Wolf bijt pony dood in paddock

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 00:17

Brainless schreef:
Bravura schreef:
Dan doe je voordeel er mee om je dieren te verkopen, (zoals al ergens in de media stond om eea te voorkomen) zet ze op een andere stalling neer (waar de komst in de toekomst ook niet uitgesloten is)of zorg er gewoon voor dat ze achter een zeer goed hekwerk staan. :j (als dat de oplossing kan zijn)

Hekwerk is hier geen optie.. geen vergunning, kosten en kan niet ivm sloten en natuurgebied.
Daarnaast wil al het ander wild (reeën, hazen enz) ook graag van wei naar wei.
Heb hier ook al gemeld.. al mijn buitenvee gaat weg (oudje in laten slapen, de rest verkopen/slachten enz), honden en katten niet meer op het erf, dus ook binnen.
Mijn huis gaat in de verkoop, want ik weiger in een wolfgebied te wonen.

Om 2 redenen.
Ik wil dat mijn kinderen hier veilig kunnen wonen en heerlijk de natuur in kunnen zonder het gevaar wat loert op de achtergrond.
Ik wil dat mijn dieren veilig buiten kunnen lopen, zowel alleen op het erf maar ook dat ik mijn hond normaal kan uitlaten.

Er zijn prachtige plekken te vinden in Ierland (wel nat hier en daar) zonder wolven en voor een leuke prijs. Kan je je beestjes gewoon meenemen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 00:20

Brainless schreef:
Bravura schreef:
Dan doe je voordeel er mee om je dieren te verkopen, (zoals al ergens in de media stond om eea te voorkomen) zet ze op een andere stalling neer (waar de komst in de toekomst ook niet uitgesloten is)of zorg er gewoon voor dat ze achter een zeer goed hekwerk staan. :j (als dat de oplossing kan zijn)

Hekwerk is hier geen optie.. geen vergunning, kosten en kan niet ivm sloten en natuurgebied.
Heb hier ook al gemeld.. al mijn buitenvee gaat weg (oudje in laten slapen, de rest verkopen/slachten enz), honden en katten niet meer op het erf, dus ook binnen.

Om 2 redenen.
Ik wil dat mijn kinderen hier veilig kunnen wonen en heerlijk de natuur in kunnen zonder het gevaar wat loert op de achtergrond.
Ik wil dat mijn dieren veilig buiten kunnen lopen, zowel alleen op het erf maar ook dat ik mijn hond normaal kan uitlaten.

Maar dan heb je al deze drastische maatregelen genomen en ben je verhuisd. Wat dan als ook daar de wolf opduikt? Dan blijf je vluchten. Of ga je midden in een drukke stad wonen? Niet dat dat tegenwoordig nog erg veilig is voor je kinderen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 01:05

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:
Dan vind ik persoonlijk de reacties heel mild.
Nog maar niet te hebben over de reactie van je moet maar verkopen of dingen doen die voor vele niet eens haalbaar zijn.
Dan is er gewoon geen empathie aanwezig.

Empathie is wel iets waar het bij veel wolvenliefhebbers aan ontbreekt.

Lekker generaliserend :D Ik vind het argument dat alle wolven maar moeten worden afgeschoten nou ook niet bepaald prettig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 01:17

Dreamboy schreef:
Maar dan heb je al deze drastische maatregelen genomen en ben je verhuisd. Wat dan als ook daar de wolf opduikt? Dan blijf je vluchten. Of ga je midden in een drukke stad wonen? Niet dat dat tegenwoordig nog erg veilig is voor je kinderen.

In een drukke stad is ook niet echt geen optie :D
Maar zou wel vrijstaand in een dorp(je) gaan wonen, maar ver van natuurgebieden af en zonder mijn paarden/buitendieren en dus veel minder grond.
Ik heb paarden al zolang in eigen beheer dat ik er geen 1 wil op een pensionstal.

Het is niet dat ik blijf vluchten hoor, wij zijn toch van plan nog 1 x te verhuizen naar onze laatste (en levensloopbestendig) huis, maar dat zal dan sneller zijn dan gepland.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 07:35

Bravura schreef:
Desi_2409, die hond zit vast bij een schuur in the middle of nowhere in een totaal ander land en in totaal andere omstandigheden dan NL en heeft daar geen schijn van kans. Niet te vergelijken met de omstandigheden in NL wat betreft stille gebieden, vele sneeuw, vastgeketende honden buiten in de nacht.

