De Sims 4 breidt uit met een paardenboerderij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:07

JesdaJinn schreef:
Maar in sims 3 kon volwassen ook op shettie rijden.
Maargoed, zie alweer genoeg leuke dingen :)
Het kan ook wel, mijn punt was enkel dat dat meer moeite kost dan even een slider die formaat wijzigd erin zetten en dat er daarom waarschijnlijk niet zo snel een mod voor is ;) . Puur het model verkleinen gaat alle animaties rare dingen laten doen, dus die moet je ook fixen en mogelijk wat interacties aanpassen. Daarna werkt het prima, maar is wel ff wat extra werk. De Sims 3 heeft dat waarschijnlijk netjes meegenomen tijdens development zodat de animaties of al passen, of er losse animaties voor zijn als ze onder een specifiek formaat komen.

Maar zo had de Sims 3 bijvoorbeeld ook vergelijkbaar probleem waar Toddlers soms animaties voor grotere sims gebruikte, en dat eindigde zo:
Afbeelding
De bug kwam in The Sims 4 terug trouwens:
Afbeelding

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:08

Als ik dit allemaal zie, weet ik wat ik vanavond ga doen. :+

JesdaJinn

Re: De Sims 4 breidt uit met een paardenboerderij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:10

Ah zo. Dat ziet er idd wel gek uit xD

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:35

Iemand die veel verstand heeft van de galerij

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:43

Ik heb hem ook maar weer eens geïnstalleerd. Mijn farm is inmiddels klaar, nu de dieren nog. Zal morgen eens kijken of ik wat screens kan plaatsen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:35

Pff, stal en gezin gemaakt, helemaal leuk.. Wil ik een veulen fokken, kan niet, huishouden vol. Nou heb ik fullhouse mod en kan ik meer sims in m'n huis, maar alleen toevoegen, niet fokken... Ja, dat vind ik dus niet leuk, weg motivatie om nog iets met de sims te doen :') En ik was nog wel zo blij met m'n huis en stallen haha.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:17

Na mijn buitenrit vandaag besloten om mijn laatste slot (dat vrijgekomen is toen ik de kleuter eruit werkte) op te vullen met een American Paint Horse :D .Dus zojuist de stal uitgebouwd met een extra plek, en de wei wat vergroot aan de achterkant om de verloren ruimte voor de paarden goed te maken. Ook het huis zelf heeft een update gekregen in de tussentijd, hoewel de binnenkant nog veel werk heeft (en de buitenkant wat versiering kan gebruiken). Dus de huidige status van mijn ranch is nu zo:
Afbeelding

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:53

Wat bouwen jullie gave dingen. <3
Daphne, ik zat met hetzelfde probleem, je hebt er wel een mod voor. :j dan kun je kiezen uit 10, 15 of 25 sims. Ik kan nu (combi met MCCC, geen idee of dat ermee te maken heeft) wel fokken.
Deze is het: https://www.patreon.com/posts/larger-sims-49324962

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 01:25

Oke ff een vraagje. Heeft iemand gevonden hoe je de kleur van de manen kan aanpassen? Nu begin ik maar steeds met een ras met de juiste kleur en pas die naar wens aan, maar dat moet toch makkelijker kunnen? Maar onder "Hair" zie ik geen opties, en in paint mode gaat het autonatisch naar de huid onder het haar.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:55

Bedenk me net dat ik mijn paarden zelf nooit gedeeld heb :+ . Had gister toen ze ff vlakbij elkaar stonden nog een screenshot gemaakt na de toevoeging van de APH, dus zie hier:
Afbeelding

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:04

Cambionn knap stel :) Als het goed is moet je de manen gewoon in CES met cas.fulleditmode aankunnen passen..

mijn ranch tot nu toe ;)
Afbeelding

Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:16

MallyBelly schreef:
Cambionn knap stel :) Als het goed is moet je de manen gewoon in CES met cas.fulleditmode aankunnen passen..
Ik mis echt wat denk ik. Bij het maken van een nieuwe familie zie ik de optie niet staan, en dan is fulleditmode normaal toch aan? Ik zal zo nog eens kijken met de cheat actief, want ik zie dat jij hier wel mooi wit door de manen hebt...

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:21

Cambionn schreef:
MallyBelly schreef:
Ik mis echt wat denk ik. Bij het maken van een nieuwe familie zie ik de optie niet staan, en dan is fulleditmode normaal toch aan? Ik zal zo nog eens kijken met de cheat actief, want ik zie dat jij hier wel mooi wit door de manen hebt...

Dat is een CC, ik dacht dat je alle manen bedoelde.
Ik zal even zoeken welke cc het was.

