Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duran123 schreef:Hij zegt dat hij niet op zoek is naar iemand die nee zegt, maar naar iemand die ja zegt.
Er is natuurlijk altijd wel een ‘gek’ te vinden.
Hij wil koste wat kost dit paard ‘redden’.
Citaat:Dr. Rossignol in France operated one similar case eight months ago. That horse is ok now. I put the fund link on the bio
fransje23 schreef:In de westerse wereld is het euthanaseren van dieren over het algemeen goed geaccepteerd maar dat is niet over de gehele wereld zo.
Kan zo maar zijn dat voor Xu en zijn levensbeschouwing het eigenlijk "not done" is, zeker als er nog een mogelijkheid tot verder leven is.
DuoPenotti schreef:Al die volgers die zeggen dat hij door moet gaan is het ergste.
Ik vraag mij af hoeveel volgers zelf paarden hebben...
Popstra schreef:Vraag me af of wanneer dit bij een goede stalgenoot gebeurt, die op dat moment kapot van verdriet is jullie ook glashard in het gezicht gaan zeggen dat ze maar moet laten euthaniseren en het belachelijk is als ze het een kans zou geven.
In het gezicht he, niet achter de rug om!!
Shenavallie schreef:Hoe vaak lees je op Bokt niet de vraag wat iemand nog zou moeten of kunnen doen als diens paard wat ernstigs mankeert, terwijl 99% van de Bokkers aangeeft dat het beter is om een dier in te slapen slapen? Genoeg eigenaren die evengoed nog van alles willen proberen (of eigenaren die het moeilijk vinden om afscheid te nemen en paarden nog een paar maanden in een weiland zetten, voor hun eigen gemoedsrust). En dan heb je het over paardeneigenaren die al langer met paarden bekend zijn. Hopelijk zitten er tussen de volgers dierenartsen die niet afwachten wat het volgende bericht is, maar direct naar Bulgarije gaan om het paard uit zijn lijden te verlossen. Of dat ze contact opnemen met een Bulgaarse dierenarts om dat te doen.
Femke_Tweety schreef:Ik mag hopen dat je dát niet serieus meent.
Stel je voor zeg, dat zomaar een dierenarts van buiten vanaf afstand bepaalt dat het klaar is geweest en een dier afmaakt.
Weet je wel wat je zegt?
Kaplaars schreef:DuoPenotti schreef:Al die volgers die zeggen dat hij door moet gaan is het ergste.
Ik vraag mij af hoeveel volgers zelf paarden hebben...
Nee, ik denk dat ze het, zoals iemand hier mooi zei: ‘VerDisneyseren’. Een hond die op drie poten loopt heeft iets schattigs en is gered en een ‘survivor’. Dat dat bij een paard (voorlopig) geen optie is, is lastig te accepteren als je de bouw en anatomie van een paard niet kent.
Popstra schreef:Vraag me af of wanneer dit bij een goede stalgenoot gebeurt, die op dat moment kapot van verdriet is jullie ook glashard in het gezicht gaan zeggen dat ze maar moet laten euthaniseren en het belachelijk is als ze het een kans zou geven.
In het gezicht he, niet achter de rug om!!
Femke_Tweety schreef:Shenavallie schreef:Hoe vaak lees je op Bokt niet de vraag wat iemand nog zou moeten of kunnen doen als diens paard wat ernstigs mankeert, terwijl 99% van de Bokkers aangeeft dat het beter is om een dier in te slapen slapen? Genoeg eigenaren die evengoed nog van alles willen proberen (of eigenaren die het moeilijk vinden om afscheid te nemen en paarden nog een paar maanden in een weiland zetten, voor hun eigen gemoedsrust). En dan heb je het over paardeneigenaren die al langer met paarden bekend zijn. Hopelijk zitten er tussen de volgers dierenartsen die niet afwachten wat het volgende bericht is, maar direct naar Bulgarije gaan om het paard uit zijn lijden te verlossen. Of dat ze contact opnemen met een Bulgaarse dierenarts om dat te doen.
Ik mag hopen dat je dát niet serieus meent.
Stel je voor zeg, dat zomaar een dierenarts van buiten vanaf afstand bepaalt dat het klaar is geweest en een dier afmaakt.
Weet je wel wat je zegt?
Das fijn, de eerste de beste dierenarts die vindt dat het met 1 van jouw dieren niet goed gaat moet ook maar zonder overleg dit soort drastische beslissingen nemen en uitvoeren...
Als een dierenarts daadwerkelijk zoiets doet mag hij/zij van mij uit zijn ambt en in de bajes.
Let op, ik gaf al eerder aan dat ik zelf bij dit paard andere keuzes zou maken dan er nu gemaakt worden.
Ik hou ook niet van onnodig lijden.
Maar iemand die op eigen houtje 't wel eens even gaat oplossen' vind ik vele malen erger dan iemand die met zijn/haar (in dit geval zijn) beperkte kennis wel zijn uiterste best doet om het goed te doen, en afgaat op een arts die zegt dat er nog een goede kans is.