.

Deze hond had in Nederland ook geen schijn van kans gehad. Die wolven zwerven over heel Europa. Die kijken niet of het Nederland of een ander land is. Daarbij weet je helemaal niet of het afgelegen is.

De hedendaagse wolf heeft zich de afgelopen decennia aangepast. En het blijkt dat die allang niet meer schuw is voor mensen. Die weet allang dat hij van de mens niets meer te vrezen heeft. Dit dier is een maatje te groot om mee te experimenteren en lekker vrij te laten rond fokken. Maar het moet hier eerst uit de hand lopen voor men durft toe te geven dat het niet zo’n goed plan was.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:42

Sunnda schreef:
Lynnepinny schreef:
Kunnen we mensen in hun waarde laten? Heel gek hoe hier op Bravura wordt gereageerd omdat ze pro-wolf is en ook een vrij nuchtere blik heeft. Elk topic hier is een anti-wolf topic waar een andere mening wordt veracht..

Sorry, maar zeggen dat mensen hun dieren maar moeten verkopen, of twee oplossingen aandragen met de sneer dat dit waarschijnlijk ook niet helpt..
Dat is extreem en daar mag best iets van gezegd worden.

Alleen mijn reactie wordt gezien. Niet dat mijn reactie op het voorgaande sarcastische bericht wordt gegeven. Kortzichtig....

Lynnepinny, dank voor je reactie. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:46

DuoPenotti schreef:
Nee geen anti wolf topic. Prachtige dieren :j
Een pro eigen dieren beschermings topic. Zou wel kunnen.
En dat is op opsluiten met alle deuren dicht na, onmogelijk.
Niet iedereen is er zo gemakkelijk in dat een eigen dier op deze gruwelijke manier aan zijn einde kan komen.
En die het overleven in shock zijn.

Bravura schreef:
Alleen mijn reactie wordt gezien. Niet dat mijn reactie op het voorgaande sarcastische bericht wordt gegeven. Kortzichtig....

Lynnepinny, dank voor je reactie. :j

Hier reageer je op.
Ik was echt niet sarcatisch, wel realistisch.
En dan vind jij het gek met je eerdere Tja. dan word hij maar gedood dat mensen over je berichten vallen??

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 09:51

Brainless schreef:
Bravura schreef:

Om 2 redenen.

Dit is heel ingrijpend en bijzonder vervelend en triest. Dit gun ik natuurlijk niemand. Ik begrijp je beredenering wel degelijk

@DuoPennotti, je leest niet goed en interpreteert eea zoals jij het wilt lezen. Dacht je nou echt dat het welzijn van mijn shet me niks kon schelen? Echter, je kunt in bepaalde gebieden niets anders dan er serieus over nadenken wat de gevolgen kunnen zijn, buiten alle beschermingsmaatregelen om.

Als je gaat duiken in open water weet je ook dat daar eea rondzwemt waardoor je aangevallen kan worden. Vreemd genoeg nemen vele zwemmers die zijn aangevallen het het dier in kwestie ook vaak niet kwalijk. De mens begeeft zich in territorium van dat dier. Dit is net zo.

Hier lopen nu enkele wolven in natuurgebieden en wij als mens kunnen ons ook aanpassen dat wolf en mens naast elkaar kunnen leven. Dat er afschot zou kunnen gaan plaatsvinden van bv wolven is ook aannemelijk.

Het gaat er om dat je er over nadenkt. Heb je dat gedaan en blijf je bij je eigen mening, ook prima.

sterregoud

Re: Wolf bijt pony dood in paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 10:49

Niemand zegt dat alle wolven dood moeten. Dat is onzin.
Punt is wel dat er wel beheerd zal moeten worden, al was het maar om een bepaalde schuwheid bij de wolf te krijgen/ te houden. Het mag toch niet zo zijn dat mensen die leven in het buitengebied hun leven moeten opgeven voor de wensen van een ander.
Makkelijk zeggen, verkoop alles maar, en verhuis maar. Niet iedereen kan of wil dat.

pol013

Re: Wolf bijt pony dood in paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:01

Wat schiet je op met verkopen? Want het is op deze manier slechts een kwestie van tijd voor heel Nl (en europa) wolvengebied is.

