Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik denk dat zolang sponsors druk uit oefenen harmonie een issue zal blijven.
Ik ben geen fan van Gal omdat ik overtuigd ben dat hij ongelooflijk veel gevoel heeft voor het rijden en prachtige proeven zou kunnen neer zetten met moeilijke paarden. Maar IMO gebeurde dat niet door de druk die op hem lag. Ik zou doodgraag een proef zien van Gal met een paard waarin geen druk op hem uit geoefend wordt en hij kan tonen hoeveel gevoel hij heeft. Dan zouden pas echt monden open vallen IMO.
En dat is ook meteen het probleem van de competitie sport denk ik… ruiters die eigenlijk veel minder te beslissen hebben dan eerlijk is wat ten koste gaat van zowel welzijn als harmonie.
different1 schreef:Ik denk dat de "druk" die Edward eventueel zou voelen, meer vanuit het publiek komt dan vanuit de sponsor.
En hoe ik hem op Kyton zag, heb ik het gevoel dat er ook angst zou kunnen spelen.
Het Totilas-tijdperk heeft een hoop fans opgeleverd, die druk om dat nogmaals te kunnen laten zien zal enorm groot zijn, zéker met alle kritiek die steeds harder te horen is.
Ik had gehoopt dat hij tijdens de sabbatical een andere route zou gaan kiezen, maar helaas.
Elisa2 schreef:https://www.facebook.com/10004169649763 ... 7S9Ucbxw6v
Kyton, heb ze dus vorig jaar gezien toen ze net een combinatie waren en dat zag er prettiger uit. Paard leek toen ook niet bijzonder heet oid. Maar goed, ik zat er natuurlijk niet op.
Elisa2 schreef:Ben benieuwd hoe jullie denken dat harmonie het beste te beoordelen is.
Veronica2 schreef:Elisa2 schreef:Ben benieuwd hoe jullie denken dat harmonie het beste te beoordelen is.
Volgens mij wanneer de elementen van de proef technisch correct worden getoond, volgens de richtlijnen van de FEI. Tegelijkertijd hoort de proef dan vloeiend gereden te worden zodat de onderdelen niet apart, maar logisch aan elkaar worden gereden. Maar vooral moet het er moeiteloos uitzien, eigenlijk alsof het te makkelijk is. Het zou het toonbeeld van correcte africhting en scholing moeten zijn. Fouten mogen heus en met dieren kan je er niet vanuit gaan dat altijd alles lukt. In de beoordeling zou misschien iets opgenomen kunnen worden dat je reservelijnen naar keuze krijgt zodat je een mislukte oefening nog een keer kan laten zien. Zoals in het rijden van een kur eigenlijk altijd al wordt gedaan.
Elisa2 schreef:https://www.facebook.com/10004169649763 ... 7S9Ucbxw6v
Kyton, heb ze dus vorig jaar gezien toen ze net een combinatie waren en dat zag er prettiger uit. Paard leek toen ook niet bijzonder heet oid. Maar goed, ik zat er natuurlijk niet op.
Suzanne F. schreef:Zo dit is geen mooi filmpje inderdaad. En moet je nagaan hoe er thuis dan gereden wordt, als dit al met publiek is. Ik blijf zeggen dat Helgstrand gebruikt is om een voorbeeld te stellen, maar hij is in dressuurland echt niet de enige. Het gebeurt overal, vooral in de LDR hoek.
Elisa2 schreef:Ik kan verder niet zo snel ander beeldmateriaal vinden. Op KWPN tv is alles terug te zien maar alleen voor leden.
Elisa2 schreef:Er zijn ook wel andere goede hengsten die op het hoogste niveau lopen wat beter in elkaar zitten fysiek.![]()
Sowieso denk ik niet dat hij nog veel dekt aangezien hij wffs positief is. Zijn zoon Inclusive vind ik beter in elkaar zitten. (alleen ook erg heet en wffs) Ik zou eerder daarmee dekken of als ik hetzelfde bloed zou willen met Glamourdale. Want hoewel het een ander paard is, hebben ze precies dezelfde afstamming.
ZwarteHeks schreef:Elisa2 schreef:Ik kan verder niet zo snel ander beeldmateriaal vinden. Op KWPN tv is alles terug te zien maar alleen voor leden.
Op clipmyhorse.tv kan je trouwens best een hoop zien van Edward en Kyton. Ik was even nieuwsgierig naar aanleiding van dit topic, heb het nu opstaan. Jullie kunnen mij mening hiervan iig wel voorspellen denk ik.
Phonix schreef:Elisa2 schreef:Er zijn ook wel andere goede hengsten die op het hoogste niveau lopen wat beter in elkaar zitten fysiek.![]()
Sowieso denk ik niet dat hij nog veel dekt aangezien hij wffs positief is. Zijn zoon Inclusive vind ik beter in elkaar zitten. (alleen ook erg heet en wffs) Ik zou eerder daarmee dekken of als ik hetzelfde bloed zou willen met Glamourdale. Want hoewel het een ander paard is, hebben ze precies dezelfde afstamming.
Ik heb dus een inclusive nakomeling. En kan beamen dat het echt intense slimme werkpaarden zijn. Ze is niet moe te krijgen. Snap alles super snel en is super braaf. Maar als ze gespannen wordt, zet ze haar hals op en dan moet je alle zeilen bij trekken om netjes te blijven rijden. Dat zal wel Fry hebben gehad op Jumping.
Galmourdale is een heel andere paard. Als je niet een hete merrie gebruikt om te fokken krijgt je vaak luie paarden terug.
Ik heb Kyton in het echt en op video’s gezien onder Gal. En vindt bijna alles van hem vreselijk. Hij gaat zo duwend in de zadel zitten terwijl zijn handen naar achteren werkt. Ik kan het niet aanzien.