Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SincereQ

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:12

Het adoptiebedrag voor een weidemaatje was voorheen altijd 250 euro Babootje. Weet niet hoeveel dit nu is. De huidige twee beschikbare paarden voor adoptie staan voor 3500 euro op de site.
De dochter haalt haar prive inkomen uit het Youtube kanaal, daar is zij wel open over geweest.
Maar buiten dat lijkt het idd financieel wel een rommeltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:16

SincereQ schreef:
Het adoptiebedrag voor een weidemaatje was voorheen altijd 250 euro Babootje. Weet niet hoeveel dit nu is. De huidige twee beschikbare paarden voor adoptie staan voor 3500 euro op de site.
De dochter haalt haar prive inkomen uit het Youtube kanaal, daar is zij wel open over geweest.

Dat was tot de prijzen van paarden gigantisch stegen na corona. Eerst lagen de prijzen tussen de €100 (shet) en €2500, nu heb ik al heel lang niets meer onder de €2000 langs zien komen, oplopend tot €4000 of meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:17

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:26

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:33

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:35

Ik vraag me vooral af hoe ze het nog als bedrijf zonder winstoogmerk willen verkopen als ze straks ook een rusthuis en vakantieadres voor paarden + B&B erbij hebben.
Ze zijn namelijk blijkbaar nog veel meer van plan. Ik vind het ook nogal wat om met dat soort plannen afhankelijk te zijn van vrijwilligers. Dan maak je jezelf als bedrijf met levende dieren toch wel heel kwetsbaar en zou ik er aan denken om vast personeel aan te nemen.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:36

Babootje schreef:
SincereQ schreef:

Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

Nee want ik heb zelf een weidemaatje voor 250 geadopteerd.
Waar het inkomen van youtube juridisch terecht hoort te komen weet ik niet. Ik dat er vragen waren hoe dingen betaald worden, daaruit dus.

Ik ben overigens geen pzb-fan ofzo hoor, dus pb’s daar over hoeven niet. Wel ben ik heel blij met mijn pony en heb ik de communicatie altijd als erg prettig ervaren.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:43

Heldere post Babootje! Dit is precies zoals ik het ook zie.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:43

Moderatoropmerking:
Bericht aangepast omdat deze niet aan de regels van Bokt voldoet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:45

quote="Babootje"]
SincereQ schreef:

Moderatoropmerking:
Quote verwijderd.

SincereQ schreef:
[
Nee want ik heb zelf een weidemaatje voor 250 geadopteerd.
Waar het inkomen van youtube juridisch terecht hoort te komen weet ik niet. Ik dat er vragen waren hoe dingen betaald worden, daaruit dus.

Ik ben overigens geen pzb-fan ofzo hoor, dus pb’s daar over hoeven niet. Wel ben ik heel blij met mijn pony en heb ik de communicatie altijd als erg prettig ervaren.

Goed dat je dat corrigeert. Kan zijn dat het in het verleden lagere bedragen waren, voor bv shetjes. Een shetje voor 2500 dat alleen nog maar als weideornament kan dienen zou ook wel erg veel zijn. :)
Daarom des te belangrijker dat Ten Napel een financiële verantwoording publiceert.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:49

Wat een goede post Babootje! Ik dacht altijd dat een stichting geen winst mocht maken en dat al het verdiende geld weer in de stichting gestopt moest worden. Als zij met een commercieel doel de stichting hebben opgezet, dan zouden ze dus ook belasting betalen? Dat hun financiële administratie een rommeltje is, hebben we destijds wel gezien toen ze de cijfers publiceerde en er niks van bleek te kloppen. Daarna is alles er weer afgehaald. Ben dan ook benieuwd of ze door de belastingdienst niet onder de loep genomen worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:50

Goed uitgelegd Babootje!

Ik vraag me af of de 8 paarden van dochter ook bij die 27 te verhuizen paarden worden berekend en of de kosten voor die paarden los staan van de stichting?
Dat lijkt me namelijk niet het geval.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:55

Cayenne schreef:
Goed uitgelegd Babootje!

Ik vraag me af of de 8 paarden van dochter ook bij die 27 te verhuizen paarden worden berekend en of de kosten voor die paarden los staan van de stichting?
Dat lijkt me namelijk niet het geval.

Als je 27 stallen zoekt, dan zullen daar de prive paarden bij in zitten.

Daarmee zeg en suggereer ik niet dat ze de kosten daarvan niet scheiden. Maar alles staat op 1 locatie.

