Ziekte bij politiepaarden in Amsterdam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:26

Net bij actienieuws,
"... inmiddels zijn er meer dieren overleden, de politie vreest dat dit het lot zal zijn van alle zieke dieren."

Geen woorden voor, wat erg.......................

gizar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:37

Wat verschrikkelijk erg zeg. Is het nu zeker dat het rhino is, of zou het ook een andere ziekte kunnen zijn? Ik verbaas me er namelijk over dat er nog geen besmettingen bekend zijn op andere stallen. Daar ben ik natuurlijk wel heel blij om, maar meestal is er bij een rhino-uitbraak een besmetting op verschillende stallen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:38

Ik zag het ook op televisie, erg...
Ik neem aan dat de paarden neit zomaar in contact komen met andere paarden en ruiters, zoals meestal wel op bv maneges...

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:53

ten eerste vind ik het echt heel erg voor de bereden politie Verdrietig.....

maar dan nog een vraagje,zijn er dus al meerdere stallen dicht? (sorry heb geen zin/tijd om het hele toppic door te lezen,aangezien het bast nogal lang is Haha!)

of zijn er al gevallen bekend in limburg?
of manege's die ook dicht houden in limburg?
bij ons op stal waren twee paarden erg ziek (eentje had zelf 40 koorts) en verkouden,daar ging het vandaag al gelukkig weer wat beter mee!
en mijn instructrice was vandaag met spoed naar de kliniek gegaan omdat haar paard ook zo ziek was?

onze manege houd niet ducht,iedereen mag erop en eraf?

latitia111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:42

test

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:58

Wat erg, zeg.

Wat een extreme vorm van rhino dan ook, als de paarden helemaal niet reageren op de anti-biotica en ze nu al vrezen dat er niet ééntje gered kan worden... dat is normaal toch niet zo? Je zou bijna toch aan die hooi-ziekte gaan denken, al ga ik er vanuit dat ze daar ook wel op onderzocht zullen hebben...

Vervelend ook dat het nieuws maar zo mondjesmaat binnenkomt; heel veel mensen leven heel erg mee (en zitten erg in de zenuwen), en alle geruchten spreken elkaar tegen.

Laten we in elk geval blij zijn dat er nog geen besmettingen op andere stallen zijn, en hopen dat dit een 'interne' besmetting is geweest... hoe erg dit ook al is. Verdrietig

latitia111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 02:02

Ik wil even reageren in deze treurige periode.

Zelf ben ik al ruim zes jaar lang weekendstalverzorgster bij de Bereden Politie van Amsterdam-Amstelland. Vandaag (zaterdag) maakten de paarden eindelijk weer een beetje geluid, maar dolenthousiast waren ze nog niet. Ze zijn de klap nog aan het verwerken. Er staan nog vijf paarden op de IC, maar de koorts is in ieder geval gezakt. Uiteraard juichen we nog niet te vroeg. Het gaat om de neurologische vorm van Rhino, de zwaarste die er bestaat. De paarden waren geënt, maar tegen dit horrorvirus is niets opgewassen.

Graag wil ik even een paar misverstanden uit de wereld helpen. Het ging de ronde dat we het virus binnen hebben gekregen via een nieuw paard. Dit is helemaal niet zeker. Aangezien we op stal met paardenmensen te maken hebben, waarvan er een groot deel regelmatig buiten werktijd met andere paarden omgaat, kan het dus overal vandaan komen. De voerhandelaar, mesthandelaar of zelfs de strohandelaar had het mee kunnen nemen. Vergeet ook niet dat het publiek dat van manege's en rijverenigingen regelmatig bij ons demonstratieavonden heeft bijgewoond, het ook heeft kunnen meenemen. Geef het paard niet de schuld.

Ten tweede las ik dat "De Heer" Rob van Wessum, dierenarts, zijn verhaal had verteld aan iemand en daarin vertelde dat hij de dierenarts bij de ruiterij is. Laat me niet lachen hahahaaaa, we hebben al een hele tijd een andere dierenarts. Een topper!!!!

Ten derde, het verhaal wat in de Paardenkrant staat (een krant die zich professioneel zou kunnen noemen), zit vol met onwaarheden. Ze hadden beter eerst de inlichtingendienst van de politie kunnen bellen om de informatie uit betrouwbare bron te verkrijgen. De info die ze nu geven komt uit onbetrouwbare bron, beetje jammer. Ze zijn er al over ingelicht.