Hekken: ja dat lijkt dan de enige oplossing te worden. Maar schiet de flora en fauna daar dan iets mee op? Dan hebben we straks in het meest gunstige geval een 'betere biodiversiteit' in de natuurgebieden en vervolgens het hele buitengebied vol staan met meters en meters aan hoge hekwerken. Ik krijg het spaans benauwd als ik me probeer voor te stellen hoe onze weg er uit komt te zien als iedereen hier in de straat met dieren dat moet gaan doen. Dan blijven alleen de maislanden vrij van hekwerk.......
heel sfeervol denk ik dan.

En dan moet ik er al van uit gaan dat we daar een vergunning voor krijgen.

En wat me ook echt stoort: omdat de wolf hier niet meer thuis was en onze omgeving helemaal niet op natuur lijkt; is er een enorme overkill bij ieder wolf bezoekje aan ons vee. Bij de meeste incidenten zijn er enkele dieren gewond en enkele dood. En de volgende dag op de volgende plek waar hij toeslaat weer. Ik ik kan me niet voorstellen dat de wolf van plan was/het nodig was om al die dieren op te eten. Dus de wolf dood (ik doe eens een gok) 4 keer zoveel dieren dan nodig is voor zijn voedingsbehoefte. Gewoon omdat het kán.

Dat vind ik nog triester. En helemaal niet natuurlijk.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:03

@bravura. Ben zomaar nieuwsgierig hoe jij handelt als je een rattenplaag op stal of huis hebt?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:21

Afbeelding

Hoe hoog moeten de hekken dan wel niet worden. Dit filmpje stond eerder al op bokt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:26

Dat is te ondervangen met stroom als ze klimmen.
Maar ze springen ook gewoon hup over hoge omheiningen, met stroom heen. Wat moet je dan?
En overal hekwerken, kunnen de reeën ook niet meer in de weilanden grazen, de hazen ook niet meer.
Fijn voor de natuur.
Daarnaast moet je ook nog de grond in om het wolvenproof te krijgen.

190 met stroom plus beton in de grond.... wat moet je nog meer?
https://schermbeck-online.de/wolf-ueber ... oElfNQXwRg

Maar we kunnen ze altijd nog verkopen.....

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:31

Precies daarom is om een hek roepen ook niet logisch. Dat past ook niet in het landschap. En het werkt niet.

Ik vind het allemaal wel een serieus probleem worden hoor.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:53

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:29

Lau07 schreef:
De wolf die dit weekend in Zeeland is gespot heeft 5 schapen doodgebeten. Ze denken dat hij uitgeput is, en daarom de schapen heeft gepakt. Hij heeft dan in vrij korte tijd aardig wat schade aangericht.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/142 ... anval-wolf

De deskundigen schieten weer als paddestoelen uit de grond....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:33

Een hek past niet in het landschap....en hele velden met zonnepanelen, hele straten straks met laadpalen en woonwijken op grond van boeren die gedwongen worden te vertrekken wel? En alle windmolens op zee die de sonar van dolfijnen verstoren?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:39

Bravura schreef:
Een hek past niet in het landschap....en hele velden met zonnepanelen, hele straten straks met laadpalen en woonwijken op grond van boeren die gedwongen worden te vertrekken wel? En alle windmolens op zee die de sonar van dolfijnen verstoren?

Dus? laten we dan alles maar volbouwen en nergens iets meer om geven? En alle groene plekjes die er nog wel zijn maar volplempen met hekken?

zo fatalistisch ben ik niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:44

Bravura schreef:

ander onderwerp
Maar als je mijn mening daarvan wilt
Ik vind het verschrikkelijk, zonnevelden, moet echt verboden worden.
Dat is echt de natuur om zeep helpen.
Genoeg daken om vol te leggen.
Genoeg parkeer plaatsen die toch al beton zijn te overkappen met zonnepanelen.
Heel dat electrisch rijden..ik geloof er niet in.
Windmolens idem dito en bij zonnepanelen ook, ze weten maar mondjes maat wat met de gebruikte te doen. Het nieuwe asbest....

Maar dat is het onderwerp hier niet.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:54

DuoPenotti schreef:
Bravura schreef:

ander onderwerp
Maar als je mijn mening daarvan wilt
Ik vind het verschrikkelijk, zonnevelden, moet echt verboden worden.
Dat is echt de natuur om zeep helpen.
Genoeg daken om vol te leggen.
Genoeg parkeer plaatsen die toch al beton zijn te overkappen met zonnepanelen.
Heel dat electrisch rijden..ik geloof er niet in.
Windmolens idem dito en bij zonnepanelen ook, ze weten maar mondjes maat wat met de gebruikte te doen. Het nieuwe asbest....

