Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cayenne schreef:Toen Jessica nog Unee BB onder het zadel had, zag het er ook niet altijd even vriendelijk uit en werkte er ook weleens een hand of been wat flinker in, hoor.
Dus laten we haar nu ook niet meteen als heilige bestempelen...
Babootje schreef:Berdien schreef:Zet je dat naast de winnende kür dan is dit echt hang en trekwerk tegenover harmonie, plezier en nou ja.. haast samen dansend door de baan.
Je vergelijkt nu toch echt appels en peren. Dat gebeurt constant zie ik. Het paard van Jessica von Bredow is 14. Total US voor dit niveau nog vrij groen met zn 9 jaar. Wat denk je dat dat doet?. Natuurlijk had een eerste plaats er niet ingezeten en nog echt niet goed genoeg. Maar ik vind plaats 6 toch een hele prestatie en de manier waarop hij hem rond heeft gereden ook.
Babootje schreef:Berdien schreef:Zet je dat naast de winnende kür dan is dit echt hang en trekwerk tegenover harmonie, plezier en nou ja.. haast samen dansend door de baan.
Je vergelijkt nu toch echt appels en peren. Dat gebeurt constant zie ik. Het paard van Jessica von Bredow is 14. Total US voor dit niveau nog vrij groen met zn 9 jaar. Wat denk je dat dat doet?. Natuurlijk had een eerste plaats er niet ingezeten en nog echt niet goed genoeg. Maar ik vind plaats 6 toch een hele prestatie en de manier waarop hij hem rond heeft gereden ook.
DuoPenotti schreef:Bij de NK deed hij dat toch ook, dus hoezo zou het een vlieg zijn?
Trouwen bij binnenkomst en groeten deed hij het hier ook maar door het filmen aan de voorkant minder zichtbaar.
Dus begrijp even niet dat het nu ineens een vlieg zou zijn.
MCE schreef:Spelenderwijs opleiden. Het zachte in het achterbeen behouden zodat het mooi door kan vloeien. Mooi gezegd. Zaken die bij de nr 1 van de OS overduidelijk vooropstaan en die je bij die combinatie ook terugziet in het beeld. Plezier en ongedwongenheid als basis, in plaats van 'hard werken'.
MCE schreef:
M_D_H schreef:MCE schreef:
Hij zal daar nog steeds achter staan, maar net als Rien van der Schaft al heeft aangegeven, de ruiters moeten ook mee willen werken.
Hij kan er dan natuurlijk voor kiezen om ruiters te selecteren die wel open staan voor verandering, maar misschien is er wel een reden dat dit niet kan... Druk vanuit de KNHS of wellicht zijn er wel geen ruiters die openstaan voor veranderingen?
bigone schreef:Het grote nadeel in Nederland is dat de jonge talenten vaak bij de oude garde gaat trainen. Ik hoop dat er van de jonge garde ook eens wat over de landsgrenzen gaan kijken en bij bvb de Duitsers in training gaan. Bij de springers soms heel normaal.
DuoPenotti schreef:bigone schreef:Het grote nadeel in Nederland is dat de jonge talenten vaak bij de oude garde gaat trainen. Ik hoop dat er van de jonge garde ook eens wat over de landsgrenzen gaan kijken en bij bvb de Duitsers in training gaan. Bij de springers soms heel normaal.
Ik denk dat er genoeg instructeurs zijn die ook in Nederland fijn trainen en les geven. Ik heb ze altijd nog gehadMaar inderdaad je moet ze steeds beter gaan zoeken.
Maar die worden al 20 jaar in een hoekje gedrukt want netjes gereden is niet spectaculair.
Vervolgens scoort spectaculair in de ring boven goed gereden en ze staan nog meer in die hoek.
Dus bezem door de top, bezem door de jurys die been zwaaiers zonder lijf gebruik hoog punten.
Ik had zelf gedacht dat het sinds de vorige OS het kwartje al gevallen zou zijn door Durjadin, maar helaas. Nederland blijft aan zijn oude gewoontes hangen.
Hoop nu echt dat nu wel echt mensen inzien dat wat de top al 20 jaar laat zien geen dressuur is maar circus kunstjes.
Askja schreef:O absoluut MCE. Maar als bondscoach kun je wel een lijn uitzetten. En er is met deze uitslag op de OS, lijkt mij, een gegronde reden om nieuwe combinaties te selecteren die meer voldoen aan het ideaal van lichtheid en harmonie.