Als laatste, degene die heeft geschreven dat het niet in het nieuws komt als het paard van Pietje Puk aan dit virus overlijdt leest waarschijnlijk ook nog boekjes van het Pietje Puk niveau. Iedere werkende Nederlander betaalt belasting. Van dit geld wordt onder andere de politie betaald en in dit geval dus ook de paarden. De paarden zijn dus van ons allemaal!!!!

Vanaf nu ga ik me niet meer opwinden over alle onnozele kulverhalen. Morgenochtend zal ik onze trouwe viervoeters weer met liefde verzorgen en met pijn in mijn hart langs de lege boxen lopen.

Iedereen die met ons meeleeft, hartelijk bedankt!!!!!!!! Erg lief. Ach gut

Ferdinand, Igor, Isis, Justy, Mikado en Nino, lieve lieve lieve schatten, we missen jullie!!!!!! Huilen

latitia111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 02:13

Ja daar ben ik nog een keer.

Om misverstanden en paniek te voorkomen, de paarden gaan nog niet naar buiten en de ruiters nemen de grootste voorzorgsmaatregelen voordat ze andere paarden bezoeken. Er zijn nog geen meldingen van andere stallen die besmet zijn. Gelukkig.

Bedankt voor jullie steun!!!!!!!!! OK dan!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 02:28

Latitia, ik krijg gewoon kippevel van je bericht, waar je op het einde de namen van de paarden noemt... Het is echt zo erg wat er gebeurt is. Niet omdat dit politie-paarden zijn, niet omdat ik eraan meebetaald heb, niet omdat ze een lange opleiding hebben gehad... maar 'gewoon' omdat er een stel prachtpaarden zijn overleden die verschrikkelijk gemist zullen worden. Verdrietig

In elk geval bedankt voor de informatie, ik vind het heel fijn om te horen dat de koort begint te zakken en ze misschien toch een beetje aan het opknappen zijn. We leven allemaal heel erg met jullie mee, en hopen dat de andere paarden dit drama allemaal zullen overleven en dat ze snel zullen opknappen en niet teveel pijn zullen lijden!

Sterkte in deze moeilijke periode, en we leven allemaal erg met jullie mee!

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 02:31

[img]Ferdinand, Igor, Isis, Justy, Mikado en Nino, lieve lieve lieve schatten, we missen jullie!!!!!!
Maar één woord: kippenvel![/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 03:53

Ferdinand... daar heb ik nog les op gehad, jaaaaren geleden nog op de Marnixstraat, fijn paard!

Latitia111, veel sterkte voor jou en je collega's. Je zult vast alle steunbetuigingen op de site van het korps amsterdam-amstelland wel gezien hebben, hoop ik??

Rob van Wessum is wel een bekende daar, maar ik geloof dat er nu een plaatselijke arts zijn hart uit zijn lijf werkt voor de paarden?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:52

Latitia, heel veel sterkte met onder andere jouw verlies. Ook sterkte voor al de mensen van de bereden politie en iedereen die zo zijn best aan het doen is voor de paarden.

Ik ben erg blij te horen dat het met de paarden weer wat beter gaat en ben erg onder de indruk over de openheid in dit verhaal en hoe snel en adequaat er gereageerd is en mee omgegaan is.

En nu maar op naar de gezondheid voor de rest van het spul.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:11

hoe is het nou met de paarden weten ze al wat voor een ziekte het is?
zijn er veel paarden aan deze ziekte overleden?
ik hoop het niet sjee wat erg!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:21

ik hoop dat er niet meer paarden ziek worden !!!!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:22

en heel veel sterkte ermee he,wat lijkt me dat rottig om langs lege stallen te lopen!!!

latitia111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:13

Dag allemaal,

Graag wil ik nog even wat rechtzetten. Het virus is nagenoeg alleen van paard op paard overdraagbaar.

Geen paniek dus!!!!!!!!!!! Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:55

Hoe gaat het inmiddels met de andere paarden, Latitia? Ik neem aan dat jij er vandaag weer geweest bent... ik hoop dat er een nieuwe gevallen bij zijn gekomen, en dat de rest aan het opknappen is?

Jemille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:55

Hoe staat het er nu mee???

