Citaat:
Dit topic gaat niet over stikstof. Daar begint de eigenaar over te jammeren, maar hij heeft al in 2019 te horen gekregen dat hij weg moest omdat zijn land deel uitmaakt van het natuurnetwerk. Hij begint dan te stellen dat hij best natuurinclusief paarden kan houden, maar dat kán helemaal niet met 160 paarden op 40 hectare. Hij misbruikt de stikstofdiscussie om de provincie de zwarte piet toe te spelen.
Dat van dat misbruik en Zwarte Piet zou best wel eens waar kunnen zijn.
Verder ben ik het eens met bovenstaande tekst.
Citaat:
Dit idee heb ik ook idd. Het is oud nieuws en niet perse stikstof gerelateerd, maar maakt wel gebruij van de huidige situatie in ons land.
Iemand zei iets over hokjes denken. Dat paarden en natuur best hand in hand kunnen, en elkaar niet hoeven uit te sluiten. Klopt helemaal. Maar hoevaak zie je dat terug bij stallen? Het is vooral iets 'nieuws' wat kleinschalig door particulieren wordt uitgevoerd heb ik het idee. Maar grote stallen hebben vaak 0,0 dingen om de. Biodiversiteit een boost te geven. Grasland zonder andere plantjes, zandbakken en stallen. En dan houdt het vaak op.
Ik ken een aantal natuurincludieve stallen, maar die hebben minder paarden. En weinig faciliteiten.
Citaat:
maar alles, alle bedrijven met dieren, staan ingetekend op het beruchte stikstofkaartje, dus ook dit bedrijf. Als daarop is aangegeven dat dit bedrijf x % moet reduceren, dan gaat dat zeker ook hem aan.
Stikstof (en waterpeil, waterkwaliteit, kooldioxide, fosfaat...) gaan iedereen aan.
Alles buiten de steden staat op de beruchte kaart,
... die inmiddels als bron van informatie van tafel is.