd wordt, als ergens de meningen over verdeelt zijn, is het die combinatie wel. Dus daar gaat niemand uitkomen denk ik? Ik persoonlijk vond t verre van mooi, maar ik heb ook geen verstand van dressuur

Oh, een miljoen aan prijzengeld? Dat zal de sport heel nobel maken denk..

t gaat niet om t geld toch?