nps schreef:Er zit natuurlijk nog wel wat tussen toelaten en normaal vinden en met de dood bedreigenIk heb er een meegemaakt die mijn paard meerdere keren keihard in haar buik schopte toen ze sloeg met haar achterbeen. Moet wel bij gezegd worden dat ze een pijnlijke hoefzweer had en dat de smid er voor de tweede keer in twee dagen met een hoefnagel (!) in stond te porren en ze niet gericht trapte. Die hoefde voor mij dus echt niet terug te komen maar bleef vrolijk door bekappen bij anderen. Meerdere van zulke dingen gezien. Ook meisje wat af werd gegooid weer op paard af zien lopen en een paar keer flink in de buik trappen, is nu volgens mij succesvol stalruiter. Let op, ik praat het niet goed - noway dat ik het zelf wil of ik mensen zo met mijn paard om laat gaan, maar zo ongebruikelijk is het (helaas) niet. Moeten we dan iedereen zo met paarden omgaat met de dood gaan bedreigen, uitschelden of ontslaan?

Ontslaan lijkt me overigens prima met dat soort gedrag. Dat moeten we gewoon niet willen. Hoe ik ook de pest heb aan dier en recht en die andere organisaties, als we dat soort gedrag blijven accepteren kunnen we straks niet eens meer paarden houden en dat is dat wel echt gewoon je eigen domme schuld.