Ik stuur je even een pb, heb de originele link niet maar heb ze ff op de site gezet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:24

Anastasia24 schreef:
Wat bouwen jullie gave dingen. <3
Daphne, ik zat met hetzelfde probleem, je hebt er wel een mod voor. :j dan kun je kiezen uit 10, 15 of 25 sims. Ik kan nu (combi met MCCC, geen idee of dat ermee te maken heeft) wel fokken.
Deze is het: https://www.patreon.com/posts/larger-sims-49324962

Jeej, bedankt! *\o/* Het werkt, zo blij mee, nu vind ik het weer leuk :')

Dit keer begonnen met compleet lege kavel en zelf alles gebouwd, dat vind ik bijna nog leuker dan het uiteindelijke spelen. Wel jammer dat er vanuit de sims heel weinig paardenspul is, dus kan niet wachten tot over een poosje als er weer veel downloads en vachtkleuren etc zijn. Heb nu gewoon een inloopstal, maar wil aparte boxen met wasplaats, zadelkamer etc.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:24

Mijn spel gaat toch wel wat haperen als ik alle uitbreidingen gebruik en ook als ik veel personages heb lopen. Mijn pc is een gaming laptop van twee jaar oud. Mar dat gebeurt bij jullie niet?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:25

ik vind jammer dat je weinig dieren kan hebben. haha ik moet nu kiezen tussen paarden of honden/katten als ik er ook nog mee wilt fokken. en jammer dat je geen echte mixen krijgt maar dat het een look a like ma of pa is haha

ik snap die mods niet zo. en hoe je dat in je spel kan krijgen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:48

Wintu schreef:
Mijn spel gaat toch wel wat haperen als ik alle uitbreidingen gebruik en ook als ik veel personages heb lopen. Mijn pc is een gaming laptop van twee jaar oud. Mar dat gebeurt bij jullie niet?

Lag is een bekend issue met de sims 4 helaas -O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:58

plutolover schreef:
ik vind jammer dat je weinig dieren kan hebben. haha ik moet nu kiezen tussen paarden of honden/katten als ik er ook nog mee wilt fokken. en jammer dat je geen echte mixen krijgt maar dat het een look a like ma of pa is haha

ik snap die mods niet zo. en hoe je dat in je spel kan krijgen

Hoe je dat in je spel krijgt, is soms net iets anders, maar vaak is het heel simpel.

Als je op je computer je mappen opent en daar naar documenten gaat, staat daar een mapje ‘Electronic Arts’, in dat mapje staat dan weer een mapje ‘Sims 4’ en in dat mapje staat een mapje ‘Mods’. Als je online (in een makkelijk voorbeeld) dan een nieuw kapsel download van een betrouwbare site, komt dat in het mapje ‘Downloads’ op je computer. Je sleept het bestandje van dat kapsel dan van Downloads naar Mods en de volgende keer dat je het spel opstart staat het tussen je kapsels :D

Bij sommige andere dingen (uitgebreide mods) moet je de gedownloade folders eerst unzippen/uitpakken.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:06

Wintu schreef:
Geen enkel probleem mee, en ik zit op een 6 jaar oude custom built gaming desktop.

Klinkt als een tekort in de hardware. Bedenk wel dat de minimum/recommended specs voor basegame danwel basegame+die uitbreiding gelden, niet voor alles tegelijk (laat staan met mods). Dan zou je namelijk per mogelijke combi aan uitbreidingen moeten gaan rekenen, en dat is niet te doen. Hoe meer je toevoegd, hoe meer RAM en CPU nodig is. "2 jaar oude gaming laptop" zegt niet zo veel. Wat voor CPU, RAM en GPU zit erin (en dan met alle nummertjes, dus niet enkel i5 maar bijv. i5-6600K ;) )?
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 07-08-23 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:14

Ik had vroeger met tekort komende hardware hetzelfde probleem. Veel lag en vaak crashen. Maar met mijn huidige setup met veel betere CPU, meer RAM en betere GPU geen enkel probleem meer met Sims 4. Sims 3 vind hij daarentegen nog altijd wel zwaar en veel lag. Maar Planet Zoo bijvoorbeeld kan ik wel bijna vlekkeloos spelen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:28

xPabloBokt schreef:
Ik had vroeger met tekort komende hardware hetzelfde probleem. Veel lag en vaak crashen. Maar met mijn huidige setup met veel betere CPU, meer RAM en betere GPU geen enkel probleem meer met Sims 4. Sims 3 vind hij daarentegen nog altijd wel zwaar en veel lag. Maar Planet Zoo bijvoorbeeld kan ik wel bijna vlekkeloos spelen.
De Sims 3 z'n engine was echt bagger geprogrameerd, die heeft vrijwel altijd problemen. Hoe meer uitbreidingen er kwamen, hoe meer dat aan het licht kwam. Uiteindelijk was de officiele oplossing van EA voor De Sims 3 dat je nooit met alle uitbreidingen tegelijk moest spelen :') .

Maar daar is echt de onderliggende programmering van het spel het probleem, niet de hardware. Dat ligt anders dan bij De Sims 4, welke een compleet andere engine heeft. Die doet het prima afhankelijk van de hardware.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:35

EA is toch prachtig hè. :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:51

Ik speel de sims 4 met alle uitbreidingen en pakketten, 100erden meubels, kleding en prut gedownload... Op een Dell Latitude laptop van zeker 10 jaar oud :+ Wel 1tb, maar echt een fossiel :')

Alleen wisselen van bouwen naar leven duurt even, maar verder speelt hij het op z'n slofjes :D

Carmen_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:54

Kan dit alleen op laptop/computer of ook op smartphone/tablet?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:55

Het enige wat bij mij echt voor vertraging zorgt is als de paarden gaan rondrennen in een sneeuwstorm. Die combinatie is blijkbaar best heftig. :')