Ik zag dat ze op Facebook inmiddels zowel het gebruik tegen betaling van de bak aanbieden, als het appartement.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:57

Babootje _/-\o_

Tijd voor de Belastingdienst dus om eens even goed mee te gaan kijken daar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:09

N0a schreef:
Wat een goede post Babootje! Ik dacht altijd dat een stichting geen winst mocht maken en dat al het verdiende geld weer in de stichting gestopt moest worden. Als zij met een commercieel doel de stichting hebben opgezet, dan zouden ze dus ook belasting betalen? Dat hun financiële administratie een rommeltje is, hebben we destijds wel gezien toen ze de cijfers publiceerde en er niks van bleek te kloppen. Daarna is alles er weer afgehaald. Ben dan ook benieuwd of ze door de belastingdienst niet onder de loep genomen worden.

In een stichting mag gewoon winst worden gemaakt. Het is zelfs toegestaan om dit in uw statuten op te nemen als zijnde het doel van de stichting. Alleen mag die winst niet bestemd zijn om het bestuur te verrijken maar moet zij uitgekeerd worden aan een ideëel of sociaal doel. Wel mag een een onkostenvergoeding uitgekeerd worden, maar de fiscus uiteindelijk wel naar een verantwoording van die onkosten.
Ik ben dus heel benieuwd hoe de statuten eruit zien.
Zelf zegt PZB een nonprofit organisatie te zijn (dus zonder winstoogmerk).
Een Stichting mag werknemers op de loonlijst hebben.
Bij een ANBI stichting mag de bestuurder buiten de onkostenvergoeding niet worden betaald.

Ik ben ook benieuwd of en hoe de commerciele activiteiten van PZB gescheiden zijn van de niet commerciële activiteiten.
In mijn ogen komt maar een heel klein deel van de activiteiten van PZB in aanmerking om als hulporganisatie te worden gezien.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:20

Voor merho heb ik idd 250 betaald adoptie excl leveringskosten.

Maar waar hij akkoord ging met betalen van onderzoek is hij nu aan het terugkrabbelen... Wil hij alleen de in slaap kosten vergoeden en niet het verder onderzoek.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:28

daar was ik al bang voor Art_Ificious

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:32

Art_Ificious schreef:

Maar waar hij akkoord ging met betalen van onderzoek is hij nu aan het terugkrabbelen... Wil hij alleen de in slaap kosten vergoeden en niet het verder onderzoek.

Je hebt hier zwart op wit in topic staan dat hij wel vergoed
Net zoaks hopelijk je andere afspraken

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:39

GUSTIxBILL schreef:
Art_Ificious schreef:

Nou hij wilde een eigen DA sturen, dat is heel wat anders dan vergoeden qua onderzoeken door een derde partij natuurlijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:40

Art_Ificious schreef:

Dit is niet voor het eerst dat hij terug krabbelt, gelukkig staat het hier zwart op wit.

Duidelijk Babootje!
Eerder vroegen ze voor shets idd € 250 en nu een hogere prijs.

Ik las op fb een bericht van pzb dat de airbnb ook best prijzig gaat worden (kan het bericht alleen nu niet meer terug vinden).
Maar € 45 per nacht (minimaal 4 personen en minimaal 2 nachten af te nemen) en verplichte schoonmaakkosten van € 50. De andere ruimte is later ook mogelijk te boeken voor 2 personen.

Ook gaan ze vakantie stalling aanbieden voor € 19,50 per dag of € 115 per week

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:43

htennapel schreef:
We zijn getipt over deze topic, de beelden zijn zeker heftig. Wij waren niet op de hoogte van deze situatie en hebben alle correspondentie gecontroleerd er is ons geen bericht gestuurd over de toestand van het paard.

Ik heb de adoptant vandaag verzocht om aan te geven waar het paard staat. Zodat wij op onze kosten een dierenarts kunnen sturen om de gezondheids toestand te laten controleren en aan de hand van de uitkomsten verdere actie te ondernemen.

Henk

Wilt hij dan ook geen eigen da meer sturen om te laten onderzoeken?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:04

Als je als stichting geloofwaardig wil blijven in een geschil als deze dan wil je toch juist een onpartijdige second opinion?

Ik ben heel vernieuwd naar de reactie van henk op de post van babootje. Mss dat ik het zaakje dan minder vind stinken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:06

Bij een aankoopkeuring word ook altijd gezegd, je eigen da laten komen.
Ik vind dat hier niet anders.
Dus ik begrijp art wel dat ze niet die van PZB wil.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:08

GUSTIxBILL schreef:
Art_Ificious schreef:

Nou hij wilde een eigen DA sturen, dat is heel wat anders dan vergoeden qua onderzoeken door een derde partij natuurlijk.[/quote]
Wilde hij Arthur Asveld sturen? Dat is toch hun dierenarts?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:29

Art_Ificious schreef:

In dit geval is dat prima toch, Art heeft zelf gezegd dat zowel zij als haar eigen dierenarts denken dat het paard het beste kan worden ingeslapen. Beter om dan niet verder te rommelen met onderzoeken. Ik zou dit nu aangrijpen Art en doorzetten, hoe moeilijk afscheid nemen misschien ook is :(:) .