Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lalahorse schreef:SaraViavia schreef:Heb inmiddels ook het tiktok account bekeken en het slaat inderdaad nergens op hoe ze "trainen". En vooral die stomme kop die ze er ook af en toe bij trekken als een paard een "kunstje"doet (lees: stressmoment krijgt). Eerlijk is eerlijk de paarden zien er qua conditie wel goed uit. Ik heb zelf een keer een melding bij de dierenpolitie gedaan over vermagerde paarden die 24/7 op een stukje modder stonden en met 30 graden met een regendeken op, maar dat is schijnbaar niet genoeg aanleiding om eens met de eigenaren in gesprek te gaan, laat staan actie te ondernemen. Dus ik vraag me zeker af wat hier nog meer allemaal is gebeurd. Las hier iets over stroom? Really?
Ik heb alleen de insta en de youtube bekeken . Valt me wel op dat ze de zweep gebruiken . Maar ik heb ze toen niet zien slaan . Dus dat ze het paard echt geraakt hebben . Ik gebuik ook een longeer zweep met ongeren .dat mag en kan gewoon . Een zweep is de verelingi van je arm . Als je het op de juiste manier gebruikt is er niets an de hand
Hun training is inderdaad niet echt jut van het . Maar de paarden staan er wel netjes gezond er bij . Dus ze hebben toch nog wel ene hart voor die beestsn
Een vermageet paard kan ook zijn dat ie oud is . Mijn verzorg paard vroeger op de camping was 29 jaar . En was in de winter wat magerder dan in de zomet . Daarom droeg ze ook een deken in de winter zofat haar energie niet naar warmhoufne ging . Ook stond er een hoefsmid naast . Met trekpaarden zijn oudste paard tikte al bijna de 38 aan . En die was ook magerder dan de andere paarden . Dat komt door de leeftijd .hwt oude paard kreeg slober en alles . Die is in de kudde overleden ze koopstonden 24 7 buiten
fransje23 schreef:MiekeFS schreef:Noora Ehnqvist misschien?
Noora is jaren lang student en assistent geweest van Klaus Ferdinant Hempfling.
Maar zowel bij Klaus als Noors zie je toch niet wat ook maar enigzins lijkt op "de methode " van deze dames?
Lalahorse schreef:SaraViavia schreef:Heb inmiddels ook het tiktok account bekeken en het slaat inderdaad nergens op hoe ze "trainen". En vooral die stomme kop die ze er ook af en toe bij trekken als een paard een "kunstje"doet (lees: stressmoment krijgt). Eerlijk is eerlijk de paarden zien er qua conditie wel goed uit. Ik heb zelf een keer een melding bij de dierenpolitie gedaan over vermagerde paarden die 24/7 op een stukje modder stonden en met 30 graden met een regendeken op, maar dat is schijnbaar niet genoeg aanleiding om eens met de eigenaren in gesprek te gaan, laat staan actie te ondernemen. Dus ik vraag me zeker af wat hier nog meer allemaal is gebeurd. Las hier iets over stroom? Really?
Ik heb alleen de insta en de youtube bekeken . Valt me wel op dat ze de zweep gebruiken . Maar ik heb ze toen niet zien slaan . Dus dat ze het paard echt geraakt hebben . Ik gebuik ook een longeer zweep met ongeren .dat mag en kan gewoon . Een zweep is de verelingi van je arm . Als je het op de juiste manier gebruikt is er niets an de hand
Hun training is inderdaad niet echt jut van het . Maar de paarden staan er wel netjes gezond er bij . Dus ze hebben toch nog wel ene hart voor die beestsn
Een vermageet paard kan ook zijn dat ie oud is . Mijn verzorg paard vroeger op de camping was 29 jaar . En was in de winter wat magerder dan in de zomet . Daarom droeg ze ook een deken in de winter zofat haar energie niet naar warmhoufne ging . Ook stond er een hoefsmid naast . Met trekpaarden zijn oudste paard tikte al bijna de 38 aan . En die was ook magerder dan de andere paarden . Dat komt door de leeftijd .hwt oude paard kreeg slober en alles . Die is in de kudde overleden ze koopstonden 24 7 buiten
Lalahorse schreef:Een bang paard is te herkenen aan
Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek
Deze paarden zie ik dat niet echt
Lalahorse schreef:Heb alle video s gezien van hun . Behalve tiktok wand dat heb ik niet . Ik zie echt alleen maar dat ze op de grond slaan en niet de paarden zelf . Ook die reaties onde die insta post walgelijk gedrag
Oke ze.zijn niet de beste trainers . Maar om dan zo tekeer te gaan onder hun foto s en videos op insta vind ik niet oke ..zpu zou je zelf ook niet behandelt worden .
Ook die video van dat die stevige vrouw op het paard rijd word flink uitgescholden voor vet zeug en dik zak ..terwijl je niet eens weet hoe veel ze weegt . Als ze 80 kilo weegt dan mag ze gerust paarden rijden
Vanaf een scherm kun je niet zeggen dat iemamd te zwaar is omdst je het gewixhr gewoon niet eens weet
Dreamboy schreef:Lalahorse schreef:Heb alle video s gezien van hun . Behalve tiktok wand dat heb ik niet . Ik zie echt alleen maar dat ze op de grond slaan en niet de paarden zelf . Ook die reaties onde die insta post walgelijk gedrag
Oke ze.zijn niet de beste trainers . Maar om dan zo tekeer te gaan onder hun foto s en videos op insta vind ik niet oke ..zpu zou je zelf ook niet behandelt worden .
Ook die video van dat die stevige vrouw op het paard rijd word flink uitgescholden voor vet zeug en dik zak ..terwijl je niet eens weet hoe veel ze weegt . Als ze 80 kilo weegt dan mag ze gerust paarden rijden
Vanaf een scherm kun je niet zeggen dat iemamd te zwaar is omdst je het gewixhr gewoon niet eens weet
Ik begin zomaar te geloven dat jij deze dames goed kent.
Lalahorse schreef:Een bang paard is te herkenen aan
Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek
Tancreda4 schreef:Wat ik ook heel veelzeggend vond, is dat filmpje op Tiktok waarin ze "omg, ik loop met twee hengsten" ("trainers" die er zo prat op gaan dat ze hengsten hebben, neem ik al niet serieusLalahorse schreef:Een bang paard is te herkenen aan
Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek
Dan mag jij je ook nog wel wat beter verdiepen in de lichaamstaal van een paardZeker met het longeren van de valk hengst zie je alleen maar een vluchten paard en eentje die uit angst en totaal niet snappen rond vliegt. En dat noemen ze dan vuur.
Lalahorse schreef:Behalve tiktok wand dat heb ik niet . Ik zie echt alleen maar dat ze op de grond slaan en niet de paarden zelf
Ik ken ze niet . Maar ik vind het belachelijk dat je zo te keer kan gaan onder video s ..dat is gewoon niet normaal en gewooj haat zaaien . Het kan nooit normaal . Er moet altijd gescholden en gejoel zijn ..dit is de redeene dat ik geen personlijke insta heb . Maar een insta voor diamondpainting kunst . Zeg nu zelf ..als je zelf naar iemand gaat lopen schelden zou jij dit dan ook leuk vinden
Tancreda4 schreef:Lalahorse schreef:Een bang paard is te herkenen aan
Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek
Dan mag jij je ook nog wel wat beter verdiepen in de lichaamstaal van een paard Zeker met het longeren van de valk hengst zie je alleen maar een vluchten paard en eentje die uit angst en totaal niet snappen rond vliegt. En dat noemen ze dan vuur.