Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:13

Zij gebruiken de zweep niet als een verlengstuk van de arm. Ze gebruiken de zweep om het paard vanuit de angst iets te laten doen. En daarbij treiteren ze het dier onnodig. Volledig achterhaald idee over trainen van paarden. En in mijn opine op geen enkele manier goed te praten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:13

MiekeFS schreef:
Noora Ehnqvist misschien?
Noora is jaren lang student en assistent geweest van Klaus Ferdinant Hempfling.

Maar zowel bij Klaus als Noors zie je toch niet wat ook maar enigzins lijkt op "de methode " van deze dames?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:14

Lalahorse schreef:
SaraViavia schreef:
Heb inmiddels ook het tiktok account bekeken en het slaat inderdaad nergens op hoe ze "trainen". En vooral die stomme kop die ze er ook af en toe bij trekken als een paard een "kunstje"doet (lees: stressmoment krijgt). Eerlijk is eerlijk de paarden zien er qua conditie wel goed uit. Ik heb zelf een keer een melding bij de dierenpolitie gedaan over vermagerde paarden die 24/7 op een stukje modder stonden en met 30 graden met een regendeken op, maar dat is schijnbaar niet genoeg aanleiding om eens met de eigenaren in gesprek te gaan, laat staan actie te ondernemen. Dus ik vraag me zeker af wat hier nog meer allemaal is gebeurd. Las hier iets over stroom? Really?

Ik heb alleen de insta en de youtube bekeken . Valt me wel op dat ze de zweep gebruiken . Maar ik heb ze toen niet zien slaan . Dus dat ze het paard echt geraakt hebben . Ik gebuik ook een longeer zweep met ongeren .dat mag en kan gewoon . Een zweep is de verelingi van je arm . Als je het op de juiste manier gebruikt is er niets an de hand
Hun training is inderdaad niet echt jut van het . Maar de paarden staan er wel netjes gezond er bij . Dus ze hebben toch nog wel ene hart voor die beestsn
Een vermageet paard kan ook zijn dat ie oud is . Mijn verzorg paard vroeger op de camping was 29 jaar . En was in de winter wat magerder dan in de zomet . Daarom droeg ze ook een deken in de winter zofat haar energie niet naar warmhoufne ging . Ook stond er een hoefsmid naast . Met trekpaarden zijn oudste paard tikte al bijna de 38 aan . En die was ook magerder dan de andere paarden . Dat komt door de leeftijd .hwt oude paard kreeg slober en alles . Die is in de kudde overleden ze koopstonden 24 7 buiten

Er zijn wel degelijk ook filmpjes waar duidelijk geslagen wordt met de zweep.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:14

fransje23 schreef:
MiekeFS schreef:
Noora Ehnqvist misschien?
Noora is jaren lang student en assistent geweest van Klaus Ferdinant Hempfling.

Maar zowel bij Klaus als Noors zie je toch niet wat ook maar enigzins lijkt op "de methode " van deze dames?

Nee, dit is duidelijk een gevalletje van de bel horen rinkelen maar niet weten waar de klepel hangt.

amber15

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:16

En dat is nog waar ik me het meest over verbaas. Hun overtuiging van en trots over hun 'trainingsmethode'.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:17

Lalahorse schreef:
SaraViavia schreef:
Heb inmiddels ook het tiktok account bekeken en het slaat inderdaad nergens op hoe ze "trainen". En vooral die stomme kop die ze er ook af en toe bij trekken als een paard een "kunstje"doet (lees: stressmoment krijgt). Eerlijk is eerlijk de paarden zien er qua conditie wel goed uit. Ik heb zelf een keer een melding bij de dierenpolitie gedaan over vermagerde paarden die 24/7 op een stukje modder stonden en met 30 graden met een regendeken op, maar dat is schijnbaar niet genoeg aanleiding om eens met de eigenaren in gesprek te gaan, laat staan actie te ondernemen. Dus ik vraag me zeker af wat hier nog meer allemaal is gebeurd. Las hier iets over stroom? Really?

