Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:30

Dorine92 schreef:
Ik kom hier uit de buurt (waar ze dus schijnbaar niet meer woont volgens dit topic?) en dan kom je wel eens op dezelfde wedstrijd. Ook kwam ik toen wel bij Koole (die hebben ook een ruitersportzaak, vandaar) en ik heb genoeg gezien om te kunnen concluderen dat ze echt zo is. Ik rij inmiddels geen wedstrijden meer, al een aantal jaar, dus het gaat om de periode voordat ze zo bekend was, en de periode dat het net begon te komen. Toen moest je nog de stallen in om personeel te halen voor de winkel. Dat zou nu absoluut niet meer kunnen

Ze heeft een appartementje bij Bartels op stal, maar ook nog een huis in Amsterdam. Ze pendelt een beetje heen en weer ivm haar werk op tv.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:57

Dan heb je er dus veel voor over om vooruit te komen. Iets wat men vaak niet weet en wat het des te zuurder maakt zo maar te roepen hoe slecht alles is

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:07

Skessa_ schreef:
Dorine92 schreef:
Ik kom hier uit de buurt (waar ze dus schijnbaar niet meer woont volgens dit topic?) en dan kom je wel eens op dezelfde wedstrijd. Ook kwam ik toen wel bij Koole (die hebben ook een ruitersportzaak, vandaar) en ik heb genoeg gezien om te kunnen concluderen dat ze echt zo is. Ik rij inmiddels geen wedstrijden meer, al een aantal jaar, dus het gaat om de periode voordat ze zo bekend was, en de periode dat het net begon te komen. Toen moest je nog de stallen in om personeel te halen voor de winkel. Dat zou nu absoluut niet meer kunnen

Ze heeft een appartementje bij Bartels op stal, maar ook nog een huis in Amsterdam. Ze pendelt een beetje heen en weer ivm haar werk op tv.

Ahh oké kun je nagaan.. in mijn beleving stond ze nog bij Koole. Heb tot een jaar of 2 geleden de roze vrachtwagen daar ook altijd nog zien staan als ik langs töltte

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:51

Ah ook nog niet super lang hoor, haar verhuis filmpjes zijn ong 10 maanden oud.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:01

Skessa_ schreef:
Ah ook nog niet super lang hoor, haar verhuis filmpjes zijn ong 10 maanden oud.

Haha nou ben ik ook weer helemaal up to date 8-)

Dreamboy

Re: Britt Dekker 'onverwachts' naar NK dressuur: 'Ongelofelijk trots'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:28

Je kunt er van vinden wat je wil maar ze kan wel netjes rijden. Ik zit momenteel een dressuurwedstrijd te kijken op horse & country tv gehouden in Devon Amerika. Dat is echt tenenkrommend. Het betere hak en zaagwerk en ruiters die als een zoutzak op hun paard zitten. En dat op zo'n niveau. En als je dan ziet wat voor punten ze krijgen... Ik denk dat de gemiddelde recreatieruiter hier nog netter rijdt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:46

Ik heb helaas de laatste aflevering van seizoen 7 van Working' Moms gekeken.

Alle seinen wijzen erop dat dit het laatste seizoen was.

Helaas, want het is een hele leuke serie met veel humor.

Door met Firefly Lane

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:48

Boras schreef:

Door met Firefly Lane

Verkeerde topic?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:52

Kan gebeuren ;)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:16

Boras schreef:

Door met Firefly Lane

Te veel oranje bitter gehad? Volgens mij verkeerde topic voor je bericht. :o :o

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:50

Oeps ja, verkeerde topic. Sorry!

Hik <<)

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:40

Heb Britt in Brabant zien rijden was niet verkeerd maar ook niet fantastisch is wel power horse die ze onder kont heeft

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:55

Ayasha schreef:
en die stap wat ie doet als ie van de vrachtwagen komt is écht niet typisch PRE. Daar is ie of heel opgenaaid van de rit (wat kan) of ronduit kreupel.

Er zijn zat paarden die op het harde wat minder stappen. En helemaal vanuit de vrachtwagen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:56

Sizzle schreef:
Als mijn paard uit de trailer komt terwijl ze al blij aangehinnikt wordt door stalgenootjes na een lange reis dan loopt ze ook als een lama met gipsen pootjes met oren en ogen op stokjes :+

Dit dus :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:59

BabiiVeeraa schreef:
Het is ook geen waardeoordeel vanuit mij, puur een reactie op “ben benieuwd waar ze tegen reed”, rij zelf ook met niet-kwpn’ers.

Maar ik dacht dat ze Prix St George met hem ging starten en niet de ZZZ. Zo stond ze iig op de startlijst, met één andere combinatie. Als ze dat heeft veranderd in ZZZ reed ze inderdaad tegen een stuk meer mensen.
[ [url=m/panHKJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh god, Verwer en Schotman, 2 enorme sinterklaasjuryś die het gewoon ook niet meer zo goed zien.

Al vond ik het beeld niet verkeerd van Britt en George.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:00

xmarliez schreef:
Ik lees vooral ‘ik zou daar niet gaan trainen’ en ‘ik vind dit geen dressuur’. Echt, who cares :') jullie hebben dit paard niet, hoeven niet bij Bartels te rijden, hoeven hier ook geen mening over te hebben. Wat is er mis met blij zijn voor iemand ondanks dat het niet jouw stijl is? We kunnen niet allemaal in het zelfde straatje lopen en iedereen heeft een ander idee bij dressuur en bij trainen. Wat een discussies altijd terwijl er niemand gelijk of ongelijk heeft.