Maar dat is het onderwerp hier niet.

Helemaal mee eens . Zo’n vernietiging van het landschap

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:13

Lau07 schreef:
De wolf die dit weekend in Zeeland is gespot heeft 5 schapen doodgebeten. Ze denken dat hij uitgeput is, en daarom de schapen heeft gepakt. Hij heeft dan in vrij korte tijd aardig wat schade aangericht.

Als het werkelijk 1 wolf is dan logisch dat deze uitgeput is met die afstanden plus geen enkel gebied om uit te rusten. Dat is er daar gewoon niet. Dus doorgaan is enigste optie.

In feite vind ik het gigantisch zielig voor betreffende wolf dat hij rond loopt in een gebied wat totaal!!! niet geschikt is voor wolven. Afschieten is verreweg de diervriendelijkste oplossing voor deze wolf in deze situatie. Maar nee dat mag niet dat is zielig. Echter 24/7 non stop stress is fijn....

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:17

dierenfan schreef:
Lau07 schreef:

Als het werkelijk 1 wolf is dan logisch dat deze uitgeput is met die afstanden plus geen enkel gebied om uit te rusten. Dat is er daar gewoon niet. Dus doorgaan is enigste optie.

In feite vind ik het gigantisch zielig voor betreffende wolf dat hij rond loopt in een gebied wat totaal!!! niet geschikt is voor wolven. Afschieten is verreweg de diervriendelijkste oplossing voor deze wolf in deze situatie. Maar nee dat mag niet dat is zielig. Echter 24/7 non stop stress is fijn....

Ik vind het ook erg sneu. In april hadden we hier ook een wolf, maar die was zo weer weg omdat het gebied inderdaad totaal ongeschikt is. Hopelijk vindt hij de weg terug naar Brabant en gaat hij niet over de eilanden dolen, want daar zal hij het best moeilijk krijgen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:25

Lau07 schreef:

Ik zag het inderdaad voorbij komen afgelopen weekend. Wat een beest! :wow:
Lijkt me zo bizar als je dat ineens ziet rond lopen.

Ik vind het allemaal best spannend en volg daarom de topics die er op bokt lopen. Hoop daarmee een beetje te weten wanneer die hier de buurt is. Ik deel het erf met mijn ouders en samen zorgen we er voor dat er eigenlijk altijd wel iemand thuis is of in elk geval laten we de dieren nooit lang alleen. Met zicht op de paarden en pony's hoop ik ze veilig te kunnen houden. De paarden gaan 's nachts sowieso op stal (tenzij hittegolf) en de pony's kunnen ook opgesloten worden mochten het nodig zijn.

Maar het maakt het houden van dieren voor mij wel een stuk minder leuk als dit echt de verkeerde kant op gaat. Je zou je pony of welk dier dan ook maar zo verscheurt aantreffen... Kippen houden ben ik ook mee opgehouden. Die sneuvelde ook elke keer weer dus vos, roofvogel of ander dier. En altijd maar in een hok vond ik ook niets. Dus als de wereld zo veranderd dat dieren gewoon niet meer veilig zijn, dan neem ik na deze geen dieren meer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:54

dierenfan schreef:
Lau07 schreef:

Dan was hij in west Brabant ook al aardig uitgeput. Want daar heeft hij ook op meerder plekken meerdere schapen gepakt.......

Oh nee wacht, dat heeft hij de hele weg vanaf Nijmegen langs het water al gedaan.

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:32

Bravura schreef:
Dreamboy schreef:
Bravura, ik snap jouw standpunt en in grote lijnen ben ik het zelfs met je eens. Maar ik vraag me af hoe je gaat reageren als ze, onderweg wat vee pakkend, toevallig jouw paard of pony te grazen nemen.

Mijn shet loopt naast het gebied waar zich een roedel heeft gevestigd. Ik wil mijn shet echt niet kwijt en ben gehecht aan dit diertje. Maar ik heb daar wel degelijk over nagedacht ja. En mijn gedachte....Ik hoop dat de shet dan in dat geval een snelle dood heeft gekend en niet veel geleden heeft. De wolf kan ik het niet kwalijk nemen. Vervelend en naar, ja zeker. Ik ga er vanuit dat het niet gebeurt maar mocht het gebeuren....tja....

Wow :roll: .... geen woorden voor.... die pony van jou verdient een baasje dat wel om hem geeft !