Ik heb alleen de insta en de youtube bekeken . Valt me wel op dat ze de zweep gebruiken . Maar ik heb ze toen niet zien slaan . Dus dat ze het paard echt geraakt hebben . Ik gebuik ook een longeer zweep met ongeren .dat mag en kan gewoon . Een zweep is de verelingi van je arm . Als je het op de juiste manier gebruikt is er niets an de hand
Hun training is inderdaad niet echt jut van het . Maar de paarden staan er wel netjes gezond er bij . Dus ze hebben toch nog wel ene hart voor die beestsn
Een vermageet paard kan ook zijn dat ie oud is . Mijn verzorg paard vroeger op de camping was 29 jaar . En was in de winter wat magerder dan in de zomet . Daarom droeg ze ook een deken in de winter zofat haar energie niet naar warmhoufne ging . Ook stond er een hoefsmid naast . Met trekpaarden zijn oudste paard tikte al bijna de 38 aan . En die was ook magerder dan de andere paarden . Dat komt door de leeftijd .hwt oude paard kreeg slober en alles . Die is in de kudde overleden ze koopstonden 24 7 buiten

Er zijn wel degelijk ook filmpjes waar duidelijk geslagen wordt met de zweep.[/quote]

Ja op de grond niet op het paard zelf

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:20

Lalahorse
Die paarden zijn doodsbang van de zweep. Daarom staan ze die pasjes te doen. Ben je altijd netjes met je zweep zijn ze er niet doodsbang van.
Dus denk maar dat ze ook flink gemept worden. Maar dat staat niet online.
Dit vinden deze 2 vrouwen goed terwijl het pure mishandeling is zulke bange paarden. Ik wil niet weten als ze hier trots op zijn hoe gaat als het niet gaat zoals ze willen ;(

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:24

Een bang paard is te herkenen aan

Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek

Deze paarden zie ik dat niet echt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:26

Beter leren kijken...

Maar zo kunnen dit soort vrouwen dus doorgaan met walgelijke praktijken.
Mensen die ook niet zien hoe verschrikkelijk het gaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:27

DuoPenotti schreef:
Beter leren kijken...

Maar zo kunnen dit soort vrouwen dus doorgaan met walgelijke praktijken.
Mensen die ook niet zien hoe verschrikkelijk het gaat.

Er is niks aan die paarden dat levenslust uitstraalt. Ze zijn allemaal gebroken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:29

Lalahorse schreef:

Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek

Je doet wel erg je best om de dames te verdedigen, ken je ze toevallig?

Ik denk dat er meer aan de hand is, dan deze filmpjes.
Je wordt niet aangehouden en in bewaring gesteld alleen voor wat je ziet op deze filmpjes, denk ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:30

amber15 schreef:
En dat is nog waar ik me het meest over verbaas. Hun overtuiging van en trots over hun 'trainingsmethode'.

Ik ook! :j

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:31

Heb alle video s gezien van hun . Behalve tiktok wand dat heb ik niet . Ik zie echt alleen maar dat ze op de grond slaan en niet de paarden zelf . Ook die reaties onde die insta post walgelijk gedrag
Oke ze.zijn niet de beste trainers . Maar om dan zo tekeer te gaan onder hun foto s en videos op insta vind ik niet oke ..zpu zou je zelf ook niet behandelt worden .
Ook die video van dat die stevige vrouw op het paard rijd word flink uitgescholden voor vet zeug en dik zak ..terwijl je niet eens weet hoe veel ze weegt . Als ze 80 kilo weegt dan mag ze gerust paarden rijden
Vanaf een scherm kun je niet zeggen dat iemamd te zwaar is omdst je het gewixhr gewoon niet eens weet

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:32

Lalahorse, dus vanaf de grond is het oké? Heb je de rijfilmpjes ook gezien waarin dat arme dier zo ongeveer lek geprikt wordt met sporen? Vind jij dat normaal dan?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:32

fransje23 schreef:
amber15 schreef:

Ik ook! :j

Daarom zei ik eerder al. Heeft het Pieter baan centrum nog plek.
Dit sadistische getreiter goed vinden dan zit er echt een steekje los.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:33

Lalahorse schreef:
Heb alle video s gezien van hun . Behalve tiktok wand dat heb ik niet . Ik zie echt alleen maar dat ze op de grond slaan en niet de paarden zelf . Ook die reaties onde die insta post walgelijk gedrag
Oke ze.zijn niet de beste trainers . Maar om dan zo tekeer te gaan onder hun foto s en videos op insta vind ik niet oke ..zpu zou je zelf ook niet behandelt worden .
Ook die video van dat die stevige vrouw op het paard rijd word flink uitgescholden voor vet zeug en dik zak ..terwijl je niet eens weet hoe veel ze weegt . Als ze 80 kilo weegt dan mag ze gerust paarden rijden
Vanaf een scherm kun je niet zeggen dat iemamd te zwaar is omdst je het gewixhr gewoon niet eens weet

Ik begin zomaar te geloven dat jij deze dames goed kent.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:36

Dreamboy schreef:
Lalahorse schreef:

Ik begin zomaar te geloven dat jij deze dames goed kent.

