Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Misschien heb ik het mis maar criticasters zijn ,.i. niet het gemiddelde HE publiek.
Dat zijn veel ouders met Pennykinderen en "mainstream paardenmensen" althans dat is mijn ervaring uit de tijd dat het nog in Deurne was en ik erin in een stand stond.
chevax schreef:fransje23 schreef:Misschien heb ik het mis maar criticasters zijn ,.i. niet het gemiddelde HE publiek.
Dat zijn veel ouders met Pennykinderen en "mainstream paardenmensen" althans dat is mijn ervaring uit de tijd dat het nog in Deurne was en ik erin in een stand stond.
Het zijn toch ook mainstream paardenmensen die hier de meeste kritiek uiten?
chevax schreef:Superpony: zwaktebod. Kun jij alleen iemand aanspreken met dom, oridinair geschreeuw?
Maar los van mijn voorbeeld kun je misschien antwoord geven op de vraag wie je hebt aangesproken?
Vrij kinderachtig om je nu achter “een groot event” te verbergen. Mensen kunnen toch ook “op een groot forum” alles zeggen? Zou het dan toch zijn omdat het online zo lekker anoniem is?
superpony schreef:chevax schreef:Superpony: zwaktebod. Kun jij alleen iemand aanspreken met dom, oridinair geschreeuw?
Maar los van mijn voorbeeld kun je misschien antwoord geven op de vraag wie je hebt aangesproken?
Vrij kinderachtig om je nu achter “een groot event” te verbergen. Mensen kunnen toch ook “op een groot forum” alles zeggen? Zou het dan toch zijn omdat het online zo lekker anoniem is?
Dat zeg ik helemaal nergens.
Maar je snapt zelf wel dat ook een bekende ruiter geen fouten wil toegeven ten overstaande van een groot publiek, dus daar een echte discussie aan gaan heeft echt geen nut.
Ik gaf als voorbeeld bijv dat alleen Anky aan tafel kwam bij Humberto toen er iets werd gezegd over de sport. Daar werd ook niemand uitgenodigd om de misstanden aan te geven. Anky mocht het goedpraten en al vaker is het zo dat dat is wat zij willen. De misstanden goedpraten en niet in gesprek om de sport te verbeteren.
Haar zoon heeft zich zelfs al een paar keer uitgelaten op fb toen er echt kwalijke misstanden waren in de springsport. Dat komt toch echt van huis uit.
Maar goed, het zou toch te gek zijn dat we niks meer mogen zeggen.
En zoals bij alles, mensen zoeken elkaar op. Soort zoekt soort en men wil alleen horen wat men wil horen.
chevax schreef:Ik denk dat je zo een open gesprek zelf op voorhand al afkapt. En het gaat er hier niet over of een ruiter zijn fouten wil toegeven, het gaat erom of je de ballen hebt om iemand aan te spreken op wat jij dierenmishandeling vindt.
Grainey schreef:Heel leuk zo'n filmpje hoor maar zitten die oordoppen gewoon standaard steeds in die oren nu? Kan me nog voorstellen dat je op een koers nog zegt dat er te veel prikkels zijn, maar een trainingrondje op het strand met proppen in de oren? Waar is dat nu voor nodig?
Grainey schreef:Heel leuk zo'n filmpje hoor maar zitten die oordoppen gewoon standaard steeds in die oren nu? Kan me nog voorstellen dat je op een koers nog zegt dat er te veel prikkels zijn, maar een trainingrondje op het strand met proppen in de oren? Waar is dat nu voor nodig?
ruitje schreef:Als er bij mijn paard een drone meevliegt op het strand doe ik 'm ook een stel watten in hoor. Hoe goed hij ook getraind is, in sommige situaties helpt zoiets toch gewoon? Of hoe had je je paard voorbereid op deze situatie?
Superpony, je maakt een hele algemene post die niks te maken heeft met deze sport. Weet ik veel wat mensen op andere stallen doen?
Ik merk dat ik na een discussie als deze denk: je kan het soms ook nooit goed doen....
Paard loopt heerlijk, met oren erop, word getraind door een liefhebster en ja, hij heeft watten in zijn oren...
Dan denk ik: laat ook maar, hoeveel je ook uitlegt, hoe goed het beeld ook is.... Soms lijkt het pas goed genoeg als je ze met een neckrope rijd![]()
Word ik wel eens moedeloos van. Maargoed, misschien is niet reageren dan beter, want niemand heeft wat aan mijn frustratie denk ik dan
thequeensmum schreef:Je hebt gelijk hoor Ruitje. Je kan het echt nooit goed doen voor sommige mensen. Het grappige is wel dat ik na een jaar of wat bokken inmiddels aardig goed kan voorspellen wie dat gaan zijn.
Ik ga ervan uit dat jij je paarden kent en weet wat je doet.