(Jaja dit is een forum waar lekker iedereen een mening mag geven, i know…. Maar doordat er zo weinig begrip en sympathie voor elkaar is blijft er dadelijk geen sport meer over).

@superpony, wauw heftig om te zeggen dat iemand de verkeerde keuzes maakt….. het is toch niet jouw leven? Dus ook niet jouw keuzes.

Amen!!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:07

Rule_Breaker schreef:
Filmpje gezien, maar idd rijtechnisch laat het te wensen over.
Ik zie hem in het galopappyement niet overkruisen

Dat is helemaal niet te beoordelen vanaf de plek waarop het gefilmd werd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:12

Elisa2 schreef:
Zolang Dalera nummer 1 is van de wereld kan er niet gezegd worden dat het alleen om spektakel gaat, want als er 1 niet spectaculair is aan de voorkant dan is zij dat wel. Gelukkig is er al een kentering in de dressuur waarbij de voorbeenzwaaiers van vroeger niet meer zo gewaardeerd worden. ik ben er ook van overtuigd dat je ook met een simpel paard ver kan komen, je moet alleen wel even net iets beter leren rijden.

Hoe verzin je het om de nr 1 van de wereld niet spektaculair te noemen. Dat is ze juist wel!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:32

Nadinetjuhh schreef:
Als geld geen rol zou spelen waren de paarden niet al beleerd op te jonge leeftijden. Liepen ze niet al erg hoog niveau met 4 jaar. Hoe sneller de paarden onder het zadel beleerd worden hoe sneller ze kunnen stijgen in niveau hoe sneller er geld binnenkomt. In mijn ogen is dat zeker dierenleed onder invloed van geld. Zelfde geld voor rollkur of incorrect aan de teugel lopen. Niet de tijd willen nemen om een paard correct door het lichaam te laten lopen. Sperriem en te strakke neusriemen zijn hier ook een voorbeeld van. Ipv probleem op te lossen het probleem verbergen en daardoor alsnog punten kunnen scoren. Puur een geld kwestie. Als echte paarden liefhebber had je er voor gekozen het probleem op te lossen en er veel tijd in te steken. Maar goed dat is hoe ik er naar kijk :=

Dit is zo enorme onzin! Een L proefje op 4 jarige leeftijd is voor jouw rijtechnische kunnen misschien hoog, maar voor een paard niet. Een paard welke is overbelast op jonge leeftijd brengt juist helemaal niets op. Die is stuk! Professionals zijn juist de gene die de tijd nemen een paard op te leiden. Dat de gemiddelde huis tuin en keuken ruiter een B proef al een hele prestatie vindt, maakt dat dit soort domme opmerkingen gemaakt worden. Aan de teugel lopen is geen prestatie voor een paard, voor veel ruiters alleen wel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:36

Moderatoropmerking:
Bericht aangepast omdat deze tegen de regels van Bokt is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:36

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:
Zolang Dalera nummer 1 is van de wereld kan er niet gezegd worden dat het alleen om spektakel gaat, want als er 1 niet spectaculair is aan de voorkant dan is zij dat wel. Gelukkig is er al een kentering in de dressuur waarbij de voorbeenzwaaiers van vroeger niet meer zo gewaardeerd worden. ik ben er ook van overtuigd dat je ook met een simpel paard ver kan komen, je moet alleen wel even net iets beter leren rijden.

Hoe verzin je het om de nr 1 van de wereld niet spektaculair te noemen. Dat is ze juist wel!

Ja? vind jij haar net zo spectaculair in het voorbeen als een George of een Totilas?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:52

Benzz schreef:
BabiiVeeraa schreef:
Het is ook geen waardeoordeel vanuit mij, puur een reactie op “ben benieuwd waar ze tegen reed”, rij zelf ook met niet-kwpn’ers.

Maar ik dacht dat ze Prix St George met hem ging starten en niet de ZZZ. Zo stond ze iig op de startlijst, met één andere combinatie. Als ze dat heeft veranderd in ZZZ reed ze inderdaad tegen een stuk meer mensen.
[ [url=m/panHKJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh god, Verwer en Schotman, 2 enorme sinterklaasjuryś die het gewoon ook niet meer zo goed zien.

Vraagje: is je sneer naar de juryleden sarcastisch of serieus? Waarom zien ze het ook niet meer zo goed?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:03

CharleyT schreef:
Benzz schreef:

Vraagje: is je sneer naar de juryleden sarcastisch of serieus? Waarom zien ze het ook niet meer zo goed?

Ik wou zeggen.. ik heb vorige week nog bij Nico zitten schrijven en hij heeft een hele logische en zeer goed te volgen manier van jureren. Ga eerst eens bij hem én een paar andere juryleden zitten voordat je een oordeelt velt. Iedere jury heeft zijn eigen stijl, en op iedere jury valt wel wat aan te merken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:29

Waarom worden de juryleden met naam erbij gehaald? Dat is toch helemaal nergens voor nodig.

Iedereen die ooit is gestart is wel eens geholpen met wat puntjes.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:37

purny schreef:
Waarom worden de juryleden met naam erbij gehaald? Dat is toch helemaal nergens voor nodig.

Iedereen die ooit is gestart is wel eens geholpen met wat puntjes.

Een wijs man zei ooit: je krijgt soms misschien wat te veel, soms misschien wat te weinig, maar aan het eind van het jaar heb je gekregen wat je hebt verdiend