Ik ken ze niet . Maar ik vind het belachelijk dat je zo te keer kan gaan onder video s ..dat is gewoon niet normaal en gewooj haat zaaien . Het kan nooit normaal . Er moet altijd gescholden en gejoel zijn ..dit is de redeene dat ik geen personlijke insta heb . Maar een insta voor diamondpainting kunst . Zeg nu zelf ..als je zelf naar iemand gaat lopen schelden zou jij dit dan ook leuk vinden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:38

Lalahorse schreef:

Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek

Dan mag jij je ook nog wel wat beter verdiepen in de lichaamstaal van een paard :j Zeker met het longeren van de valk hengst zie je alleen maar een vluchten paard en eentje die uit angst en totaal niet snappen rond vliegt. En dat noemen ze dan vuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:43

Tancreda4 schreef:
Lalahorse schreef:

Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek

Dan mag jij je ook nog wel wat beter verdiepen in de lichaamstaal van een paard :j Zeker met het longeren van de valk hengst zie je alleen maar een vluchten paard en eentje die uit angst en totaal niet snappen rond vliegt. En dat noemen ze dan vuur.
Wat ik ook heel veelzeggend vond, is dat filmpje op Tiktok waarin ze "omg, ik loop met twee hengsten" ("trainers" die er zo prat op gaan dat ze hengsten hebben, neem ik al niet serieus :') ). Op een gegeven moment draait ze zich om en die valk gooit meteen z'n hoofd omhoog en aarzelt. Niet helemaal een reactie die je verwacht van een paard dat gewoon relaxed bij iemand loopt. :=

Voor mensen die zo bezig zijn met "lichaamstaal," moeten ze wel verdomd vaak die zweep gebruiken. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-22 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:43

Ik heb ze ook bekeken maar geen fijne manier van trainen dit en dan nog zachtjes uit gedrukt, hun hele houding vind ik ook niet echt professioneel over komen..

En sorry maar ik vind de dames (vooral) 1 echt te zwaar om überhaupt op een pony te gaan zitten,

Daarnaast als ik het goed zie gebruiken ze een bbp met beugels eraan, iets wat slecht voor de rug is, is rijden met een bbp en dan nog beugels eraan. De druk wordt dan anders verdeeld en komt te veel op 1 punt. (Je mag mij corrigeren als ik het fout zie)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:46

Lalahorse schreef:
Behalve tiktok wand dat heb ik niet . Ik zie echt alleen maar dat ze op de grond slaan en niet de paarden zelf

Ik ken ze niet . Maar ik vind het belachelijk dat je zo te keer kan gaan onder video s ..dat is gewoon niet normaal en gewooj haat zaaien . Het kan nooit normaal . Er moet altijd gescholden en gejoel zijn ..dit is de redeene dat ik geen personlijke insta heb . Maar een insta voor diamondpainting kunst . Zeg nu zelf ..als je zelf naar iemand gaat lopen schelden zou jij dit dan ook leuk vinden

Dus jij vind dat erger dan wat deze paarden wordt aangedaan?
Ik ben ook niet van het gejoel en gescheld. Dat dit gedrag van deze 2 niet door de beugel kan kun je wel herleiden om eens naar de filmpjes te kijken en dan vooral die van tiktok. Ze slaan de paarden weldegelijk met een zweep!
Dat gejoel praat het gedrag van hun niet goed hoor

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:46

Tancreda4 schreef:
Lalahorse schreef:

Ogen groot
Neusgaten groot
Oren bijna in de nek

Dan mag jij je ook nog wel wat beter verdiepen in de lichaamstaal van een paard Zeker met het longeren van de valk hengst zie je alleen maar een vluchten paard en eentje die uit angst en totaal niet snappen rond vliegt. En dat noemen ze dan vuur.

Ik weet niet maar ik zit al 17 jaar in het paarden vak ..ik heb al 17 jaat een eigen pony
Waar ik mee men
En ik kan presies.zien waarneer ze bang boos blij of chagerinnig is . Dus je gaat mij niet deles lezen ..maar goed im ben er wel klaar mee dat mensen hier zo haat hebbem naar de mede mens
.er zijn vele erger mishandelingen van paarden in nl end aar wods niets mee gedaan en dan ineenkeer dit slaat nergens op
Doei

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:48

Oke...?
vreemde reactie. Dan zou je toch juist blij moeten zijn dat dit onderzocht wordt. Het begint ergens

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:50

Wat gebeurt hier?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:51

Ik had op instagram wel eens wat reels voorbij zien komen van hen. Maar ik zag ook alleen maar spanning en stress bij die paarden. Werd er echt een beetje naar van. En dan ook nog die volledig misplaatste trots.
Dat er nu zo is ingegrepen zal niet voor niets zijn...