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:25

Nimue schreef:
Latitia, ik krijg gewoon kippevel van je bericht, waar je op het einde de namen van de paarden noemt... Het is echt zo erg wat er gebeurt is. Niet omdat dit politie-paarden zijn, niet omdat ik eraan meebetaald heb, niet omdat ze een lange opleiding hebben gehad... maar 'gewoon' omdat er een stel prachtpaarden zijn overleden die verschrikkelijk gemist zullen worden. Verdrietig

In elk geval bedankt voor de informatie, ik vind het heel fijn om te horen dat de koort begint te zakken en ze misschien toch een beetje aan het opknappen zijn. We leven allemaal heel erg met jullie mee, en hopen dat de andere paarden dit drama allemaal zullen overleven en dat ze snel zullen opknappen en niet teveel pijn zullen lijden!

Sterkte in deze moeilijke periode, en we leven allemaal erg met jullie mee!

Helemaal mee eens...

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:38

latitia111 schreef:

Als laatste, degene die heeft geschreven dat het niet in het nieuws komt als het paard van Pietje Puk aan dit virus overlijdt leest waarschijnlijk ook nog boekjes van het Pietje Puk niveau. Iedere werkende Nederlander betaalt belasting. Van dit geld wordt onder andere de politie betaald en in dit geval dus ook de paarden. De paarden zijn dus van ons allemaal!!!!

Vanaf nu ga ik me niet meer opwinden over alle onnozele kulverhalen. Huilen

Even mijn reactie ik denk dat je door je opwinding niet helemaal goed leest hoe bepaalde dingen bedoeld zijn, en de paarden van ons allemaal dat vind ik een topper !!!!

Sterkte verder Knipoog

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:57

Bij ons op stal staat een vrouwtje die reserve ruiter is bij de ruiterij en nu ik net de namen van de paarden zag kreeg ik een brok in mijn keel. Ze heeft mij zoveel verteld met name over Ferdinant.

Daarom nogmaaks iedereen van de ruiterij en de mensen daarom heen heel veel sterkte

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:02

Inderdaad heel veel sterkte gewenst, moet er niet aan denken je paard aan zoiets te verliezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:04

Op RT staat een topic over de binnenhand, bijvoorbeeld het losgeven van de binnenteugel op de volte als je stelling goed is.
Dat heeft Ferdinand mij laten zien toen ooit tijdens een ritje, voor het eerst dus. Het was fijn om toen op een paard te rijden die correct gereden was en zijn best deed, zo'n lieverd.
Ik reed toen voornamelijk lessen op de manege en dus ook soms bij de ruiterij waar ik in 1 uurtje heel veel leerde. Op bijvoorbeeld Ferdinand dus en mijn meest interessante springlessen reed ik op Nico, maar die is al een tijd weg.

Tinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:21

Enige tijd geleden was ik op bezoek bij een manege waar in het verleden ook rhino heeft gewoed.. Na een poosje met de eigenaresse van die stal gepraat te hebben gaf zij ons de tip om met de dierenarts te overleggen of het zinvol is om in geval van rhino-besmetting, de paarden Zoverax te geven.. Ik denk zelf dat paarden met verlammingsverschijnselen hierbij geen baat meer bij zullen hebben.. Zoverax is een middel wat gebruikt wordt bij koortslip/gordelroos enz..
Op die stal hebben ze dat nl bij de paarden toegediend die nieuw besmet waren, maar deze knapte al snel op!!
Ik heb geen idee of het ook per rhino-virus kan verschillen of een paard baat heeft bij Zoverax, maar daarom werd geadviseerd dir te overleggen..
Ik hoop dat er geen nieuwe slachtoffers hoeven te vallen, dus wil deze tip met iedereen delen!!! Want werkt t, dan is dat super.. In geval van nood is het proberen waard!!

Sterkte gewenst aan BP..

nicoetientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:43

charene"]
[quote="silden schreef:
gelukkig hebben we een hoop leuke foto's en herrinneringen van Robbenwoods Katinka en heeft ze een super leven bij ons gehad! Lachen

Dat is een ding wat zeker is...Katinka zal echt nooit vergeten worden en al zeker niet door jullie Ach gut
Katinka was een TOPwijffie met een heel apart karakter.....en beter als bij jullie zou ze het nergens hebben gehad.......... OK dan!

En Petroushka geweldig zelfs jij nu ook op bokt......ik denk dat er zeker een paar mensen zijn die zich kunnen schamen en dat nu ook wel weten dus laat ze nu maar met rust Bloos! Haha!
[/quote]