Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:"Wij zijn van mening dat de sociale gevolgen voor ons te groot zijn om dit gedrag voorbij laten gaan."
Enzo_Ollie schreef:Citaat:"Wij zijn van mening dat de sociale gevolgen voor ons te groot zijn om dit gedrag voorbij laten gaan."
Snap niet helemaal wat 'ie met sociale gevolgen bedoelt (wie weet vertalingsding), maar als de gevolgen te groot voor ze zijn om het uit te zenden, dan is er toch iets mis? Als er niks aan de hand zou zijn, zou zo'n uitzending ook geen grote gevolgen hebben lijkt mij...?
pol013 schreef:Enzo_Ollie schreef:
Snap niet helemaal wat 'ie met sociale gevolgen bedoelt (wie weet vertalingsding), maar als de gevolgen te groot voor ze zijn om het uit te zenden, dan is er toch iets mis? Als er niks aan de hand zou zijn, zou zo'n uitzending ook geen grote gevolgen hebben lijkt mij...?
Niet?
Nog nooit gehoord van heksenjachten?
Van mensen die vermeend iets gedaan zouden hebben die te maken kregen met online bedreigingen en mensen aan hun deur?
Dat is recent nog gebeurt met een jongen die door de politie gezocht werd. Gingen mensen ook aardig gestoord op los. (want hij werd gezocht, waar rook is is vuur etc). En uiteindelijk bleken ze die jongen alleen te zoeken omdat hij informatie kon verstrekken en dus alleen een onschuldige omstander was.
Lijkt mij een aardig enge situatie.
Echt ik begin inmiddels iets te snappen van recidivsten.
Als er ooit iets bij je gevonden is wat niet prettig was (wat ook al trail by media was) zul je wel altijd verkeerd bezig zijn. Bij twijfel al zeker. Dan vergoten we het vermeende misdrijf in ons hoofd alvast extra uit. Aan de galg ermee
cp112 schreef:Vergeten we voor het gemak even dat deze man/stal al veel vaker in opspraak is geweest?
Daarnaast als we (undercover) beelden zien van grof rijden/wangedrag etc dan roept iedereen “oooh oppakken”, “mag geen dieren meer houden” etc etc.
Nu zijn die beelden er nog niet maar is helgstrand zelf eerder met zijn statement en is het ineens not done om undercover beelden te maken.
Euh, hypocriet much?
Ze zullen vast niet voor jan doedel die kant ok zijn gegaan en helgstrand is nu al enorm defensief. Bijzonder to say the least. Ik ben benieuwd naar de beelden.
Babootje schreef:Als je het dan toch uit dierenliefde nodig hebt gevonden om een undercover opname te maken binnen een prive onderneming stuur dan je opname naar de dierenbescherming -politie of een andere instantie die daarvan is in plaats van groot uitgemeten in een sensatieprogramma op TV te kwakken,
Het is wat hiervoor al werd geschetst: er lopen zoveel idioten rond in links en rechts extreem die er wat van vinden en het bedreigen of erger niet zullen laten. Helgstrand zal zich nog best kunnen beschermen, maar zo'n werknemer - als hij/zij niet intern is - moet gewoon naar huis.
Natuurlijk moet er ingegrepen worden als er misstanden zijn ogv welzijn, maar dat kan ook op een andere manier zonder schade aan mensen die daar werken,
fransje23 schreef:Als ik het goed begrijp zijn de beelden gemaakt door een medewerker van het programma die zich als groom voor heeft gedaan.
De opzet is dus beelden maken voor het programma.
Babootje schreef:fransje23 schreef:Als ik het goed begrijp zijn de beelden gemaakt door een medewerker van het programma die zich als groom voor heeft gedaan.
De opzet is dus beelden maken voor het programma.
Ja dat begrijp ik heel goed. Ik bedoel ermee te zeggen dat ik de intentie (sensatieprogramma) en de hele opzet verkeerd vind. En daar heeft Helgstrand zeker een punt,
Als je daar al als groom zou werken en je ziet echte misstanden dan kan ik me best nog voorstellen dat je daar beelden van maakt en er mee naar de politie of andere instelling die daarvoor is stapt.
W.b. Helgstrand; ik ben geen fan van hem als ruiter. Te weinig sensibel. Maar voorval 'blauwe tong' is bijna 20 jaar geleden. Ik ken geen andere voorvallen, maar misschien heb ik iets gemist.
Moet je iemand die 20 jaar geleden in de fout ging en zn hoofdstel niet goed heeft gecontroleerd (kinketting zat te strak) dat nog steeds nadragen?
Captain schreef:Moomfish, het zijn hengsten. Geen moordlustige aliens.
Wat een panisch gedoe altijd.